:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking


















































































































 

    Silent Hill 4 - Bossowie
   ------------------------------

Niektórych bossów nie trzeba koniecznie zabijać, ale z uwagi na to, że przez resztę rozdziałów w grze będą za Henrym podążąć, jest to wielce pożądane. Łatwym sposobem na ich pokonanie jest strzelenie srebrnym nabojem, jednak z racji jego rzadkości warto go zachować na późniejsze walki. Oto ich lokacje:

1. Subway World 2nd Time - na schodach w pobliżu pełzającego Greedy Worm.
2. Forest World 2nd Time - w miejscu, gdzie poprzednim razem wykopywało się z ziemi Rusted Bloody Key.

Ponadto do pierwszych czterech walk niezbędne są Sword of Obedience. W trakcie gry znajdziemy ich jedynie pięć. Oto ich lokacje:

1. Building World - jest nim przybity duch, który trzyma w ręku Ghost Key.
2. Building World - po scence, w której Richard Braintree spotyka małego chłopca, należy pojechać windą na samą górę i wyjść tylnimi drzwiami. Będzie leżał na końcu korytarza obok łopaty.
3. Subway World 2nd Time - tuż przed spotkaniem z Walterem Sullivanem (stoi oparty o ścianę tuż obok drzwi).
4. Water Prison World - jedna z cel na drugim piętrze, pod łóżkiem (dostępny po przeczytaniu tekstu na koszuli).
5. Apartment World 2nd Time - na podłodze w pokoju 202.



Cynthia Velasquez

Henry spotkał Cynthię w Subway World. Było to zaraz na początku jego wędrówki. Cynthia zginęła i stała się numerem 16121. Teraz przeobraziła się w ducha, który nawiedza okolice bramek prowadzących na perony. Cynthia lata po pomieszczeniu wydając z siebie zawodzące dźwięki i chwyta Henry'ego swoimi długimi do pasa włosami, a następnie wysysa energię życiową.

Na dobry początek warto wyposażyć się w Saint Medallion - dzięki niemu szybkość poruszania się oraz ataków zjawy drastycznie zmaleją. Atakować można zarówno silną bronią białą (np. łopatą, która jest dobra ze względu na jej zasięg i siłę) jak i pistoletem. Zanim Cynthia ostatecznie padnie może jeszcze spróbować poruszać się szybko po podłodze na brzuchu.




Jasper Gein

Henry spotkał Jaspera w Forest World. Jasper był jąkałą i wyznawcą szatana. Podczas ich pierwszego spotkania spłonął żywcem wewnątrz Domku Życzeń (Wish House) i stał się numerem 17121. Teraz przeobraził się w ducha i nawiedza okolice świętego kamienia w Forest World. Jasper wciąż płonie i stara się pochwycić Henry'ego, aby wyssać jego energię życiową.

Tutaj podobnie jak w przypadku Cynthii można skorzystać z silniejszej broni białej lub z pistoletu. Bezwzględnie należy wyposażyć się w medalion (jeśli go nie posiadasz, to jeden leży w pobliżu) oraz Eileen w znaleziony w pobliżu Wish House łańcuch - dzięki temu walka będzie znacznie łatwiejsza.




 









Andrew De Salvo


Henry spotkał Andrew w Water Prison World. Był on tam uwięziony i krzyczał, że Walter go zabije. Henry go uwolnił, jednak Andrew i tak zginął lądując w basenie pełnym krwi stając się numerem 18121. Teraz przeobraził się w ducha i nawiedza schody prowadzące do piwnicy w Water Prison World. Przeciwnik unosi się nad ziemią i ma dwa rodzaje ataku: atakuje normalnie, kiedy Henry znajdzie się blisko niego lub stara się oddalić i zmienić się kulę, aby zadać jeszcze większe obrażenia.

W przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych bossów, zabicie Andrew jest konieczne, gdyż jest on w posiadaniu klucza do maszynowni. Normalna walka może być trudna nie tylko ze względu na ataki Andrew'a, ale i na samo miejsce potyczki, którym jest dość wąska klatka schodowa, dlatego na tego przeciwnika zalecam użycie jednego ze srebrnych naboi. Po strzale należy oczywiście wbić Sword of Obedience i zabrać klucz niezbędny w dalszej części wędrówki.




Richard Braintree

Richard był lokatorem pokoju 207 w apartamencie, w którym również mieszka Henry. Po raz pierwszy protagonista widział go przez wizjer w swoich drzwiach, a po raz drugi w Building World. Richard był ciężarem dla swoich sąsiadów ze względu na jego trudny charakter. Zginął na krześle elektrycznym jako numer 19121. Teraz stał się duchem i nawiedza podwórko w Building World. Biega z czymś w rodzaju klucza francuskiego, którym potrafi zadać duże obrażenia.

I w tym miejscu polecam użycie srebrnej kuli ze względu na to, że to jeden z najbardziej perfidnych przeciwników w grze (boss potrafi się teleportować).
















   


The One Truth

Henry trafia do ogromnego pomieszczenia z wielką dziurą w środku, a ze ścian po bokach zaczynają zjeżdżać potwory, które wydają się znacznie silniejszymi odpowiednikami Wall Man'ów. Na drzwiach na drugim końcu znajduje się notatka mówiąca o zabiciu właściwego. Zadaniem Henry'ego jest odnalezienie prawdziwego potwora, a taki jest tylko jeden, gdyż reszta to iluzje - jednak i one potrafią zadać obrażenia.

One Truth, to zdecydowanie potwór, którego należy atakować z większej odległości, więc zaleca się użycie łopaty. Eileen zaś warto wyposażyć w najsilniejszą możliwą broń (aktualnie - Nightstick znaleziony w Water Prison World 2nd Time). Podczas walki oddaj jeden cios na jednym z potworów i biegnij do kolejnego. Zatrzymaj się dopiero wtedy, gdy nagle obrażenia zaczną otrzymywać wszystkie na raz. To znak, że trafiłeś właściwego. Teraz uderzaj w niego tak długo, aż zginie, a drzwi staną otworem.























   
    
Walter Sullivan - walka finałowa

Henry trafia do pomieszczenia z dziwną maszyną ("Armillary Sphere"), do której zmierza Eileen - jeśli do niej dotrze - zginie. Pomieszczenie tak naprawdę symbolizuje macicę, zaś ogromny potwór - płód. Twój właściwy przeciwnik jest cieniem, dla którego praktycznie nie ma żadnych ograniczeń (w dowolnej chwili może się znaleźć tuż obok ciebie), a poza tym w tej chwili jest zupełnie nietykalny. Może się wydawać, że Henry nie ma w tym starciu szans, jednak jest sposób na pozytywne zakończenie tego koszmaru.

W czasie przygotowań do walki można sobie od razu darować zabieranie pistoletów i naboi - walka za ich pomocą jest bezcelowa, bo nawet rewolwer nie potrafi zatrzymać Waltera Sullivana. Czego zatem użyć? Zdecydowanie polecam łopatę, która cechuje się sporym zasięgiem, przyzwoitą szybkością i dość sporą siłą. Dobrze sprawdzaja się też kije golfowe (trzeba zabrać ze sobą conajmniej dwa, ponieważ jeden się na pewno złamie), które cechuje spora siła i duża szybkość - jedyny minus to niezbyt wielki zasięg. Ostatecznie dobrze sprawdza się też siekiera. Jeśli chodzi o leki, to stosując odpowiednią taktykę jest możliwość zabicia Waltera Sullivana bez ich użycia, a nawet bez straty kropli krwi, co można obejrzeć na tym filmiku. Tak czy inaczej po zapisaniu gry i udaniu się na miejsce walki należy najpierw pozbawić przeciwnika jego nadludzkich mocy poprzez zebranie wszystkich ośmiu włóczni wbitych w płótna tuż obok i każdą z nich przebić płód - po tym zabiegu przeciwnik straci swoje siły i będzie można go dobić...