:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking































































































































































































































































































































































 

    Silent Hill 4 - Lokacje
   ---------------------------

The Room 302


Screenshot:
















Opis:
W pokoju 302 zaczynamy grę i podczas podróży przez różne inne światy możemy tu zawsze wrócić, dzięki portalom znajdującym się w wielu miejscach. W pokoju można między innymi zapisać grę, przepakować inwentarz, czy chociażby uleczyć się (do połowy gry) z obrażeń, które zadają potwory na zewnątrz. Sam pokój ma 4 pomieszczenia + jedno ukryte - nie jest więc zbyt obszerny, ale mimo to występują w nim doładowania kiedy przechodzimy przez drzwi. Poza tym w pokoju poruszamy się w trybie FPP (widok z oczu bohatera) i możemy wszystko.

Przedmioty do znalezienia: Doll Key, Keys of Liberation, Small Key, Succubus Talisman, Toy Key, oraz notatki.


Bronie: Handgun, Wine bottle, Steel Pipe, Chocolate Milk.


Potwory: W pokoju nic nie niepokoi Henry'ego do czasu pojawienia się nawiedzeń - te mogą odbierać życie, kiedy główny bohater znajdzie się zbyt blisko nich, nie mając na sobie medalionu.


Postacie: Eileen, Richard, Frank.


Subway World

Screenshot:




Mapy:

Subway World - B1 Subway World - B2
Subway World - B3 Subway World - B4














Inne nazwy:
Metro, South Ashfield Metro Station, Podziemne przejście, Dworzec

Opis: Pierwszy świat jaki dane jest nam odwiedzić. Henry po pierwszym przejściu przez tunel zaczynający się w jego łazience w końcu dociera do jasnego światła na jego drugim końcu i nagle przenosi się na ruchome schody na stacji metro. Cały obiekt to jeden wielki labirynt korytarzy i dość rozległych stacji, w których nie obejdzie się bez przechodzenia przez wagony metra. W ślepych odnogach korytarzy zwykle znajduja się przedmioty.

Przedmioty do znalezienia: Lynch Street Line Coins, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Placard of "Temptation", oraz notatki.


Bronie: 9-Iron Golf Club.

Potwory:

Sniffer dog - Podstawowy przeciwnik.
W każdym większym miejscu kręci się ich kilka.

Victim 01121, Victim 14121, Victim 13121 - Pojawiają się w kilku miejscach

- za każdym razem słychać dźwięk kiedy wychodzą ze ścian.

Wall Man - Bardzo upierdliwe stworzenia pojawiające się tylko na ruchomych schodach - właściwie to wystarczy je po prostu przejść nie martwiąc się o zdrowie, które lada chwila będzie można podreperować w pokoju 302.


Postacie: Cynthia.




Forest World
Screenshot:



Mapy:

Forest World

















Inne nazwy:
Las

Opis: Las położony nad jeziorem Toluca, które jak dobrze wiemy z poprzednich części, jest główną atrakcją w miasteczku Silent Hill. Lokacja na początku robi wrażenie, zachwyca otwartym klimatycznym krajobrazem i czasem straszy typowymi dla lasu dźwiękami. Jest ona jednak solidnie ogrodzona przez co o zgubieniu się nie ma mowy. Oczywiście nie chodzimy tylko po lesie, od centralnego punktu (czyli Wish House, o którym napiszę za chwilę) można dotrzeć kilkoma odnogami do cmentarza, czy też do punktu widokowego na jezioro Toluca. Koniec lokacji znajduje wewnątrz opuszczonego Wish House, do którego dostajemy się znajdując odpowiedni klucz, wewnątrz miejsce jest zdewastowane i tylko jedne z dwóch drzwi są otwarte, w których dochodzi do...

Przedmioty do znalezienia: Bloody-Inscribed Spade, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Medical Kit, Placard of "Source", Rusted Bloody Key, oraz notatki.

Bronie: 6-Iron Golf Club, Chainsaw (Grając 2 raz).

Potwory: Hummer - Na początku atakują samotnie,
a w dalszej części lasu dołączają do nich Sniffer Dogs.

Victim 04121 - Występuje w 3 miejscach, nie warto zwracać na niego uwagi.

Sniffer Dog - W ich obecności nie biegać! Potrafią dogonić bohatera, nawet jeśli jest on na drugiej części poziomu. Jeśli na poziomie występuje też Hummer, to oczyszczanie poziomu lepiej jest rozpocząć od Sniffer Dog'a z tego względu, iż zadaje większe obrażenia.

Postacie: Jasper, mały chłopiec.




Water Prison World

Screenshot:




Mapy:

Water Prison World - 1F Water Prison World - 2F
Water Prison World - 3F Water Prison World - B1
Water Prison World - B2 Water Prison World - RF













Inne nazwy:
Więzienie, Wodne więzienie

Opis: Niezwykle wysoka budowla, położona najprawdopodobniej na środku jakiegoś jeziora. W jej piwnicach znajduje się gigantyczne koło, na które woda spadając, wytwarza prąd elektryczny, dzięki generatorowi, znajdującemu się w pomieszczeniu obok. Cele zajmują 3 piętra i jest ich około 24. Na szczycie znajduje się zbiornik wodny z którego spływa woda, aż do wspomnianego wyżej wielkiego koła. Warto dodać, że większość lokacji stanowią schody, które otaczają niemal cały budynek.

Przedmioty do znalezienia: Nutrition Drink, Pistol Bullets, Placard of "Watchfulness", Water Prison Exit Key, Saint Medallion oraz notatki.

Bronie: Stun Gun.


Potwory: Tremer - nie warto zawracać sobie nimi głowy. Choć oblepiają całe korytarze, to upierdliwe są tylko w momencie, kiedy spadną prosto pod nogi bohatera.


Hummer - Tylko na zewnątrz budynku - jeśli zdecydujesz przemieszczać się drabiną, to nawet ich nie spotkasz. Czasami można je spotkać w piwnicy - wylatują z wnętrza zbiornika.


Wall Man - Jak wyżej - tylko te występują na schodach wewnątrz budynku, które prowadzą do piwnicy. Czasem potrafią znienacka wyskoczyć ze ścian w celi...


Victim - 07+08 - Występują na korytarzach z przejściami do cel. Do momentu zauważenia głównego bohatera stoją nieruchomo, więc usłyszeć ich nie sposób.


Whitestool & Toadstool - Blokują drogę w różnych miejscach.


Postacie: Andrew, młody Walter Sullivan.



Building World

Screenshot:




Mapy:

Building World - B1 Building World - B3
Building World - B5 Building World - B7
Building World - B8 Building World - B10
Building World - B12 Building World - B15











Inne nazwy:
Budynek, Świat budynków, Hotel South Ashfield

Opis: Kolejny przeogromny budynek, w którym znajduje się bardzo wiele pomieszczeń, począwszy od sklepu sportowego, przez sklep zoologiczny, aż po mieszkanie, bar, a nawet mini-parking (!). Wszystko jest ze sobą połączone głównie dość nudnymi klatkami schodowymi oraz niewiele bardziej ciekawymi korytarzami. Gdzie znajduje się ów budynek? Najprawdopodobniej jest to miejsce znajdujące się gdzieś w sąsiedztwie budynku, w którym mieszka Henry Townshend. O ogromie budynku świadczy nie tylko spora ilość pomieszczeń, ale także gigantyczna klatka schodowa pod koniec etapu.


Przedmioty do znalezienia: Albert's Sports Shop Key, Ghost's Key, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Placard of "Chaos", Sword of Obedience oraz notatki.


Bronie: "Driver" Golf Club, "Pitching Wedge" Golf Club, 5-Iron Golf Club, Aluminium Bat, Rusty Axe, Spade.


Potwory:  Gum Head - To główny przeciwnik na tym poziomie, dźwięki jakie z siebie wydają sprawiają, że słychać ich już z kilometra.


Victim 10121, Victim 12121 - Pojawiają się kilka razy oraz na samym końcu etapu ścigają razem głównego bohatera na gigantycznej klatce schodowej.


Whitestool - w zasadzie, to blokują przejście tylko w łaźni (tam gdzie prowadzą drabiny w windach), nie ma się czym przejmować.


Sniffer Dog - Pojawiają się około 2 razy, w sklepie zoologicznym towarzyszą im Hummery.


Hummer - Występują w sklepie zoologicznym.


Postacie: Richard, młody Walter Sullivan.


Apartment World

Screenshot:




Mapy:

Apartment World - 1F Apartment World - 2F
Apartment World - 3F

















Inne nazwy:
South Ashfield Hights Apartment, Apartamenty

Opis: Apartamenty w których znajduje się tytułowy pokój 302 - oczywiście jest on zamknięty i nie możemy do niego wejść, za to możemy zwiedzić wszystkie inne mieszkania. Miejsce najbardziej przypominające lokacje z poprzednich części, na ścianach mięcho, na podłodze mięcho i kraty, a całość przyprawiona o efekty rozmycia i wszechobecny brud - tylko ciemności brak. ;) Pokoje są cudowne - każdy czymś się od siebie różni i po samych ich wystrojach, niczym "penetratorzy", możemy stwierdzić jaka osoba w nich mieszka (a raczej mieszkała).


Przedmioty do znalezienia: Apartment Keys, Locker #106 Key, Medical Kit, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Red Paper, Torn Red Paper, Shabby Doll, Skinned Mike Cassete, Superintendent's Key oraz notatki.


Bronie: Richard's Revolver, "Putter" Golf Club, Submachine Gun (potrzebny jest 9-gwiazdkowy ranking, żeby zdobyć tą broń), Bug Spray.


Potwory: Sniffer Dog - Psy grasują na korytarzach i w niektórych apartamentach, zwykle występują samotnie.


Hummer - Występuje bodajże tylko w jednym z mieszkań,

nie warto sobie zawracać głowy.

Tremers - W jednym z pokoju pełza ich sporo obok lodówki.


Toadstool - Czasem można je spotkać w głównym holu -

wyrastają z rozkładających się ciał Sniffer Dogs (!).

Victim 01121, Victim 04121, Victim 13121 - Duchy występują głównie na korytarzach ale czasem potrafią też wpaść do mieszkań znienacka np: Victim 13121 w pokoju 301.


Postacie: Tajemniczy mężczyzna, Młody Walter Sullivan, Eileen.



Hospital World

Screenshot:




Mapy:

Hospital World - 1F Hospital World - 2F













Inne nazwy:
St. Jerome Hospital, Szpital

Opis: Szpital to miejsce pełne sal operacyjnych i gabinetów na pierwszym piętrze, oraz sal dla pacjentów na drugim piętrze. W gabinetach wszystko wygląda dość schludnie i czysto w przeciwieństwie do sal pacjentów i sal operacyjnych. Pomieszczenia na drugim piętrze różnią się między sobą wyglądem i zawartością - wiele z nich potrafi także zaskoczyć gracza (nie)miłymi niespodziankami. Ciekawostką jest to, że rozkład pomieszczeń na drugim piętrze, podczas każdorazowego przechodzenia gry, wygląda inaczej (!). W tym miejscu do głównego bohatera dołącza także druga postać.


Przedmioty do znalezienia: Ampoule, Hospital Room Key, Medical Kit, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Revolver Bullets, Holy Candle, Saint Medallion.


Bronie: 4-Iron Golf Club, Eileen's Bag, Paper-Cutting Knife oraz notatki.

Potwory: Patient - Główny przeciwnik, występują nawet w niezbyt obszernych salach pacjentów.

Wheelchair - Jeżdżą tylko na drugim piętrze budynku.


Hummer - Tylko w głównym holu na parterze.


Postacie: Tajemniczy mężczyzna, Eileen.




Subway World - Second Time

Screenshot:




Mapy:

Subway World - B1 Subway World - B2
Subway World - B3 Subway World - B4













Inne nazwy:
Metro po raz drugi, South Ashfield Metro Station - Second Time

Opis: Od ostatniej wizyty niewiele się tu zmienia, przybywa potworów, zmienia się miejsce początku i końca etapu, a także miejsca i rodzaje przedmiotów do znalezienia. Warto wiedzieć, że w tej lokacji pojawia się pierwszy w grze boss - Victim 16121. Warto też wiedzieć, że pod koniec lokacji zaczyna się ucieczka przed tajemniczym mężczyzną, która będzie trwała z przerwami niemalże do końca gry.

Przedmioty do znalezienia: Ampoule, Filthy Coin, Cynthia's Commuter Ticket, Holy Candle, Murder Scene Key, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Silver Bullet, Sword of Obedience, Train Handle oraz notatki.

Bronie: Riding Crop.


Potwory: Gum Head - Na górnych poziomach kręci się ich dość sporo, potem już przestają się pojawiać.


Ghost Victims - Te same co wcześniej (01121, 13121 i 14121), pojawiają się w pobliżu ruchomych schodów, oraz w przejściu przypominającym wnętrze jakiegoś ciała.


Sniffer Dog - Miejsca w których występują nie różnią się zbytnio od tych z pierwszej wizyty w metro. Gdzieniegdzie zastąpiły ich Gum Head'y.


Wall Man - Jak zwykle pilnują ruchomych schodów.


Postacie: Tajemniczy mężczyzna.




Forest World - Second Time

Screenshot:




Mapy:

Forest World


















Inne nazwy:
Las po raz drugi

Opis: Poza spalonym Wish House nie ma tu nic nowego do odkrycia. Oczywiście zmienia się miejsce startu i końca etapu, ale gracz nie tego się spodziewał. W tym etapie także w kilku miejscach główny bohater jest też atakowany przez seryjnego zabójcę, który rozpoczął pogoń za nim już pod koniec poprzedniego etapu. Należy też uważać na płonącego Victima 17121 i w razie potrzeby ugasić jego zapał. ;)


Przedmioty do znalezienia: Crested Medallion, Doll's Head, Doll's Left Arm, Doll's Left Leg, Doll's Right Arm, Doll's Right Leg, Holy Candle, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Revolver Bullets, Silver Bullet, Torch oraz notatki.


Bronie: Chains, Pickaxe of Despair.


Potwory: Sniffer Dog - Zawsze pojawiają się w miejscach, w których akurat trzeba uciekać przed tajemniczym mężczyzną, przez co są szczególnie irytujące.


Hummer - Jak zwykle męczą nas przez większą część lasu...


Victim - 07+08 - Spotkać je można przed jaskinią oraz niedaleko miejsca spotkania z Jasperem.


Gum Head - Pojawiają się głównie w pobliżu miejsca startu gdzie zaczynało się wędrówkę podczas pierwszej wizyty w lesie.


Ghost Victims - Kilka pojawia się w jaskini. Poza tym można natknąć się na Victim 01121 oraz Victim 04121 w budynku nieopodal spotkania z Jasperem.


Postacie: Tajemniczy mężczyzna, młody Walter Sullivan.




Water Prison World - Second Time

Screenshot:




Mapy:

Water Prison World - 1F Water Prison World - 2F
Water Prison World - 3F Water Prison World - B1
Water Prison World - B2 Water Prison World - RF








Inne nazwy:
Wodne więzienie po raz drugi, Water Prison - Second Time

Opis: Tym razem akcja zaczyna się na dachu budynku i od razu wita nas tajemniczy mężczyzna. Co się zmieniło? Właściwie to jedyne zmiany można zauważyć w piwnicy, w zbiorniku z kołem pojawił się wielki robal (jak zawsze nieszkodliwy), a drzwi prowadzące do pomieszczenia z generatorem prowadzą także do kolejnych drzwi - tym razem o normalnych rozmiarach. Na poziomie pojawia się też kolejny boss - Victim 18121 na schodach prowadzących do piwnicy.


Przedmioty do znalezienia: Holy Candle, Medical Kit, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Saint Medallion, Sword of Obedience, Water Prison Generator Room Key oraz notatki.

Bronie: Nightstick

Potwory: Hummer - Tylko na zewnątrz budynku.


Tremers - Pełzają po ścianach na piętrach.


Toadstool & Whitestool - Pierwsze blokują drogę na piętrach, zaś te drugie lubią rosnąć w podłodze na poziomie piwnic.


Victim - 07+08 - Okupują wszystkie 3 piętra, czasem można natknąć się nawet na 3 sztuki na jednym piętrze.


Postacie: Tajemniczy mężczyzna.


Building World - Second Time

Screenshot:




Mapy:

Building World - B1 Building World - B3
Building World - B5 Building World - B7
Building World - B8 Building World - B10
Building World - B12 Building World - B15












Inne nazwy:
Hotel South Ashfield po raz drugi, Budynek po raz drugi

Opis: Tutaj też autorzy gry nie wymyślili nic nowego... Utrudnione jest jedynie przejście poziomu z powodu Eileen, która nie może schodzić po drabinie - właśnie przez to, cały poziom trzeba obchodzić niemal "dookoła". Całość można skończyć też bardzo szybko i bezproblemowo - szczegóły w dziale odkrycia pod terminem "Eileen Glitch". Na tym poziomie spotkamy Victim 19121 zaraz na początku etapu, oraz kończymy poziom spotkaniem z bossem - The One Truth.


Przedmioty do znalezienia: Cake Candles, Stuffed Cat, Nutrition Drink, Medical Kit, Volley Ball


Bronie: 3-Wood Golf Club


Potwory: Sniffer Dog - Warują w wielu miejscach, czasem towarzyszą im Gum Head'y.


Hummer - Można się na nie natknąć między innymi w pokoju "odwróconym do góry nogami".


Whitestool - Blokują przejście w tym samym miejscu co poprzednio (poprzednie cięcie niczego ich nie nauczyło ;) ).


Gum Head - Występują w wielu miejscach podobnie jak Sniffer Dogs - jednak te potwory można spotkać częściej i w większych grupach.


Wheelchair - Jeżdżą w pomieszczeniu z wntylatorem, niedaleko baru.


Ghost Victims - Victim 04121, Victim 10121, Victim 12121 - ten pierwszy pojawia się tylko w miejscu niedaleko scenki z dwoma Sullivanami, kolejnych dwóch spotykamy na wyższych piętrach budynku.


Postacie: Walter Sullivan, młody Walter Sullivan.


Room 302 of the Past

Screenshot:














Inne nazwy:
Pokój 302 z przeszłości

Opis: No, wreszcie coś nowego! Bardzo klimatyczny i bardzo bezpieczny (!) pokój 302 - tak właśnie wyglądał w przeszłości kiedy jeszcze mieszkał w nim gość o imieniu Joseph, którego nawet będzie dane nam w nim spotkać. Wszystko wygląda niemal tak samo jak w teraźniejszym pokoju 302, tylko wszystko jest czarno-białe, wszędzie leżą świece, sprzęt trochę się różni od obecnego oraz widok jest oczywiście z normalnej kamery.


Przedmioty do znalezienia: Pickaxe of Hope oraz notatki.

Bronie: Brak

Potwory: Brak


Postacie: Joseph Schreiber.




Apartment World - Second Time

Screenshot:




Mapy:

Apartment World - 1F Apartment World - 2F
Apartment World - 3F











Inne nazwy:
South Ashfield Hights Apartment po raz drugi, Apartamenty po raz drugi

Opis: Apartamenty trochę różnią się od poprzedniej wizyty - i dobrze! Zmieniła się cała trasa przejścia - tym razem prowadzi ona przez poszczególne mieszkania apartamentu (!) z powodu zablokowania korytarzy. Gdzieniegdzie zmienił się wystrój, a w mieszkaniach pojawiły się dziury pozwalające na przejście do sąsiednich mieszkań. W tym miejscu spotkamy niemalże całą plejadę potworów oraz samego Waltera Sullivana.

Przedmioty do znalezienia: Saint Medallion, Nutrition Drink, Sword of Obedience, Holy Candle, Pistol Bullets, Medical Kit, Ampoule, Umbilical Cord.


Bronie: Brak.


Przeciwnicy: Victim - 07+08 & Bottoms - Pojawiają się niemal na wszystkich korytarzach oraz w pokoju 301.


Wall Man - Wiszą bodajże w jednym pomieszczeniu.


Patient - W głównym holu na piętrze kręci się ich sporo - ok. 4-5 sztuk.


Ghost Victims - Victim 01121 - Pojawia się tylko w jednym z pokoi.


Postacie: Walter Sullivan.