:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Bossowie
   > Przedmioty
   > Lokacje
   > Notatki
   > Zakończenia

   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Solucja
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Scenariusz
   > Teksty
   > Kody

   > Ranking
    Silent Hill - Lokacje
   -------------------------

Old Silent Hill


Screenshot:




Mapy:

Old Silent Hill




Opis:
Gra zaczyna się w północnej części Bachman Road a następnie prowadzi głównego bohatera do ślepej alejki położonej prostopadle do Finney Street - chwila strachu i główny bohater przenosi się do Cafe5to2, gdzie może złapać chwilę (tylko chwilę) oddechu. Ulice miasta są naprawdę upiorne, gra dalej prowadzi do tej samej alejki, która tym razem wygląda trochę inaczej, a na jej końcu znajduje się wskazówka gdzie dalej iść. Ulice miasta są zakończone ogromnymi przepaściami, więc o ucieczce z miasta nie ma mowy - główny bohater nawet o tym nie myśli odnajdując notatkę, z której dowiaduje się że jego córka znajduje się obecnie w szkole. Po zebraniu kluczy rozmieszczonych w różnych miejscach tej części miasta i wyjściu tylnimi drzwiami pewnego domu, w mieście robi się ciemno i jest jeszcze bardziej upiornie - jednakże bohater jest niezłomny i wcale nie zamierza zawrócić. Po chwili znajduje się u wrót szkoły...

Przedmioty do znalezienia: Health drink, Flashlight, Map, Pocket radio, Handgun bullets, House key, First aid kit, Key of "Lion", Key of "Scarecrow", Key of "Woodman", Channeling stone (opcjonalnie).


Bronie: Handgun, Kitchen knife, Steel pipe.


Potwory:

Air Screamer - Występują niemalże w każdym zakątku miasta, czasem trudno ich zgubić ze względu na ich dużą szybkość.

Groaner - Pojawiają się trochę rzadziej od Air Screamerów i rzadko można ich spotkać wałęsających się po ulicach - częściej występują w okolicach domów oraz ślepych uliczek. Nie są tak szybkie jak Air Screamery więc łatwo można ich zgubić tudzież wymanewrować.

Postacie: Cybil (Cafe5to2), Cheryl (początek gry).




Midwich Elementary School

Screenshot:




Mapy:

Midwich Elementary School - 1F Midwich Elementary School - 2F
Midwich Elementary School - Basement Midwich Elementary School - Rooftop



Opis:
Na początku spowita mrokiem, ale jednak dość normalna (trudno w to uwierzyć, ale jednak ;)) szkoła, która później przeradza się w istny koszmar. Większość drzwi jest na początku zablokowana, ale znajdując odpowiednie klucze w końcu wszystkie korytarze stoją przed Harrym otworem. Po otwarciu drzwi w wieży zegarowej schodzi on do niezbyt długiego podziemnego tunelu i po wyjściu z niego znajduje się w tzw. "Alternatywnej Szkole". Układ pomieszczeń pozostaje ten sam, jednak sama szkoła zmieniła swój wygląd na wyjątkowo upiorny. Czy Harremu uda się odnaleźć córkę w tym miejscu?

Przedmioty do znalezienia:
Normalna szkoła: Map, First aid kit, Health drink, Handgun bullets, Chemical, Gold medallion, Silver medallion.
Alternatywna szkoła: Handgun bullets, First aid kit, Rubber ball, Picture card, Health drink, Ampoule, Shotgun shells, Classroom key, Library reserve key

Bronie:
Normalna szkoła: Brak
Alternatywna szkoła: Shotgun

Potwory:

Mumbler/Claw Finger - Zależnie od wersji gry spotkasz te potworki w obydwóch wersjach szkoły. Nie różnią się niczym poza wyglądem. Gdzie występują? Gdzie się da. ;) Czasem nawet w korytarzu, który wcześniej był pusty, więc lepiej mieć się na baczności.

Cockroach - Tylko w alternatywnej wersji szkoły, nie warto sobie zawracać głowy tymi stworzeniami - obrażenia przez nie zadawane są znikome.

Larval Stalker - Czasem można się na niego natknąć w normalnej szkole, gracze którzy nie korzystają z radia mogą go nawet w ogóle nie zauważyć.

Postacie: Alessa (Boiler Room).




Old Silent Hill - Część druga

Screenshot:




Mapy:

Old Silent Hill

Opis:
Po stoczeniu walki z ogromnym potworem Harry znajduje się w normalnej szkole, po chwili słyszy kościelne dzwony, za którymi postanawia podążać. Jak tytuł wskazuje jest to ciąg dalszy zamglonego miasteczka, który tym razem przeprowadzi głównego bohatera od szkoły, przez kościół aż do mostu łączącego Old Silent Hill z Central Silent Hill...

Przedmioty do znalezienia: K. Gordon Key (Midwich Elementary School), Handgun bullets, Health drink, Flauros, Drawbridge key, First aid kit, Shotgun shells, Map, Gasoline Can (opcjonalnie).


Bronie: Rock Drill (opcjonalnie).


Potwory: Odsyłam do opisu z pierwszej części Old Silent Hill - nie ma sensu pisać drugi raz o tym samym.


Postacie: Dahlia (w kościele).



Central Silent Hill

Screenshot:




Mapy:

Central Silent Hill



Opis:
W tej części Silent Hill dostęp mamy jedynie do Police Station, Green Lion Antique Shop, Town Center oraz szpitala Alchemilla. Nie do wszystkich lokacji od razu mamy dostęp, ale warto najpierw odwiedzić Police Station - jednak nie liczcie na zwiedzanie całego budynku, bo dostępne są jedynie 2 pomieszczenia, ale warto zwiedzić ze względu na przedmioty oraz ciekawe notatki. Jak łatwo się domyśleć najdłuższa wizyta potrwa w szpitalu, ale o tym zaraz...

Przedmioty do znalezienia: Handgun bullets.
Bronie: Brak.

Potwory:

Air Screamer - Nie jest ich aż tyle, co w Old Silent Hill, ale na kilka można się natknąć.

Romper - Prawdziwym zagrożeniem na tych terenach są jednak Rompery - te to potrafią napsuć krwi i są niemalże tak szybkie jak Air Screamery. Spotkać je można w okolicach posterunku i na drodze do Green Lion Antique Shop.

Postacie: Brak.



Alchemilla Hospital

Screenshot:




Mapy:

Alchemilla Hospital - 1F Alchemilla Hospital - 2F
Alchemilla Hospital - 3F Alchemilla Hospital - Basement



Opis:
Główna "atrakcja" w Silent Hill. Na początku w miarę spokojna, ale po przejściu 4 piętra zmienia się niczym szkoła. Cały budynek składa się z 5 kondygnacji, nie liczę 4 piętra które pojawia się tylko na chwilę (jest jakby "łącznikiem" pomiędzy zwykłym światem, a alternatywnym). Odejmując 2 piętra i parter pozostaje piwnica i...kolejna piwnica. Tak - ten szpital ma 2 poziomy piwnic. Drugi poziom to jedna z największych ciekawostek gry - to właśnie w jednej z jego sal działo się większość wydarzeń z przeszłości, o których dowiadujemy się z gry...

Przedmioty do znalezienia: Map, First aid kit, Map (Basement), Basement key, Health drink, Plastic bottle, Shotgun shells, Plate of "Turtle", Handgun bullets, Blood pack, Plate of "Cat", Ampoule, Plate of "Queen", Lighter, Plate of "Hatter", Basement storeroom key, Disinfecting alcohol, Video tape, Examination room key, Antique shop key.


Bronie: Hammer

Potwory:

Puppet Nurse - Główny przeciwnik w tej lokacji, występują nawet w małych salach w których się ich nie spodziewamy. Niestety wyminąć je nie sposób bez utarty zdrowia, jeśli gra się po raz pierwszy, ponieważ korytarze z powodu dziur w podłodze są dość wąskie i łatwo narazić się na zatrzymanie przez którąś z nich, a następnie na atak. Dość niebezpiecznie jest w B2 - tam można się natknąć nawet na 3 sztuki na obu korytarzach, więc tam należy szczególnie uważać.

Puppet Doctor - Dla urozmaicenia rozgrywki występują na zmianę z pielęgniarkami - głównie na pierwszym piętrze.

Cockroach - Kilka sztuk możne zaatakować Harrego w piwnicy (B1) podczas pierwszej wizyty w tym miejscu.

Postacie: Kaufmann (Examination room), Lisa (Examination Room), Alessa (4 piętro).



Green Lion Antique Shop

Screenshot:





Opis:
Do sklepu sprowadziła Harrego Dahlia wręczając mu klucz w szpitalu i mówiąc, że tam znajduje się "inny kościół". Harry po trafieniu do tego miejsca odkrywa tajemne przejście za szafką po czym spotyka się z Cybil. Po krótkiej rozmowie znajduje on ołtarz na końcu tunelu, po czym wracając z powrotem do sklepu traci przytomność - po tych wydarzeniach otoczenie znowu ulega koszmarnym zmianom.

Przedmioty do znalezienia: Brak.
Bronie: Axe.
Potwory: Brak.
Postacie: Cybil (wewnątrz sklepu), Lisa (zaraz po tym jak Harry traci przytomność).



Silent Hill Town Center

Screenshot:







Opis:
Harry po wizycie w sklepie z antykami trafia do centrum handlowego. Pomimo sporego obszaru zaznaczonego na mapie Harry za długo tam nie będzie z powodu niestabilnego przejścia (dlaczego wszystko w Silent Hill się rozpada? ;)). Samo Town Center jest jakby przystankiem na drodze powrotnej Harrego do szpitala Alchemilla. Wizyta w tym miejscu kończy się spotkaniem z bossem...

Przedmioty do znalezienia: First aid kit, Rifle shells.
Bronie: Hunting rifle.
Potwory: Brak.
Postacie: Cheryl (scenka na początku etapu).



Central Silent Hill - Część 2

Screenshot:




Mapy:

Central Silent Hill



Opis:
Nowy (nie liczcie na to że lepszy) wygląd, nowa droga do przebycia i nowe maszkary do wytłuczenia. Zmienia się sporo, ale cel jest ten sam - Alchemilla Hospital. Żeby nie było łatwo to najprostsza droga jest perfidnie zablokowana i trzeba biec dookoła. Można zajrzeć znów do Police Station, która będzie po drodze. Po krótkiej tym razem wizycie w szpitalu biegniemy na dach budynku znajdującego się naprzeciwko szpitala, a po walce z tutejszym bossem wracamy do Old Silent Hill (a dokładniej, to do wejścia do kanałów)...

Przedmioty do znalezienia: Rifle shells, Handgun bullets,
Bronie: Brak.


Potwory: Worm Head, Night Flutter, Romper - tym razem postanowiłem napisać jeden wspólny komentarz dla wszystkich potworów. ;) Pojawiają się one na zmianę a czasem wszystkie naraz. Wystarczy sobie wyobrazić sytuację, że użeramy się z Romperem i po zabiciu go wyskakuje na nas Worm Head i znika w ciemności, a za chwilę słychać Night Fluttera, który przelatując dziabnął głównego bohatera. Nie warto sobie psuć nerwów i biec cały czas przed siebie ulicą Sagan st. oczywiście Night Flutter dalej prawdopodobnie będzie ścigał głównego bohatera, ale jeśli nie biegnie się cały czas przed siebie tylko "zygzakiem", to można przynajmniej unikać jego ciosów. Starcia z potworami nie są najlepszym pomysłem z powodu rozległości terenu i panującej na nim ciemności.


Postacie: Lisa (Examination Room w Alchemilla Hospital).



Sewers

Screenshot:




Mapy:

Sewers Sewers
Sewers



Opis:
Wspaniała lokacja ze względu na klimat jaki w niej panuje. Już po minucie gracz ma ochotę wrócić na powierzchnię. Psychodeliczne dźwięki, niedziałające radio i te potwory wyłaniające się z ciemności. Kanały składają się z dwóch poziomów i łatwo się w nich zgubić (zwłaszcza w tym pierwszym do czasu zdobycia mapy). Po wyjściu z tego klaustrofobicznego miejsca znów można odetchnąć świeżym powietrzem na terenach zwanych Resort Area...

Przedmioty do znalezienia: Rifle shells, Handgun bullets, Health drink, Map, Sewer key, First aid kit, Sewer exit key.


Bronie: Brak.

Potwory:

Hanged Scratcher: Wyskakują znienacka i zwykle to one jako pierwsze zadają cios - radio oczywiście nie działa w najmniej odpowiednim momencie. Warto wiedzieć, że kiedy stąpają po ziemi wydają charakterystyczne odgłosy. Omijać się ich za bardzo nie da ze względu na dość wąskie "chodniki", po których przemieszcza się Harry.

Cockroach: Występują dość rzadko (zwykle w tunelach), ale jak to w końcu kanały, więc jakieś robaki musiały się tu pojawić. ;)

Postacie: Brak.



Silent Hill Resort Area

Screenshot:




Mapy:

Silent Hill Resort Area (South Park)



Opis:
Resort Area to jak nazwa wskazuje tereny ośrodka wypoczynkowego położone nad Toluca Lake. Do odwiedzenia mamy całkiem sporo budynków: Annie's Bar, Indian Runner, Motel, Lighthouse i na koniec znowu Harry jest zmuszony do podróży przez kanały. ;) W samym Resort Area jest mimo wszystko dość spokojnie (po przemianie, to dopiero robi się piekło), a sama miejscówka jest bardzo ciekawa i jest co zwiedzać. Oczywiście można zignorować wszystko i biec od razu w kierunku latarni morskiej - wedle uznania i pożądanego zakończenia.

Przedmioty do znalezienia: Handgun bullets, Rifle shells, First aid kit, Map, Health drink, Kaufmann key, Recipt, Safe key, Magnet, Motorcycle key, Shotgun shells.

Bronie: Brak.

Potwory:


Część pierwsza - Air Screamer, Groaner, Romper - Sytuacja podobna do tej z Central Silent Hill, tylko potworów jest trochę mniej. Zamiast Night Fluttera i Worm Head'a są ich słabsze wersje - Air Screamer i Groaner.

Część druga - Night Flutter, Worm Head, Romper - Silent Hill Resort Area zmienia swój wygląd i oczywiście potwory też się zmieniają. Poza tym jest ich więcej niż w pierwszej części Resort Area. Tutaj potwory są jeszcze bardziej denerwujące niż w Central Silent Hill, bo tam można było chociaż je ominąć, a na drodze do latarni - nie bardzo. Nie radzę się zatrzymywać, tylko cały czas być w ruchu, bo chwila postoju, to okazja dla Night Flutterów na atak.

Postacie: Kaufman (Annie's Bar), Dahlia (kuter - mostek), Cybil (kuter - mostek).



Sewers 2

Screenshot:




Mapy:

Sewers Sewers
Sewers



Opis:
Krótka wizyta w kanałach - jak kto woli, można iść mozolnie zabijając potwory, zbierając przedmioty i rozglądając się nerwowo, ale można też przebiec całość w kilka minut, manewrując między potworami. ;) Chwila moment i Harry dzięki drabinie dostaje się do Lakeside Amusement Park...

Przedmioty do znalezienia: Handgun bullets, Health drink.
Bronie: Brak.

Potwory:

Hanged Scratcher - Wyminąć je dość łatwo jednak w biegu bardzo łatwo też wpaść w ich pułapki, kiedy wiszą na suficie. Na tym poziomie jest ich dość sporo.

Claw Finger - Jeśli grasz w wersję PAL, to widzisz te potwory po raz pierwszy na tym poziomie. Różnią się tylko wyglądem od Mumblerów, a na tym poziomie jest ich kilka, jednak zdecydowanie mniej niż Hanged Scratcher'ów.

Postacie: Brak.




Lakeside Amusement Park

Screenshot:






Opis:
Lokacja może jest rozległa lecz tym razem zablokowana jest tak, że o zwiedzaniu nie ma mowy. Po chwili Harry trafia na karuzelę "Merry-Go-Round" gdzie musi stoczyć kolejną walkę...

Przedmioty do znalezienia: Brak.
Bronie: Brak.

Potwory:

Claw Finger\Mumbler - Prawdopodobnie tylko jedna sztuka grasuje w okolicy, nie ma się czym martwić. ;)

Larval Stalker - Można natrafić na kilka po drodze.

Postacie: Cybil (na karuzeli), Dahlia i Alessa (po spotkaniu z Cybil).



Nowhere

Screenshot:





Opis:
Nowhere jest jakby zlepkiem pomieszczeń znanych z poprzednich lokacji + kilka nowych miejsc takich jak pokój Alessy, czy ołtarz na 3 piętrze. Jednak wszystkie korytarze i większość pomieszczeń pochodzi ze szpitala Alchemilla. Całość jest dosłownie labiryntem, w którym za pierwszym razem można się zgubić - zwłaszcza, że w ogóle nie ma mapy w tej lokacji.

Przedmioty do znalezienia: Screwdriver, Pliers, Key of "Ophiel", Amulet of Solomon, Stone of time, Shotgun shells, First aid kit, Key of "Hagith", Rifle shells, Crest of Mercury, Ring of contract, Camera, Handgun bullets, Health drink, Key of "Phaleg", Dagger of Melchior, Key of "Bethor", Ankh, Key of "Aratron", Disk of Ouroboros.

Bronie: Brak.

Potwory:

Puppet Nurse - Główny przeciwnik w tej lokacji, występują zwykle na korytarzach.

Mumbler - Od Mumblerów znanych ze szkoły różnią się tym, że ich...nie widać - są przezroczyści niczym Larval Stalker, co w połączeniu z mrokiem sprawia, że można na nich wpaść nawet o tym nie wiedząc. Pojawiają się po spotkaniu z Lisą.

Postacie: Lisa (pomieszczenie obok kostnicy), Kaufman, Dahlia, Alessa (sala, w której przebywała Alessa).