> Historia
> Postaci
> Bronie
> Przeciwnicy
> Bossowie
> Przedmioty
> Lokacje
> Notatki
> Zakończenia
> Screeny
> Galeria
> Recenzja
> Opis
> Soundtrack
> Odkrycia
> Powiązania
> Scenariusz
> Teksty
> Kody
> Ranking
|
Silent
Hill 4 - Przeciwnicy
--------------------------------
|
|
Sniffer Dog
Opis: Psy z części czwartej różnią się od tych, z
którymi mieliśmy do czynienia w części pierwszej i trzeciej. Są o wiele szybsze,
sprytne (potrafią zrobić unik), zadają dość spore obrażenia, potrafią atakować w
grupach, a ich jedyną słabością jest to, że można je bez problemu obejść -
wystarczy "spacerkiem" przejść obok nic, zamiast biec, choć nie zawsze jest to
możliwe (z uwagi na obecność innych przeciwników). Tak czy inaczej na pewno jest to jeden z najniebezpieczniejszych przeciwników w
grze, pomimo tego, że spotykamy go na samym początku.Miejsce występowania: Wszędzie, z wyjątkiem Water Prison World, Water
Prison World 2nd Time, Hospital World oraz Apartment World 2nd Time
Mocne strony: szybkość, możliwość uniknięcia ciosu,
siła ataku, działanie w grupie.
Słabe strony: nie reagują na powolne ruchy.
|
|
|
Hummer
Opis: Są to niewielkich rozmiarów latające stworzenia, wyglądem przypominające
skrzyżowanie nietoperza z czymś w rodzaju insekta. Posiadają bardzo długie kolce na
końcu głowy, za pomocą których próbują dźgać swojego oponenta. Jest to bardzo
słaby przeciwnik, lecz w grupie może stwarzać pewne zagrożenie.Miejsce występowania: Wszędzie, z wyjątkiem Subway World i Subway World
2nd Time.
Mocne strony: latanie, działanie w grupie.
Słabe strony: wytrzymałość.
|
|
|
Blue Tremer
Opis: Blue Tremer, to pełzający, obślizgły robak,
przypominający pijawkę lub coś w rodzaju pasożyta. Potrafi przemieszczać się po
podłodze, ścianie oraz po suficie (często z niego spada, prosto na bohatera). Nie jest w stanie
zaatakować ofiary, lecz kontakt z nim (dotknięcie) powoduje niewielkie obrażenia.Miejsce występowania: Water Prison World, Apartment World, Subway
World
Mocne strony: pomimo zachowania ostrożności można w
niego wdepnąć.
Słabe strony: wszystko.
|
|
|
Red Tremer
Opis: Red Tremer to inna odmiana Blue Tremera. Różni
się jedynie wyglądem. Poza tym zachowuje się tak samo i zadaje identyczne obrażenia.Miejsce występowania: Water Prison World, Apartment World, Subway
World
Mocne strony: pomimo zachowania ostrożności można w
niego wdepnąć.
Słabe strony: wszystko.
|
|
|
Toadstool
Opis: Wyrastają z ziemi, przypominają długie kolce
zakończone (tak jak szpilka) główką. Niektóre po prostu czekają na ofiarę na drodze
i blokują przejście, a inne nagle wyrastają z otworów w ziemi. Nie atakują, lecz
zadają obrażenia, w przypadku gdy ofiara ich dotknie.Miejsce występowania: Water Prison World, Water Prison World 2nd Time,
Apartment World.
Mocne strony: nie stwierdzono.
Słabe strony: wszystko.
|
|
|
Whitestool
Opis: Jest to inna odmiana Toadstooli. Różnią się jedynie wyglądem.
Whitestoole swoim wyglądem przypominają wijące się do góry węże, wyrastające z
podłoża.Miejsce występowania: Water
Prison World, Water Prison World 2nd Time, Building World, Building World 2nd Time
Mocne strony: nie stwierdzono.
Słabe strony: wszystko.
|
|
|
Victim - 07+08
Opis: Ogromnych rozmiarów kreatura, o dwóch dziecięcych twarzach, poruszająca się na ogromnych łapach. Początkowo nie atakuje
ofiary, tylko pokazuje w jej kierunku palcem, przy tym szepcząc "Reciver of Wisdom", a po chwili z wielką agresją rzucaja się w jej
kierunku, zadając
bardzo duże obrażenia.Miejsce
występowania: Water Prison World, Water Prison World 2nd Time, Forest World 2nd Time,
Apartment World 2nd Time.
Mocne strony: szybkość, siła ataku, wytrzymałość,
działanie w grupie.
Słabe strony: nie stwierdzono.
|
|
|
Bottoms
Opis: Są bardzo podobne do "Victim - 07+08". Nie posiadają nóg, więc
poruszają się na rękach. Posiadają również dwie głowy (trzy, jeśli liczyć tą
dolną), które znajdują się po przeciwnych stronach (jedna z nich jest mniej
zdeformowana i posiada więcej rozróżnialnych cech). Walczą bardzo podobnie, ale są
bardziej agresywne. Pojawiają się jedynie w końcowej fazie gry. Na koncept
artach związanych z grą można zauważyć, że jedna z głów (ta dolna), to głowa
ofiary 15121 (Josepha Schreibera).Miejsce
występowania: Apartment World 2nd Time.
Mocne strony: szybkość, siła ataku, wytrzymałość,
działanie w grupie.
Słabe strony: nie stwierdzono.
|
|
|
Wall Man
Opis: Pojawiają się już na początku gry, podczas wizyty w Subway World.
Kamuflują się bardzo dobrze w ścianach, z których nagle się wyłaniają i atakują za
pomocą rąk. Ich słabością jest to, że nie potrafią się poruszać. Mimo to ich
ataki są bardzo silne i sięgają daleko, więc nie można ich lekceważyć.Miejsce występowania: Subway World, Water Prison World, Apartment World
2nd Time.
Mocne strony: siła ataku, kamuflowanie się w ścianach.
Słabe strony: są nieruchome.
|
|
|
Wall Man - newtype
Opis: Duży "Wall Man" osadzony na
ruchomym "panelu", który osuwa się znienacka na ścianę tuż obok bohaterów. Potrafi poruszać się w pionie i gdy jest atakowany często ucieka na górę. Ma silne ataki, więc należy zachować przed nim odpowiedni dystans podczas walki.Miejsce występowania: Building World 2nd Time, Apartment World 2nd Time.
Mocne strony: siła ataku, możliwość ucieczki na górę.
Słabe strony: potrafi porusząć się tylko w pionie.
|
|
|
Gum Head - oldtype
Opis: Po raz pierwszy pojawiają się w Building World. Są lekko różowawej barwy.
Wyglądem przypominają małpę, ze zdeformowaną górną częścią ciała. Nie są zbytnio spostrzegawcze, więc jeśli się do nich nie zbliży, to nie atakują, jednak miejsca w grze nie pozwalają na tak łatwe ich unikanie.Miejsce
występowania: Building World, Subway World 2nd Time, Forest World 2nd Time, Building
World 2nd Time.
Mocne strony: działanie w grupie.
Słabe strony: szybkość, niewielki zasięg ataku.
|
|
|
Gum Head - newtype
Opis: Różowe, czerwone i czarne stwory, podobne do małp. Posiadają znacznie
więcej ludzkich cech niż "Gum Head - oldtype". Są bardziej agresywne i bardzo
często noszą w ręku broń (np. kij golfowy - Golf Club), którą upuszczają, jeśli
zostaną zaatakowane. Często są powodem "zgubionej" broni, bo potrafią odebrać bohaterowi jego oręż.Miejsce
występowania: Building World, Subway World 2nd Time, Forest World 2nd Time, Building
World 2nd Time.
Mocne strony: pojawiają się w towarzystwie swoich
słabszych odpowiedników, potrafią odebrać broń (nie licząc palnej).
Słabe strony: szybkość, niewielki zasięg ataku.
|
|
|
Patient
Opis: Duży potwór o zdeformowanym damskim ciele (wygląda jakby było pocięte).
Wydaje groteskowy dźwięk, po tym jak zostanie uderzony. Nosi w ręku metalowy przedmiot, który może nie wygląda efektownie, ale jak już zacznie tym wymachiwać, to trudno o kontratak.Miejsce występowania: Hospital World, Apartment World 2nd Time.
Mocne strony: szybkie i dość mocne ataki, zwykle jest ich
więcej niż jedna sztuka, wytrzymałość oraz konieczność dwukrotnego dobicia.
Słabe strony: niezbyt szybkie, przeciętny zasięg ataku.
|
|
|
Greedy Worm
Opis: Ogromny, obślizgły robal, którego można spotkać wiele razy podczas gry.
Nie jest on właściwie przeciwnikiem, ponieważ nie zadaje obrażeń, ani też nie można
go zabić.Miejsce występowania: Subway
World, Forest World 2nd Time, Water Prison World 2nd Time.
|
|
|
Wheel Chair
Opis: Stare, szpitalne krzesła, które same potrafią poruszać się w różnych
kierunkach z dużą prędkością. Podobnie jak duchy, potrafią odbierać ofiarom energię. W
bezpośrednim zetknięciu z ofiarą najeżdżają jej na nogi, z impetem powalając ją na
podłogę.Miejsce występowania: Hospital
World, Building World.
Mocne strony: szybkość, odbieranie energii za pomocą aury.
Słabe strony: działa na nie "Saint Medallion", można je zatrzymać jednym
uderzeniem.
|
|
Duchy:
Opis: Już od samego początku
natkniemy się na ofiary morderstw, które ścigają głównego bohatera przez resztę
gry. Do ich szczególnych zdolności należą przenikanie przez ściany oraz lewitacja,
więc potrafią się pojawić praktycznie wszędzie. Aura, która ich otacza wywołuje
"ból głowy" u protagonisty, co powoduje utratę energii, jednak nie tak
znaczną jak w przypadku ataków fizycznych. Każda z ofiar posiada pewne cechy, które
różnią je od siebie (szybkość, siła zadawanych ciosów itd.), jednak jest jedna
ważna cecha wspólna - żadnej z tych ofiar nie można zabić... Mocne strony: szybkość, nietykalność, złowroga aura, siła ataku, mogą
pojawić się praktycznie wszędzie.
Słabe strony: ich możliwości słabną jeśli bohater ma na sobie Saint Medallion.
Victim
01121
|
|
Victim
04121
|
|
Victim
10121
|
|
|
|
|
|
Jest
to pierwszy napotkany duch. Nie należy do najbardziej uciążliwych, lecz nie
jest też tą najsłabszy. Ma bladą, łysą głowę, na której jest sporo krwawych
okaleczeń. Jego ciemne ubrania są postrzępione i zalane krwistą mazią. Czasem nawiedza pokój 302.
Można go ostatecznie spacyfikować w Apartment World 2nd Time, za pomocą piątego miecza
posłuszeństwa. |
|
Ma
siwiejące, ciemne włosy, jest lekko wyłysiały. Ma bladą skórę i dzierży saperkę
w prawej dłoni. Jest bardzo powolny, lecz potrafi zadać całkiem spore obrażenia
za pomocą swojej broni. Duch ten nie pojawia się zbyt często w grze, czasem robi to
okazyjnie (np. w Apartment World po skorzystaniu z telefonu). Pierwszy raz Henry spotyka
tego przeciwnika w Forest World.
|
|
Po
raz pierwszy trafić można na tą ofiarę podczas wizyty w Building World, w pokoju z
tortem, gdzie jest on przybity do podłogi za pomocą miecza. Jeśli wyjmiesz miecz, to
zacznie cię ścigać przez resztę gry. Jest bardzo szybki i posiada dosyć
silne ciosy. Ma krótkie czarne włosy, zielone spodnie i długą, ciemną koszulę.
|
Victim
12121
|
|
Victim
13121
|
|
Victim
14121
|
|
|
|
|
|
Ma
na głowie ciemną czapkę, a na sobie brązowe spodnie i ciemną bluzę z białymi
paskami. Jest to najszybsza z ofiar, jednak jej ciosy nie należą do najmocniejszych.
|
|
Starsza
kobieta z czarnym kapeluszem na głowie i długą ciemną sukienką. Jest to najwolniejsza
i najsłabsza ofiara, jednak pojawia się bardzo często i niespodziewanie.
|
|
Czarnoskóry
mężczyzna w pomarańczowo brązowym stroju. Jest dosyć szybki i zadaje całkiem spore
obrażenia.
|
|
|