Początkowe
plany: Double Hellix
pozostawiło dowody na to, że SH: Homecoming miało pierwotnie wyglądać zupełnie
inaczej, znacznie więcej akcji w parach, w
tym prawdopodobnie obrona domu z Hunterem, Elle potrafiła walczyć("zadarłeś z
niewłaściwą dziewczyną!"), Alex miał serwować teksty w stronę potworów oraz
komentować pomieszczenia, bądź przedmioty. Tymi dowodami są pliki dźwiękowe, które
zdradzają rzeczy, które nie znalazły się w grze. Jak je odsłuchać? Trzeba być
posiadaczem wersji PC i zajrzeć na tę stronę:
http://chrisgally2.blogspot.com/2008/11/silent-hill-homecomings-unused-voice.html
W pliku string.str
(folder Engine\gameinfo\strings) pod koniec pliku, w "dziale" "Notes System
Strings" są napisy do dokumentów, które można znaleźć podczas gry. Wśród nich
jest takie coś:
Shepherd's Glen
celebrates 150 years, By Scott Milner.
The town of Shepherd's Glen will be alive with activities this weekend as it
celebrates 150 years since its founding.
The celebrations begin Saturday morning with a parade down Main Street. In years past, many of the attendees have worn
old-fashioned dress in keeping with the occasion.
The parade will feature members of the town's original founding
families, with Mayor Sam Bartlett serving as Grand Marshall.
Shepherd's Glen was founded on the shores of Toluca Lake by five founding families. Their original homes
are still standing today.
Over its history, Shepherd's Glen has enjoyed overwhelming success
and prosperity. It is listed as one of the top ten small towns in New England to
live.
Co oznacza, że w
planach było 5 a nie 4
rodziny założycielskie.
Podczas prac nad Silent Hill: Homecoming
nastąpił rozłam w Double Helix i odeszło kilka osób - między innymi Kenzie Lamar i
Brian Horton.
Design postaci:
Wygląd Alexa ulegał zmianie wraz z
postępami w pracach nad grą:
Premiera
Homecoming:
Sprzedaż Silent Hill: Homecoming w pierwszym tygodniu od premiery w USA (czyli w
jedynym miejscu w którym jak dotąd ukazała się ta gra) wyglądała następująco:
Playstation 3 = 46,141 sztuk
Xbox 360 = 65,092 sztuk
Co łącznie daje 111,233 sprzedanych kopii.
W momencie pisania tego tekstu, a więc 4
tygodnie po premierze, Silent Hill: Homecoming znalazło około 180,000 nabywców na
obydwa systemy (około 100.000. na platformę Microsoftu i około 80.000 na konsolę
SONY).
Gra została początkowo zakazana w
Australii (jednak po kosmetyce w niektórych cut-scenkach dopuszczono ją do sprzedaży) a
w Niemczech przesunięto pierwotnie planowaną premierę, by prawdopodobnie ją
ocenzurować. Co ciekawe, okazało się, że obsuw obejmie jednak całą Europę, czy i my
dostaniemy okrojoną wersję?
Niektóre sklepy oferowały bonusy w
przypadku kupna SH: H. Na przykład:
Do każdego przedpremierowego zamówienia
SH: H w sklepie Circuit City dołączano taki oto brelok:
W sklepie Gamestop dołączany był film
Silent Hill.
Oceny SH: Homecoming w
najpopularniejszych portalach:
IGN - 6.7
Gametrailers - 7.7
Gamespot - 6.5
Różne wersje okładek
dla różnych części świata:
Europejska
|
Japońska
|
Amerykańska
|
Wraz z zastąpieniem cyfry "5" podtytułem
"Homecoming". Zmianie uległo również logo:
Przed:
|
Po:
|
Pierwszym filmikiem zwiastującym nowe
Silent Hill był teaser pokazany na E3 2007. Głos Alexa w tej zajawce jest kompletnie
odmienny od tego, który słyszymy w finalnej wersji.
Głosu Lilian i Judge użycza ta sama
osoba - Elizabeth Lambert.
Brian Bloom podkładający głos Alexa jest do niego całkiem podobny (fotografia z
IMDB):
Przeglądając materiały w sieci, można napotkać
screeny, które nie znalazły się w grze.
Prezentują one lokacje, zdarzenia, oraz inny wygląd potworów:
Dodatkowa scenka:
Gdy zbierze się wszystkie zdjęcia, po napisach końcowych jesteśmy świadkami motywu,
który wyjaśnia nam pochodzenie tego zdjęcia.
Można obejrzeć ją pod tym adresem, od około 8:35:
http://pl.youtube.com/watch?v=nza5P34uV1k
Błąd w grze:
W kościele, w ostatniej fazie zagadki z medalionami, gdy odsłania się
droga do zebrania dwóch pozostałych ma miejsce niemiły bug. Otóż jeśli przegapimy
ten ukryty za płótnem obrazu i weźmiemy następny, będący na widoku, załączy się
wiadoma scenka z dwoma Siamami wpadającymi przez witraż, co uniemożliwia cofnięcie
się po pozostały fragment układanki, ponieważ pojawiający się w tym momencie drut
kolczasty jest nie do sforsowania i wymusza wczytanie stanu gry.
|