:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Bronie
   > Przeciwnicy
   > Lokacje
   > Kostiumy
   > Zakończenia
   > Achievementy
   > Screeny

   > Galeria
   > Recenzja
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Teksty













































































































































































































































































































 

    Silent Hill: Homecoming - Lokacje
   ------------------------------------------

Alchemilla Hospital


Screenshot:




Mapy:

Alchemilla Hospital

Opis: Jest to pierwsza lokacja w grze. Wyglądem zupełnie różni się od tej z części pierwszej czy chociażby z Origins. Szpital jest niewielki, toteż szybko można się z nim uporać. To tutaj po raz pierwszy spotykamy Josha oraz możemy zapoznać się z naszym pierwszym przeciwnikiem w postaci pielęgniarki. Znajdziemy tutaj naszą pierwszą broń czyli knife (nóż), a kiedy ją podniesiemy następuje przemiana w otherworld po czym robi się znacznie ciekawiej. Po jakimś czasie natrafiamy na kolejnego, nowego przeciwnika - swarm. Głównym zadaniem będzie znalezienie zabawki dla Josha. Nasza wędrówka przez szpital kończy się w windzie gdzie ku naszemu zaskoczeniu dochodzi do spotkania Piramidogłowy - Alex, które bynajmniej nie kończy się dobrze dla naszego bohatera. Na szczęście to tylko zły sen.


Streets of Shepherd's Glen

Screenshot:




Mapy:

Streets of Shepherd's Glen

Opis: Shepherd's Glen to małe miasteczko, które tak jak Silent Hill leży tuż przy jeziorze Toluca. W grze mamy pokazane trzy główne ulice, Main Street, Craven Avenue oraz River View Road. Będziemy mieli okazję odwiedzić dom Alexa, Town Hall, biuro doktora Flitcha, posterunek policji, cmentarz Rose Height oraz warsztat Curtisa. Spotkamy tutaj wcześniej wspomnianego Curtisa, matkę Alexa, Judge Holloway oraz jej córkę Elle. Ogólnie rzecz biorąc miasteczko nie różni się zbytnio od samego Silent Hill, również uświadczymy tutaj mgły oraz potworów. ;)





Shepherd House

Screenshot:




Mapy:

Shepherd House - Backyard Shepherd House - Attic
Shepherd House - First Floor Shepherd House - Second Floor
Shepherd House - Basement

Opis: Miejsce zamieszkania naszego bohatera i jego rodziny. Budynek przylega do ulicy Craven Avenue, zaraz obok jeziora Toluca. Podczas pierwszej wizyty zapoznamy się z nową postacią, samą matką Alexa. Dom podzielony jest na trzy kondygnacje: strych, parter i piwnice, w której spotkamy nowego przeciwnika, Lurkera. Możemy również zwiedzić garaż (w którym znajdziemy piłę tarczową i pistolet laserowy jeżeli wcześniej przeszliśmy grę na odpowiednich zakończeniach) i tyły domu. Podczas gry będziemy odwiedzali tą lokacje jeszcze nie raz.










Rose Heights Cemetery

Screenshot:




Mapy:

Rose Heights Cemetery

Opis: Znajduje się on tuż przy głównej ulicy, zaraz obok domu Shepherdów. Po raz pierwszy spotykamy tam burmistrza oraz nowego przeciwnika - Ferala. Lokacja jest dość spora i generalnie można ją podzielić na dwie części. Część pierwsza to trzy wąskie uliczki: północna krypta rodzinna, środkowa krypta rodzinna oraz południowa krypta rodzinna. Aby dostać się do drugiej części cmentarza będziemy zmuszeni do przedzierania się poprzez dziury w ścianach grobowców (w jednym z nich znajdziemy zapis gry). Drugą część cmentarza możemy podzielić na East Garde, Founders Garden i West Garden. Nie ma tam w sumie nic ciekawego oprócz grobów i kaplic no i oczywiście ogrodów, jak to na cmentarzu. Wydostać się z niego możemy poprzez parking.



Curtis' Shop

Screenshot:






Opis: Do warszatu można dostać się idąc drogą River View, a następnie przechodząc przez most. Teren nie jest wielki, znajdziemy tam głównie złom, stare samochody, pralki, lodówki itd. To tam po raz pierwszy spotkamy dosyć nieprzyjemną postać jaką jest Curtis i zdobędziemy nową broń - Mk23 Handgun. W drodze powrotnej czeka nas walka z Feralem, a po przejściu przez most i wejściu na ulice Shepherd's glen spotkamy nowego przeciwnika, Smoga.


Streets of Silent Hill

Screenshot:




Mapy:

Streets of Silent Hill

Opis: Nasza pierwsza wizyta w tym miasteczku ogranicza się w sumie do jednej ulicy i Hotelu. Na szczęście to nadal jest stare, dobre i zamglone Silent Hill jakie pamiętamy z poprzednich części. W każdym razie na końcu wyżej wymienionej ulicy znajduje się wóz strażacki, pod którym znajdziemy topór, jest on konieczny, aby przedostać się do hotelu.






Grand Hotel

Screenshot:




Mapy:

Grand Hotel - 1st Floor Grand Hotel - 2nd Floor
Grand Hotel - 3rd Floor Grand Hotel - 4th Floor

Opis: Grand Hotel, to budynek leżący przy ulicy Simmonsa w Silent Hill. To dosyć spora, 3 poziomowa lokacja. Na pierwszym piętrze znajduje się hol i recepcja (tam możemy znaleźć mapę), a żeby dostać się na wyższe piętra trzeba użyć windy, która początkowo jest odcięta od prądu. Spotkamy tutaj ponownie naszego znajomego ze szpitala oraz tajemniczą kobietę (niestety można usłyszeć tylko jej głos). Kobieta ta zleci nam znalezienie trzech przedmiotów, które są pretekstem do biegania po całym budynku. Niejednokrotnie przyjdzie nam przesuwać szafki w pokojach, niszczyć deski blokujące przejście czy też przechodzić przez rozmaite dziury w ścianach i podłogach.Po hotelu kręcą się Needlery (nowy przeciwnik), pielęgniarki i swarm.






Police Station

Screenshot:




Mapy:

Police Station



Opis: Budzimy się w celi bez jakiejkolwiek broni, drzwi są zamknięte i początkowo może wydawać się iż jest to sytuacja bez wyjścia. Na całe szczęście pojawia się Wheeler i od razu przystępuje do przesłuchiwania naszego bohatera. W końcu nasz czarny stróż prawa przekonuje się, że nie zrobiliśmy nic złego i wypuszcza nas z celi. Przez dalszą część posterunku będziemy musieli trzymać się za jego plecami i wykonywać jego polecenia gdyż wcale nie jest tam tak bezpiecznie jakby mogło się wydawać. W końcu tą sielankę jak zwykle z hukiem przerywa nam Siam i oddziela nas od Wheelera, który chwilę przedtem dał nam shotguna, naszą nową broń, która za chwilę może być bardzo przydatna. Aby przedostać się do dalszej części posterunku musimy zniszczyć deski, które zagradzają nam przejście, niestety, w ciągu chwili pojawia się kilka schismów i zaczyna się robić naprawdę nieciekawie. Naszym priorytetem jest dostanie się na parking, ale może się to okazać naprawdę ciężkim zadaniem, dlatego zalecana jest taktyka biegnij i nie oglądaj się za siebie.


Sewers of Shepherd's Glen

Screenshot:




Mapy:

Sewers of Shepherd's Glen

Opis: Niestety wiele do opisywania tutaj nie ma. Do eksplorowania przyjdzie nam kilka, prawie identycznie wyglądających korytarzy, a co jakiś czas będziemy potrzebowali pomocy Elle, która będzie nam otwierała bramy prowadzące do dalszych części kanałów. Nie uświadczymy tutaj jakichkolwiek zagadek czy też nie spotkamy nowych postaci. Ten etap trzeba po prostu odbębnić, ale nie będzie to takie łatwe gdyż po drodze zostaniemy niejednokrotnie zaatakowani przez Lurkery oraz Needlery, a pod sam koniec napotkamy znaczny opór ze strony Needlerów lecz tym razem w liczbie trzech, a chwilę później staniemy twarzą w twarz ze samym Siamem.




Dr. Fitch's Office

Screenshot:










Opis:
Biuro doktora znajduje się tuż przy głównej ulicy, na przeciwko parku więc nie trudno znaleźć to miejsce na mapie, gorzej z dostaniem się tam, ponieważ na drodze kręcą się dwa psy. Można się ich pozbyć lub też uciec zygzakiem i czym prędzej wejść do budynku. Składa się on na poczekalnie i kilka pomieszczeń z czego do dwóch możemy wejść. W jednym znajdziemy serum, notatkę a w drugim szafeczkę zamkniętą na klucz oraz jakieś zapiski. Niestety to pierwsze jest zamknięte i aby się tam dostać potrzebne jest zabicie kilku pielęgniarek (dlatego odradzam walkę z dwoma Feralami przed budynkiem gdyż każda ilość energii może się przydać). Gdy już dostaniemy się do tego pokoju, weźniemy kluczyk i otworzymy zamkniętą szafeczkę, po czym wyciągniemy jej zawartość, załączy się cutscenka, po której budynek zmieni się nie do poznania, ale to dopiero przedsionek samego piekła...


Hell Descent

Screenshot:








Opis:
Schody i wiatraki, tak pokrótce można opisać Hell descent. Przez większość czasu przyjdzie nam biegać po schodach jedyną słuszną drogą (nie da się tutaj zgubić mimo, że nie mamy mapy), zeskakiwać z nich i przechodzić przez wyłączone wiatraki. Na szczęście wszystko rozgrywa się w miłej dla oka scenerii (rdza, ciemność, kolorystyka). W pewnym momencie będziemy musieli rozwiązać pewną zagadkę z wiatrakami, aby przejść dalej. Na szczęście nie stanowi ona większego problemu. Walki nie ma wiele, na drodze spotkamy jednego lub dwa smogi (to zależy czy podejdziemy do lalki czy też nie) i kilka swarmów. Znajdziemy tutaj nową broń - łom. Na końcu lokacji czeka nas spotkanie z doktorem Fitchem oraz walka z bossem - Scarlet.


Town Hall

Screenshot:







Opis:
Nie trudno tam trafić, ponieważ budynek znajduje się na skrzyżowaniu głównej drogi z Craven Avenue, tuż niedaleko biura doktora Fitcha i domu Alexa. Budynek nie jest jakoś szczególnie wielki, mamy możliwość wejścia do raptem kilku pomieszczeń w tym do głównej sali gdzie po użyciu klucza otworzy się podziemne przejście. Znajdziemy tutaj nową, bardzo przydatną broń - rytualny sztylet, apteczkę oraz punkt zapisu gry. Niestety nie ma nic za darmo, toteż żeby dostać się do naszej nowej broni będziemy musieli przedrzeć się przez trzy pielęgniarki.


Shepherd House

Screenshot:




Mapy:

Shepherd House - Attic Shepherd House - 1F
Shepherd House - 2F Shepherd House - Basement

Opis: Tym razem nasz dom odwiedzają panowie z kultu i zaczyna się robić nieciekawie. Dom ulega gruntownej przemianie i bynajmniej nie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Rozkład pomieszczeń i pięter jednak pozostał taki sam, zmienił się jedynie wystrój. Będziemy mieli pełne ręce roboty, ponieważ do rozwiązania są w sumie trzy zagadki, które polegają głownie na znalezieniu odpowiednich przedmiotów i wsadzenie ich w odpowiednie miejsca, toteż na strychu musimy dostać się do pomieszczenia z wojskową kurtką Alexa i przyczepić tam trzy medale w odpowiedniej kolejności, ale po drodze należy uważać na czające się w ciemnościach Schismy. W piwnicy mamy za zadanie powiesić znalezione wcześniej noże na odpowiednie miejsca (trzeba uważać na Lurkera, który tam się kręci). Na pierwszym piętrze przyjdzie rozwiązać zagadkę z maskami, a na drugim piętrze zagadkę z zegarem. Niestety niektóre pomieszczenia są zakratowane i aby się do nich dostać trzeba będzie pociągać za dźwignię na pierwszym piętrze.



Dargento Cemetery

Screenshot:




Mapy:

Dargento Cemetery

Opis: Wcale nie musimy tutaj iść, ale jeśli komuś zależy na zdobyciu Karabina szturmowego M14, to jest to konieczne. Znajdziemy tam dwa gemy, z których jeden jest niezbędny. Drugi potrzebny gem znajdziemy w elektrowni (zlew), następnie wracamy do statuy Janusa i wkładamy tam turquise i garnet, po czym zabieramy klucz, który pojawi się w otworze, by w końcu udać się do Moon Garden - tam znajdziemy nową broń.





Streets of Silent Hill

Screenshot:




Mapy:

Streets of Silent Hill Streets of Silent Hill

Opis: To już nasza druga wizyta w tym miasteczku, wystarczy rzut oka na mapę, żeby zauważyć zmiany w stosunku do poprzednich części. Pojawiły się nowe budynki takie jak Toluca lake Water and Power, Toluca lake Office, zamiast Silent Hill Town Center mamy więzienie, a ulica Sagana już nie łączy się z Simonsa. Na szczęście spędzimy tutaj dużo więcej czasu niż poprzednio zwiedzając wcześniej wspomniane lokacje. Na samych ulicach będziemy atakowani przez Lurkery, które wychodzą przez kanalizację, Ferale oraz Siama (przed więzieniem).





Toluca Water Lake Water and Power

Screenshot:




Mapy:

Toluca Water Lake Water and Power Toluca Water Lake Water and Power
Toluca Water Lake Water and Power Toluca Water Lake Water and Power

Opis: Budynek ten znajduje się pomiędzy ulicami Wilsona i Simonsa. Z ważniejszych przedmiotów znajdziemy tutaj turquise, przedmiot konieczny do zdobycia M14 rifle oraz kilka paczek amunicji. Cała lokacja dzieli się na 2 części, jedna to korytarz który w pewnym momencie jest zerwany, a wszelkie pomieszczenia są zamknięte z wyjątkiem jednego na samym końcu. Druga część to wielka hala z różnego rodzaju maszynami do wytwarzania prądu. Naszym celem jest odcięcie zasilania. Niestety na drodze staną nam żołnierze kultu - nasi nowi przeciwnicy, pojawiają się oni zarówno przed jak i po wyłączeniu maszyn.







Overlook Penitentiary

Screenshot:




Mapy:

Overlook Penitentiary Overlook Penitentiary



Opis:
Jest co oglądać, ponieważ budynek jest naprawdę bardzo duży i wielopoziomowy, a co więcej walczyć będziemy dosyć często. Całe więzienie dzieli się na kilka skrzydeł gdzie w każdym jest około 6 cel (oczywiście większość zamknięta) oraz kilka korytarzy, po których przyjdzie nam biegać. Cała lokacja jest dosyć monotonna, ponieważ większość pomieszczeń wygląda bardzo podobnie. Do rozwiązania są tym razem aż trzy zagadki (które jak zwykle nie powinny sprawić żadnego problemu), pod koniec czeka nas decyzja, która wpłynie na nasze zakończenie, a na samym końcu, jak się pewnie domyślacie, walka z bossem - Asphyxia. Przez pewien czas będzie nam towarzyszył nasz czarny przyjaciel, ale od pewnego momentu będzie nas wspierał z kontrolki, otwierając nam kolejne przejścia. Jak już wspomniałem, walki tutaj nie braknie, naszymi głównymi oponentami będą żołnierze The Order oraz Needlery, pojawi się również Siam, który narobi nieco zamieszania.


Otherworld Church

Screenshot:




Mapy:

Apartment World - 1F

Opis: Wyglądem przypomina kościół z filmu, ale na tym podobieństwa się kończą. Zanim się do niego dostaniemy będziemy musieli przedrzeć się przez dziedziniec, po drodze pozbywając się (lub nie) dwóch Smogów. Lokacja jest naprawdę niewielka, dzieli się na nawę główną oraz dwa skrzydła, po których będziemy musieli biegać w celu znalezienia kilku rzeczy koniecznych do dalszego przejścia. Dokonamy tutaj wyboru, który wpłynie na to jakie zakończenie zdobędziemy. Przeciwnicy, których tutaj spotkamy to Schizm, swarm oraz Siam (a nawet dwa Siamy... jednocześnie).





Lair

Screenshot:




Mapy:

Lair




Opis:
Jest to już ostatnia lokacja jaką przyjedzie nam zwiedzać. Nie trudno zauważyć, że są to podziemia, w których dokonuje się różnego rodzaju tortur, toteż niektóre pomieszczenia wyglądają właśnie jak sale tortur. Mamy tutaj w sumie jeden główny korytarz i kilkanaście pomieszczeń, z których tylko do kilku możemy wejść. Dzieje się tutaj wiele, począwszy od początkowej scenki, w której wyjaśnia się conieco, poprzez walkę z Curtisem i oswobodzenie Elle, skończywszy na znalezieniu umierającego Wheelera i walce z ostatnim bossem. Jedyni przeciwnicy, których tutaj spotkamy, to żołnierze The Order, wyżej wspomniany Curtis i Amnion - ostatni boss. Żeby nie było zbyt łatwo, jesteśmy pozbawieni wszystkich broni (można je później odzyskać z pokoju 301) oprócz rytualnego sztyletu, jednak to wystarczy, żeby poradzić sobie z przeciwnikami. Ostatnie pomieszczenie jest również areną walki z ostatnim bossem. Bez obawy, miejsca jest sporo ;)