> Historia
> Postaci
> Bronie
> Przeciwnicy
> Bossowie
> Przedmioty
> Lokacje
> Notatki
> Zakończenia
> Screeny
> Galeria
> Recenzja
> Opis
> Soundtrack
> Odkrycia
> Powiązania
> Scenariusz
> Teksty
> Kody
> Ranking
|
Silent
Hill 4 - Lokacje
---------------------------
|
The Room 302 |
Screenshot:
|
Opis: W pokoju 302 zaczynamy grę i podczas podróży przez różne inne
światy możemy tu zawsze wrócić, dzięki portalom znajdującym się w wielu miejscach.
W pokoju można między innymi zapisać grę, przepakować inwentarz, czy chociażby
uleczyć się (do połowy gry) z obrażeń, które zadają potwory na zewnątrz. Sam
pokój ma 4 pomieszczenia + jedno ukryte - nie jest więc zbyt obszerny, ale mimo to
występują w nim doładowania kiedy przechodzimy przez drzwi. Poza tym w pokoju poruszamy
się w trybie FPP (widok z oczu bohatera) i możemy wszystko.
Przedmioty do znalezienia: Doll Key, Keys of Liberation, Small Key,
Succubus Talisman, Toy Key, oraz notatki.
Bronie: Handgun, Wine bottle, Steel Pipe, Chocolate Milk.
Potwory: W pokoju nic nie niepokoi Henry'ego do czasu pojawienia się
nawiedzeń - te mogą odbierać życie, kiedy główny bohater znajdzie się zbyt blisko
nich, nie mając na sobie medalionu.
Postacie: Eileen, Richard, Frank. |
Subway World |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Metro, South Ashfield Metro Station, Podziemne przejście,
Dworzec
Opis: Pierwszy świat jaki dane jest nam odwiedzić. Henry po
pierwszym przejściu przez tunel zaczynający się w jego łazience w końcu dociera do
jasnego światła na jego drugim końcu i nagle przenosi się na ruchome schody na stacji
metro. Cały obiekt to jeden wielki labirynt korytarzy i dość rozległych stacji, w
których nie obejdzie się bez przechodzenia przez wagony metra. W ślepych odnogach
korytarzy zwykle znajduja się przedmioty.
Przedmioty do znalezienia: Lynch Street Line Coins, Nutrition Drink,
Pistol Bullets, Placard of "Temptation", oraz notatki.
Bronie: 9-Iron Golf Club.
Potwory:
Sniffer dog - Podstawowy przeciwnik.
W każdym większym miejscu kręci się ich kilka.
Victim 01121, Victim 14121, Victim 13121 - Pojawiają się w kilku miejscach
- za każdym razem słychać dźwięk kiedy wychodzą ze ścian.
Wall Man - Bardzo upierdliwe stworzenia pojawiające się tylko na ruchomych schodach -
właściwie to wystarczy je po prostu przejść nie martwiąc się o zdrowie, które lada
chwila będzie można podreperować w pokoju 302.
Postacie: Cynthia.
|
Forest World |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Las
Opis: Las położony nad jeziorem Toluca, które jak dobrze wiemy
z poprzednich części, jest główną atrakcją w miasteczku Silent Hill. Lokacja na
początku robi wrażenie, zachwyca otwartym klimatycznym krajobrazem i czasem straszy
typowymi dla lasu dźwiękami. Jest ona jednak solidnie ogrodzona przez co o zgubieniu
się nie ma mowy. Oczywiście nie chodzimy tylko po lesie, od centralnego punktu (czyli
Wish House, o którym napiszę za chwilę) można dotrzeć kilkoma odnogami do cmentarza,
czy też do punktu widokowego na jezioro Toluca. Koniec lokacji znajduje wewnątrz
opuszczonego Wish House, do którego dostajemy się znajdując odpowiedni klucz, wewnątrz
miejsce jest zdewastowane i tylko jedne z dwóch drzwi są otwarte, w których dochodzi
do...
Przedmioty do znalezienia: Bloody-Inscribed Spade, Nutrition
Drink, Pistol Bullets, Medical Kit, Placard of "Source", Rusted Bloody Key, oraz
notatki.
Bronie: 6-Iron Golf Club, Chainsaw (Grając 2 raz).
Potwory: Hummer - Na początku atakują samotnie,
a w dalszej części lasu dołączają do nich Sniffer Dogs.
Victim 04121 - Występuje w 3 miejscach, nie warto zwracać na niego uwagi.
Sniffer Dog - W ich obecności nie biegać! Potrafią dogonić bohatera, nawet
jeśli jest on na drugiej części poziomu. Jeśli na poziomie występuje też Hummer, to
oczyszczanie poziomu lepiej jest rozpocząć od Sniffer Dog'a z tego względu, iż zadaje
większe obrażenia.
Postacie: Jasper, mały chłopiec.
|
Water Prison World |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Więzienie, Wodne więzienie
Opis: Niezwykle wysoka budowla, położona najprawdopodobniej na środku
jakiegoś jeziora. W jej piwnicach znajduje się gigantyczne koło, na które woda
spadając, wytwarza prąd elektryczny, dzięki generatorowi, znajdującemu się w
pomieszczeniu obok. Cele zajmują 3 piętra i jest ich około 24. Na szczycie znajduje
się zbiornik wodny z którego spływa woda, aż do wspomnianego wyżej wielkiego koła.
Warto dodać, że większość lokacji stanowią schody, które otaczają niemal cały
budynek.
Przedmioty do znalezienia: Nutrition Drink, Pistol Bullets,
Placard of "Watchfulness", Water Prison Exit Key, Saint Medallion oraz notatki.
Bronie: Stun Gun.
Potwory: Tremer - nie warto zawracać sobie nimi głowy. Choć oblepiają
całe korytarze, to upierdliwe są tylko w momencie, kiedy spadną prosto pod nogi
bohatera.
Hummer - Tylko na zewnątrz budynku - jeśli zdecydujesz przemieszczać się drabiną, to
nawet ich nie spotkasz. Czasami można je spotkać w piwnicy - wylatują z wnętrza
zbiornika.
Wall Man - Jak wyżej - tylko te występują na schodach wewnątrz budynku, które
prowadzą do piwnicy. Czasem potrafią znienacka wyskoczyć ze ścian w celi...
Victim - 07+08 - Występują na korytarzach z przejściami do cel. Do momentu zauważenia
głównego bohatera stoją nieruchomo, więc usłyszeć ich nie sposób.
Whitestool & Toadstool - Blokują drogę w różnych miejscach.
Postacie: Andrew, młody Walter Sullivan.
|
Building World |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Budynek, Świat budynków, Hotel South Ashfield
Opis: Kolejny przeogromny budynek, w którym znajduje się bardzo wiele
pomieszczeń, począwszy od sklepu sportowego, przez sklep zoologiczny, aż po mieszkanie,
bar, a nawet mini-parking (!). Wszystko jest ze sobą połączone głównie dość nudnymi
klatkami schodowymi oraz niewiele bardziej ciekawymi korytarzami. Gdzie znajduje się ów
budynek? Najprawdopodobniej jest to miejsce znajdujące się gdzieś w sąsiedztwie
budynku, w którym mieszka Henry Townshend. O ogromie budynku świadczy nie tylko spora
ilość pomieszczeń, ale także gigantyczna klatka schodowa pod koniec etapu.
Przedmioty do znalezienia: Albert's Sports Shop Key, Ghost's Key,
Nutrition Drink, Pistol Bullets, Placard of "Chaos", Sword of Obedience oraz
notatki.
Bronie: "Driver" Golf Club, "Pitching Wedge" Golf
Club, 5-Iron Golf Club, Aluminium Bat, Rusty Axe, Spade.
Potwory: Gum Head - To główny przeciwnik na tym poziomie,
dźwięki jakie z siebie wydają sprawiają, że słychać ich już z kilometra.
Victim 10121, Victim 12121 - Pojawiają się kilka razy oraz na samym końcu etapu
ścigają razem głównego bohatera na gigantycznej klatce schodowej.
Whitestool - w zasadzie, to blokują przejście tylko w łaźni (tam gdzie prowadzą
drabiny w windach), nie ma się czym przejmować.
Sniffer Dog - Pojawiają się około 2 razy, w sklepie zoologicznym towarzyszą im
Hummery.
Hummer - Występują w sklepie zoologicznym.
Postacie: Richard, młody Walter Sullivan. |
Apartment World |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: South Ashfield Hights Apartment, Apartamenty
Opis: Apartamenty w których znajduje się tytułowy pokój 302 -
oczywiście jest on zamknięty i nie możemy do niego wejść, za to możemy zwiedzić
wszystkie inne mieszkania. Miejsce najbardziej przypominające lokacje z poprzednich
części, na ścianach mięcho, na podłodze mięcho i kraty, a całość przyprawiona o
efekty rozmycia i wszechobecny brud - tylko ciemności brak. ;) Pokoje są cudowne -
każdy czymś się od siebie różni i po samych ich wystrojach, niczym
"penetratorzy", możemy stwierdzić jaka osoba w nich mieszka (a raczej
mieszkała).
Przedmioty do znalezienia: Apartment Keys, Locker #106 Key, Medical Kit,
Nutrition Drink, Pistol Bullets, Red Paper, Torn Red Paper, Shabby Doll, Skinned Mike
Cassete, Superintendent's Key oraz notatki.
Bronie: Richard's Revolver, "Putter" Golf Club, Submachine Gun
(potrzebny jest 9-gwiazdkowy ranking, żeby zdobyć tą broń), Bug Spray.
Potwory: Sniffer Dog - Psy grasują na korytarzach i w niektórych
apartamentach, zwykle występują samotnie.
Hummer - Występuje bodajże tylko w jednym z mieszkań,
nie warto sobie zawracać głowy.
Tremers - W jednym z pokoju pełza ich sporo obok lodówki.
Toadstool - Czasem można je spotkać w głównym holu -
wyrastają z rozkładających się ciał Sniffer Dogs (!).
Victim 01121, Victim 04121, Victim 13121 - Duchy występują głównie na korytarzach ale
czasem potrafią też wpaść do mieszkań znienacka np: Victim 13121 w pokoju 301.
Postacie: Tajemniczy mężczyzna, Młody Walter Sullivan, Eileen.
|
Hospital World |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: St. Jerome Hospital, Szpital
Opis: Szpital to miejsce pełne sal operacyjnych i gabinetów na
pierwszym piętrze, oraz sal dla pacjentów na drugim piętrze. W gabinetach wszystko
wygląda dość schludnie i czysto w przeciwieństwie do sal pacjentów i sal
operacyjnych. Pomieszczenia na drugim piętrze różnią się między sobą wyglądem i
zawartością - wiele z nich potrafi także zaskoczyć gracza (nie)miłymi
niespodziankami. Ciekawostką jest to, że rozkład pomieszczeń na drugim piętrze,
podczas każdorazowego przechodzenia gry, wygląda inaczej (!). W tym miejscu do
głównego bohatera dołącza także druga postać.
Przedmioty do znalezienia: Ampoule, Hospital Room Key, Medical Kit,
Nutrition Drink, Pistol Bullets, Revolver Bullets, Holy Candle, Saint Medallion.
Bronie: 4-Iron Golf Club, Eileen's Bag, Paper-Cutting Knife oraz notatki.
Potwory: Patient - Główny przeciwnik, występują nawet w
niezbyt obszernych salach pacjentów.
Wheelchair - Jeżdżą tylko na drugim piętrze budynku.
Hummer - Tylko w głównym holu na parterze.
Postacie: Tajemniczy mężczyzna, Eileen.
|
Subway World - Second Time |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Metro po raz drugi, South Ashfield Metro Station - Second Time
Opis: Od ostatniej wizyty niewiele się tu zmienia, przybywa potworów,
zmienia się miejsce początku i końca etapu, a także miejsca i rodzaje przedmiotów do
znalezienia. Warto wiedzieć, że w tej lokacji pojawia się pierwszy w grze boss - Victim
16121. Warto też wiedzieć, że pod koniec lokacji zaczyna się ucieczka przed
tajemniczym mężczyzną, która będzie trwała z przerwami niemalże do końca gry.
Przedmioty do znalezienia: Ampoule, Filthy Coin, Cynthia's
Commuter Ticket, Holy Candle, Murder Scene Key, Nutrition Drink, Pistol Bullets, Silver
Bullet, Sword of Obedience, Train Handle oraz notatki.
Bronie: Riding Crop.
Potwory: Gum Head - Na górnych poziomach kręci się ich dość sporo,
potem już przestają się pojawiać.
Ghost Victims - Te same co wcześniej (01121, 13121 i 14121), pojawiają się w pobliżu
ruchomych schodów, oraz w przejściu przypominającym wnętrze jakiegoś ciała.
Sniffer Dog - Miejsca w których występują nie różnią się zbytnio od tych z
pierwszej wizyty w metro. Gdzieniegdzie zastąpiły ich Gum Head'y.
Wall Man - Jak zwykle pilnują ruchomych schodów.
Postacie: Tajemniczy mężczyzna.
|
Forest World - Second Time |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Las po raz drugi
Opis: Poza spalonym Wish House nie ma tu nic nowego do odkrycia.
Oczywiście zmienia się miejsce startu i końca etapu, ale gracz nie tego się
spodziewał. W tym etapie także w kilku miejscach główny bohater jest też atakowany
przez seryjnego zabójcę, który rozpoczął pogoń za nim już pod koniec poprzedniego
etapu. Należy też uważać na płonącego Victima 17121 i w razie potrzeby ugasić jego
zapał. ;)
Przedmioty do znalezienia: Crested Medallion, Doll's Head, Doll's Left
Arm, Doll's Left Leg, Doll's Right Arm, Doll's Right Leg, Holy Candle, Nutrition Drink,
Pistol Bullets, Revolver Bullets, Silver Bullet, Torch oraz notatki.
Bronie: Chains, Pickaxe of Despair.
Potwory: Sniffer Dog - Zawsze pojawiają się w miejscach, w których
akurat trzeba uciekać przed tajemniczym mężczyzną, przez co są szczególnie
irytujące.
Hummer - Jak zwykle męczą nas przez większą część lasu...
Victim - 07+08 - Spotkać je można przed jaskinią oraz niedaleko miejsca spotkania z
Jasperem.
Gum Head - Pojawiają się głównie w pobliżu miejsca startu gdzie zaczynało się
wędrówkę podczas pierwszej wizyty w lesie.
Ghost Victims - Kilka pojawia się w jaskini. Poza tym można natknąć się na Victim
01121 oraz Victim 04121 w budynku nieopodal spotkania z Jasperem.
Postacie: Tajemniczy mężczyzna, młody Walter Sullivan.
|
Water Prison World - Second Time |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Wodne więzienie po raz drugi, Water Prison - Second Time
Opis: Tym razem akcja zaczyna się na dachu budynku i od razu wita nas
tajemniczy mężczyzna. Co się zmieniło? Właściwie to jedyne zmiany można zauważyć
w piwnicy, w zbiorniku z kołem pojawił się wielki robal (jak zawsze nieszkodliwy), a
drzwi prowadzące do pomieszczenia z generatorem prowadzą także do kolejnych drzwi - tym
razem o normalnych rozmiarach. Na poziomie pojawia się też kolejny boss - Victim 18121
na schodach prowadzących do piwnicy.
Przedmioty do znalezienia: Holy Candle, Medical Kit, Nutrition Drink,
Pistol Bullets, Saint Medallion, Sword of Obedience, Water Prison Generator Room Key oraz
notatki.
Bronie: Nightstick
Potwory: Hummer - Tylko na zewnątrz budynku.
Tremers - Pełzają po ścianach na piętrach.
Toadstool & Whitestool - Pierwsze blokują drogę na piętrach, zaś te drugie lubią
rosnąć w podłodze na poziomie piwnic.
Victim - 07+08 - Okupują wszystkie 3 piętra, czasem można natknąć się nawet na 3
sztuki na jednym piętrze.
Postacie: Tajemniczy mężczyzna. |
Building World - Second Time |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: Hotel South Ashfield po raz drugi, Budynek po raz drugi
Opis: Tutaj też autorzy gry nie wymyślili nic nowego... Utrudnione jest
jedynie przejście poziomu z powodu Eileen, która nie może schodzić po drabinie -
właśnie przez to, cały poziom trzeba obchodzić niemal "dookoła". Całość
można skończyć też bardzo szybko i bezproblemowo - szczegóły w dziale odkrycia pod
terminem "Eileen Glitch". Na tym poziomie spotkamy Victim 19121 zaraz na
początku etapu, oraz kończymy poziom spotkaniem z bossem - The One Truth.
Przedmioty do znalezienia: Cake Candles, Stuffed Cat, Nutrition Drink,
Medical Kit, Volley Ball
Bronie: 3-Wood Golf Club
Potwory: Sniffer Dog - Warują w wielu miejscach, czasem towarzyszą im
Gum Head'y.
Hummer - Można się na nie natknąć między innymi w pokoju "odwróconym do góry
nogami".
Whitestool - Blokują przejście w tym samym miejscu co poprzednio (poprzednie cięcie
niczego ich nie nauczyło ;) ).
Gum Head - Występują w wielu miejscach podobnie jak Sniffer Dogs - jednak te potwory
można spotkać częściej i w większych grupach.
Wheelchair - Jeżdżą w pomieszczeniu z wntylatorem, niedaleko baru.
Ghost Victims - Victim 04121, Victim 10121, Victim 12121 - ten pierwszy pojawia się tylko
w miejscu niedaleko scenki z dwoma Sullivanami, kolejnych dwóch spotykamy na wyższych
piętrach budynku.
Postacie: Walter Sullivan, młody Walter Sullivan. |
Room 302 of the Past |
Screenshot:
|
Inne nazwy: Pokój 302 z przeszłości
Opis: No, wreszcie coś nowego! Bardzo klimatyczny i bardzo bezpieczny
(!) pokój 302 - tak właśnie wyglądał w przeszłości kiedy jeszcze mieszkał w nim
gość o imieniu Joseph, którego nawet będzie dane nam w nim spotkać. Wszystko wygląda
niemal tak samo jak w teraźniejszym pokoju 302, tylko wszystko jest czarno-białe,
wszędzie leżą świece, sprzęt trochę się różni od obecnego oraz widok jest
oczywiście z normalnej kamery.
Przedmioty do znalezienia: Pickaxe of Hope oraz notatki.
Bronie: Brak
Potwory: Brak
Postacie: Joseph Schreiber.
|
Apartment World - Second Time |
Screenshot:
Mapy:
|
Inne nazwy: South Ashfield Hights Apartment po raz drugi, Apartamenty po
raz drugi
Opis: Apartamenty trochę różnią się od poprzedniej wizyty - i
dobrze! Zmieniła się cała trasa przejścia - tym razem prowadzi ona przez poszczególne
mieszkania apartamentu (!) z powodu zablokowania korytarzy. Gdzieniegdzie zmienił się
wystrój, a w mieszkaniach pojawiły się dziury pozwalające na przejście do sąsiednich
mieszkań. W tym miejscu spotkamy niemalże całą plejadę potworów oraz samego Waltera
Sullivana.
Przedmioty do znalezienia: Saint Medallion, Nutrition Drink, Sword of
Obedience, Holy Candle, Pistol Bullets, Medical Kit, Ampoule, Umbilical Cord.
Bronie: Brak.
Przeciwnicy: Victim - 07+08 & Bottoms - Pojawiają się niemal na
wszystkich korytarzach oraz w pokoju 301.
Wall Man - Wiszą bodajże w jednym pomieszczeniu.
Patient - W głównym holu na piętrze kręci się ich sporo - ok. 4-5 sztuk.
Ghost Victims - Victim 01121 - Pojawia się tylko w jednym z pokoi.
Postacie: Walter Sullivan.
|
|
|