> Historia
> Postaci
> Bronie
> Przeciwnicy
> Lokacje
> Kostiumy
> Zakończenia
> Achievementy
> Screeny
> Galeria
> Recenzja
> Soundtrack
> Odkrycia
> Powiązania
> Teksty
|
Silent
Hill: Homecoming - Lokacje
------------------------------------------
|
Alchemilla Hospital |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Jest to pierwsza lokacja w grze. Wyglądem zupełnie różni się od tej z części
pierwszej czy chociażby z Origins. Szpital jest niewielki, toteż szybko można się z
nim uporać. To tutaj po raz pierwszy spotykamy Josha oraz możemy zapoznać się z naszym
pierwszym przeciwnikiem w postaci pielęgniarki. Znajdziemy tutaj naszą pierwszą broń
czyli knife (nóż), a kiedy ją podniesiemy następuje przemiana w otherworld po czym
robi się znacznie ciekawiej. Po jakimś czasie natrafiamy na kolejnego, nowego
przeciwnika - swarm. Głównym zadaniem będzie znalezienie zabawki dla Josha. Nasza
wędrówka przez szpital kończy się w windzie gdzie ku naszemu zaskoczeniu dochodzi do
spotkania Piramidogłowy - Alex, które bynajmniej nie kończy się dobrze dla naszego
bohatera. Na szczęście to tylko zły sen. |
Streets of Shepherd's Glen |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Shepherd's Glen to małe miasteczko, które tak jak Silent Hill leży tuż przy jeziorze
Toluca. W grze mamy pokazane trzy główne ulice, Main Street, Craven Avenue oraz River
View Road. Będziemy mieli okazję odwiedzić dom Alexa, Town Hall, biuro doktora Flitcha,
posterunek policji, cmentarz Rose Height oraz warsztat Curtisa. Spotkamy tutaj wcześniej
wspomnianego Curtisa, matkę Alexa, Judge Holloway oraz jej córkę Elle. Ogólnie rzecz
biorąc miasteczko nie różni się zbytnio od samego Silent Hill, również uświadczymy
tutaj mgły oraz potworów. ;)
|
Shepherd House |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Miejsce zamieszkania naszego bohatera i jego rodziny. Budynek przylega do ulicy Craven
Avenue, zaraz obok jeziora Toluca. Podczas pierwszej wizyty zapoznamy się z nową
postacią, samą matką Alexa. Dom podzielony jest na trzy kondygnacje: strych, parter i
piwnice, w której spotkamy nowego przeciwnika, Lurkera. Możemy również zwiedzić
garaż (w którym znajdziemy piłę tarczową i pistolet laserowy jeżeli wcześniej
przeszliśmy grę na odpowiednich zakończeniach) i tyły domu. Podczas gry będziemy
odwiedzali tą lokacje jeszcze nie raz.
|
Rose Heights Cemetery |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Znajduje się on tuż przy głównej ulicy, zaraz obok domu Shepherdów. Po raz pierwszy
spotykamy tam burmistrza oraz nowego przeciwnika - Ferala. Lokacja jest dość spora i
generalnie można ją podzielić na dwie części. Część pierwsza to trzy wąskie
uliczki: północna krypta rodzinna, środkowa krypta rodzinna oraz południowa krypta
rodzinna. Aby dostać się do drugiej części cmentarza będziemy zmuszeni do
przedzierania się poprzez dziury w ścianach grobowców (w jednym z nich znajdziemy zapis
gry). Drugą część cmentarza możemy podzielić na East Garde, Founders Garden i West
Garden. Nie ma tam w sumie nic ciekawego oprócz grobów i kaplic no i oczywiście
ogrodów, jak to na cmentarzu. Wydostać się z niego możemy poprzez parking.
|
Curtis' Shop |
Screenshot:
|
Opis:
Do warszatu można dostać się idąc drogą River View, a następnie przechodząc przez
most. Teren nie jest wielki, znajdziemy tam głównie złom, stare samochody, pralki,
lodówki itd. To tam po raz pierwszy spotkamy dosyć nieprzyjemną postać jaką jest
Curtis i zdobędziemy nową broń - Mk23 Handgun. W drodze powrotnej czeka nas walka z
Feralem, a po przejściu przez most i wejściu na ulice Shepherd's glen spotkamy nowego
przeciwnika, Smoga. |
Streets of Silent Hill |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Nasza pierwsza wizyta w tym miasteczku ogranicza się w sumie do jednej ulicy i Hotelu. Na
szczęście to nadal jest stare, dobre i zamglone Silent Hill jakie pamiętamy z
poprzednich części. W każdym razie na końcu wyżej wymienionej ulicy znajduje się
wóz strażacki, pod którym znajdziemy topór, jest on konieczny, aby przedostać się do
hotelu.
|
Grand Hotel |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Grand Hotel, to budynek leżący przy ulicy Simmonsa w Silent Hill. To dosyć spora, 3
poziomowa lokacja. Na pierwszym piętrze znajduje się hol i recepcja (tam możemy
znaleźć mapę), a żeby dostać się na wyższe piętra trzeba użyć windy, która
początkowo jest odcięta od prądu. Spotkamy tutaj ponownie naszego znajomego ze szpitala
oraz tajemniczą kobietę (niestety można usłyszeć tylko jej głos). Kobieta ta zleci
nam znalezienie trzech przedmiotów, które są pretekstem do biegania po całym budynku.
Niejednokrotnie przyjdzie nam przesuwać szafki w pokojach, niszczyć deski blokujące
przejście czy też przechodzić przez rozmaite dziury w ścianach i podłogach.Po hotelu
kręcą się Needlery (nowy przeciwnik), pielęgniarki i swarm.
|
Police Station |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Budzimy się w celi bez jakiejkolwiek broni, drzwi są zamknięte i początkowo może
wydawać się iż jest to sytuacja bez wyjścia. Na całe szczęście pojawia się Wheeler
i od razu przystępuje do przesłuchiwania naszego bohatera. W końcu nasz czarny stróż
prawa przekonuje się, że nie zrobiliśmy nic złego i wypuszcza nas z celi. Przez
dalszą część posterunku będziemy musieli trzymać się za jego plecami i wykonywać
jego polecenia gdyż wcale nie jest tam tak bezpiecznie jakby mogło się wydawać. W
końcu tą sielankę jak zwykle z hukiem przerywa nam Siam i oddziela nas od Wheelera,
który chwilę przedtem dał nam shotguna, naszą nową broń, która za chwilę może
być bardzo przydatna. Aby przedostać się do dalszej części posterunku musimy
zniszczyć deski, które zagradzają nam przejście, niestety, w ciągu chwili pojawia
się kilka schismów i zaczyna się robić naprawdę nieciekawie. Naszym priorytetem jest
dostanie się na parking, ale może się to okazać naprawdę ciężkim zadaniem, dlatego
zalecana jest taktyka biegnij i nie oglądaj się za siebie. |
Sewers of Shepherd's Glen |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Niestety wiele do opisywania tutaj nie ma. Do eksplorowania przyjdzie nam kilka, prawie
identycznie wyglądających korytarzy, a co jakiś czas będziemy potrzebowali pomocy
Elle, która będzie nam otwierała bramy prowadzące do dalszych części kanałów. Nie
uświadczymy tutaj jakichkolwiek zagadek czy też nie spotkamy nowych postaci. Ten etap
trzeba po prostu odbębnić, ale nie będzie to takie łatwe gdyż po drodze zostaniemy
niejednokrotnie zaatakowani przez Lurkery oraz Needlery, a pod sam koniec napotkamy
znaczny opór ze strony Needlerów lecz tym razem w liczbie trzech, a chwilę później
staniemy twarzą w twarz ze samym Siamem.
|
Dr. Fitch's Office |
Screenshot:
|
Opis: Biuro doktora znajduje się tuż przy głównej ulicy, na przeciwko
parku więc nie trudno znaleźć to miejsce na mapie, gorzej z dostaniem się tam,
ponieważ na drodze kręcą się dwa psy. Można się ich pozbyć lub też uciec zygzakiem
i czym prędzej wejść do budynku. Składa się on na poczekalnie i kilka pomieszczeń z
czego do dwóch możemy wejść. W jednym znajdziemy serum, notatkę a w drugim szafeczkę
zamkniętą na klucz oraz jakieś zapiski. Niestety to pierwsze jest zamknięte i aby się
tam dostać potrzebne jest zabicie kilku pielęgniarek (dlatego odradzam walkę z dwoma
Feralami przed budynkiem gdyż każda ilość energii może się przydać). Gdy już
dostaniemy się do tego pokoju, weźniemy kluczyk i otworzymy zamkniętą szafeczkę, po
czym wyciągniemy jej zawartość, załączy się cutscenka, po której budynek zmieni
się nie do poznania, ale to dopiero przedsionek samego piekła... |
Hell Descent |
Screenshot:
|
Opis: Schody i wiatraki, tak pokrótce można opisać Hell descent. Przez
większość czasu przyjdzie nam biegać po schodach jedyną słuszną drogą (nie da się
tutaj zgubić mimo, że nie mamy mapy), zeskakiwać z nich i przechodzić przez
wyłączone wiatraki. Na szczęście wszystko rozgrywa się w miłej dla oka scenerii
(rdza, ciemność, kolorystyka). W pewnym momencie będziemy musieli rozwiązać pewną
zagadkę z wiatrakami, aby przejść dalej. Na szczęście nie stanowi ona większego
problemu. Walki nie ma wiele, na drodze spotkamy jednego lub dwa smogi (to zależy czy
podejdziemy do lalki czy też nie) i kilka swarmów. Znajdziemy tutaj nową broń - łom.
Na końcu lokacji czeka nas spotkanie z doktorem Fitchem oraz walka z bossem - Scarlet. |
Town Hall |
Screenshot:
|
Opis: Nie trudno tam trafić, ponieważ budynek znajduje się na
skrzyżowaniu głównej drogi z Craven Avenue, tuż niedaleko biura doktora Fitcha i domu
Alexa. Budynek nie jest jakoś szczególnie wielki, mamy możliwość wejścia do raptem
kilku pomieszczeń w tym do głównej sali gdzie po użyciu klucza otworzy się podziemne
przejście. Znajdziemy tutaj nową, bardzo przydatną broń - rytualny sztylet, apteczkę
oraz punkt zapisu gry. Niestety nie ma nic za darmo, toteż żeby dostać się do naszej
nowej broni będziemy musieli przedrzeć się przez trzy pielęgniarki. |
Shepherd House |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Tym razem nasz dom odwiedzają panowie z kultu i zaczyna się robić nieciekawie. Dom
ulega gruntownej przemianie i bynajmniej nie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Rozkład
pomieszczeń i pięter jednak pozostał taki sam, zmienił się jedynie wystrój.
Będziemy mieli pełne ręce roboty, ponieważ do rozwiązania są w sumie trzy zagadki,
które polegają głownie na znalezieniu odpowiednich przedmiotów i wsadzenie ich w
odpowiednie miejsca, toteż na strychu musimy dostać się do pomieszczenia z wojskową
kurtką Alexa i przyczepić tam trzy medale w odpowiedniej kolejności, ale po drodze
należy uważać na czające się w ciemnościach Schismy. W piwnicy mamy za zadanie
powiesić znalezione wcześniej noże na odpowiednie miejsca (trzeba uważać na Lurkera,
który tam się kręci). Na pierwszym piętrze przyjdzie rozwiązać zagadkę z maskami, a
na drugim piętrze zagadkę z zegarem. Niestety niektóre pomieszczenia są zakratowane i
aby się do nich dostać trzeba będzie pociągać za dźwignię na pierwszym piętrze.
|
Dargento Cemetery |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Wcale nie musimy tutaj iść, ale jeśli komuś zależy na zdobyciu Karabina szturmowego
M14, to jest to konieczne. Znajdziemy tam dwa gemy, z których jeden jest niezbędny.
Drugi potrzebny gem znajdziemy w elektrowni (zlew), następnie wracamy do statuy Janusa i
wkładamy tam turquise i garnet, po czym zabieramy klucz, który pojawi się w otworze, by
w końcu udać się do Moon Garden - tam znajdziemy nową broń.
|
Streets of Silent Hill |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
To już nasza druga wizyta w tym miasteczku, wystarczy rzut oka na mapę, żeby zauważyć
zmiany w stosunku do poprzednich części. Pojawiły się nowe budynki takie jak Toluca
lake Water and Power, Toluca lake Office, zamiast Silent Hill Town Center mamy więzienie,
a ulica Sagana już nie łączy się z Simonsa. Na szczęście spędzimy tutaj dużo
więcej czasu niż poprzednio zwiedzając wcześniej wspomniane lokacje. Na samych ulicach
będziemy atakowani przez Lurkery, które wychodzą przez kanalizację, Ferale oraz Siama
(przed więzieniem).
|
Toluca Water Lake Water and Power |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Budynek ten znajduje się pomiędzy ulicami Wilsona i Simonsa. Z ważniejszych
przedmiotów znajdziemy tutaj turquise, przedmiot konieczny do zdobycia M14 rifle oraz
kilka paczek amunicji. Cała lokacja dzieli się na 2 części, jedna to korytarz który w
pewnym momencie jest zerwany, a wszelkie pomieszczenia są zamknięte z wyjątkiem jednego
na samym końcu. Druga część to wielka hala z różnego rodzaju maszynami do
wytwarzania prądu. Naszym celem jest odcięcie zasilania. Niestety na drodze staną nam
żołnierze kultu - nasi nowi przeciwnicy, pojawiają się oni zarówno przed jak i po
wyłączeniu maszyn.
|
Overlook Penitentiary |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis: Jest co oglądać, ponieważ budynek jest naprawdę bardzo duży i
wielopoziomowy, a co więcej walczyć będziemy dosyć często. Całe więzienie dzieli
się na kilka skrzydeł gdzie w każdym jest około 6 cel (oczywiście większość
zamknięta) oraz kilka korytarzy, po których przyjdzie nam biegać. Cała lokacja jest
dosyć monotonna, ponieważ większość pomieszczeń wygląda bardzo podobnie. Do
rozwiązania są tym razem aż trzy zagadki (które jak zwykle nie powinny sprawić
żadnego problemu), pod koniec czeka nas decyzja, która wpłynie na nasze zakończenie, a
na samym końcu, jak się pewnie domyślacie, walka z bossem - Asphyxia. Przez pewien czas
będzie nam towarzyszył nasz czarny przyjaciel, ale od pewnego momentu będzie nas
wspierał z kontrolki, otwierając nam kolejne przejścia. Jak już wspomniałem, walki
tutaj nie braknie, naszymi głównymi oponentami będą żołnierze The Order oraz
Needlery, pojawi się również Siam, który narobi nieco zamieszania. |
Otherworld Church |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis:
Wyglądem przypomina kościół z filmu, ale na tym podobieństwa się kończą. Zanim
się do niego dostaniemy będziemy musieli przedrzeć się przez dziedziniec, po drodze
pozbywając się (lub nie) dwóch Smogów. Lokacja jest naprawdę niewielka, dzieli się
na nawę główną oraz dwa skrzydła, po których będziemy musieli biegać w celu
znalezienia kilku rzeczy koniecznych do dalszego przejścia. Dokonamy tutaj wyboru, który
wpłynie na to jakie zakończenie zdobędziemy. Przeciwnicy, których tutaj spotkamy to
Schizm, swarm oraz Siam (a nawet dwa Siamy... jednocześnie).
|
Lair |
Screenshot:
Mapy:
|
Opis: Jest to już ostatnia lokacja jaką przyjedzie nam zwiedzać. Nie
trudno zauważyć, że są to podziemia, w których dokonuje się różnego rodzaju
tortur, toteż niektóre pomieszczenia wyglądają właśnie jak sale tortur. Mamy tutaj w
sumie jeden główny korytarz i kilkanaście pomieszczeń, z których tylko do kilku
możemy wejść. Dzieje się tutaj wiele, począwszy od początkowej scenki, w której
wyjaśnia się conieco, poprzez walkę z Curtisem i oswobodzenie Elle, skończywszy na
znalezieniu umierającego Wheelera i walce z ostatnim bossem. Jedyni przeciwnicy, których
tutaj spotkamy, to żołnierze The Order, wyżej wspomniany Curtis i Amnion - ostatni
boss. Żeby nie było zbyt łatwo, jesteśmy pozbawieni wszystkich broni (można je
później odzyskać z pokoju 301) oprócz rytualnego sztyletu, jednak to wystarczy, żeby
poradzić sobie z przeciwnikami. Ostatnie pomieszczenie jest również areną walki z
ostatnim bossem. Bez obawy, miejsca jest sporo ;)
|
|
|