:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Solucja
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking





























































































































































































































































































 

    Silent Hill 2 - Odkrycia
   ----------------------------

Grając w Silent Hill każdy z nas zapewne niejednokrotnie pragnął sprawdzić wiele zakamarków i lokacji z gry, które niedostępne są dla naszych oczu. Na pewno zastanawialiście się nie raz cóż to za martwa postać siedzi na fotelu w apartamentach lub też co takiego kryje się pod maską piramidogłowego? Jakiś czas temu mieliśmy okazję sprawdzić pewne miejsca, które dla każdego normalnego gracza są niedostępne. Oto najciekawsze wyniki naszych prac:

Więzienna "spacerówka" - jak widać jest zadaszona... A jednak dalej nic nie ma... W taki właśnie sposób stworzono lustro w SH2 Teraz możecie dokładnie przyjrzeć się masce piramidogłowego...

Tutaj wyraźnie widać to co znajduje się pod powłoką maski Czy wiedzieliście, że w szafie stoi paczka ciasteczek? Martwy manekin A jednak nie ma tutaj całego ciała - są tam tylko nogi Martwy mężczyzna z apartamentów to nic innego jak replika James'a Sunderlanda

Billboard z napisem "Lakeside Amusement Park" Billboard z napisem "Your AD" Billboard z napisem "Lake View Hotel" Billboard z napisem "Silent Hill Historical Society" Bez komentarza...

Oto widok na okolice Silent Hill Billboard z napisem "Quiet Cocktails" Sufit więziennej stołówki

Uzupełnione teksty:

W drugiej części Silent Hill niejednokrotnie pojawiały się teksty, które nie do końca były uzupełnione. Niektóre fragmenty zdań zostały celowo zamaskowane, a ich dokładne rozszyfrowanie (szczególnie dla osób słabo władających językiem angielskim) było nie lada wyzwaniem dla wielu graczy. My postaraliśmy się odnaleźć te teksty, dokładnie przeanalizować i uzupełnić tak aby stanowiły logiczną całość. Oto pełne teksty:

"Remains of Blood Swamp. The meters of land surrounding this monument was originally swamp but was later filled in. From long ago the swamp was nicknamed Blood Swamp because the executioners poured the water used to wash the execution tools in here. Perhaps it is for that reason that many people claim to have seen ghosts in the area."

"The body of a man later identified as Thomas Orosco lumberjack, (age 39) was discovered in the middle of his room lying face down. The probable cause of death was multiple stab wounds to the front of the neck and the left side of the torso by a sharp edged weapon. The estimated time of death was somewhere between 11:00 pm and 12:30 midnight. Due to signs of struggle in the room and the lack of a murder weapon police are considering this a homicide and have opened a murder investigation. Furthermore given the fact that the cash in the room was untouched and Mr. Orosco had a history of drunkenness and violence the police suspect that the motive was not robbery but some sort of crime of passion."

"Victim of persecution by the christians Jennifer Carroll lived with pride and honor. What happened here shall never be forgotten."


Silent Hill 2 Demo:

Kiedy Silent Hill 2 było już na ukończeniu i lada chwila miało trafić na sklepowe półki Team Konami postanowiło przygotować małe demko, aby podsycić trochę apetyt graczy. Niestety demo to trafiło głównie do redaktorów pism i stron internetowych. Było to mniej więcej lato 2001 roku. Wtedy właśnie pierwszy raz przeczytałem relację dotyczącą grywalnej wersji SH2 i wtedy też po raz pierwszy byłem zszokowany. To co wyczytałem z relacji recenzenta wydało mi się tak przerażające i klimatyczne, że z miejsca obiecałem sobie, iż będę zbierał pieniądze na oryginalną grę. Z tego co pamiętam owe demko nie było zbyt długie, bo trwało zaledwie 30 min, ale i tak podsycało nieźle napięcie i adrenalinkę. Akcja dema toczyła się w szpitalu i co najważniejsze Piramidogłowy był tam zwyczajnym przeciwnikiem. Tak, tak... To nie do pomyślenia, przynajmniej teraz z naszego punktu widzenia. Pamiętam jak recenzent opisywał, że znajdował się w jakimś pomieszczeniu, w którym były otwarte drzwi i słyszał odgłos obcierającego o ziemię metalu, a następnie widział samego Piramidogłowego, który przechodził tuż obok drzwi. Szczerze mówiąc wywarło to na mnie niesamowite wrażenie - tak nawiasem mówiąc identyczna scenka rozpoczyna "The Making Of" dodawane niegdyś do każdego egzemplarza SH2 na konsolę PlayStation 2. Poza tym osoba, która pisała tą relację wspominała jeszcze o pomieszczeniu, w którym znajdowało się jakieś ciało i widać było latająca w powietrzu muchę. Teraz wydaje się to niemożliwe, ale było tak naprawdę. Udało mi się znaleźć nawet kilka screenów z wczesnych faz produkcji gry. Okazało się, że niegdyś Konami wprowadziło Piramidogłowego jako zwyczajnego przeciwnika, który mógł dręczyć nas w budynkach jak i na otwartych przestrzeniach. Oto znalezione przeze mnie zdjęcia z pierwszej wersji Silent Hill 2:

Piramidogłowy nawiedzający korytarze w Woodside ApartmentPiramidogłowy przemierzający uliczki Silent Hill

Scenka z Laurą, której nigdy nie było w ostatecznej wersjiMapa z nazwą Toruca Lake

Na drugim zdjęciu widać wyraźnie napis "Toruca Lake". Być może jest to najzwyklejszy błąd, a możliwe jest też to, że właśnie tak miała początkowo brzmieć nazwa tego miejsca. Słyszałem niegdyś, że jest to uzależnione od specyfiki języka Japońskiego, który wyklucza literę "L", lecz czemu w takim razie pojawia się ona w drugim wyrazie?

Tejemnicze słowa:

Podczas naszej wędrówki poprzez mroczne zakamarki Silent Hill nie raz natrafiamy na różnego rodzaju niezrozumiałe dla nas odgłosy. Niejednokrotnie są to nie tylko zwykłe dźwięki, ale też lekko zniekształcone słowa, które podczas gry są dla nas z reguły nie do rozszyfrowania. My postaraliśmy się odnaleźć większość takich momentów i zgrać z nich owe tajemnicze słowa, a następnie rozszyfrować. Pierwszym takim tajemniczym dźwiękiem jest szept, który pojawia się w apartamentach (w pokoju z otwartym balkonem). Po dokładnym przesłuchaniu tego dźwięku stwierdziliśmy, że jest to zupełnie przypadkowy ciąg słów, albo raczej zupełny "bełkot", który nic nie znaczy. Na szczęście są ludzie, którzy na codzień władają językiem angielskim i są w stanie wyłapać poszczególne słowa nawet z takiego niezbyt wyraźnie wypowiedzianego ciągu wyrazów. Nawet ludzie na zagranicznych forach pracowali nad tym szeptem i udało im się go rozpisać na słowa. Powstały przez to różne wersje i pewne sprzeczności. Tutaj możecie ściągnąć plik dźwiękowy z odpowiednio zredukowaną wersją tego szeptu (usunęliśmy przechodzenie między lewym, a prawym kanałem przez co słowa można łatwiej zrozumieć). A oto słowa, z których najprawdopodobniej składa się ten szept: "See my dead wife, come home, do some laundry to escape, see [jakieś niezrozumiałe imię]'s face.".

Kolejnym miejscem, w którym pojawiają się jakieś tajemnicze słowa jest rząd cel w Toluca Prison. W jednej z cel znajduje się najprawdopodobniej duch jednego z więźniów. Padają tam również jakieś słowa, które dla niezbyt wprawionego ucha mogą być tylko i wyłącznie bełkotem. Udało nam się oczywiście dokładnie zbadać ten dźwięk i jesteśmy w 100% pewni, że pada tam słowo "Ritual" co oczywiście ma w tym przypadku jakiś sens. Najdziwniejsze jest to, że kiedy badaliśmy plik dźwiękowy to po jego odwróceniu (zrobieniu tzw. reversa) powstaje kilka zupełnie innych słów, a mianowicie "Are you sure". Brzmi to dosyć zabawnie i raczej jest to tylko i wyłącznie przypadek.

Na początku gry, kiedy James odnajduje radio wyraźnie słychać w tle jego szumu czyjś głos. Przesłuchując ten szum na komputerze udało mi się zrozumieć co takiego wypowiada ta osoba. W trzy-sekundowym wycinku tego szumu słychać wyraźnie kobiecy głos, który mówi: "Why did you kill me? James?!". Tutaj możecie ściągnąć ten fragment zapisany w pliku mp3.

Jest jeszcze jedno miejsce, w którym bardzo często pojawia się jedno słowo. Kiedy próbujemy dostać się na jedno z pięter hotelu (to które jest niedostępne) słychać wyraźnie czyjś krzyk. Jest to głos Mary, która wyraźnie wykrzykuje imię "James".

Tajemnicza wysepka na Toluca Lake:

Od dawien dawna na forach internetowych o Silent Hill krążyły informacje o widocznej z łódki wysepce, na którą nie można dopłynąć (pojawia się ona w zakończeniu Rebirth). Sporo osób twierdziło też, że widzi tam zarys jakiegoś budynku. Udało się to sprawdzić za pomocą hacków paru osobom z zagranicznych stron. Wyniki potwierdzają to o czym wspominali niektórzy. Na wysepce znajduje się dosyć spory kościół, a właściwie bitmapa bo wygląda na to że nie jest to trójwymiarowy obiekt. Poza kościołem i niewielkim molem, na wysepce nie można znaleźć nic ciekawego. Najwyraźniej powstała tylko dla zakończenia Rebirth.

Pod tym adresem można znaleźć nagranie prezentujące kościółek w pełnej okazałości: http://www.youtube.com/watch?v=5TAqeRp4w9c

Soundless Mountain 2:

Każdy szanujący się fan Silent Hill 2 napewno nie pogardziłby nowa wersją gry, czyli tzn. remakiem. Okazuje się, że coś takiego już powstało. Nie jest to niestety taki remake jakiego oczekują fani, bowiem chodzi tu o remake wsteczny, który zamiast serwować coś nowego sprowadza grę do poziomu sprzed kilkunastu, a właściwie to kilkudziesięciu lat. Soundless Mountain 2 to projekt Jasper'a Byrne'a, który przenosi świat gry Silent Hill 2 w stylistykę gier z popularnego NES'a (Nintendo). Na szczęście autor postarał się aby gra trzymała się kupy i trzeba przyznać, że jest wartą uwagi ciekawostką. Cała historia zaczyna się dokładnie tak samo jak pierwowzór (jedynie imiona zostały zmienione i pewne elementy dialogów), a dalsza jej część to niemalże kopia tego co zobaczyć możemy w SH2, tyle tylko że w 8 bitowej wersji. Nawet muzyka została w jakimś stopniu upodobniona do tej znanej z Cichego Wzgórza 2 i trzeba przyznać, że na 8 bitach brzmi całkiem zjadliwie. Bardzo dużą wadą tej mini produkcji jest to, że kończy się wyjątkowo szybko (dochodzimy jedynie do apartamentów). Można więc uznać ją tylko i wyłącznie za drobny smaczek skierowany dla fanów Silent Hill. Tak Soundless Mountain 2 prezentuje się w akcji:

         

Gra w wersji PC dostępna jest do ściągnięcia pod tym adresem:
http://willhostforfood.com/users/Superflat/SoundlessMountainII.zip

Nieśmiertelna Maria:

Wydawałoby się to niemożliwe, ale jest rozwiązanie które sprawia że Maria będzie naszą towarzyszką przez całą grę. Cały trik polaga na tym, aby użyć kodu/hacka który oddaje do naszej dospozycji wszystkie przedmioty dostępne w grze, albo przynajmniej klucz do Historical Society. Mając klucz jedyne co musimy zrobić to ominąć szpital. Dzięki temu Maria będzie cały czas przy nas, nierzadko wywołując śmieszne sytuacje (np. Maria spoglądająca beztrosko na walkę James'a z Mary).

Inne "sekrety":

Dodatkowe opcje (PS2) - Na ekranie opcji wciśnij L1, a przejdziesz do ekranu ustawień dodatkowych. Oprócz tego po 1 przejściu gry do menu opcji dochodzą nowe ustawienia takie jak: "Bullet Adjust" czy też wyłączenie efektu filmowego "Grain Filter".

Powrót do ekranu tytułowego (PS2) - Podczas gry wciśnij jednocześnie - Select+Start.

Poziom zagadek "Extra Hard" - Ukończ grę na trzech poziomach trudności - Easy, Normal i Hard. Grając ponownie na poziomie Hard, zagadki zmienią się i będą jeszcze trudniejsze.

Dźwięk w intrze (PC) - Jeśli poczekasz kilkanaście sekund w menu gry to powinien wyświetlić się filmik przedstawiający różne momenty z gry. W niektórych miejscach tego filmu brakuje dźwięku, który zostanie uzupełniony po tym jak ukończysz grę.

Dodatkowe przedmioty - Piła łańcuchowa (Ukończ grę 1 raz na poziomie zagadek (Riddle) Normal. Grając drugi raz po drodze na cmentarz, znajdziesz piłę łańcuchową.), Hyper Spray (Jeżeli dwukrotnie przejdziesz grę to w przyczepie na ulicy Saul znajdziesz spray. Jego kolor zależy od rankingu jaki uzyskasz przechodząc grę. Zielony - zabija każdego przeciwnika, a zółty, biały i różowy działają z coraz mniejszą siłą w stosunku do zielonego.), Book of Lost Memories (Ukończ grę 1 raz. Grając drugi raz, znajdziesz stoisko z gazetami obok Texxon Gas Station - leży tam - "Book of Lost Memories".), Dog Key (Klucz ten można znaleźć w psiej budzie tuż obok Jack's Inn, ale dopiero gdy widzieliscie przynajmniej 3 zakończenia gry lub zakończenie "Rebirth".), Obsidian Goblet (Grając drugi raz przeszukaj półki w "Silent Hill Historical Society" - w jednej z gablot znajdziesz "Obsidian Goblet".), White Chrism (Grając drugi raz w kuchni w pokoju 105 w "Blue Creek Apartments", znajdziesz fiolkę z "White Chrism".).

Okrzyk James'a - Kiedy uda Ci się zdobyć piłę motorową to postaraj się zatrzymać i odczekać kilkanaście sekund. James powinien podnieść piłę motorową i wydać z siebie okrzyk niczym Bruce Campbell w filmie "Evil Dead" (tłum. Martwe zło).

Szokujący napis - Kiedy uda wam się wyjść ze szpitala to udajcie się na chwilkę do Nelly's Bar. Znajdziecie tam kolejny napis na ścianie.

Przesłuchując utwór "The Reverse Will" można usłyszeć w tle coś w rodzaju ludzkich słów. Są to odwrócone słowa (stąd tytuł utworu: reverse=odwrócenie) wypowiadane przez Laurę. Są to słowa znanej w USA modlitwy, której uczone są wszystkie dzieci pochodzące z rodzin wierzących. Słowa tej modlitwy pojawiały się także w pierwszych trailerach Silent Hill 2. Oto jej słowa:

Oryginalne:

Now I lay me down to sleep,
I pray the lord my soul to keep,
If I should die before I wake,
I pray the lord my soul to take
Tłumaczenie:

Teraz kiedy układam się do snu,
Modlę się do Pana by pilnował mojej duszy,
Jeśli powinienem umrzeć zanim się obudzę,
Modlę się do Pana aby zabrał moją duszę

+ DROGA DO SILENT HILL

Pomieszczenie w którym rozpoczynamy grę, czyli stary, brudny przydrożny szalet zawiera pewien ukryty smaczek, który uchodzi uwadze większości graczy. Na jednej ze ścian (tej znajdującej się tuż przy wyjściu) widnieje kilka niezbyt czytelnych plakatów. Kiedy przyjrzymy się tym plakatom dokładniej to bez problemu odczytamy napis "Heaven's Night" i postać jakiejś kobiety. Kobietą tą jest Maria, a plakat jest tylko potwierdzeniem tego kim niegdyś była Maria. Oto zdjęcie, na którym ściana jest odpowiednio przybliżona:

Plakat reklamujący występ Marii w Heaven's Night

Droga, którą James Sunderland przyjechał w okolice Silent Hill jest od pewnego odcinka zamknięta przez stalowe "kraty". U góry widnieją tam tablice informacyjne, a na jednej z nich napis "Brahms". Brahms to miasteczko znajdujące się w okolicach Silent Hill, o którym dowiadujemy się z pierwszej części - policjantka Cybil Bennet pochodziła z tego regionu. Na stalowych kratach wiszą również litery, które niegdyś tworzyły napis: "Welcome!", teraz najwyraźniej napis się rozpadł i pozostało jedynie "We come!" - brzmi to conajmniej podejrzanie i nie wygląda na przypadkowy zabieg.

Jeśli po scence na cmentarzu wrócisz i znów porozmawiasz z dziewczyną,
będzie miała miejsce następująca rozmowa:

(Dziewczyna odwraca się od grobu)

Dziewczyna: Nie szukasz kogoś przypadkiem?
James: Tak, racja...

+ BLUE CREEK APARTMENT

W pokoju numer 105 na pierwszym piętrze wyraźnie widać zarys jakiejś twarzy nad punktem do save'owania. W pokoju numer 109 znaleźć można zdjęcie, które bez wątpienia przedstawia Angele wraz z rodziną. Na zdjęciu po jednej stronie widać ojca z małym chłopcem, który najprawdopodobniej jest bratem Angeli, a po drugiej stronie widać matkę Angeli, który ją obejmuje. Brat Angeli jest niestety przykryty skrawkiem papieru.

Angela Orosco wraz z rodziną

W pokoju numer 109 słychać czasami dziwny szept i widać tajemniczą mgiełkę lub zarys jakiejś postaci (kiedy wchodzisz do środka z balkonu to zgaś światło w latarce). Przechodząc obok zamkniętej klatki schodowej można usłyszeć odgłos czyjegoś stąpania.

Na ścianach jednego z korytarzy Blue Creek Apartment wielokrotnie pojawiają się napisy reklamujące inne produkty Konami - "Metal Gear Solid" oraz "Zone Of Enders".

Na zagraniczych forach o Silent Hill wielokrotnie pojawiała się informacja o małym dziecku leżącym na sofie w mieszkaniu, w którym spotykamy Angele. Podobno po tym jak zgasi się światło latarki widać na sofie zarysy ciała małego dziecka. Postanowiłem to sprawdzić i szczerze mówiąc zawiodłem się, bowiem okazało się że jest to nic innego jak pajęczyna, których w tym pomieszczeniu jest znacznie więcej. Wystarczy zgasić latarkę i poza tym niby dzieckiem leżącym na sofie widać również inną białą plamę w rogu sufitu, która wygląda identycznie i jest bez wątpienia zwyczajną pajęczyną.

+ TOLUCA PRISON

Na jednej z tablic, którą znaleźć można na terenie Toluca Prison widnieje jakiś napis, który jest bardzo niewyraźny i do tego jak się okazało odwrócony. Po zrobieniu screena, a na nim tzw. lustrzanego odbicia widać napis: "Alcatraz, California, 1956" (Alcatraz to wyspa położona w okolicach San Francisco. Znajduje się tam nieczynne więzienie o zaostrzonym rygorze. Przez wiele lat uważano, że nie można z niego uciec, a kiedy się to udało, więzienie zamknięto.) Poza tym znajdują się tam jeszcze numery więzniów oraz ich rasa.

W więziennej stołówce (tam gdzie spotykamy Eddiego i znajdujemy ciało martwego mężczyzny) na jednej ze ścian wisi obraz, który przedstawia tą samą stołówkę. Na obrazie stołówka wygląda jakby była znacznie starsza, a co najdziwniejsze widać na nim ciało martwego mężczyzny, który leży w tymże pomieszczeniu.