:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking



























































































































































































































































































 

    Silent Hill 4 - Przeciwnicy
   --------------------------------

















Sniffer Dog


Opis: Psy z części czwartej różnią się od tych, z którymi mieliśmy do czynienia w części pierwszej i trzeciej. Są o wiele szybsze, sprytne (potrafią zrobić unik), zadają dość spore obrażenia, potrafią atakować w grupach, a ich jedyną słabością jest to, że można je bez problemu obejść - wystarczy "spacerkiem" przejść obok nic, zamiast biec, choć nie zawsze jest to możliwe (z uwagi na obecność innych przeciwników). Tak czy inaczej na pewno jest to jeden z najniebezpieczniejszych przeciwników w grze, pomimo tego, że spotykamy go na samym początku.

Miejsce występowania: Wszędzie, z wyjątkiem Water Prison World, Water Prison World 2nd Time, Hospital World oraz Apartment World 2nd Time

Mocne strony: szybkość, możliwość uniknięcia ciosu, siła ataku, działanie w grupie.

Słabe strony: nie reagują na powolne ruchy.














  

  
Hummer


Opis: Są to niewielkich rozmiarów latające stworzenia, wyglądem przypominające skrzyżowanie nietoperza z czymś w rodzaju insekta. Posiadają bardzo długie kolce na końcu głowy, za pomocą których próbują dźgać swojego oponenta. Jest to bardzo słaby przeciwnik, lecz w grupie może stwarzać pewne zagrożenie.

Miejsce występowania: Wszędzie, z wyjątkiem Subway World i Subway World 2nd Time.

Mocne strony: latanie, działanie w grupie.

Słabe strony: wytrzymałość.









Blue Tremer


Opis: Blue Tremer, to pełzający, obślizgły robak, przypominający pijawkę lub coś w rodzaju pasożyta. Potrafi przemieszczać się po podłodze, ścianie oraz po suficie (często z niego spada, prosto na bohatera). Nie jest w stanie zaatakować ofiary, lecz kontakt z nim (dotknięcie) powoduje niewielkie obrażenia.

Miejsce występowania: Water Prison World, Apartment World, Subway World

Mocne strony: pomimo zachowania ostrożności można w niego wdepnąć.

Słabe strony: wszystko.









   


Red Tremer


Opis: Red Tremer to inna odmiana Blue Tremera. Różni się jedynie wyglądem. Poza tym zachowuje się tak samo i zadaje identyczne obrażenia.

Miejsce występowania: Water Prison World, Apartment World, Subway World

Mocne strony: pomimo zachowania ostrożności można w niego wdepnąć.

Słabe strony: wszystko.







Toadstool

Opis: Wyrastają z ziemi, przypominają długie kolce zakończone (tak jak szpilka) główką. Niektóre po prostu czekają na ofiarę na drodze i blokują przejście, a inne nagle wyrastają z otworów w ziemi. Nie atakują, lecz zadają obrażenia, w przypadku gdy ofiara ich dotknie.

Miejsce występowania: Water Prison World, Water Prison World 2nd Time, Apartment World.

Mocne strony: nie stwierdzono.

Słabe strony: wszystko.






Whitestool

Opis: Jest to inna odmiana Toadstooli. Różnią się jedynie wyglądem. Whitestoole swoim wyglądem przypominają wijące się do góry węże, wyrastające z podłoża.

Miejsce występowania: Water Prison World, Water Prison World 2nd Time, Building World, Building World 2nd Time

Mocne strony: nie stwierdzono.

Słabe strony: wszystko.






Victim - 07+08


Opis: Ogromnych rozmiarów kreatura, o dwóch dziecięcych twarzach, poruszająca się na ogromnych łapach. Początkowo nie atakuje ofiary, tylko pokazuje w jej kierunku palcem, przy tym szepcząc "Reciver of Wisdom", a po chwili z wielką agresją rzucaja się w jej kierunku, zadając bardzo duże obrażenia.

Miejsce występowania: Water Prison World, Water Prison World 2nd Time, Forest World 2nd Time, Apartment World 2nd Time.

Mocne strony: szybkość, siła ataku, wytrzymałość, działanie w grupie.

Słabe strony: nie stwierdzono.






Bottoms


Opis: Są bardzo podobne do "Victim - 07+08". Nie posiadają nóg, więc poruszają się na rękach. Posiadają również dwie głowy (trzy, jeśli liczyć tą dolną), które znajdują się po przeciwnych stronach (jedna z nich jest mniej zdeformowana i posiada więcej rozróżnialnych cech). Walczą bardzo podobnie, ale są bardziej agresywne. Pojawiają się jedynie w końcowej fazie gry. Na koncept artach związanych z grą można zauważyć, że jedna z głów (ta dolna), to głowa ofiary 15121 (Josepha Schreibera).

Miejsce występowania: Apartment World 2nd Time.

Mocne strony: szybkość, siła ataku, wytrzymałość, działanie w grupie.

Słabe strony: nie stwierdzono.





    


Wall Man


Opis: Pojawiają się już na początku gry, podczas wizyty w Subway World. Kamuflują się bardzo dobrze w ścianach, z których nagle się wyłaniają i atakują za pomocą rąk. Ich słabością jest to, że nie potrafią się poruszać. Mimo to ich ataki są bardzo silne i sięgają daleko, więc nie można ich lekceważyć.

Miejsce występowania: Subway World, Water Prison World, Apartment World 2nd Time.

Mocne strony: siła ataku, kamuflowanie się w ścianach.

Słabe strony: są nieruchome.




Wall Man
- newtype

Opis: Duży "Wall Man" osadzony na ruchomym "panelu", który osuwa się znienacka na ścianę tuż obok bohaterów. Potrafi poruszać się w pionie i gdy jest atakowany często ucieka na górę. Ma silne ataki, więc należy zachować przed nim odpowiedni dystans podczas walki.

Miejsce występowania: Building World 2nd Time, Apartment World 2nd Time.

Mocne strony: siła ataku, możliwość ucieczki na górę.

Słabe strony: potrafi porusząć się tylko w pionie.








Gum Head
- oldtype


Opis: Po raz pierwszy pojawiają się w Building World. Są lekko różowawej barwy. Wyglądem przypominają małpę, ze zdeformowaną górną częścią ciała. Nie są zbytnio spostrzegawcze, więc jeśli się do nich nie zbliży, to nie atakują, jednak miejsca w grze nie pozwalają na tak łatwe ich unikanie.

Miejsce występowania: Building World, Subway World 2nd Time, Forest World 2nd Time, Building World 2nd Time.

Mocne strony: działanie w grupie.

Słabe strony: szybkość, niewielki zasięg ataku.



 




    



Gum Head
- newtype


Opis: Różowe, czerwone i czarne stwory, podobne do małp. Posiadają znacznie więcej ludzkich cech niż "Gum Head - oldtype". Są bardziej agresywne i bardzo często noszą w ręku broń (np. kij golfowy - Golf Club), którą upuszczają, jeśli zostaną zaatakowane. Często są powodem "zgubionej" broni, bo potrafią odebrać bohaterowi jego oręż.

Miejsce występowania: Building World, Subway World 2nd Time, Forest World 2nd Time, Building World 2nd Time.

Mocne strony: pojawiają się w towarzystwie swoich słabszych odpowiedników, potrafią odebrać broń (nie licząc palnej).

Słabe strony: szybkość, niewielki zasięg ataku.



Patient

Opis: Duży potwór o zdeformowanym damskim ciele (wygląda jakby było pocięte). Wydaje groteskowy dźwięk, po tym jak zostanie uderzony. Nosi w ręku metalowy przedmiot, który może nie wygląda efektownie, ale jak już zacznie tym wymachiwać, to trudno o kontratak.

Miejsce występowania: Hospital World, Apartment World 2nd Time.

Mocne strony: szybkie i dość mocne ataki, zwykle jest ich więcej niż jedna sztuka, wytrzymałość oraz konieczność dwukrotnego dobicia.

Słabe strony: niezbyt szybkie, przeciętny zasięg ataku.








Greedy Worm


Opis: Ogromny, obślizgły robal, którego można spotkać wiele razy podczas gry. Nie jest on właściwie przeciwnikiem, ponieważ nie zadaje obrażeń, ani też nie można go zabić.

Miejsce występowania: Subway World, Forest World 2nd Time, Water Prison World 2nd Time.



 



    




Wheel Chair


Opis: Stare, szpitalne krzesła, które same potrafią poruszać się w różnych kierunkach z dużą prędkością. Podobnie jak duchy, potrafią odbierać ofiarom energię. W bezpośrednim zetknięciu z ofiarą najeżdżają jej na nogi, z impetem powalając ją na podłogę.

Miejsce występowania: Hospital World, Building World.

Mocne strony: szybkość, odbieranie energii za pomocą aury.

Słabe strony: działa na nie "Saint Medallion", można je zatrzymać jednym uderzeniem.



 

Duchy:


Opis: Już od samego początku natkniemy się na ofiary morderstw, które ścigają głównego bohatera przez resztę gry. Do ich szczególnych zdolności należą przenikanie przez ściany oraz lewitacja, więc potrafią się pojawić praktycznie wszędzie. Aura, która ich otacza wywołuje "ból głowy" u protagonisty, co powoduje utratę energii, jednak nie tak znaczną jak w przypadku ataków fizycznych. Każda z ofiar posiada pewne cechy, które różnią je od siebie (szybkość, siła zadawanych ciosów itd.), jednak jest jedna ważna cecha wspólna - żadnej z tych ofiar nie można zabić...

Mocne strony: szybkość, nietykalność, złowroga aura, siła ataku, mogą pojawić się praktycznie wszędzie.

Słabe strony: ich możliwości słabną jeśli bohater ma na sobie Saint Medallion.

Victim 01121

   Victim 04121

   Victim 10121

              
Jest to pierwszy napotkany duch. Nie należy do najbardziej uciążliwych, lecz nie jest też tą najsłabszy. Ma bladą, łysą głowę, na której jest sporo krwawych okaleczeń. Jego ciemne ubrania są postrzępione i zalane krwistą mazią. Czasem nawiedza pokój 302. Można go ostatecznie spacyfikować w Apartment World 2nd Time, za pomocą piątego miecza posłuszeństwa. Ma siwiejące, ciemne włosy, jest lekko wyłysiały. Ma bladą skórę i dzierży saperkę w prawej dłoni. Jest bardzo powolny, lecz potrafi zadać całkiem spore obrażenia za pomocą swojej broni. Duch ten nie pojawia się zbyt często w grze, czasem robi to okazyjnie (np. w Apartment World po skorzystaniu z telefonu). Pierwszy raz Henry spotyka tego przeciwnika w Forest World.

Po raz pierwszy trafić można na tą ofiarę podczas wizyty w Building World, w pokoju z tortem, gdzie jest on przybity do podłogi za pomocą miecza. Jeśli wyjmiesz miecz, to zacznie cię ścigać przez resztę gry. Jest bardzo szybki i posiada dosyć silne ciosy. Ma krótkie czarne włosy, zielone spodnie i długą, ciemną koszulę.
 

                 

Victim 12121


  
   Victim 13121

   Victim 14121

              
Ma na głowie ciemną czapkę, a na sobie brązowe spodnie i ciemną bluzę z białymi paskami. Jest to najszybsza z ofiar, jednak jej ciosy nie należą do najmocniejszych.
 
Starsza kobieta z czarnym kapeluszem na głowie i długą ciemną sukienką. Jest to najwolniejsza i najsłabsza ofiara, jednak pojawia się bardzo często i niespodziewanie.
  
   
Czarnoskóry mężczyzna w pomarańczowo brązowym stroju. Jest dosyć szybki i zadaje całkiem spore obrażenia.