> Historia
> Postaci
> Bronie
> Przeciwnicy
> Bossowie
> Przedmioty
> Lokacje
> Notatki
> Zakończenia
> Screeny
> Galeria
> Recenzja
> Solucja
> Soundtrack
> Odkrycia
> Powiązania
> Scenariusz
> Teksty
> Kody
> Ranking
|
Silent
Hill 2 - Lokacje
--------------------------
|
Observation
Deck |
Screenshot:
|
Opis:
Jest to pierwsza lokacja w grze. Właśnie w tym miejscu mamy widok na Toluca Lake i
wzniesienia, które znajdują się za jeziorem. Stoi tu samochód Jamesa, który ten
musiał zostawić, ze względu na znajdującą się nieopodal bramę, prowadzącą do
miasta, znajdującą się nieopodal.
|
Las |
Screenshot:
|
Opis:
Las jest lokacją dość specyficzną. Droga do cmentarza jest długa i wydaje się, że
nie ma końca - taki zabieg zastosowano celowo, by wzmocnić poczucie osamotnienia.
|
Cmentarz |
Screenshot:
|
Opis:
Miejsce spotkania z Angelą - która jak się dowiadujemy również szuka bliskich jej,
zaginionych osób. Sam cmentarz położony jest tuż obok Toluca Lake - idąc na północ
można nawet stanąć na brzegu słynnego jeziora.
|
Przedmieścia |
Screenshot:
|
Opis: Kolejna dość długa droga. Idąc nią towarzyszą nam
niezidentyfikowane dźwięki, które urozmaicają nam dalszą drogę. Początkowo nie
widać przy drodze nic poza lasem, jednak po minięciu zielonego samochodu typu pickup
wyraźnie widać typowo wiejskie budynki, a za chwilę mijamy tabliczkę z napisem
"Silent Hill Ranch". Dalsza droga nie jest zbyt skomplikowana i nie ma zbytnio
na co zwracać uwagi - mijamy po prostu kolejne budynki takie jak wieże ciśnień, by w
końcu przejść przez coś w rodzaju miniaturowego wąwozu, a a następnie znaleźć się
tuż obok drogi głównej (Nathan ave.) prowadzącej do Silent Hill i przejść pod nią
specjalnym tunelem (w połowie tunelu przechodzimy przez kratę, na której widnieje
dość sugestywny napis "DANGER - Keep out"). Dalsza droga prowadzi tuż obok
kanału wpadającego bezpośrednio do Toluca Lake. Im dalej idziemy tym kanał się
zwęża, a wzgórze po lewej stronie drogi zostaje zastąpione ogrodzeniem, za którym
widzimy kolejne działki. Wkrótce docieramy do ulic miasta Silent Hill... |
Silent Hill - Ulice miasta |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Zaczynamy w pobliżu sklepu z kwiatami przy ulicy Sanders. Na skrzyżowaniu Sanders st. i
Lindsay st. James zauważa ślady krwi. Postanawia sprawdzić cień, który zauważył
przed sobą, udaje się więc dalej na północ, po czym skręca w prawo - dalsza droga to
ślepa uliczka, prowadząca pod drogę główną (Nathan Ave.). Wracając do ulicy Lindsay
- po jej drugiej stronie widnieje pomnik, z którego można się dowiedzieć o bagnach,
które kiedyś były w pobliżu. Kolejnym mejscem, które powinien odwiedzić James jest
przyczepa, gdzie protagonista znajdzie informację o kolejnym miejscu do odwiedzenia -
Nelly's Bar. Nelly's Bar to zaś intrygująca miejscówka - na witrynie sklepowej
znajdziemy napis "There was a HOLE here it's gone now, zaś na ladzie - mapę
informującą o zablokowanych drogach i o tym, że do Rosewater Park można dostać się
jedynie poprzez przejście przez Wood Side Apartment...
|
Wood Side Apartment |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Wood Side Apartment, to 3 kondygnacyjny budynek, posiadający basen, 3 klatki schodowe
oraz około 30 mieszkań. Możnaby powiedzieć, że najlepsze lata świetności miejsce to
ma już za sobą. Nie mamy dostępu do wszystkich mieszkań nie tylko ze względu na
zamknięte drzwi, ale również na to, że niektóre przejścia zostały zamurowane na
dobre. O dziwo, korytarze są częściowo oświetlone, a zatem można przypuszczać, że
instalacja elektryczna w apartamencie wciąż działa. Niektóre korytarze odgrodzone są
od siebie kratami, dlatego trzeba szukać alternatywnych wyjść szukając ich w
konkretnych mieszkaniach.
|
Blue Creek Apartment |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis: Blue Creek Apartment, to również 3 kondygnacyjny budynek,
jednakże jego kształt jest prostokątny i nie ma tu mowy o podziale na skrzydła. Blok
znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Wood Side Apartment - wręcz stoi przy nim
równolegle. Są tak blisko siebie, że dzięki drzwiom przeciwpożarowym, znajdującym
się na pierwszym piętrze Wood Side Apartment można się dostać na pierwsze piętro
Blue Creek Apartment. Blue Creek Apartment różni się też ilością klatek schodowych
(w tym wypadku 2), jednakże nie ustępuje zbytnio Wood Side Apartment jeśli choci o
całkowitą liczbę mieszkań.
|
Rosewater Park |
Screenshot:
|
Opis:
Ok. roku 1900 rozpoczęto budowę parku, który podobnie jak Historical Society miał
podnieść walory turystyczne miasta Silent Hill. Park położony jest dokładnie nad
jeziorem Toluca i znajduje się w nim sporo pomników i innych godnych uwagi obiektów.
|
Ulice miasta - część druga |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis: Na tą lokację składa się ulica Nathan'a, skrzyżowanie ulic Katz
i Munson, oraz Carroll st. Ponownie sporo otwartej przestrzeni, więc z omijaniem
potworów nie ma problemu. Skrzyżowanie ulic Katz i Munson jest zamknięte z trzech
stron, ale warto się tam wybrać choćby ze względu na znajdującą się tam ampułkę.
Ulica Nathana prowadzi do zamkniętego mostu, gdzie dowiadujemy się o otwartej
kręgielni. Po drodze mijamy Historical Society, które póki co jest zamknięte. Co
ciekawe, jedyna droga do Brookhaven Hospital prowadzi przez zaplecze Heaven's Night.
|
Brookhaven Hospital |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis: Budowa Brookhaven Hospital, w czasie której wybuchła wielka
epidemia rozpoczęła się ok. roku 1812. Szpital to kolejny wielokondygnacyjny budynek w
grze, jednak tym razem mamy okazję odwiedzić piwnice oraz dach. Posiada on wiele sal,
które znajdują się w zachodniej części budynku. Wschodnia część to głównie
pomieszczenia pracowników. Obok szpitala znajduje się też ogród, jednak nie dane jest
nam go zobaczyć w normalnej wersji - jedynie w alternatywnej, gdzie przypomina zwykłe
pomieszczenie bez sufitu i podłogi (zamiast niej - trawnik). W szpitalu można znaleźć
jeszcze dwie klatki schodowe - jedna zaczyna się w piwnicy i sięga 3 piętra, druga
natomiast zaczyna się na 1 piętrze, jednak można dotrzeć za jej pomocą na dach.
Alternatywą dla schodów są oczywiście windy - jedna w zachodniej, druga we wschodniej
części budynku - tylko jedną z nich można zjechać do piwnicy. |
Ulice miasta - wersja alternatywna |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Tym razem celem jest Historical Society, ale żeby było ciekawiej droga przez Heaven's
Night jest niedostępna i trzeba biec naokoło. Przejezdne drogi to: Carroll St, Rendell
St, Munson St, Saul St, Neely St, Sanders St, Lindsey St, Katz St i Nathan Ave. Wciąż
dostępna jest też Vachss Rd. jednak na samym jej końcu, tuż przed wejściem do miejsca
gdzie odbyła się pierwsza walka z Lying Creature, zostały rozłożone policyjne taśmy.
Poza zablokowanymi drogami i ciemnością, alternatywna wersja miasta różni się od
poprzedniej znacznie większą ilością przedmiotów, otwartym przejściem na Katz St.
obok bramy prowadzącej do Wood Side Apartment, oraz innymi smaczkami, takimi jak
wspomniene policyjne taśmy.
|
Historical Society |
Screenshot:
|
Opis: Historical Society, to miejsce, które James wraz z Mary odwiedzili
przebywając w Silent Hill. Jego podziemna część prowadząca do więzienia tak
naprawdę nie istnieje - jest wytworem wyobraźni Jamesa. Ze względu na abstrakcyjność
lokacji trudno ją opisać, jednak warto podczas jej przechodzenia zwrócić uwagę na
rozmieszczone w niej obrazy, ponieważ mogą ułatwić one zrozumienie historii
opowiadanej w Silent Hill 2. |
Toluca Prison |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis: Budowa więzienia (a dokładniej Toluca Prison Camp - obozu dla
więźniów wojennych) rozpoczęła się w 1862. W 1866 budynek został zmieniony w
więzienie Toluca Prison, lecz za ok 33 lat zamknięto je, a nad nim wybudowano Historical
Society. Zwiedzanie więzienia rozpoczynamy od stołówki, potem dostajemy się do
korytarza z celami, by w końcu dotrzeć w okolice ogromnego pomieszczenia - które
mogłoby być czymś w rodzaju spacerniaka w alternatywnej wersji (to całkiem możliwe
biorąc pod uwagę wygląd ogrodu w alternatywnej wersji Brookhaven Hospital). Następnie
James przechodzi obok północnego rzędu cel, by znowu wrócić na korytarz lecz tym
razem dostępne są północno-zachodnie pomieszczenia dzięki przejściu, przez które
zapewne nie mogli przechodzić więźniowie. Lokacja kończy się w kostnicy do której
James dostaje się przez szyb w podłodze. Na poziomie B1 wszystkie drzwi są pozamykane -
otwarte są tylko te, które prowadzą do pomieszczenia z ogromną dziurą w podłodze.
|
Labirynt |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Labirynt to również abstrakcyjna lokacja, w której łatwo się zgubić, tudzież
wpaść prosto na przechadzającego się tu Pyramid Heada. Mapa rysowana przez Jamesa
niezbyt pomaga w orientacji, zdani więc jesteśmy na własne instynkty. Z ciekawszych
miejsc do odwiedzenia na pewno wymienić należy pokój w którym znajdujemy Great Knife'a
(można powiedzieć, że to taki kącik Pyramid Head'a ;) ), celę w której oglądamy
intrygującą cutscenkę, pokój, w którym ponownie spotykamy Angelę, oraz cmentarz
(gdzie warto przyjrzeć się nagrobkom). Lokacja kończy się w chłodni, gdzie czeka nas
walka z bossem.
|
Lakeview Hotel |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Z racji tego, że Nathan ave. jest zablokowana, James dopływa do hotelu łodzią. W
porównaniu do poprzednich lokacji Hotel wygląda dość schludnie - korytarze są
wystrojone, w specyficznych pomieszczeniach widać dekoracje - czyni to tę lokację
niewątpliwie wyjątkową. Pięter jest w sumie 3 + piwnica. Na pierwszym piętrze
znajdują się pomieszczenia obsługi normalnie, których nie uwzględniono na mapie dla
gości (specjalną mapę dla obsługi można zdobyć w innym miejscu). Obsługa ma
również do dyspozycji specjalną windę, z której może korzystać tylko jedna osoba, w
dodatku nie mając przy sobie żadnych ciężkich przedmiotów (limit wagowy). Warto
wiedzieć, że hotel został spalony w 1993 - dlatego w alternatywnej (można wręcz
powiedzieć "w tej prawdziwej") wersji wygląda tak, a nie inaczej.
|
|
|