:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking


































































































 

    Silent Hill 3 - Powiązania
   ------------------------------

Powiązania z filmami i dziełami literatury:

Większość fanów Silent Hill dobrze wie już zapewne jak bardzo na twórców tej gry wpłynął film pt. "Jacob's Ladder" (Drabina Jakubowa) Adriana Lyne'a. Silent Hill nie odnosi się do tego filmu tylko powierzchownie jak to najczęściej bywa z odniesieniami do filmów. W tym przypadku autorzy gry wycięli niemalże kilka minut filmu i odwzorowali to w 3 części Cichego Wzgórza. O ile odniesienie do poprzednich części jest znikome (klimat filmu, a szczególnie szpitala oraz przede wszystkim zakończenie były głównymi referencjami do pierwszej części) tak tutaj jest to niemalże coś na skale "plagiatu". Cała akcja tocząca się na stacji metra w SH3 jest niemalże kopią tego co dzieje się w Jacob's Ladder. Główny bohater filmu budzi się w identycznym metrze jakie pojawia się w Cichym Wzgórzu 3 (wnętrza jak i wygląd zewnętrzny wagonów są idealnie odwzorowane w grze), jest prawie zupełnie odizolowany od świata, a miejsce do którego chce się dostać to ulica Bergen Street (na tą samą ulice podąża oczywiście Heather w Silent Hill 3). Jakby tego było mało, nasz główny bohater po wyjściu z wagonu metra nie może wydostać się na zewnątrz w normalny sposób, bowiem wszystkie wyjścia są zablokowane stalowymi łańcuchami (oczywiście cała stacja jak i same zablokowne wyjścia wyglądają identycznie w grze). Postanawia więc przebiec przez tory prosto do drzwi z czerwonym napisem "Exit". Podczas próby przejścia przez tory nagle ni stąd ni z owąd wyjeżdża prosto na niego pociąg. Taka sama sytuacja spotyka Heather kiedy próbujemy przedostać się do drzwi oświetlonych czerwonym światełkiem. Tutaj kończą się już aż tak odważne odniesienia do filmu, znaleźć możemy co najwyżej to samo co w przypadku poprzednich części, czyli jak już wspominałem przede wszystkim klimat niektórych scen (przyjrzyjcie się dokładnie szpitalowi lub chociażby takim pomieszczeniom jak winda w bloku, w którym mieszka główny bohater) oraz wygląd potworów.

  

  

Kolejnym znanym tytułem, do którego nawiązuje cała seria jest "Session 9" (Dziewiąta sesja) Brad'a Anderson'a (II). W tym przypadku twórcy trzeciej części znów pokusili się o "zaporzyczenie" jednego patentu. Otóż w filmie już na samym początku pojawia się ujęcie, na którym widać stojący w ciemnym korytarzu wózek inwalidzki, który oświetlony jest strugą jasnego światła. W Silent Hill 3 jest identyczna scena, tyle że wózek stoi za szklaną ścianą stojącą w środku korytarza. Poza tym wszystko wygląda identycznie, wózek oświetlony jest również światłem i ustawiony został pod bardzo podobnym kątem.

  
           Wózek inwalidzki w Session 9                           Identyczna scena w Silent Hill 3

Przeglądając zakamarki szpitala trudno jest ominąć notatkę wypisaną przez niejakiego Crosby'ego dla Dr. Midkiff'a. W filmie "Pet Sematary" Dale Midkiff gra weterynarza (Dr. Creed), a jego żonę gra Denise Crosby.

Trzecia część Silent Hill nawiązuje tak jak pierwsza do książki pt. "The Wizard of Oz", w której to gł. bohaterka Dorothy zostaje wtrącona przez tornado do świata Oz, z którego później próbuje się wydostać, wraz z trzema kompanami. Tak samo jest w przypadku "Alice in Wonderland" (Alicja w krainie czarów), gdzie gł. bohaterka -  Alicja poprzez głęboką dziurę dostaje się do dziwnego świata nawiedzonego przez dziwaczne stworzenia.

Dwa przedmioty: Cinderella oraz Snow White to nawiązanie do słynnych bajek braci Grimm (przedmioty te pojawiają się, dlatego że Alessa czytała te bajki w dzieciństwie).

Kręcąc się po Lakeside Amusement Park natrafić można na broszurkę turystyczną na temat Silent Hill. Jej autorem jest Roger Widmark. Nazwisko Widmark zostało najprawdopodobniej zaczerpnięte od nazwiska Richarda Widmarka, znanego aktora który grał min. w filmie pt. "To The Devil a Doughter" (w filmie tym młody pisarz próbuje ocalić swoją córkę z rąk grupy satanistów).

Zagadka pojawiająca się w krematorium szpitala na poziomie "Hard" posiada wskazówkę, której treść to nic innego jak fragmenty z poezji Mother Goose pt. "Who killed Cock Robin?".

Kluczem do rozwiązania zagadki w księgarni Centrum handlowego są powieści Shakespear'a takie jak: Hamlet, Othello, Macbeth, Król Lear oraz Romeo i Julia. Gra oczywiście nie nawiązuje tylko do samych tytułów. W Hamlecie główny bohater dowiaduje się o tym kto uśmiercił jego ojca, po czym obiecuje sobie że dokona na tej osobie zemsty - analogicznie sytuacja wygląda z Heather, która postanawia pomścić śmierć Harry'ego.

Powiązania mitologiczne, biblijne i kulturowe:

Kiedy po raz drugi przechodzimy grę i zamiast zabijać potwora w ściekach wrzucimy do baseniku rurkę (dokładniejsze informacje na ten temat w dziale "odkrycia") naszym oczom ukazuje się kobieta. Reprezentuje ona Merkury'ego, rzymskiego boga handlu, kupców i podróżników. Scena ta zaczerpnięta została z jednej z bajek Aesop'a pt. "Mercury and the Workmen." (http://www.aesopfables.com - tutaj znajdziecie tą bajkę).

Bohaterowie Silent Hill 3:

Według informacji zawartych w podręczniku "Lost Memories" imiona i nazwiska postaci oraz ich wygląd w 3 cześci nie są zupełnie przypadkowe. Oto komentarze autorów na temat każdej z postaci:

Heather Morris - Jej imię i nazwisko pochodzi od Pani Heather Morris, która zajmowała się podkładaniem głosu Heather oraz jej ruchów w grze. Na początku wybraliśmy imię "Helen", ale jest to imię staroświeckie więc zostało zmienione. Francuskie aktorki takie jak Charlotte Gainsbourg i Vanessa Paradis były wzorami dla powstania pierwszych szkicy Heather.

Douglas Cartland - Jego imię pochodzi od znanego aktora z lat 20, Douglas'a Fairbanks'a. Mówiąc prosto, imię to pasowało do niego. Aktorzy tacy jak Ian Holm i Giancarlo Giannini byli wzorami dla powstania szkicy Douglasa.

Claudia Wolf - Jej imię pochodzi od włoskiej aktorki z lat 60, Claudi Cardinale. Początkowo nazwaliśmy ją "Christie", ale stwierdziliśmy że imię to jest zbyt "przyjemne" i dlatego zdecydowaliśmy się je zmienić. Julianne Moore była wzorem dla powstania pierwszych szkicy Claudi.

Vincent - Jego imię pochodzi od Vincenta Gallo, aktora znanego z takich filmów jak Buffalo '66. Wzorem dla powstania szkicy Vincent'a była postać Ethana Hawke.

Inne powiązania:

W grze pojawiają się słowa wypowiedziane przez Heather po łacinie: "Tu Fui Ego Eris" co po przetłumaczeniu oznacza: "Byłam Tobą. Ty staniesz się mną". Słowa te bardzo często zapisywane są na nagrobkach. Można to rozumieć w ten sposób: martwi byli kiedyś żywymi, więc osoba żyjąca kiedyś umrze i podzieli ten sam los.

Borley Haunted Mansion odnosi się do nawiedzonej plebanii "Borley Rectory" (położonej w Anglii), która spłonęła w połowie XIX stulecia.