:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Lokacje
   > Kostiumy
   > Zakończenia
   > Achievementy
   > Screeny

   > Galeria
   > Recenzja
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Teksty





































































































































































 

    Silent Hill: Homecoming - Przeciwnicy
   -----------------------------------------------



 

 









Nurse

Miejsce występowania: Alchemilla Hospital oraz podziemia Town Hall

Mocne strony: Pielęgniarki najczęściej występują w grupie, więc jeżeli jakimś sposobem znajdziesz się pomiędzy nimi może być ciężko. Mocne ataki (wbijanie skalpela w szyję) są szczególnie niebezpieczne gdyż potrafią zadać dosyć duże obrażenia. Należy również uważać na inny sposób atakowania, a mianowicie kilkukrotne wymachiwanie nożem - chwila nieuwagi i możemy oberwać nawet trzykrotnie w ciągu krótkiej chwili.

Słabe strony: W pojedynkę nie stanowi większego zagrożenia. Pielęgniarki są szczególnie wrażliwe na światło, toteż można je łatwo obejść poprzez zwyczajne wyłączenie latarki.

Najlepsza taktyka: Tak jak w przypadku większości przeciwników wystarczy kilkukrotnie wykonać combo nożem lub sztyletem. Poprawne wykonywanie uników naprawdę jest przydatne w tym przypadku - w łatwy sposób można obejść pielęgniarkę i wykończyć ją zanim ta zdąży się obrócić. Innym sposobem (dużo bardziej efektownym ;) ) jest rozcięcie ją piłą tarczową, należy jednak pamiętać, żeby przygotować drugi tryb ataku chwilę przed tym jak do nas podejdzie, w przeciwnym razie możemy dostać skalpelem przez twarz, a niestety piła nie jest zbyt szybką bronią i próby kontratakowania mogą skończyć się tragicznie.






Swarm

Miejsce występowania: większość lokacji

Mocne strony: Czasami pojawiają się w najmniej spodziewanym momencie.

Słabe strony: Zanim zaatakuje można go rozdeptać. Zadaje znikome obrażenia.

Najlepsza taktyka: Rozgnieść zanim wzbije się w powietrze.











Lurker

Miejsce występowania: W miejscach gdzie występuje woda. Potrafią również wychodzić z kanałów na ulice (w Silent Hill).

Mocne strony: Potrafi się zaczaić i w najmniej spodziewanym momencie zaatakować swoimi wielkimi szponami, a jego ataki nie należą do tych najlżejszych.

Słabe strony: Jego głowa jest bardzo podatna na silne ataki, wystarczy mocno uderzyć toporem, aby go jej pozbawić. Jego próby skradania się pod wodą można łatwo zdemaskować, poprzez bąble powietrza na wodzie.

Najlepsza taktyka: Staraj się odciąć mu głowę toporem. Możesz również używać noża lub sztyletu, ale potrwa to nieco dłużej i trzeba działać szybko, aby nie dać mu zaatakować.














Feral


Miejsce występowania: Głównie na ulicach Shepherd's Glen oraz na cmentarzu Rose Heights

Mocne strony: Ich atutem jest prędkość. Ataki polegają na zwykłym gryzieniu po nogach oraz rzucaniu się się na Alexa, przewracaniu go i gryzieniu. Nie są zbyt groźnym przeciwnikiem, ale kiedy przyjdzie Ci do ucieczki przed większą grupą, a poruszasz się bardzo wolno (ze względu na małą ilość życia), to wtedy może być naprawdę nieciekawie.

Słabe strony: Ich wytrzymałość na ciosy pozostawia wiele do życzenia.


Najlepsza taktyka: Zalecane jest używanie naprawdę szybkich broni takich jak nóż - wystarczy jeden combos (na poziomie trudności Normal), żeby je powalić.
Ważne jest też aby pamiętać, że podczas uciekania przed nimi należy biegnąć zygzakiem, co znacznie zmniejszy szanse Ferala na skok i powalenie Alexa.







Smog

Miejsce występowania: Praktycznie większość lokacji.

Mocne strony: Jego dymne ataki powodują, że Alex zaczyna się dusić, a jeżeli niepoprawnie wykonamy QTE, możemy zostać łatwo powaleni.

Słabe strony: Jest dosyć powolny, przez co można go pokonać praktycznie każdym rodzajem broni.

Taktyka: Jego powolne ruchy sprawiają, że łatwo można go zajść od tyłu i zaatakować. Jego przygotowywanie się do ataku dymem jest bardzo przewidywalne i trwa dosyć długo, co daje nam sporo czasu na zejście z "linii strzału". Ponadto można go wykończyć jednym lub dwoma strzałami (na poziomie trudności Normal) w płuca, które odkrywa podczas ataku.

















    


Needler

Miejsce występowania: Hotel, Kanały, Więzienie

Mocne strony: Często pojawiają się dosłownie znikąd (wychodzą ze ścian w najmniej spodziewanych momentach), a ich ataki są mocne. Co więcej potrafią atakować na wiele sposobów: atak z sufitu, wbijanie ostrza w twarz (w obu przypadkach będziemy musieli wykonać unik lub QTE) oraz normalny atak z przodu lub od boku. Ponadto potrafi powalić na ziemię i zakończyć żywot bohatera przybijając go ostrzem do ziemi. Co gorsza czasami występuje w grupie 2-3 osobników.
Niestety strzelanie w "korpus" nie jest zbyt skuteczne, ponieważ większość pocisków odbija się od jego metalowych szponów.


Słabe strony: Najszybszym sposobem na jego zabicie jest strzelanie w głowę, ale nie zawsze jest to możliwe ze względu na ilość posiadanej amunicji, chociażby z tego względu, że lepiej jest ją zachować na poważniejszych przeciwników. Needler należy do szybszych przeciwników, dlatego osobiście odradzałbym walkę toporem lub stalową rurką, oczywiście tak też można, ale z własnego doświadczenia wiem, że najlepszym sposobem na pozbycie się tego przeciwnika jest zajście go od boku za pomocą uników (tutaj trzeba być szybkim, ponieważ Needler potrafi atakować również od boku) i zaszlachtowanie go sztyletem lub nożem. Na trybie normal wystarczy kilka combosów (mniej więcej 4).
















    


Schism

Miejsce występowania: Posterunek policji, Dom Shepherdów, ulice Shepherd's Glen i Silent Hill, Kościół

Mocne strony: Schism to szczególnie niebezpieczny przeciwnik i podczas walki z nim należy zachować szczególną ostrożność. Po pierwsze jego ataki są bardzo silne, a po drugie ma kilka sposobów na to jak nas zabić. Podstawowy atak to zwykłe cięcie, drugim atakiem jest wzięcie nas w kleszcze, potrafi również powalić naszego bohatera na ziemię. Chwila nieuwagi, a będziemy zmuszeni do wykonywania QTE, które niepoprawnie wykonane zakończy się spektakularną śmiercią Alexa.

Słabe strony: Raczej brak.

Najlepsza taktyka: Łatwo przewidzieć kiedy zbiera się do "ataku specjalnego" - mamy wtedy czas na przygotowanie się do uniku, który wykonany na czas daje nam szanse na kontratak (Schism stoi wtedy przez chwilę nieruchomo plecami do nas). Jednak najbezpieczniejszym jak i również najszybszym sposobem na zabicie tego przeciwnika jest strzał z shotguna z bardzo bliskiej (lecz niezbyt bliskiej, gdyż jest spora szansa, że przerwie nasz atak) odległości. W przypadku zwykłego Shotguna potrzebne będą dwa strzały, a w przypadku Bluesteel Shotguna - jeden (na poziomie trudności Normal). Tak jak poprzednio zalecam walkę nożem - szybkie kombinacje ciosów nie dają nawet "dojść do głosu" Shismowi, ale jest to dosyć ryzykowny sposób.


















Siam

Miejsce występowania: Parking posterunku Policji, Kanały, Przed bramą więzienia, Kościół.

Mocne strony: Oberwanie jego łapami może kosztować sporo energii, a co więcej potrafi powalić na ziemie. Jeżeli w porę się nie podniesiemy, to zostaniemy uderzeni ponownie. Siam jest dosyć szybkim i bardzo agresywnym przeciwnikiem, dlatego nie należy wpadać w panikę i uciekać bezmyślnie, ponieważ możemy tylko pogorszyć sytuację.

Słabe strony: Tył. To zdecydowanie jego najsłabsza strona, która de facto jest kobiecą częścią Siama.

Najlepsza taktyka: Nie ma większego sensu bawić się z nim w podchody, dlatego najlepszą taktyką będzie strzelanie w okolice głowy - kilka strzałów i po problemie. Najważniejszą rzeczą jest szybkość reakcji - nie można dopuścić dopuścić go na bliską odległość, jeżeli nie jest to możliwe (np. gdy po cut-scence stoi tuż obok nas lub wyskakuje nam dosłownie przed twarzą) to staramy się uciec kawałek i natychmiast otworzyć ogień (pistolet jest w tym przypadku najbardziej odpowiednią bronią). Nie ma obawy, że nie zdążymy go zabić zanim ten do nas podejdzie - każdy strzał praktycznie zatrzymuje go w miejscu.





    








Żołnierz The Order

Miejsce występowania: Toluca Lake Water and Power, Lair

Mocne strony: Posługuje się karabinem M14 lub stalową rurką, którą potrafi wymachiwać równie sprawnie co nasz bohater, ale na nasze nieszczęście potrafi również wykonywać uniki.

Słabe strony: Uniki, o których wcześniej wspomniałem, na nic mu się zdadzą jeżeli sprawnie posługujemy się sztyletem. Wystarczy jeden strzał z karabinu w głowę, aby go zabić.

Najlepsza taktyka: Po raz kolejny sprawdzi się tutaj taktyka z nożem lub sztyletem - w takim przypadku nie trzeba się obawiać ataków żołnierza gdyż nie będzie miał najmniejszych szans na wykonanie zamachu rurką. Również jego są zupełnie nieskuteczne i nie uchronią go przed szybkimi cięciami. W ewentualności można oddać strzał z broni palnej w głowę.