:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking































































































































































































































































































































































































































 

    Silent Hill 4 - Przedmioty
   -------------------------------

Moneta 1$
(1$ Coin)



Lokacja: Brudna moneta (Filthy Coin) po umyciu.
Do czego służy: Włóż ją do maszyny z napojami na stacji metra, aby dostać Klucz do miejsca zbrodni (Murder Scene Key).

"A vending machine coin. "1$" is inscribed on it."




Klucz do sklepu
Albert's Sports

(Albert's Sports
Shop Key)



Lokacja: Budynek, na jednej z półek w sklepie ze zwierzętami (Pet Store).
Do czego służy: Do otworzenia drzwi w sklepie Albert's Sports.

"Found in the Pet Shop. "Albert's Sports" is written on it."




Ampułka
(Ampoule)



Lokacja: Szpital, w Supply Room na pierwszym piętrze;
Apartamenty - druga wizyta, w pokoju 106
Do czego służy: Uzupełnia dużą ilość energii oraz uzupełnia go stopniowo przez jakiś czas potem.
Info: Najlepiej zostawić sobie je na ostatnią walkę

"Restores a fairly large amount of health. Continues to restore health for a time."




Klucze do apartamentów
(Apartment Keys)


Lokacja: Apartamenty, w pokoju 105.
Do czego służy: Do otwarcia wszystkich drzwi w Apartamentach,

poza pokojami 302 oraz 303.

"Keys to each apartment in the building. Actually, it looks like #303 is missing."




Kula bilardowa
(Billard Ball)



Lokacja: Budynek - druga wizyta, w pokoju z prysznicami.
Do czego służy: Należy go położyć na stole bilardowym w barze,

aby uruchomić zegar.

"It's white with no number on it. That means it'a the cue ball."



Łopatka z krwawą
inskrypcją
(Bloody-Inscribed
Spade)


Lokacja: Las, od Jaspera Geina przy Domku Marzeń (Wish House).
Do czego służy: Do wykopania zardzewiałego zakrwawionego klucza

(Rusted Bloody Key) z okolic drzewa z dziwnymi korzeniami.

"Inscribed on it is : "Opposite where the lake and the
house meet, inside the hand holding onto the ground."





Świeczki urodzinowe
(Cake Candles)



Lokacja: Budynek - druga wizyta, w sklepie Albert's Sports.
Do czego służy: Należy je położyć na cieście urodzinowym, aby uruchomić zegar.

"Colourful candles for putting on a cake."




Mleko czekoladowe
(Chocolate Milk)


Lokacja: Pokój 302, w lodówce.
Do czego służy: Należy je dać Jasperowi przy Domku Marzeń (Wish House).

"Chocolate-flavored milk. Very sweet. It was in the refrigerator in Room 302."




Medalion
(Crested Medallion)



Lokacja: Las - druga wizyta, przy jeziorze Toluca.
Do czego służy: Do otwarcia drzwi przy sekretnym ołtarzu pod

Domkiem Marzeń (Wish House).

"Medallion with a disturbing emblem carved on it. It's about 10 inches in diameter."




Bilet miesięczny
(Cynthia's Commuter
Ticket)



Lokacja: Metro - druga wizyta, na miejscu zbrodni.
Do czego służy: Do przechodzenia przez obydwie bramki w metrze, po wiele razy.

"Commuter ticket for the subway's King Street and Lynch
Street Lines. Can be used multiple times."




Głowa lalki
(Doll's Head)



Lokacja: Las - druga wizyta, w studni w południowo-zachodniej części.
Do czego służy: Do przyczepienia do lalki na wózku inwalidzkim.

"A head from a wooden doll. It's charred and blackened."




Lewa ręka lalki
(Doll's Left Arm)



Lokacja: Las - druga wizyta, w studni w północno-wchodniej części.
Do czego służy: Do przyczepienia do lalki na wózku inwalidzkim.

"Left arm from a wooden doll. It's charred and blackened."




Lewa noga lalki
(Doll's Left Leg)



Lokacja: Las - druga wizyta, w studni w południowo-wschodniej części.
Do czego służy: Do przyczepienia do lalki na wózku inwalidzkim.

"Left leg from a wooden doll. It's charred and blackened."




Prawa ręka lalki
(Doll's Right Arm)



Lokacja: Las - druga wizyta, w studni w północno-wschodniej części
(tam gdzie się zaczynało)
Do czego służy: Do przyczepienia do lalki na wózku inwalidzkim.

"Right arm from a wooden doll. It's charred and blackened."




Prawa noga lalki
(Doll's Right Leg)



Lokacja: Las - druga wizyta, w studni w północno-zachodniej części
Do czego służy: Do przyczepienia do lalki na wózku inwalidzkim.

"Right leg from a wooden doll. It's charred and blackened."




Klucz z lalką
(Doll Key)


Lokacja: Pokój 302, pomiędzy łóżkiem a oknem.
Do czego służy: Do otwarcia pokoju 303 w Apartamentach.

"A girl doll is attached the key. "#303" is written on it."




Brudna moneta
(Filthy Coin)


Lokacja: Metro, w czerwonym pudełku w pociągu linii Lynch Street.
Do czego służy: Umyj ją w zlewie w pokoju 302.

"A coin with dirts and grime. Can be washed in the sink in Room 302."




Klucz ducha
(Ghost's Key)


Lokacja: Budynek, w pokoju z tortem.
Do czego służy: Otwiera pobliskie drzwi.

"A key that the ghost was holding."




Święta świeca
(Holy Candle)



Lokacja: W wielu miejscach.
Do czego służy: Do odpędzania duchów i innych złych mocy.
Opis: Zapal je na podłodze lub w innych miejscach pokoju 302,

aby wypędzić z niego złe moce.

"Special candle with anti-spirit effects. Begins working shortly after being lit and placed down."




Klucz do pokoju
szpitalnego
(Hospital Room Key)


Lokacja: Szpital, w pokoju na drugim piętrze.
Do czego służy: Do otwarcia zamkniętych drzwi na drugim piętrze Szpitala.

"Key found in Hospital World. It's probably used for Eileen's hospital room."




Klucze do wolności
(Keys of Liberation)


Lokacja: Pokój 302, Przy matwym ciele w sekretnym pomieszczeniu.
Do czego służy: Do otwarcia łańcuchów na drzwiach w pokoju 302.

"Extremely evil-looking keys held by the corpse of Walter."




Klucz do miejsca zbrodni
(Murder Scene Key)


Lokacja: Metro - druga wizyta, z automatu z napojami.
Do czego służy: Do otwarcia drzwi do pomieszczenia, gdzie zabito Cynthię.

"Key to murder scene."




Klucz do skrzynki #106
(Locker #106 Key)


Lokacja: Apartamenty, w pokoju 301
Do czego służy: Do otwarcia skrzynki na listy #106 w lobby.

"A locker key. "#106" is written on it."




Żetony do bramki na
Lynch Street
(Lynch Street Line Coins)



Lokacja: Metro, od manekina w damskiej toalecie.
Do czego służy: Do wielokrotnego przechodzenia przez bramkę

na peron linii Lynch Street.

"Train token for the subway's Lynch Street Line.

Can be used any number of times."



Apteczka
(Medical Kit)




Lokacja: W wielu miejsach.
Do czego służy: Do uzupełniania energii.
Info: Dobrze jest ją zostawić na ostatnią walkę, ale jeśli nie

będzie innej możliwości, po prostu jej użyj.

"Heals your body by repairing wounds."




Napój leczący
(Nutrition Drink)



Lokacja: W wielu miejscach.
Do czego służy: Do uzupełniania małej ilości energii.
Info: Najlepszy do uzupełniania energii podczas zwykłych walk.

"Heals your body with supplement nutrition."




Kilof Nadziei
(Pickaxe of Hope)


Lokacja: Koniec pokoju 302 z przeszłości.
Do czego służy: Do rozbicia ściany między łazienką a sypialnią.

"An ordinary pickaxe. "Hope" is written on the handle.




Naboje do pistoletu
(Pistol Bullets)


Lokacja: w bardzo wielu miejscach, łatwa do znalezienia
Opis: Naboje małego kalibru do pistoletu. Niezbyt silne.




Tabliczka "Chaos"
(Placard of "Chaos")


Lokacja: Budynek, z drzwi do pokoju Richarda.
Do czego służy: Do uruchomienia drugiej dziury.

"Placard from The Building World. It shows an abstract image and says : "Chaos"."




Tabliczka "Źródło"
(Placard of "Source")


Lokacja: Las, z drzwi w Domku Marzeń (Wish House).
Do czego służy: Do uruchomienia drugiej dziury.

"Placard from The Forest World. It shows a baby and says : "Source"."




Tabliczka "Kuszenie
(Placard of "Temptation")


Lokacja: Metro, z drzwi do stróżówki za bramką linni King Street.
Do czego służy: Do uruchomienia drugiej dziury.

"Placard from The Subway World. It shows a woman and says : "Temptation"."




Tabliczka "Czujność"
(Placard of
"Watchfulness")


Lokacja: Więzienie Water, z drzwi do komnaty śmierci.
Do czego służy: Do uruchomienia drugiej dziury.

"Placard from The Water Prison World. It shows an eye and says : "Watchfulness"."




Czerwona kartka
(Red Paper)



Lokacja:Apartamenty, w pokojach 301, 105 oraz 203
Do czego służy: Do położenia pod drzwiami pokoju 302.

"A red paper with nothing written on it.

Can be placed under Room 302 entrance door."



Naboje do rewolweru
(Revolver Bullets)


Lokacja: Szpital, w losowo wybranym pomieszczeniu na drugim piętrze;
Budynek - druga wizyta (dwie sztuki); Apartamenty - druga wizyta, w pokoju 303.
Opis: Naboje dużego kalibru do rewolweru Richarda. Dość silne.




Zardzewiały
zakrwawiony klucz
(Rusted Bloody Key)


Lokacja: Las, pod dziwnym korzeniem.
Do czego służy: Do otwarcia drzwi do Domku Marzeń (Wish House).

"A rusted bloody key. Inscribed on it is: "The holder of

this key will wander for eternity."



Święty Medalion
(Saint Medallion)



Lokacja: W wielu miejscach.
Do czego służy: Chroni przed złymi mocami.
Info:Załóż go, kiedy będziesz wracać do pokoju 302, w którym znajdują się duchy.
A także jeśli chcesz się ochronić przed duchami podczas typowej rozgrywki.

"Can be equipped along with a weapon. Anti-spirit effects
while held, but will break eventually."




Parszywa laleczka
(Shabby Doll)


Lokacja: Apartamenty, od mężczyzny na schodach.
Do czego służy: Od jej zabrania zależy jakie zakończenie zdobędziemy

(szczegóły w dziale "Zakończenia").

"Old doll given by the man sitting on the apartment's stairway."




Srebrne naboje
(Silver Bullets)


Lokacja: Metro - druga wizyta, na schodach niedaleko wielkiej glizdy;
Las - druga wizyta, koło drzewa z rękami wystającymi z ziemi.
Opis: Specjalne naboje, niezwykle efektywne przeciwko duchom.

Mały kaliber. Najlepiej używać z pistoletem.



Kaseta
(Skinned
MikeCassete)





































Lokacja: Apartamenty, w pokoju 205.
Do czego służy: Włóż ją do radia w pokoju 302, aby usłyszeć zawartość.

Zawartość:

"How do you like that, you sick little freak?
You had it comin' to you!

These clothes are disgusting.
Get 'em outta my sight!

I know...

It'll be perfect to wrap his body in.

Hold it. Hold it... I think I'll keep that one for myself.

You!!!
You snoopin' around again?!

Get your ass outta here before you really piss me off!"


"Jak Ci się to podoba, ty chory dziwaku?
Sam sobie na to zasłużyłeś!

Te ciuchy są obrzydliwe.
Zabieraj je z moich oczu!

Wiem...

Nadają się, aby zawinąć w nie jego ciało.

Zaraz. Zaraz... To chyba sobie zatrzymam.

Ty!!!
Znowu tutaj węszysz?!

Zabieraj stąd swoją dupę, zanim na prawdę mnie wkurzysz!"


"Audiocassette with "Skinned Mike" on the label."




Mały kluczyk
(Small Key)


Lokacja: Pokój 302, pod drzwiami po powrocie ze szpitala.
Do czego służy: Do otwarcia drzwi pod windą w szpitalu.

"Small but ordinary key found in the red envelope."




Wypchany kot
(Stuffed Cat)


Lokacja: Budynek - druga wizyta, w pokoju z ciastem.
Do czego służy: Należy go położyć w pustej klatce na ladzie w sklepie ze zwierzętami (Pet Shop), aby uruchomić zegar.

"A stuffed cat with droopy ears."




Talizman Sukuba
(Succubus Talisman)


Lokacja: Pokój 302, pod drzwiami po powrocie z apartamentów.
Do czego służy: Do uruchomienia drugiej dziury.

"A card with an image of a frightening demon on it."




Klucz dozorcy
(Superintendent's Key)


Lokacja: Apartamenty, pokój 301
Do czego służy: Do otwarcia pokoju dozorcy - pokój 105.

"The superintendent's room key. "#105" is written on it."





Miecz posłuszeństwa
(Sword of Obedience)




Lokacja: Patrz dział bossowie.
Do czego służy: Do przybicia ducha do podłogi.

"Extremely rare sword. When used against downed ghosts, it
stops them in place. When pulled out, the ghost is revived."




Pochodnia
(Torch)


Lokacja: Las - druga wizyta, na cmentarzu.
Do czego służy: Trzeba ją zapalić, aby znaleźć przedmioty ukryte w ciemnych studniach. Może być użyta jako broń.

"Equipable item. The tip can be lit on fire to light up dark
areas. Soak the torch in oil to make it last even longer."




Porwana czerwona kartka
(Torn Red Paper)


Lokacja: Apartamenty, w pokojach 105 oraz 102.
Do czego służy: Do położenia pod drzwiami pokoju 302.

"A torn red paper with nothing written on it. Can be placed
under Room 302's entrance door."




Zabawkowy klucz
(Toy Key)


Lokacja: Pokój 302, pod drzwiami po powrocie z drugiej wizyty w metrze.
Do czego służy: Do otwarcia czerwonego pudełka w pociągu linii Lynch Street.

"A key-shaped plastic kids' toy."




Rączka pociągowa
(Train Handle)



Lokacja: Metro - druga wizyta, miejsce zbrodni.
Do czego służy: Do przesunięcia pociągu. Należy jej użyć w pierwszym wagoniku.

"Handle from the King Street Line train. It's like a key needed to run the train."




Pępowina
(Umbilical Cord)


Lokacja: Apartamenty - druga wizyta, w pokoju 105.
Do czego służy: Użyj jej na gigantycznym potworze podczas finałowej walki.

"Walter Sullivan's umbilical cord. The superintendent has kept it for years."




Piłka do siatkówki
(Volley Ball)


Lokacja: Budynek - druga wizyta.
Do czego służy: Należy ją położyć w koszu z piłkami w sklepie

Albert's Sports, aby uruchomić zegar.

"Looks like a plain volleyball."




Klucz do wyjścia
(Water Prison Exit Key)


Lokacja: Więzienie Water, w pokoju z kołem wodnym.
Do czego służy: Do otwarcia drzwi na świeże powietrze.

"Key found in the waterwheel room (2F Basement). "Up" is carved into it."




Klucz do pokoju z generatorem
(Water Prison
Generator Room Key)





Lokacja: Więzienie Water - druga wizyta, po pokonaniu ducha Andrew de Salvo.
Do czego służy: Do otwarcia drzwi do pokoju z generatorem.

"Key held by the ghost of Andrew. It opens the door on B2."