:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking





































































































































































































































































































































 

    Silent Hill 4 - Odkrycia
   ----------------------------

Extra New Game:

Alternatywny kostium dla Eileen - Ukończ grę uzyskując zakończenie Mother lub Escape, następnie rozpocznij grę wczytując swoje "clear file". Kiedy odwiedzisz po raz 2 apartamenty udaj się do pokoju Eileen (pokój numer 303), a znajdziesz tam nowy strój dla Eileen (Nurse's Outfit, czyli strój pielęgniarki). Przez dalszą cześć gry trzymaj ten strój w swoim ekwipunku (nie umieszczaj go w skrzynce). Ukończ ponownie grę z zakończeniem Mother lub Escape. Jeśli zapiszesz po tym stan gry, podczas rozpoczynania nowej gry (po wczytaniu tego stanu) dostaniesz możliwość zmiany stroju Eileen na strój pielęgniarki.



Alternatywny kostium dla Cynthi - Aby zdobyć alternatywny strój dla Cynthi musisz przejść grę na wszystich 4 zakończeniach (wszystko musi być zapisane na jednym "clear file") oraz odblokować kostium dla Eileen. Jeśli spełnisz oba warunki to pamiętaj o tym aby zmienić kostium dla Eileen. Jeśli to zrobisz to Cynthia podczas wszystkich wstawek będzie nosiła swój nowy, bardzo skąpy kostium. (Zauważ jak Cynthia będzie zachowywała się przed tym jak Henry spotyka ją w korytarzu - tam gdzie obiecuje mu "specjalną przysługę").



Piła motorowa - Jeśli udało Ci się ukończyć grę to rozpocznij nową ze swojego "clear file". Kiedy dojdziesz do lasu to w lokacji gdzie stoi samochód Jasper'a Gein'a znajdziesz piłę motorową - jest wbita w jedno z drzew. Jest to ta sama piła, którą podczas 1 gry w Silent Hill 4 widziałeś u Waltera Sullivana. Jeśli postoisz trochę w bezczynności to pojawi się dodatkowa animacja Henrego, w której wymachuje piłą (podobnie jak w SH2).

Karabin maszynowy (broń tylko dla Eileen) - Aby zdobyć dodatkową broń dla Eileen musisz przede wszystkim ukończyć grę z wynikiem conajmniej 9 dużych gwiazdek, potem rozpocząć nową grę po wczytaniu "clear file". Kiedy znajdziesz się w budynku apartamentów, zajrzyj do pokoju 102 (pokój, w którym znalazłeś papierek w lodówce). Znajdziesz tam karabin maszynowy - leży na ladzie.

Tryb jednej broni - W trybie tym na początku gry (w korytarzach metra) będziesz miał do dyspozycji wszystkie bronie (poza kijami golfowymi). Bronie porozrzucane są po korytarzu i wybranie jednej z nich powoduje, że jest to jedyna broń jaką będziesz posiadał (poza pistoletem) podczas gry. Żadna inna broń (poza kijami golfowymi i pochodnią) nie pojawi się podczas gry, nawet w miejscach w których normalnie powinny się znajdować.
Aby odblokować ten tryb musisz ukończyć grę z 10 gwiazdkowym rankingiem (clear file dla tego trybu wyróżnione są kolorem czerwonym). Następnie wcisnąć strzałkę w prawo podczas wyboru poziomu trudności (podświetlenie wyboru poziomu trudności powinno stać się czerwone).

Tryb wszystkich broni - Aby odblokować ten tryb musisz ukończyć tryb jednej broni z 10 gwiazdkowym rankingiem (clear file dla tego trybu wyróżnione są kolorem zielonym). Następnie wcisnąć strzałkę w lewo podczas wyboru poziomu trudności (podświetlenie wyboru poziomu trudności powinno stać się zielone). Tryb ten polega na tym, że w tym samym miejscu co w trybie "1 broni" dostajesz do dyspozycji wszystkie bronie z gry poza kijami golfowymi, pistoletem oraz brońmi których używa Eileen. Oznacza to, że możesz na samym początku gry mieć prawie wszystkie bronie dostępne w grze. Poza tym za każdym razem kiedy wrócisz do pokoju 302 to w lodówce będzie 10 drinków leczniczych, a w pralni znajdziesz 6 magazynków amunicji do pistoletu.

+ PRZEJŚCIA PODZIEMNE

Na jednej ze ścian wisi plakat z napisem "Havoc Business Daily". Dokładnie taki sam znaleźć można było na stacji metra w Silent Hill 3.

+ WIĘZIENIE WATER PRISON

Czasami kiedy znajdujesz się w jednej z cel możesz usłyszeć czyjeś kroki oraz zobaczyć cień przemykający za małym okienkiem.

Potwory o dwóch głowach (Victim 7 i 8) w momencie gdy wskazują na Ciebie palcami wypowiadają czasami słowa: "Reciever of wisdom".

+ HOTEL SOUTH ASHFIELD HIGHTS

Podczas drugiej wizyty w budynku udaj się do pokoju z zegarem (przed rozwiązaniem zagadki), a wszystko będzie odwrócone do góry nogami (łącznie z Henrym).

Kiedy uda Ci się dotrzeć po raz pierwszy do budynku to w pierwszej lokacji powinieneś zauważyć (musisz spojrzeć się do góry) przeskakujące z dachu na dach małpopodobne potwory.

Eileen Glitch: Jest to błąd gry, dzięki któremu ktoś komu się spieszy, może skończyć bardzo szybko Hotel South Ashfield (po raz drugi). Jak z niego skorzystać? Otóż: Po walce z Richardem idziemy do windy i zjeżdżamy nią na sam dół, nie schodzimy po drabinkach tylko wychodzimy normalnie przez drzwi. W tym miejscu musimy w jakiś sposób zostawić Eileen, najlepiej ją przytrzymać w rogu z siatką i szybko biec do tej dalszej windy (jeśli jej nie ma to warto byłoby ją sprowadzić). Jeśli Henry jest sam w windzie to schodzimy po drabince (będąc na tym samym piętrze) i biegniemy korytarzem wychodząc po drodze po drabinie, a następnie jedyną możliwą drogą, aż do momentu włączenia się scenki z dwoma Sullivanami. Kiedy scenka się zakończy, biegniemy do następnej "strefy" i w tym momencie z ciemności powinna wyłonić się Eileen. Sprawdzone!

+ SZPITAL

W pomieszczeniu, w którym znajduje się wózek inwalidzki (2 piętro) wyraźnie widać ruchomy cień - wygląda to tak jakby jakaś osoba siedziała na wózku.

Kiedy Henry znajduje się w "Doctor's Lounge" wyraźnie zwraca uwagę na dokumenty znajdujące się na biurku. Po zbadaniu ich Henry mówi, że jest tam metryczka urodzenia dziecka. Być może jest to odniesienie do małego Walter'a, który mógł jako noworodek trafić do tego szpitala (urodził się w końcu w pokoju nr. 302 po czym opuścili go rodzice, a gospodarz budynku - Frank Sunderland oddałby go raczej do najbliższego szpitala).

+ APARTAMENTY

Kiedy odwiedzamy apartamenty po raz 2 to w pomieszczeniu gdzie właściciele mieszkania mieli małe dzieci można zobaczyć niemowle, którego wcześniej tam nie było.

Wchodząc po raz pierwszy do pokoju nr. 207 zauważyć można Waltera, który wskazuje palcem przez okno dokładnie tak samo jak wtedy gdy widziałeś go z własnego okna.

Właściciel pokoju nr. 202 jest właścicielem mini-galerii obrazów, które przedstawiają mieszkańców budynku w którym mieszka. Są tam jednak 2 płótna, które są czyste, a na obrazach brakuje jedynie lokatorów z pokoju nr. 302 i 303, czyli Henrego i Eileen.

+ SCHODY

-Poza schodami przemieszczają się z góry w dół stalowe windy lub ew. klatki.
-W jednym z pomieszczeń poza schodami widać małe dziecko stojące obok drzwi (nawiązanie do Walter'a?).
-W jednym z pomieszczeń poza schodami widać owce.

Obserwacje w pokoju nr. 302:

Oto co Henry może ujrzeć zaglądając do pokoju Eileen:

-Po tym jak Eileen zostaje wysłana do szpitala pojawia się królik, który wskazuje palcem na Ciebie.
-Eileen oglądająca horror lub komedię w telewizji.
-Eileen rozmawiająca z przyjacielem przez telefon.
-Eileen przechodząca przez pokój.
-Eileen malująca swoje paznokcie.
-Eileen goląca się pod pachami.
-Eileen siedząca na łóżku.
-Eileen siedzi na łóżku po czym nagle wstaje i wychodzi.
-Eileen patrząca się w stronę dziury w ścianie jakby wiedziała, że ktoś ją obserwuje.


Oto co Henry może zaobserwować patrząc przez okno:

-Czasami balon w kształcie głowy królika przelatuje nad apartamentami.
-Czasami z wyższych pięter spada odcięta głowa, która przelatuje tuż obok okna pokoju 302.
-Po powrocie z "Subway World" można zobaczyć ambulans stojący przy wejściu do metra.
-Po powrocie z "Building World" można zobaczyć jak Walter wskazuje pokój 303 z pokoju nr. 207.
-Po powrocie z "Apartment World" można zobaczyć ambulans stojący na parkingu.

Oto co Henry może zobaczyć w zamurowanym pomieszczeniu:

-White Chrism, Obsidian Goblet oraz Book of Crimson Ceremony, czyli przedmioty potrzebne do wskrzeszenia znane z części 2 - najprawdopodobniej używał ich Walter.
-Do ciała Waltera przypięte są czarne pióra.
-Na stole leży wielki nóż.
-Ściana blokuje prawą stronę pokoju.

Oto co Henry może ujrzeć wyglądając przez wizjer w drzwiach do pokoju nr. 302:

-Eileen upuszczająca zakupy.
-Krwawe ślady rąk na ścianie pojawiające się po tym jak ktoś umiera.
-Walter stojący obok drzwi.
-Sunderland sprawdzający czy wszystko jest w porządku.
-Henry patrzący się w wizjer.
-Eileen walcząca z robactwem.
-Eileen zmywająca podłogę.
-Frank mijający mopa.
-Frank stojący w korytarzu.
-Frank który bełkocze coś do siebie.
-Frank przechodzący korytarzem.
-Eileen i Richard.
-Richard zaglądający w wizjer.
-Frank próbujący otworzyć pokój za pomocą kluczy.
-Eileen i Frank.

Oficjalny trailer:

Oficjalnie wypuszczony kilka miesięcy przed wydaniem gry trailer zawiera kilka ujęć-scen, których nie uświadczymy w ukończonej grze. Jest to zapewne celowy zabieg Konami, które wstawia do swoich prezentacji dodatkowe sceny zwiększające jeszcze bardziej napięcie wśród potencjalnych klientów. Ostateczny i oficjalny trailer, który trwa ponad 9 minut zawiera najwięcej takich scenek. Oto moje spostrzeżenia:

- Na początku trailera, kiedy pojawia się napis "Silent Hill" na białym tle widać wyraźnie półprzeźroczyste zarysy jakiegoś krajobrazu. Najprawdopodobniej jest to zdjęcie przedstawiające wzniesienia Silent Hill oraz znane z gry jezioro Toluca Lake.

- Przez jakiś czas na ekranie widać zielone oko, po czym obraz zmienia się na widok z wizjera. Na końcu korytarza widać zarys jakiejś postaci, po czym obraz przechodzi w inną scenkę. (tutaj należy zauważyć, że widok z wizjera nie jest najprawdopodobniej widokiem z pokoju znanego nam z gry, ponieważ układ ścian korytarza jest zupełnie inny).

- Kolejna ważna sprawa to ujęcie biurka z pokoju Henrego. Na biurku wyraźnie widać stojący magnetofon lub radio, po czym podchodzi do niego łysy mężczyzna z dziurą z tyłu głowy (jest to najprawdopodobniej pierwsza ofiara Walter'a Sullivana, czyli Jimmy Stone) i zaczyna wypisywać na swoim ręku jakieś słowa używając w tym celu niezbyt powszechnej odmiany alfabetu.

- Przez chwilę w tle widać znów korytarz, pojawia się też ujęcie korytarza z pomieszczeniem, z którego wydobywają się jakieś opary lub dym.

- Wielokrotnie pojawiają się ujęcia przeciwników znanych nam z gry w różnych wymyślnych ujęciach i w lokacjach, w których normalnie w grze się nie pojawiają.

- W jednym ujęciu pojawia się nieznana z gry postać, która na klatce piersiowej ma jakiś ślad.

- Po raz kolejny zobaczyć można jedną z ofiar Waltera - Jimmy'ego Stone'a. Tym razem leży martwy na podłodze, a coś lub ktoś trzyma nad jego głową pióro, którym wcześniej zapisywał coś na swoim ręku.

- W końcowej części trailera obejrzeć możemy końcówkę scenki z wizjerem. W korytarzu, który widzieliśmy wcześniej pojawia się jakaś postać, w tle słychać oddech, postać podchodzi pod drzwi, po czym nagle znika.



- Jedna z ostatnich scenek trailera (moja ulubiona) pokazuje jak Henry idzie z przedpokoju w kierunku salonu. W momencie kiedy zbliża się do niego, z sufitu salonu wychodzi jedna z ofiar Walter'a, a następnie za nią kilka bliźniaczo podobnych.



Nawiązania do poprzednich części:

Kiedy uda Ci się ukończyć "Building World" po raz 1 wejdź do toalety i zbadaj sedes. Henry stwierdzi, że coś znajduje się w środku i zapyta się czy chcesz to wyjąć. Niezależnie od tego czy będziesz chciał to wyjąć czy też nie Henry nie będzie chciał tego zrobić. Oczywiście jest to nawiązanie do 2 części, w której James wyciągał z toalety portfel (takie samo odniesienie znajduje się też w części 3).

W pokoju nr. 202 apartamentów South Ashfield znajduje się mnóstwo obrazów, które są portretami mieszkańców budynku. Jeden z nich przedstawia Frank'a Sunderland'a (gospodarza budynku). Podpis do obrazu mówi, że jest to bardzo życzliwy człowiek, który miał niegdyś syna który to zaginął jakiś czas temu. Wygląda na to, że nie tylko jego nazwisko ma związek z 2 częścią gry. Nie może to być raczej zbieg okoliczności więc można przyjąć, że Frank Sunderland to ojciec James'a.

Kiedy James w Silent Hill 2 spotyka Laure w barze "Venus Tear's" dowiaduje się, że list od Mary otrzymała od pielęgniarki imieniem Rachel. W Silent Hill 4 można przeczytać wzmiankę na temat pielęgniarki o identycznym imieniu - Rachael (pokój nr. 106 w apartamentach South Ashfield). Biorąc pod uwagę to, że gospodarz budynku Frank Sunderland jest ojcem James'a można zaakceptować teorię, iż Rachael może mieć jakieś powiązanie z Mary.

Podczas naszej wędrówki niejednokrotnie mamy okazję zobaczyć różowego królika. Czasami za oknem dostrzec można unoszący się na wietrze balon będący odzwierciedleniem jego twarzy. Oczywiście jest to nawiązanie do 3 części Silent Hill, gdzie pluszowe króliki pojawiały się w Lakeside Amusement Park.

W Silent Hill 2 James Sunderland znajduje na ścianie "Neely's Bar" napis: "There was a hole here and it's gone now" co oznacza, że kiedyś była tam dziura ale teraz zniknęła. Być może ma to jakiś związek z portalami, którymi przenosi się Henry do swojego apartamentu.

Inne odkrycia:

Dodatkowe przedmioty (tylko wersja dla PS2) - Po wpisaniu za pomocą "Action Replay'a" lub ew. "Game Shark'a" odpowiednich kodów, w inwentarzu głównego bohatera pojawiają się dodatkowe przedmioty: Channeling Stone (kamień który w poprzednich częściach potrzebny był do uzyskania zakończenia Ufo), Dirty Stone oraz tajemniczy klucz i czerwona ciecz w fiolce. Dwa ostatnie przedmioty nie posiadają nazw ani opisów jeśli w menu mamy ustawiony j. angielski. Jeśli zaś ustawimy j. japoński to przedmioty te posiadają nazwy oraz odpowiednie opisy, ale niestety w języku japońskim.

                 

Ekran wczytywania - Podczas kiedy przemieszczamy się z jednego świata do drugiego za każdym razem ukazuje się ekran wczytywania, na którym wyświetlane są losowo wybrane obrazki, które można przesuwać oraz których rozmiar można zmieniać za pomocą gałek w padzie.