:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking

























































 

    Silent Hill 4 - Akira Yamaoka
   -------------------------------------

Jakie były wasze zamiary podczas kreowania Silent Hill 4 - The Room,
i jakie były największe wyzwania w produkcji SH4?


Akira Yamaoka: Podstawowe zamiary były takie, że celowaliśmy w poszukiwanie innego tła dla serii Silent Hill i żeby zrobić nowy krok w tej serii. Pomysł przyszedł na czas. Wyraziliśmy go w tym tytule; był on taki, żeby mieć do czynienia z pokojem jako tłem - co się stanie jeśli ten pokój, który  rzekomo jest najbezpieczniejszym miejscem, zostaje zawładnięty strachem.

Jaka jest Twoja ulubiona scena w Silent Hill 4 - The Room?


Akira Yamaoka: Scena, w której Cynthia jest pokryta krwią.
Całkiem nieźle pasuje do muzyki.

Czy to było planowane, żeby SH4 było częścią serii?

Akira Yamaoka: Nie, nie do końca było planowane. Stała się ona szczęśliwie tytułem serii, z powodu entuzjastycznych próśb i nawoływań fanów z całego świata, dla których mieliśmy największe uznanie. Jednakże, w tym samym czasie, osobliwy światopogląd na Silent Hill i jego tło nie mogły być w pełni wyrażone w tylko jednym tytule. Dlatego nieuchronnie mieliśmy wysoką motywację w wyrażeniu więcej, w sequel'ach, które pomyślnie mogłyby wystąpić przy następnych okazjach.

Kiedy produkcja Silent Hill 4 miała swój początek?

Akira Yamaoka: Jakieś 2 lata temu, zaraz po skończeniu prac nad Silent Hill 2.

Jaki rodzaj muzyki lubisz najbardziej? Czy Twój osobisty gust różni się od muzyki,

którą przygotowujesz dla gier z serii Silent Hill?


Akira Yamaoka: Mój osobisty gust jest trochę inny od tego, co stworzyłem dla tytułów serii Silent Hill. Lubię europejski styl muzyki, szczególnie "Nową falę" muzyki lat osiemdziesiątych. Być może ten mroczny i pełen smutku dźwięk jest jakoś wyrażony pomiędzy liniami w muzyce Silent Hill.

Którą osobę w Silent Hill 4 lubisz najbardziej?

Akira Yamaoka: Dzieciaka. :)

Czy są osobiste lęki i/lub zainteresowania które działały w Silent Hill 4 - The Room?

Akira Yamaoka: Niestety, nie tym razem. Powinniśmy przedstawić to w kolejnych częściach.

Skąd ty/twoja ekipa zdobyliście inspiracje dla wyglądu potworów?

Akira Yamaoka: Zdobywaliśmy inspiracje z prac artystycznych. Innymi słowy - nie mamy żadnego związku z obrazkami w stylu potwór-potwór, czy coś w tym stylu, ale z artystycznymi pracami, które mają tajemniczy wygląd i atmosferę.

Jakie masz hobby poza pracą w Konami?

Akira Yamaoka: Robienie zakupów... w supermarkecie - lubię siebie mówiacego "Rany... to mleko jest całkiem tanie!" trzymając ręce na wózku.

Jakie książki i filmy lubisz najbardziej?

Akira Yamaoka: Lubię baśnie, bo tak właściwie, to mają one do czynienia z realistyczną i okrutną stroną ludzi. Filmy...hmmm...Oglądałem wiele. Preferuję oglądanie filmów nakręconych przez ****, jednakże możesz być pewien, że oglądam też niszowe filmy. Najczęściej oglądane to Dogville, The Others, etc.

Czego oczekujesz od konsol next-genowych? Czy myślisz,

że więcej mocy obliczeniowej oznacza lepszą zabwę?


Akira Yamaoka: Naprawdę dużo oczekuję od konsol next-gen, aczkolwiek nie jestem pewny, czy można odczuć radość z grania na nich, przynajmniej z punktu widzenia producenta.


Mówiąc prościej, wszystko zamierza być wielkie z punktu widzenia kosztów produkcji i ludzkich zasobów. Wszyscy wiedzą jak jest potrzebne w organizacji by obracać wszystkie rzeczy efektywnie i z równowagą. Będziemy musieli mieć kompletnie nową moc wyobraźni, która nie istnieje w obecnych produkcjach gier.

Więc... większa moc obliczeniowa nie koniecznie wiąże się z większą radością z grania, przynajmniej z naszej strony tak wynika. Ale kiedy się tym odpowiednio obraca, może to być fajne dla graczy.

Czego możemy oczekiwać w przyszłości od Ciebie?

Akira Yamaoka: Możecie zobaczyć mnie pracującego przy grze, która ma totalnie nowe tło, która podoba się wielu graczom i która jest traktowana jako "Jedno Strzałowa" gra, którą my możemy tylko przedstawiać.

Ostatnie pytanie: Jak wyglądałaby gra Silent Hill w najbliższych 10 latach?

Akira Yamaoka: Chciałbym ci teraz powiedzieć...ale zatrzymam to pytanie na następny raz:-)

Akira Yamaoka, dziękuję bardzo za ten wywiad.

Źródło: http://www.silenthill4.net