:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Lokacje
   > Kostiumy
   > Zakończenia
   > Achievementy
   > Screeny

   > Galeria
   > Recenzja
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Teksty
































 

    Silent Hill: Homecoming - Akira Yamaoka
   ---------------------------------------------------

Shane Bettenhausen z czasopisma EGM rozmawia z Akirą Yamaoką
(zdj. z filmweb.pl) na temat najnowszych części Silent Hill:

(videowywiad w oryginale możecie znaleźć tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=7zINTNEQW7M)

SB: Czym konkretnie zajmujesz się przy okazji Silent Hill 5?

AY: Tym razem, przy okazji nowej części, Silent Hill będzie zmierzać w zupełnie nowym kierunku. Jako osoba, która jest z tą marką od początku będę nie tylko główną osobą odpowiedzialną za muzykę, ale także konsultantem teamu, który zajmuje się developingiem.

SB: Mówiąc o muzyce, wraz z nową generacją konsol masz możliwość uczynienia jej w wersji 5:1 albo 7:1. Jakie wyzwania prezentują Ci te opcje?

AY: Więc, na początku jedną z rzeczy którą się zajmujemy jest multitracking, to znaczy mixowanie zarówno dla 5.1 jaki 7.1 dźwięku przestrzennego. Zaczyna się tak jak zwykle, od nagrania podstawowego tracka. Nieważne czy tworzysz muzykę dla PS2 czy PS one. Ale wtedy musisz go rozebrać na czynniki i starać się znaleźć sposoby by wyciągnąć z tego pełny, wolumetryczny dźwięk przestrzenny. Więc będę to robił tu, w Los Angeles, z zamiarem uzyskania tego.

SB: Wielu fanów uwielbia utwory wokalne, które stworzyłeś dla SH3. Czy jest szansa na jakieś w SH5?

AY: Rzeczywiście, zdajemy sobie sprawę, że zostały ciepło przyjęte poprzednio, przy okazji Silent Hill 4. Więc zamierzamy ponownie użyć utworów wokalnych, ale jednocześnie - to nowa gra, która niesie ze sobą powiew świeżości, więc chcemy zawrzeć w niej także nowy dźwięk.

SB: Pracujesz także nad OSTem do Silent Hill Origins, czy mógłbyś powiedzieć nam trochę o tym projekcie?

AY: Zawiera również utwory wokalne. Ale skoro jest prequelem musimy starać się i mieszać te niuanse by powstała nowa muzyka, i próbować stworzyć osobne wrażenia, również dla tej gry.

SB: Silent Hill 5 nie jest tworzony przez Team Silent, ale przez The Collective. Widziałeś efekty ich pracy, co sądzisz o tym co zobaczyłeś do tej pory?

AY: Do tej pory Silent Hill było efektem pracy Japończyków, którzy pracowali nad grą fikcyjnie umiejscowioną w Ameryce. Posiadanie amerykańskiego teamu zajmującego się tą grą, przyniesie wraz z nimi nowe perspektywy i dlatego gra zmierza w bardzo interesującym kierunku.

SB: Co dalej? Co Cię czeka po ukończeniu prac nad Silent Hill 5?

AY: W tej chwili pracuję nad nowymi pomysłami dla DSa oraz Wii. Ale poza tym, bardzo chciałbym popracować na jakimś sprzęcie nowej generacji i zobaczyć ile będę potrafił z niego wycisnąć.

Przetłumaczył: Puty.