|
Grając w Silent
Hill każdy z nas zapewne niejednokrotnie pragnął sprawdzić wiele zakamarków i lokacji
z gry, które niedostępne są dla naszych oczu. Na pewno zastanawialiście się nie raz
cóż to za martwa postać siedzi na fotelu w apartamentach lub też co takiego kryje się
pod maską piramidogłowego? Jakiś czas temu mieliśmy okazję sprawdzić pewne miejsca,
które dla każdego normalnego gracza są niedostępne. Oto najciekawsze wyniki naszych
prac:
Uzupełnione teksty:
W drugiej części Silent Hill niejednokrotnie
pojawiały się teksty, które nie do końca były uzupełnione. Niektóre fragmenty zdań
zostały celowo zamaskowane, a ich dokładne rozszyfrowanie (szczególnie dla osób słabo
władających językiem angielskim) było nie lada wyzwaniem dla wielu graczy. My
postaraliśmy się odnaleźć te teksty, dokładnie przeanalizować i uzupełnić tak aby
stanowiły logiczną całość. Oto pełne teksty:
"Remains of Blood Swamp. The meters of land
surrounding this monument was originally swamp but was later filled in. From long ago the
swamp was nicknamed Blood Swamp because the executioners poured the water used to wash the
execution tools in here. Perhaps it is for that reason that many people claim to have seen
ghosts in the area."
"The body of a man later identified as Thomas Orosco lumberjack, (age 39) was
discovered in the middle of his room lying face down. The probable cause of death was
multiple stab wounds to the front of the neck and the left side of the torso by a sharp
edged weapon. The estimated time of death was somewhere between 11:00 pm and 12:30
midnight. Due to signs of struggle in the room and the lack of a murder weapon police are
considering this a homicide and have opened a murder investigation. Furthermore given the
fact that the cash in the room was untouched and Mr. Orosco had a history of drunkenness
and violence the police suspect that the motive was not robbery but some sort of crime of
passion."
"Victim of persecution by the christians Jennifer Carroll lived with pride and honor.
What happened here shall never be forgotten."
Silent Hill 2 Demo:
Kiedy Silent Hill 2 było już na ukończeniu i lada
chwila miało trafić na sklepowe półki Team Konami postanowiło przygotować małe
demko, aby podsycić trochę apetyt graczy. Niestety demo to trafiło głównie do
redaktorów pism i stron internetowych. Było to mniej więcej lato 2001 roku. Wtedy
właśnie pierwszy raz przeczytałem relację dotyczącą grywalnej wersji SH2 i wtedy
też po raz pierwszy byłem zszokowany. To co wyczytałem z relacji recenzenta wydało mi
się tak przerażające i klimatyczne, że z miejsca obiecałem sobie, iż będę zbierał
pieniądze na oryginalną grę. Z tego co pamiętam owe demko nie było zbyt długie, bo
trwało zaledwie 30 min, ale i tak podsycało nieźle napięcie i adrenalinkę. Akcja dema
toczyła się w szpitalu i co najważniejsze Piramidogłowy był tam zwyczajnym
przeciwnikiem. Tak, tak... To nie do pomyślenia, przynajmniej teraz z naszego punktu
widzenia. Pamiętam jak recenzent opisywał, że znajdował się w jakimś pomieszczeniu,
w którym były otwarte drzwi i słyszał odgłos obcierającego o ziemię metalu, a
następnie widział samego Piramidogłowego, który przechodził tuż obok drzwi. Szczerze
mówiąc wywarło to na mnie niesamowite wrażenie - tak nawiasem mówiąc identyczna
scenka rozpoczyna "The Making Of" dodawane niegdyś do każdego egzemplarza SH2
na konsolę PlayStation 2. Poza tym osoba, która pisała tą relację wspominała jeszcze
o pomieszczeniu, w którym znajdowało się jakieś ciało i widać było latająca w
powietrzu muchę. Teraz wydaje się to niemożliwe, ale było tak naprawdę. Udało mi
się znaleźć nawet kilka screenów z wczesnych faz produkcji gry. Okazało się, że
niegdyś Konami wprowadziło Piramidogłowego jako zwyczajnego przeciwnika, który mógł
dręczyć nas w budynkach jak i na otwartych przestrzeniach. Oto znalezione przeze mnie
zdjęcia z pierwszej wersji Silent Hill 2:
Na drugim zdjęciu widać wyraźnie napis "Toruca
Lake". Być może jest to najzwyklejszy błąd, a możliwe jest też to, że
właśnie tak miała początkowo brzmieć nazwa tego miejsca. Słyszałem niegdyś, że
jest to uzależnione od specyfiki języka Japońskiego, który wyklucza literę
"L", lecz czemu w takim razie pojawia się ona w drugim wyrazie?
Tejemnicze słowa:
Podczas naszej wędrówki poprzez mroczne
zakamarki Silent Hill nie raz natrafiamy na różnego rodzaju niezrozumiałe dla nas
odgłosy. Niejednokrotnie są to nie tylko zwykłe dźwięki, ale też lekko
zniekształcone słowa, które podczas gry są dla nas z reguły nie do rozszyfrowania. My
postaraliśmy się odnaleźć większość takich momentów i zgrać z nich owe tajemnicze
słowa, a następnie rozszyfrować. Pierwszym takim tajemniczym dźwiękiem jest szept,
który pojawia się w apartamentach (w pokoju z otwartym balkonem). Po dokładnym
przesłuchaniu tego dźwięku stwierdziliśmy, że jest to zupełnie przypadkowy ciąg
słów, albo raczej zupełny "bełkot", który nic nie znaczy. Na szczęście
są ludzie, którzy na codzień władają językiem angielskim i są w stanie wyłapać
poszczególne słowa nawet z takiego niezbyt wyraźnie wypowiedzianego ciągu wyrazów.
Nawet ludzie na zagranicznych forach pracowali nad tym szeptem i udało im się go
rozpisać na słowa. Powstały przez to różne wersje i pewne sprzeczności. Tutaj możecie ściągnąć plik
dźwiękowy z odpowiednio zredukowaną wersją tego szeptu (usunęliśmy przechodzenie
między lewym, a prawym kanałem przez co słowa można łatwiej zrozumieć). A oto
słowa, z których najprawdopodobniej składa się ten szept: "See my dead wife, come home, do some laundry to escape, see [jakieś
niezrozumiałe imię]'s face.".
Kolejnym miejscem, w którym pojawiają się jakieś tajemnicze słowa jest rząd
cel w Toluca Prison. W jednej z cel znajduje się najprawdopodobniej duch jednego z
więźniów. Padają tam również jakieś słowa, które dla niezbyt wprawionego ucha
mogą być tylko i wyłącznie bełkotem. Udało nam się oczywiście dokładnie zbadać
ten dźwięk i jesteśmy w 100% pewni, że pada tam słowo "Ritual" co
oczywiście ma w tym przypadku jakiś sens. Najdziwniejsze jest to, że kiedy badaliśmy
plik dźwiękowy to po jego odwróceniu (zrobieniu tzw. reversa) powstaje kilka zupełnie
innych słów, a mianowicie "Are you sure". Brzmi to dosyć zabawnie i raczej
jest to tylko i wyłącznie przypadek.
Na początku gry, kiedy James odnajduje radio wyraźnie słychać w tle jego szumu
czyjś głos. Przesłuchując ten szum na komputerze udało mi się zrozumieć co takiego
wypowiada ta osoba. W trzy-sekundowym wycinku tego szumu słychać wyraźnie kobiecy
głos, który mówi: "Why did you kill me? James?!". Tutaj możecie ściągnąć ten fragment zapisany w pliku
mp3.
Jest jeszcze jedno miejsce, w którym bardzo często pojawia się jedno słowo.
Kiedy próbujemy dostać się na jedno z pięter hotelu (to które jest niedostępne)
słychać wyraźnie czyjś krzyk. Jest to głos Mary, która wyraźnie wykrzykuje imię
"James".
Tajemnicza wysepka na Toluca Lake:
|
Od
dawien dawna na forach internetowych o Silent Hill krążyły informacje o widocznej z
łódki wysepce, na którą nie można dopłynąć (pojawia się ona w zakończeniu
Rebirth). Sporo osób twierdziło też, że widzi tam zarys jakiegoś budynku. Udało się
to sprawdzić za pomocą hacków paru osobom z zagranicznych stron. Wyniki potwierdzają
to o czym wspominali niektórzy. Na wysepce znajduje się dosyć spory kościół, a
właściwie bitmapa bo wygląda na to że nie jest to trójwymiarowy obiekt. Poza
kościołem i niewielkim molem, na wysepce nie można znaleźć nic ciekawego.
Najwyraźniej powstała tylko dla zakończenia Rebirth.
Pod tym adresem można znaleźć nagranie prezentujące kościółek w pełnej
okazałości: http://www.youtube.com/watch?v=5TAqeRp4w9c |
Soundless Mountain 2:
Każdy szanujący się fan Silent Hill 2
napewno nie pogardziłby nowa wersją gry, czyli tzn. remakiem. Okazuje się, że coś
takiego już powstało. Nie jest to niestety taki remake jakiego oczekują fani, bowiem
chodzi tu o remake wsteczny, który zamiast serwować coś nowego sprowadza grę do
poziomu sprzed kilkunastu, a właściwie to kilkudziesięciu lat. Soundless Mountain 2 to
projekt Jasper'a Byrne'a, który przenosi świat gry Silent Hill 2 w stylistykę gier z
popularnego NES'a (Nintendo). Na szczęście autor postarał się aby gra trzymała się
kupy i trzeba przyznać, że jest wartą uwagi ciekawostką. Cała historia zaczyna się
dokładnie tak samo jak pierwowzór (jedynie imiona zostały zmienione i pewne elementy
dialogów), a dalsza jej część to niemalże kopia tego co zobaczyć możemy w SH2, tyle
tylko że w 8 bitowej wersji. Nawet muzyka została w jakimś stopniu upodobniona do tej
znanej z Cichego Wzgórza 2 i trzeba przyznać, że na 8 bitach brzmi całkiem zjadliwie.
Bardzo dużą wadą tej mini produkcji jest to, że kończy się wyjątkowo szybko
(dochodzimy jedynie do apartamentów). Można więc uznać ją tylko i wyłącznie za
drobny smaczek skierowany dla fanów Silent Hill. Tak Soundless Mountain 2 prezentuje się
w akcji:
Gra w wersji PC dostępna jest do
ściągnięcia pod tym adresem:
http://willhostforfood.com/users/Superflat/SoundlessMountainII.zip
Nieśmiertelna Maria:
Wydawałoby się to niemożliwe, ale jest
rozwiązanie które sprawia że Maria będzie naszą towarzyszką przez całą grę. Cały
trik polaga na tym, aby użyć kodu/hacka który oddaje do naszej dospozycji wszystkie
przedmioty dostępne w grze, albo przynajmniej klucz do Historical Society. Mając klucz
jedyne co musimy zrobić to ominąć szpital. Dzięki temu Maria będzie cały czas przy
nas, nierzadko wywołując śmieszne sytuacje (np. Maria spoglądająca beztrosko na
walkę James'a z Mary).
Inne "sekrety":
Dodatkowe opcje (PS2) - Na ekranie opcji wciśnij L1, a
przejdziesz do ekranu ustawień dodatkowych. Oprócz tego po 1 przejściu gry do menu
opcji dochodzą nowe ustawienia takie jak: "Bullet Adjust" czy też wyłączenie
efektu filmowego "Grain Filter".
Powrót do ekranu tytułowego (PS2) - Podczas gry wciśnij jednocześnie - Select+Start.
Poziom zagadek "Extra Hard" - Ukończ grę na
trzech poziomach trudności - Easy, Normal i Hard. Grając ponownie na poziomie Hard,
zagadki zmienią się i będą jeszcze trudniejsze.
Dźwięk w intrze (PC) - Jeśli poczekasz kilkanaście
sekund w menu gry to powinien wyświetlić się filmik przedstawiający różne momenty z
gry. W niektórych miejscach tego filmu brakuje dźwięku, który zostanie uzupełniony po
tym jak ukończysz grę.
Dodatkowe przedmioty - Piła łańcuchowa (Ukończ grę 1 raz na poziomie zagadek
(Riddle) Normal. Grając drugi raz po drodze na cmentarz, znajdziesz piłę
łańcuchową.), Hyper Spray (Jeżeli dwukrotnie przejdziesz grę to w przyczepie na ulicy
Saul znajdziesz spray. Jego kolor zależy od rankingu jaki uzyskasz przechodząc grę.
Zielony - zabija każdego przeciwnika, a zółty, biały i różowy działają z coraz
mniejszą siłą w stosunku do zielonego.), Book of Lost Memories (Ukończ grę 1 raz.
Grając drugi raz, znajdziesz stoisko z gazetami obok Texxon Gas Station - leży tam -
"Book of Lost Memories".), Dog Key (Klucz ten można znaleźć w psiej budzie
tuż obok Jack's Inn, ale dopiero gdy widzieliscie przynajmniej 3 zakończenia gry lub
zakończenie "Rebirth".), Obsidian Goblet (Grając drugi raz przeszukaj półki
w "Silent Hill Historical Society" - w jednej z gablot znajdziesz "Obsidian
Goblet".), White Chrism (Grając drugi raz w kuchni w pokoju 105 w "Blue Creek
Apartments", znajdziesz fiolkę z "White Chrism".).
Okrzyk James'a - Kiedy uda Ci się zdobyć piłę motorową to postaraj się
zatrzymać i odczekać kilkanaście sekund. James powinien podnieść piłę motorową i
wydać z siebie okrzyk niczym Bruce Campbell w filmie "Evil Dead" (tłum. Martwe
zło).
Szokujący napis - Kiedy uda wam się wyjść ze szpitala to
udajcie się na chwilkę do Nelly's Bar. Znajdziecie tam kolejny napis na ścianie.
Przesłuchując utwór "The Reverse Will" można
usłyszeć w tle coś w rodzaju ludzkich słów. Są to odwrócone słowa (stąd tytuł
utworu: reverse=odwrócenie) wypowiadane przez Laurę. Są to słowa znanej w USA
modlitwy, której uczone są wszystkie dzieci pochodzące z rodzin wierzących. Słowa tej
modlitwy pojawiały się także w pierwszych trailerach Silent Hill 2. Oto jej słowa:
Oryginalne:
Now I lay me down to sleep,
I pray the lord my soul to keep,
If I should die before I wake,
I pray the lord my soul to take |
Tłumaczenie:
Teraz kiedy układam się do snu,
Modlę się do Pana by pilnował mojej duszy,
Jeśli powinienem umrzeć zanim się obudzę,
Modlę się do Pana aby zabrał moją duszę |
+ DROGA DO SILENT HILL
Pomieszczenie w którym rozpoczynamy grę,
czyli stary, brudny przydrożny szalet zawiera pewien ukryty smaczek, który uchodzi
uwadze większości graczy. Na jednej ze ścian (tej znajdującej się tuż przy wyjściu)
widnieje kilka niezbyt czytelnych plakatów. Kiedy przyjrzymy się tym plakatom
dokładniej to bez problemu odczytamy napis "Heaven's Night" i postać jakiejś
kobiety. Kobietą tą jest Maria, a plakat jest tylko potwierdzeniem tego kim niegdyś
była Maria. Oto zdjęcie, na którym ściana jest odpowiednio przybliżona:
Droga, którą James Sunderland przyjechał w okolice Silent
Hill jest od pewnego odcinka zamknięta przez stalowe "kraty". U góry widnieją
tam tablice informacyjne, a na jednej z nich napis "Brahms". Brahms to
miasteczko znajdujące się w okolicach Silent Hill, o którym dowiadujemy się z
pierwszej części - policjantka Cybil Bennet pochodziła z tego regionu. Na stalowych
kratach wiszą również litery, które niegdyś tworzyły napis: "Welcome!",
teraz najwyraźniej napis się rozpadł i pozostało jedynie "We come!" - brzmi
to conajmniej podejrzanie i nie wygląda na przypadkowy zabieg.
Jeśli po scence na cmentarzu wrócisz i znów porozmawiasz
z dziewczyną,
będzie miała miejsce następująca rozmowa:
(Dziewczyna odwraca się od grobu)
Dziewczyna: Nie szukasz kogoś przypadkiem?
James: Tak, racja...
+ BLUE CREEK APARTMENT
W pokoju numer 105 na pierwszym piętrze
wyraźnie widać zarys jakiejś twarzy nad punktem do save'owania. W pokoju numer 109
znaleźć można zdjęcie, które bez wątpienia przedstawia Angele wraz z rodziną. Na
zdjęciu po jednej stronie widać ojca z małym chłopcem, który najprawdopodobniej jest
bratem Angeli, a po drugiej stronie widać matkę Angeli, który ją obejmuje. Brat Angeli
jest niestety przykryty skrawkiem papieru.
W pokoju numer 109 słychać czasami dziwny szept i widać
tajemniczą mgiełkę lub zarys jakiejś postaci (kiedy wchodzisz do środka z balkonu to
zgaś światło w latarce). Przechodząc obok zamkniętej klatki schodowej można
usłyszeć odgłos czyjegoś stąpania.
Na ścianach jednego z korytarzy Blue Creek Apartment wielokrotnie pojawiają się
napisy reklamujące inne produkty Konami - "Metal Gear Solid" oraz "Zone Of
Enders".
Na zagraniczych forach o Silent Hill wielokrotnie pojawiała się informacja o
małym dziecku leżącym na sofie w mieszkaniu, w którym spotykamy Angele. Podobno po tym
jak zgasi się światło latarki widać na sofie zarysy ciała małego dziecka.
Postanowiłem to sprawdzić i szczerze mówiąc zawiodłem się, bowiem okazało się że
jest to nic innego jak pajęczyna, których w tym pomieszczeniu jest znacznie więcej.
Wystarczy zgasić latarkę i poza tym niby dzieckiem leżącym na sofie widać również
inną białą plamę w rogu sufitu, która wygląda identycznie i jest bez wątpienia
zwyczajną pajęczyną.
+ TOLUCA PRISON
Na jednej z tablic, którą znaleźć można na
terenie Toluca Prison widnieje jakiś napis, który jest bardzo niewyraźny i do tego jak
się okazało odwrócony. Po zrobieniu screena, a na nim tzw. lustrzanego odbicia widać
napis: "Alcatraz, California, 1956" (Alcatraz to wyspa
położona w okolicach San Francisco. Znajduje się tam nieczynne więzienie o zaostrzonym
rygorze. Przez wiele lat uważano, że nie można z niego uciec, a kiedy się to udało,
więzienie zamknięto.) Poza tym znajdują się tam jeszcze numery więzniów oraz ich
rasa.
W więziennej stołówce (tam gdzie spotykamy Eddiego i znajdujemy ciało martwego
mężczyzny) na jednej ze ścian wisi obraz, który przedstawia tą samą stołówkę. Na
obrazie stołówka wygląda jakby była znacznie starsza, a co najdziwniejsze widać na
nim ciało martwego mężczyzny, który leży w tymże pomieszczeniu.
|