> Historia
> Postaci
> Bronie
> Przeciwnicy
> Bossowie
> Przedmioty
> Lokacje
> Notatki
> Zakończenia
> Screeny
> Galeria
> Recenzja
> Opis
> Soundtrack
> Odkrycia
> Powiązania
> Scenariusz
> Teksty
> Kody
> Ranking
|
Silent
Hill 4 - Bossowie
------------------------------
|
Niektórych
bossów nie trzeba koniecznie zabijać, ale z uwagi na to, że przez resztę rozdziałów
w grze będą za Henrym podążąć, jest to wielce pożądane. Łatwym sposobem na ich
pokonanie jest strzelenie srebrnym nabojem, jednak z racji jego rzadkości warto go
zachować na późniejsze walki. Oto ich lokacje:
1. Subway World 2nd Time - na schodach w pobliżu pełzającego Greedy
Worm.
2. Forest World 2nd Time - w miejscu, gdzie poprzednim razem wykopywało
się z ziemi Rusted Bloody Key.
Ponadto do pierwszych czterech walk niezbędne są Sword of Obedience. W trakcie gry
znajdziemy ich jedynie pięć. Oto ich lokacje:
1. Building World - jest nim przybity duch, który trzyma w ręku Ghost
Key.
2. Building World - po scence, w której Richard Braintree spotyka
małego chłopca, należy pojechać windą na samą górę i wyjść tylnimi drzwiami.
Będzie leżał na końcu korytarza obok łopaty.
3. Subway World 2nd Time - tuż przed spotkaniem z Walterem Sullivanem
(stoi oparty o ścianę tuż obok drzwi).
4. Water Prison World - jedna z cel na drugim piętrze, pod łóżkiem
(dostępny po przeczytaniu tekstu na koszuli).
5. Apartment World 2nd Time - na podłodze w pokoju 202. |
|
|
Cynthia Velasquez
Henry spotkał Cynthię w Subway World. Było to zaraz na początku jego
wędrówki. Cynthia zginęła i stała się numerem 16121. Teraz przeobraziła się w
ducha, który nawiedza okolice bramek prowadzących na perony. Cynthia lata po
pomieszczeniu wydając z siebie zawodzące dźwięki i chwyta Henry'ego swoimi długimi do
pasa włosami, a następnie wysysa energię życiową.
Na dobry początek warto wyposażyć się w Saint Medallion - dzięki niemu szybkość
poruszania się oraz ataków zjawy drastycznie zmaleją. Atakować można zarówno silną
bronią białą (np. łopatą, która jest dobra ze względu na jej zasięg i siłę) jak
i pistoletem. Zanim Cynthia ostatecznie padnie może jeszcze spróbować poruszać się
szybko po podłodze na brzuchu.
|
|
|
Jasper Gein
Henry spotkał Jaspera w Forest World. Jasper był jąkałą i wyznawcą szatana.
Podczas ich pierwszego spotkania spłonął żywcem wewnątrz Domku Życzeń (Wish House)
i stał się numerem 17121. Teraz przeobraził się w ducha i nawiedza okolice świętego
kamienia w Forest World. Jasper wciąż płonie i stara się pochwycić Henry'ego, aby
wyssać jego energię życiową.
Tutaj podobnie jak w przypadku Cynthii można skorzystać z silniejszej broni białej lub
z pistoletu. Bezwzględnie należy wyposażyć się w medalion (jeśli go nie posiadasz,
to jeden leży w pobliżu) oraz Eileen w znaleziony w pobliżu Wish House łańcuch -
dzięki temu walka będzie znacznie łatwiejsza.
|
|
|
Andrew De Salvo
Henry spotkał Andrew w Water Prison World. Był on tam uwięziony i krzyczał, że
Walter go zabije. Henry go uwolnił, jednak Andrew i tak zginął lądując w basenie
pełnym krwi stając się numerem 18121. Teraz przeobraził się w ducha i nawiedza schody
prowadzące do piwnicy w Water Prison World. Przeciwnik unosi się nad ziemią i ma dwa
rodzaje ataku: atakuje normalnie, kiedy Henry znajdzie się blisko niego lub stara się
oddalić i zmienić się kulę, aby zadać jeszcze większe obrażenia.
W przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych bossów, zabicie Andrew jest konieczne, gdyż
jest on w posiadaniu klucza do maszynowni. Normalna walka może być trudna nie tylko ze
względu na ataki Andrew'a, ale i na samo miejsce potyczki, którym jest dość wąska
klatka schodowa, dlatego na tego przeciwnika zalecam użycie jednego ze srebrnych naboi.
Po strzale należy oczywiście wbić Sword of Obedience i zabrać klucz niezbędny w
dalszej części wędrówki.
|
|
|
Richard Braintree
Richard był lokatorem pokoju 207 w apartamencie, w którym również mieszka
Henry. Po raz pierwszy protagonista widział go przez wizjer w swoich drzwiach, a po raz
drugi w Building World. Richard był ciężarem dla swoich sąsiadów ze względu na jego
trudny charakter. Zginął na krześle elektrycznym jako numer 19121. Teraz stał się
duchem i nawiedza podwórko w Building World. Biega z czymś w rodzaju klucza
francuskiego, którym potrafi zadać duże obrażenia.
I w tym miejscu polecam użycie srebrnej kuli ze względu na to, że to jeden z
najbardziej perfidnych przeciwników w grze (boss potrafi się teleportować).
|
|
|
The One TruthHenry trafia do
ogromnego pomieszczenia z wielką dziurą w środku, a ze ścian po bokach zaczynają
zjeżdżać potwory, które wydają się znacznie silniejszymi odpowiednikami Wall
Man'ów. Na drzwiach na drugim końcu znajduje się notatka mówiąca o zabiciu
właściwego. Zadaniem Henry'ego jest odnalezienie prawdziwego potwora, a taki jest tylko
jeden, gdyż reszta to iluzje - jednak i one potrafią zadać obrażenia.
One Truth, to zdecydowanie potwór, którego należy atakować z większej odległości,
więc zaleca się użycie łopaty. Eileen zaś warto wyposażyć w najsilniejszą
możliwą broń (aktualnie - Nightstick znaleziony w Water Prison World 2nd Time). Podczas
walki oddaj jeden cios na jednym z potworów i biegnij do kolejnego. Zatrzymaj się
dopiero wtedy, gdy nagle obrażenia zaczną otrzymywać wszystkie na raz. To znak, że
trafiłeś właściwego. Teraz uderzaj w niego tak długo, aż zginie, a drzwi staną
otworem.
|
|
|
Walter Sullivan - walka finałowaHenry
trafia do pomieszczenia z dziwną maszyną ("Armillary Sphere"), do której
zmierza Eileen - jeśli do niej dotrze - zginie. Pomieszczenie tak naprawdę symbolizuje
macicę, zaś ogromny potwór - płód. Twój właściwy przeciwnik jest cieniem, dla
którego praktycznie nie ma żadnych ograniczeń (w dowolnej chwili może się znaleźć
tuż obok ciebie), a poza tym w tej chwili jest zupełnie nietykalny. Może się wydawać,
że Henry nie ma w tym starciu szans, jednak jest sposób na pozytywne zakończenie tego
koszmaru.
W czasie przygotowań do walki można sobie od razu darować zabieranie pistoletów i
naboi - walka za ich pomocą jest bezcelowa, bo nawet rewolwer nie potrafi zatrzymać
Waltera Sullivana. Czego zatem użyć? Zdecydowanie polecam łopatę, która cechuje się
sporym zasięgiem, przyzwoitą szybkością i dość sporą siłą. Dobrze sprawdzaja się
też kije golfowe (trzeba zabrać ze sobą conajmniej dwa, ponieważ jeden się na pewno
złamie), które cechuje spora siła i duża szybkość - jedyny minus to niezbyt wielki
zasięg. Ostatecznie dobrze sprawdza się też siekiera. Jeśli chodzi o leki, to
stosując odpowiednią taktykę jest możliwość zabicia Waltera Sullivana bez ich
użycia, a nawet bez straty kropli krwi, co można obejrzeć na tym filmiku. Tak czy
inaczej po zapisaniu gry i udaniu się na miejsce walki należy najpierw pozbawić
przeciwnika jego nadludzkich mocy poprzez zebranie wszystkich ośmiu włóczni wbitych w
płótna tuż obok i każdą z nich przebić płód - po tym zabiegu przeciwnik straci
swoje siły i będzie można go dobić...
|
|