:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Solucja
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking


























































































































































































 

    Silent Hill 2 - Twórcy
   -------------------------

Informacje tu zawarte pochodzą z oficjalnego dysku DVD pt. "The Making Of" dodawanego niegdyś do europejskiego wydania Silent Hill 2 na PlayStation 2.

1. Miejsce urodzenia:
Nagoshima [ok. 1,700 mil/2,500km od Tokyo]

2. Wychował się w:
Nagoshima [ok. 1,700 mil/2,500km od Tokyo]

3. Dołączył do Konami: 1992r.
4. Projekty, w których brał udział:


[PSX] International Track and Field
[PSX] Silent Hill
[PS2] Silent Hill 2

5. Rola w Silent Hill 2:
Producent


6. Komentarz:

Choć było trudno i była to bardzo długa i kręta droga aby urzeczywistnić naszą wizję, ze względu na ciężką pracę i zaangażowanie całej ekipy, udało nam się osiągnąć wysoką jakość jaka była naszym celem. Mam nadzieję, że spodoba Ci się atmosfera i historia jaką stworzyliśmy. Pamiętaj, że ta gra jest skierowana dla dorosłych graczy.













1. Miejsce urodzenia:
Tokyo


2. Wychował się w:
Tokyo


3. Dołączył do Konami:

Czuje się tak jakby był z Konami od zawsze!

4. Projekty, w których brał udział:


[PSX] Sexy Parodius [wydane tylko w Japonii]
[PSX] Silent Hill
[PS2] Silent Hill 2


5. Rola w Silent Hill 2:
Projektowanie postaci, główny artysta CG


6. Komentarz:

Miałem ważny wkład w kreowanie postaci i scen CG, ale miałem również udział w narracji jak i w scenariuszu. Chciałbym abyś zwrócił uwagę nie tylko na sceny CG, ale również na ludzi i w tym także na ludzki dramat. Stworzyliśmy tą grę tak aby była atrakcyjna, ale także logiczna. Zajmowaliśmy się poszukiwaniami związanymi z lokalną historią i zbieraniem informacji ze znanych klasyków literatury aby opracować historię dla tego tytułu. Skonstruowaliśmy grę w ten sposób, że im bardziej zagłębisz się w nią tym bardziej będziesz podziwiał atmosferę gry. Proszę abyś w przyszłości eksplorował grę najlepiej jak to możliwe. To jest właśnie to o czym jest dramat Silent Hill 2... To nie jest tylko świetne, ale także przekonujące w swojej głębi.
1. Miejsce urodzenia:
Niigata [ok. 200 mil/300km od Tokyo]


2. Wychował się w:
Tokyo


3. Dołączył do Konami: 21 Października 1993r.
4. Poprzednia profesja:
Niezależny kompozytor muzyczny


5. Projekty, w których brał udział:


[PSX] Road Rage

[wydane jako Speed King w Japonii]
[PSX] Silent Hill
[PS2] Silent Hill 2


6. Rola w Silent Hill 2:
Stworzył muzykę i wszystkie dźwięki





















1. Miejsce urodzenia:
Niigata [ok. 200 mil/300km od Tokyo]


2. Wychował się w:
Tokyo


3. Dołączył do Konami: 1995r.
4. Projekty, w których brał udział:


[PSX] Silent Hill
[PS2] Silent Hill 2


5. Rola w Silent Hill 2:
Reżyser wszystkich interaktywnych elementów.


6. Komentarz:

Chciałbym skomentować to gdzie powinieneś zwrócić szczególną uwagę w grze:

Istnienie mgły i ciemności oraz prawdziwego i alternatywnego świata jest ważnym elementem w tworzeniu strachu... tak jak w poprzednim tytule. Dla tego tytułu byłem świadom każdej "dziwności", która była obecna w grze i w naszym codziennym życiu. Jako "dziwność" uważam niewyjaśnione zdarzenia, które mogą wydarzyć się lub nie, bez żadnego realnego powodu-wyjaśnienia. Przykładami w grze będą: istnienie czerwonego kwadratu, okoliczności w jakich zdobywasz pistolet, sygnalizacja świetlna która jest włączona w opuszczonym mieście, potwory chodzące w realnym świecie, budynki o nierealistycznej strukturze [od zewnątrz wydają się one realistyczne] etc. Ponadto wprowadziliśmy te pomysły "dziwności" do całej gry. Proszę, zwracaj uwagę na "dziwność", którą chcieliśmy zintegrować z grą. To dodaje innej jakości do strachu.







1. Miejsce urodzenia:
Ibaraki [ok. 50 mil/70km od Tokyo]


2. Wychował się w:
Saitama [ok. 20 mil/30km od Tokyo]


3. Dołączył do Konami: w Kwietniu 1997r.
4. Projekty, w których brał udział:


[PSX] Silent Hill
[PS2] Silent Hill 2


5. Rola w Silent Hill 2:
Był odpowiedzialny za cały scenariusz.

6. Komentarz:

Chciałbym żeby konsument nie patrzył na Silent Hill 2 od zewnątrz. Raczej chciałbym aby patrzyli troszeczkę głębiej... Łatwo jest powiedzieć, że jest to historia z pewnymi faktami. Chcę aby gracz zadawał pytania: "Dlaczego twórcy zrobili to lub tamto?" lub "Czemu James lub Maria zareagowali w taki sposób..." To jest gra, w której pytania muszą być głębsze aby docenić prawdziwą historię. Moje ulubione słowa to te wypowiedziane przez Eddie'go: Killin' a person ain't no big deal. Just put the gun to their head... pow! lub "And a corpse can't laugh". [jestem osobą, która napisała to... jestem z tego szczególnie dumny].



1. Miejsce urodzenia:
Fukuoka [ok. 1,400 mil/2,000km od Tokyo]


2. Wychował się w:
Saitama [ok. 20 mil/30km od Tokyo]


3. Dołączył do Konami: w Kwietniu 1997r.
4. Projekty, w których brał udział:


[PSX] Silent Hill
[PS2] Silent Hill 2


5. Rola w Silent Hill 2:
Projektowanie potworów, animacja, projektowanie grafiki.

6. Komentarz:

Mam nadzieję, że gracze będą zadowoleni okropnymi ruchami potworów. Również, chciałbym aby cieszył ich fotograficzny wygląd, który wygląda tak realistycznie jak to tylko możliwe, wykorzystując w pełni specyfikacje sprzętowe PS2. Naprawdę chcę aby gracz cieszył się tym osobliwym obrazem świata jaki stworzyliśmy. Jeśli mógłby być również zachwycony realistycznym wyglądem człowieka jaki osiągnęliśmy [nawet jeśli prowadzi on do negatywnej strony ludzkiej psychiki], byłbym wiecznie szczęśliwy.
1. Miejsce urodzenia:
Saitama [ok. 20 mil/30km od Tokyo]


2. Wychował się w:
Saitama [ok. 20 mil/30km od Tokyo]


3. Dołączył do Konami: 1999r.

4. Projekty, w których brał udział:

[PS2] Silent Hill 2


5. Rola w Silent Hill 2:
Reżyser wszystkich sekcji dramowych oraz filmów.

6. Komentarz:

Jestem szczególnie dumny z bardzo ostrożnie opracowanego scenariusza. Nie sądzę aby był inny intensywny scenariusz taki jak ten w świecie gier video. Mam nadzieję, że gracze mogą docenić dramatyczną interakcję pomiędzy postaciami. Moją ulubioną sceną z całej gry jest ta, w której James i Maria rozmawiają w więzieniu. To jest miejsce, w którym dochodzisz bliżej do prawdy. Ponadto, dziwna sytuacja w której ktoś patrzy na siebie, gdzie między tymi osobami są żelazne kraty wytwarza napięcie i unikalną "dziwność", którą wprowadziliśmy.