:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > Historia
   > Postaci
   > Przeciwnicy
   > Notatki
   > Zakończenia
   > Screeny
   > Galeria
   > Recenzja
   > Opis
   > Soundtrack
   > Odkrycia
   > Powiązania
   > Teksty























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































 

    Silent Hill Origins - Opis
   -----------------------------

Wstęp:

Jeśli się tu znalazłeś/znalazłaś, to zapewne masz problem z grą, lub solucja jest ci bardzo potrzebna w jej ukończeniu - jeśli tak, to dobrze trafiłeś/trafiłaś. Mam nadzieję, że moja solucja ci pomoże. Myślę, że opisałem w niej wszystko bardzo dokładnie, więc problemów z przejściem gry być nie powinno, jednakże gdybyś wyłapał/wyłapała w niej jakieś błędy wymagające poprawy, to po prostu napisz o tym w stosownym e-mailu i wyślij go na adres: devlock@wp.pl.

Dual Shock 2 - konfiguracja (PS2):

Lewy analog - Poruszanie się
Select - Inwentarz
Start - Pauza
X - Przycisk akcji/ataku
Trójkąt - Mapa
Kółko - Latarka
Kwadrat - Sprint
L1 - Ustawienie kamery za plecami, nawigacja w menu
R1 - Przygotowanie do ataku, nawigacja w menu
Krzyżak - Podręczne menu


PlayStation Portable - konfiguracja:

Start - pauza/pomijanie wstawek filmowych
Select - menu ekwipunku/mapy/notatnika/opcji
Trójkąt - szybkie przeglądanie mapy
Kwadrat - tryb biegania (należy przytrzymywać przycisk)
Kółko - włączanie/wyłączanie latarki/anulowanie wyboru
Krzyżyk - potwierdzanie wyboru/oglądanie przedmiotów/atak (gdy wciśnięty jest przycisk R)
R - atak (w połączeniu z wciskanym krzyżykiem)
Gałka analogowa - poruszanie się
Lewy-Prawy przycisk krzyżaka - szybka zmiana broni/przełączanie się między celami ataku,
gdy wciśnięty jest klawisz R
Górny przycisk krzyżaka - szybka zmiana typu broni (bronie białe/bronie palne)

Start, a następnie Kwadrat, Krzyżyk - wyjście do menu
L,R w menu ekwipunku - przełączanie działów ekwipunku
Krzyżyk (kiedy znajdujemy się naprzeciwko potwora) - mocny atak
R+Krzyżyk (przytrzymany) - wzmocniony atak
R+Krzyżyk (przytrzymany, kiedy jesteśmy wyposażeni w broń, którą można rzucać) - rzucanie w oddalonych przeciwników


Wprowadzenie:

Grę zaczynasz jako Travis Grady. Kierowca ciężarówki, który wioząc towar w wyznaczony cel skorzystał ze skrótu znajdującego się nieopodal Silent Hill. Niestety zmuszony był przerwać podróż, ponieważ ktoś wybiegł na środek jezdni. Osoba ta rozpłynęła się jak we mgle, a jego oczom ukazała się postać małej dziewczynki, która uciekła w stronę Silent Hill. Zdziwiony Travis postanowił pobiec za nią...

[Na drodze do Silent Hill]

Po kilku cutscenkach znajdziesz się na ulicy, nie można się tu zgubić, więc biegnij cały czas przed siebie, aż dojdziesz do palącego się domu...

[Dom rodziny Gillespie'ch]

Najpierw wyjdź po schodach na górę i przejdź przez pierwsze lepsze drzwi. W nowym pomieszczeniu idź jedyną możliwą drogą aż dojdziesz do spopielonej dziewczynki, zabierz ją i wracaj. Po drodze zawali się podłoga i znajdziesz się pietro niżej. Idź dalej między płomieniami (niektóre będą po drodze znikały otwieracjąc ci nowe przejścia) aż dojdziesz do drzwi. Po ich przejściu czeka cię jeszcze jedno pomieszczenie do przejścia aż w końcu wydostaniesz się na zewnątrz.


Ulice Miasta

Travis postanowił wybrać się do szpitala, no to ruszamy. W mieście na razie nie wiele jest do oglądania i zbierania, no może poza lekiem ("Health Drink") w alejce obok Post Office (patrz mapa). W tym miejscu mała uwaga dla osób chcących zdobyć zakończenie UFO - na szczycie schodów znajdujących się w tej alejce znajdziecie klucz do pokoju 502, który pozwoli wam w motelu przejść przez drzwi oznaczone numerem 502 i zdobyć to zakończenie (oczywiście aby zdobyć to zakończenie, trzeba najpierw przynajmniej raz skończyć grę). Ok, wracamy do gry - nie pozostaje już nic innego jak wejść do szpitala.

Alchemilla Hospital

[Lobby, Korytarze]

Zaraz obok drzwi znajdziesz notatkę i mapę, które koniecznie zabierz. W tym miejscu zauważysz jeszcze czerwony trójkąt - tak właśnie wyglądają punkty zapisu gry w Silent Hill: Origins. Skorzystaj z niego jeśli chcesz i przechodź kolejnymi korytarzami (wszystkie drzwi po drodze są zamknięte), aż do scenki, w której spotkasz znajomą postać (jeśli grałeś/grałaś w pierwszą część Silent Hill). Po scence udaj się windą na drugie piętro.

[Korytarze - Drugie piętro]

Po wyjściu z windy przejdź przez pobliskie drzwi. W nowym korytarzu czeka cię pierwsza walka w grze - zabierz leżący obok młot ("Hammer"), a będzie łatwiej. Po walce przejdź przez drzwi prowadzące do sali nr. 205.

[205]

Zabierz notatkę leżącą na wózku i spróbuj wyjść z tej sali... Po krótkiej scence podejdź do odbitej ręki i wciśnij przycisk akcji, a po kolejnej cutscence znajdziesz się w alternatywnym szpitalu. Nowa sala oferuje też nowe przedmioty - zabierz "Plastic Lungs" (leżą po lewej stronie), "Scalpel" (na łóżku), "Health Drink" (z prawej strony drzwi). Teraz możesz wyjść na korytarz.

[Korytarze]

Po chwili zaatakuje cię pielęgniarka, załatw ją i przejdź do kolejnego korytarza, skąd udaj się do pokoju 202.

[202]

Znajdziesz tu "Golden Egg" oraz notatkę, podnieś i wróć na korytarz.

[Korytarz]

Pojawi się tu pielęgniarka - zabij ją i idź do pokoju 204 (obok wejścia znajdziesz "Portable TV").

[204]

Znajdziesz tu notatkę, z której dowiesz się, że aby zdobyć sztuczne serce, trzeba wpisać 6-cyfrowy kod, składający się wieku trzech różnych kobiet. Zapamiętaj to miejscei wróć na korytarz.

[Korytarz, klatka schodowa]

Teraz idź na schody i zejdź po nich na dół aż do następnego korytarza (na schodach, tuż obok drzwi którymi wszedłeś/weszłaś znajdziesz "Hammer").

[Korytarz]

Załatw pielęgniarkę (możesz użyć "Alcohol Bottle", która leży tuż obok drzwi), po czym użyj "Golden Egg" na drzwiach, obok których się kręciła.

[Damska toaleta]

Zanim skorzystasz ze znajdującego się tu lustra zajrzyj do jednego z kibli, a uda ci się zdobyć "Plastic Liver". Następnie zmień rzeczywistość za pomocą lustra. W nowym pomieszczeniu znajdziesz: "Staff Lounge Key" (na jednym z kibli), oraz "Health Drink (przed wyjściem). Warto też zwrócić uwagę na napis na drzwiach jednej z toalet: "Amy 31". Teraz możesz wyjść z toalety.

[Korytarze]

Udaj się do Staff Lounge.

[Staff Longue]

Dobrze się rozejrzyj a znajdziesz: "Energy Drink", "Toaster", "Exam Room Key", notatkę, oraz kolejny napis: "Lucy 23". Teraz idź do Exam Room Key i skorzystaj ze znalezionego przed chwilą klucza.

[Exam Room]

Po lewej stronie na biurku znajdziesz notatkę i "Typewritter", po prawej "Alcohol Bottle". W umywalkach po lewej stronie pomieszczenia znajdziesz "Plastic Stomach" i "Plastic Intestine". Zanim wyjdziesz z tego pomieszczenia włącz oświetlenie tablicy ze zdjęciem rentgenowskim i odczytaj znajdujący się na niej napis: "Sarah 19". Teraz biegnij do pokoju 204 na drugim piętrze (oczywiście po drodze musisz zmienić rzeczywistość poprzez dotknięcie lustra).

[204]

Znalezione napisy to: "Amy 31", "Lucy 23" i "Sarah 19" - a więc kod to 312319. :) Po całej operacji wracaj do Exam Room.

[Exam Room]

Na znajdującym się tu manekinie (widocznym na pierwszym planie) trzeba użyć wszystkich znalezionych do tej pory przedmiotów w odpowiedniej kolejności, czyli (kolejno): serce (heart), płuca (lungs), jelita (intestines), brzuch (stomach), liver (wątroba). Jeśli włożyłeś przedmioty w odpowiedniej kolejności, to manekin otworzy oczy, które mu zabierz. ;) Teraz udaj się do korytarza, w którym używałeś/używałaś "Golden Egg".

[Korytarz]

Są tu jeszcze jedne zamknięte drzwi, które da się otworzyć za pomocą zdobytych przed chwilą "Glass Eyes" - znajdź je.

[Lobby]

Ubij 2 pielęgniarki; w dalszej części korytarza znajdziesz "Portable TV" i "Health Drink", podnieś przedmioty i idź do Exam Room.

[Exam Room]

Przyjrzyj się trupowi, obok niego znajdziesz skalpel ("Scalpel"), a po chwili przejdź przez dziwnie wyglądające przejście z lewej strony drzwi, którymi tu wszedłeś/weszłaś.

BOSS - Straight-Jacket

To pierwszy boss w grze, więc walka z nim nie powinna sprawić ci problemów. Najlepsza taktyka? Wyekwipuj sobie jakąś bardziej trwałą broń (np. Hammer) i biegaj wokół potwora, czekając aż splunie - kiedy to zrobi podejdź i mu klasycznie nastukaj. ;) Jeśli cię złapie wciskaj odpowiednie przyciski (QTE), bo zarobisz kwasem. Jeśli walka sprawia ci problem, to korzystaj z "Health Drink". Kiedy potwór padnie zabierz "Future Piece".

[Lobby, Korytarze]

Po cut scence zapisz grę i wyjdź ze szpitala drugim wyjściem (tym skierowanym na południe) - nie ma sensu sprawdzać innych drzwi, wszystkie są zamknięte.

[Plac przed szpitalem]

W rogu znajdziesz "Health Drink", kiedy go podniesiesz udaj się drogą naprzeciwko wyjścia ze szpitala.

Ulice Miasta

[Canyon St.]

Kiedy wyjdziesz na ulicę od razu zaatakuje cię Straight-Jacket, możesz go zabić, możesz uciekać - wybór należy do ciebie. Proponuję okrążać go czekając aż splunie - kiedy to zrobi można go zaatakwować od tyłu i zabić bez straty życia. Tuż obok alejki prowadzącej do szpitala znajduje się radiowóz - znajdziesz na nim "Health Drink" i "Baton", zaś obok niego "Energy Drink". Północna część ulicy Canyon St. jest zablokowana, więc biegnij na południe.

[Midway Ave.]

Po wyjściu na tą ulicę przed sobą zauważysz kolejnego Straight-Jacket, jednakże ten nie wypatrzy cię od razu - można go wyminąć. Skręć w lewo i biegnij do miejsca oznaczonego na mapie jako Lumber Yard - obok tego miejsca znajdziesz alejkę, która jest podobna do tej prowadzącej do szpitala.

[Alejka]

Na samym końcu tejże alejki znajdziesz obok ogrodzenia kolejny "Health Drink", kiedy go zdobędziesz wracaj do Midway Ave.

[Midway Ave.]

Wschodnia część Midway Ave. jest zablokowana, zachodnia również - obok zachodniej jest kolejna alejka (przy budynku o nazwie Town Hall), po drugiej stronie tejże alejki można znaleźć deskę (Jagged Wood) opartą o Ratusz.

[Cielo Ave.]

Wschodnia część ulicy jest również zablokowana, jednakże można tam znaleźć "Energy Drink" obok koszy na śmieci. Biegnij na zachód, po drugiej stronie ulicy (niemalże naprzeciwko wyjścia z alejki obok Town Hall) znajdziesz niebieski samochód i kosz na śmieci - obok kosza można znaleźć "Meat Hook". Idź dalej aż wejdziesz na Low St.

[Low St.]

Wymiń Straight-Jacket i biegnij aż do miejsca oznaczonego na mapie jako "Butchers".

[Butchers]

W tym miejscu Travis nie ma mapy, jednak wizyta w tym miejscu nie potrwa zbyt długo. Tuż obok znajduje się save point, zaś na ladzie naprzeciwko wejścia - "Health Drink". Kiedy już się rozejrzysz przejdź przez kolejne drzwi, gdzie włączy się cut scenka. Po wszystkim zabierz "Energy Drink" z kontenera znajdującego się naprzeciwko rozciętej pielęgniarki i wyjdź z tego korytarza drzwiami, które znajdziesz na jego końcu.

[Toluca Ave.]

Wyjdź z alejki i biegnij na wschód - trzymaj się lewej strony ulicy, bo jest na niej więcej przedmiotów (potworów też - dla równowagi ;) ). Tuż obok alejki, z której przed chwilą wyszedłeś/wyszłaś jest kolejna, w której można znaleźć "Energy Drink" i "Target Pistol Ammo". Biegnij dalej, na niebieskim samochodzie znajdziesz notatkę. Po przejściu przez ulicę Borden St. kontynuuj wędrówkę ulicą Toluca Ave. po lewej stronie w pobliżu 3 kontenerów na śmieci znajdziesz "Crate", a kawałek dalej na koszu na śmieci powinno leżeć "Jagged Wood". Biegnij dalej aż do ulicy Acadia Rd.

[Acadia Rd.]

Biegnij na północ, w kierunku wejścia do Sanitarium, po lewej stronie ulicy zauważysz samochód "wystający" z garażu - na jego masce znajdziesz "Health Drink" oraz "Wrench". Na tej ulicy nie ma już nic ciekawego, więc udaj się do Sanitarium...

Cedar Groove Sanitarium

[Główny Plac]

Jest on dość obszerny i jest na nim sporo drzew. Obok jednego tych drzew można znaleźć "Target Pistol Ammo" (tuż obok płotu w północnej części placu). Obok wejścia do budynku można znaleźć "Alcohol Bottle" (po lewej stronie, na oknie). Po zebraniu tych dwóch przedmiotów nie pozostaje nic innego jak wejść do budynku.

[Główny Hol]

Na wstępie włączy się muzyka, co oznacza, że tutaj Travis jest bezpieczny. Biegnij cały czas przed siebie aż dojdziesz do końca holu, tam znajdziesz troje drzwi - wszystkie zamknięte, ale pod tymi po lewej stronie znadziesz notatkę. Wróć się do okrągłego pomieszczenia i tym razem skręć w lewo - znajdziesz tam kolejną trójkę drzwi lecz jedne z nich będą otwarte...

[West Solarium]

W pomieszczeniu, w którym się znajdujesz zabierz "Target Pistol" z krzesła, na którym siedzi kukiełka i wracaj do głównego holu.

[Główny Hol]

Czas na zbadanie kolejnej trójki drzwi, jak poprzednio - tylko przez jedne z nich uda się przejść.

[East Solarium]

Tuż obok drzwi znajdziesz mapę - koniecznie ją zabierz. W tym pomieszczeniu znajdziesz jeszcze notatkę - kiedy ją przeczytasz wyjdź z tego pomieszczenia drugimi drzwiami.

[Korytarz]

Po obejrzeniu cuscenki udaj się korytarzem do Storage pomijając na razie drzwi prowadzące na schody.

[Storage]

W środku znajdziesz "Tire Iron", "Screwdriver", oraz "Target Pistol Ammo" (x2). Po zebraniu przedmiotów wyjdź.

[Korytarz]

Tym razem skorzystaj z pominiętych wcześniej drzwi prowadzących na schody.

[Klatka schodowa]

Zapisz grę i udaj się na górę, następnie przejdź przez drzwi.

[Korytarz]

Spotkasz tu nowego przeciwnika, kiedy się z nim uporasz udaj się do Storage.

[Storage]

Po naruszeniu prywatności siedzącej tu pielęgniarki zabierz z krzesła "Alcohol Bottle" + jeszcze jedną butelkę obok, oraz "First Aid Kit" i "Shotgun Ammo" (x2) z półki. Wracaj do korytarza.

[Korytarz]

Wejdź do drzwi naprzeciwko tych prowadzących na schody - prowadzą one do głównego holu na drugim piętrze, jak zapewne zauważyłeś/zauważyłaś na mapie.

[Główny Hol - Drugie piętro]

Kręci się tu sporo pielęgniarek, jeśli chcesz ubić je wszystkie, to polecam wyłączyć latarkę - dzięki temu trudnej będzie im cię dostrzec. Tak czy inaczej twoim celem jest TB Ward.

[TB Ward]

W tym pomieszczeniu znajdziesz dziwną maszynę, oraz notatkę z informacją na jej temat. Musisz w odpowiedniej kolejności wciskać przyciski na tej maszynie, aby wszystkie wskaźniki w resultacie pokazywały maksymalny poziom ciśnienia. W jakiej kolejności należy wciskać przyciski? Kolejno: pierwszy, ostatni, ostatni, pierwszy, środkowy, środkowy. Poprawne rozwiązanie zagadki sprawi, że z maszyny wypadnie klucz "Basement Key". Kiedy go zabierzesz, możesz spokojnie opuścić to pomieszczenie.

[Główny Hol - Drugie piętro]

Jak zauważyłeś/zauważyłaś pojawiło się tu sporo potworów (także spotkany wcześniej niewidzialny okaz), polecam je wszystkie ominąć i wrócić do korytarza gdzie spotkałeś/spotkałaś poraz pierwszy owego niewidzalnego przeciwnika.

[Korytarz]

Przejdź przez drzwi prowadzące na schody.

[Klatka schodowa]

Zejdź na dół aż do piwnicy (po drodze można zapisać grę). Pod schodami znajdziesz "Wrench" oraz "Target Pistol Ammo", po zebraniu przedmiotów przejdź przez drzwi tuż obok schodów.

[Korytarz]

Natkniesz się tu na nowego przeciwnika - na szczęście cię nie zauważy. Wyłącz latarkę i biegnij za nim! Przy odrobinie szczęścia powinno ci się udać go zabić zanim się odwróci. Wróć teraz skąd przyszedłeś i przejdź przez drzwi na przeciwko.

[Korytarz]

Znajdziesz się w korytarzu w którym natkniesz się na 3 Remnantów (bo tak się te niewidzialne bestie nazywają), skręć od razu w drzwi po prawej stronie.

[Storage]

Zabierz z tego miejsca wieszak ("Drip Stand"), amunicję ("Target Pistol Ammo) i wróć do korytarza z Remnantami.

[Korytarz]

W tym korytarzu znajdziesz "Target Pistol Ammo" na końcu korytarza, lecz może nie obyć się bez walki, więc wybór należy do ciebie. Tak czy inaczej twoim celem jest powrót do pierwszego korytarza w jakim znalazłeś/znalazłaś się będąc na poziomie piwnic.

[Korytarz]

Spójrz na mapę. Widzisz drzwi, które prowadzą do długiego korytarza? Przejdź przez nie.

[Korytarz]

Wyłącz latarkę! W twoją stronę idzie Straight-Jacket, z wyłączoną latarką będziesz w stanie go obejść bokiem i przywalić mu od tyłu, dzięki czemu nawet nie zorientuje się co go trafiło. Biegnij do końca korytarza i przejdź przez drzwi po prawej stronie.

[Klatka schodowa]

Idź do drzwi prowadzących na drugie piętro (drzwi prowadzące na pierwsze piętro są zamknięte).

[Korytarz]

Wyłącz latarkę, bo w tym korytarzu spacerują dwie pielęgniarki, które trzeba sprowadzić na ziemię. Kiedy się z nimi rozprawisz wejdź do Female Hydrotherapy.

[Female Hydrotherapy]

Podejdź do wanny, spuść z niej wodę korzystając z przełącznika znajdującego się na ścianie tuż obok niej. Następnie zapisz grę i wyjdź.

[Korytarz]

Wyłącz latarkę, bo na korytarzu pojawił się Straight-Jacket, załatw go i wejdź do Female Treat.

[Female Treat]

Nie ma tu nic do znalezienia, jest za to lustro, które przeniesie Travisa do alternatywnej rzeczywistości... Wraz ze zmianą wyglądu pomieszczenia pojawiła się tu też amunicja, zabierz ją i możesz wychodzić na korytarz.

[Korytarz]

Wyłącz latarkę i sprowadź na ziemię 2 Remnantów. Na jednym z kredensów znajdziesz "Alcohol Bottle". Tylko drzwi prowadzące na schody są jeszcze dostępne, więc to z nich skorzystaj.

[Schody]

Zejdź na pierwsze piętro i po zapisaniu gry przejdź przez drzwi.

[Korytarz]

Po przejściu kilku kroków włączy się flashback, kiedy się skończy wejdź do Female Dorm 3.

[Female Dorm 3]

Zabierz stąd "Target Pistol Ammo" i wyjdź.

[Korytarz]

Na korytarzu pojawiły się 2 potwory, po walce udaj się do damskiej ubikacji.

[Female Restroom]

W miejscu z prysznicami znajdziesz "Kitchen Knife", po zdobyciu broni skorzystaj z lustra aby wrócić do poprzedniej rzeczywistości. Po zmianie spuść wodę w ubikacji - znajdujący się w niej klucz właśnie spłynął do piwnicy. Warto zwrócić uwagę na napis w miejscu z prysznicami. Po rozejrzeniu się możesz spokojnie wyjść z toalety.

[Korytarz]

Na korytarzu załatw dwóch Remnantów po czym wejdź do Female Dorm 5.

[Female Dorm 5]

Ze stolika obok łóżka zabierz "Table Lamp", ze stołka po lewej weź "Baton" i przeczytaj notatkę, zaś z szafki po lewej podnieś "Target Pistol Ammo". Nad jednym z łóżek będzie wisiał kawałek jakiegoś tworzywa, a na nim będzie leżał klucz. Po podniesieniu klucza wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Obok drzwi z napisem "Dr. Harris Has The Key" można znaleźć "Tire Iron", podnieś go i przejdź przez drzwi na końcu korytarza, które prowadzą do następnego.

[Korytarz]

Kręcą się tu 2 pielęgniarki, załatw je, lub wymiń i przejdź przez następne drzwi.

[Korytarz]

Tu zaś Remnant postara się przeszkodzić Travisowi w przejściu dalej, rozwal go i idź do East Solarium.

[East Solarium]

Pielęgniarki w tym pomieszczeniu można spokojnie wyminąć - nie ma tu nic ciekawego poza tym, więc idź dalej aż do głównego holu.

[Główny Hol]

Kierunek - Patient Belongings.

[Patient Belongings]

Kamera jest umiejscowiona nad biurkiem doskonale eksponując rozłożone na nim przedmioty - zbierz je wszystkie ;) (do zebrania "Shotgun Ammo" (x2), "Typewritter" i notatka. Przejdź w głąb pomieszczenia - znajdziesz tam lustro. Po zmianie rzeczywistości podejdź do drzwi i zabierz "Shotgun Ammo" oraz "Shotgun" - najpierw zabierz amunicję, bo potem możesz mieć z tym problem (Travis zamiast podnieść będzie przechodził przez drzwi). Następnie wyjdź z tego pomieszczenia.

[Główny Hol]

Przygotuj się na niezłą walkę, bo miesca jest mało, a nie dość że potworów jest dwóch, to jeszcze do najmniej agresywnych nie należą - można wypróbować Shotgun. Po walce idź do Day Room.

[Day Room]

Z fotela zabierz "Poker", zaś z przewróconego wózka inwalidzkiego "Shotgun Ammo" oraz "First Aid Kit", po czym skieruj się do wyjścia.

[Główny Hol]

Biegnij do korytarza znajdującego się we wschodnim skrzydle budynku.

[Korytarz]

Wejdź do East Solarium.

[East Solarium]

Po zabiciu Remnanta będziesz mógł zabrać z biurka "Shotgun Ammo" oraz "Filling Cabinet" z innego biurka. Wróć na korytarz.

[Korytarz]

Tym razem wejdź do Laundry.

[Laundry]

Znajdziesz tu "Health Drink", "Shotgun Ammo", oraz notatkę. Po jej przeczytaniu opuść pomieszczenie.

[Korytarz]

Do otwarcia pozostały ostatnie drzwi - te które prowadzą do klatki schodowej.

[Klatka schodowa]

Zejdź na dół, zabierz "Target Pistol Ammo" i przejdź przez znajdujące się tam drzwi.

[Korytarz]

Po twoim przejściu w tym kortarzu powinno być 2 Remnantów mniej, po walce udaj się do East Pipe Room.

[East Pipe Room]

Jeśli wszystko robisz zgodnie z opisem, to w spływie powinieneś/powinnaś znaleźć klucz "Interview Archives Key". Wróć na korytarz.

[Korytarze]

Niestety nie dość, że Remnantom wciąż mało, to jeszcze sprowadziły kolegę, nieładnie... Po ponownym oczyszczeniu korytarza możesz udać się do korytarza obok (tego który skierowany jest na północny wschód), jednakże znajdziesz tam tylko "Meat Hook" i zablokowane przejście, dlatego proponuję od razu udać się do Storage.

[Storage]

Znajdziesz tu "Hammer", "Ampoule" oraz lustro - przejdź przez nie. W bardziej przyjaznym dla oka pomieszczeniu znajdziesz tylko "Meat Hook", zabierz i wyjdź z pomieszczenia drzwiami.

[Korytarz]

Po czym przejdź kolejnymi prowadzącymi do klatki schodowej.

[Klatka schodowa]

Udaj się na samą górę (przy okazji zapisując grę).

[Korytarz]

Czekają tu na ciebie Carrion oraz dwójka Straight-Jacket'ów, jednakże wystarczy, że załatwisz tylko jednego z nich - tego, który blokuje przejście do głównego holu.

[Główny Hol - Drugie Piętro]

Dwóch Remnantów oraz Straight Jacket do załatwienia lub ominięcia - celem jest miejsce oznaczone ma mapie jako Archive.

[Archive]

Tu włączy się kolejny Flashback, kiedy się skończy zabierz z biurka "Shotgun Ammo" oraz "Portable TV" z szafki. Następnie przejdź do alternatywnej rzeczywistości i zanim wyjdziesz weź jeszcze "Katana".

[Główny Hol - Drugie Piętro]

Wyłącz latarkę i biegnij odrazu do korytarza w zachodnim skrzydle, jeśli nie chcesz toczyć walki z trzema Straight-Jacketami.

[Korytarz]

Biegnij od razu do drzwi naprzeciwko.

[Klatka schodowa]

Zejdź na sam dół, zabierz "Toolbox" i przejdź przez drzwi.

[Korytarz]

Uwaga na Carriona, wejdź do Storage.

[Storage]

W normalnej wersji tego pomieszczenia znajdziesz notatkę, po jej zabraniu wróć do alternatywnej rzeczywistości i wyjdź z tego pomieszczenia.

[Korytarz]

Idź przed siebie i przejdź przez drzwi po prawej.

[Korytarz]

Idź przed siebie aż do drzwi na końcu korytarza omijając/zabijając po drodze 2 potwory (Straight-Jacket).

[Klatka schodowa]

Biegiem na pierwsze piętro. Przed przejściem przez drzwi wyłącz latarkę, bo inaczej Straight-Jacket cię zauważy.

[Korytarz]

Załatw Straight-Jacketa po prawej. Możesz też od razu spacyfikować 2 pielęgniarki czające się w dalszej części korytarza. Następnie przejdź do Male Seclusion.

[Male Seclusion]

Przed sobą na stołku powinieneś dostrzec "Baton" i notatkę, jest ona kluczowa dla najbliższej zagadki, więc dokładnie ją przeczytaj. Czas na zwiedzanie sal.

[01]

Znajdziesz tu "Razor". Zapamiętaj wystrój pomieszczenia - żyletki i dużo krwi. Idziemy dalej.

[02]

Drzwi są zamknięte, jednak Travis komentuje, że zostały one stopione.

[03]

Z tego pokoju zapamiętaj takie elementy jak: perfumy, pudełka z czapkami i manekina.

[04]

Zamknięte - komentarz Travisa wskazuje, że te drzwi są solidnie zabarykadowane.

[05]

Zapamiętaj dużo popsutego jedzenia na stole.

Możesz już wyjść z Male Seclusion.

[Korytarz]

Tym razem udaj się do Infirmary.

[Infirmary]

W tym miejscu pojawia się zagadka. Zanim do niej przystąpisz z lady możesz wziąść "Scalpel" oraz zapisać grę. Czas na zagadkę. Musisz każdej kukiełce podać odpowiednią tabletkę - jak do tego dojść? Wystarczy odpowiednio porównać znalezioną wcześniej notatkę, oraz to co znaleźliśmy w salach przed chwilą. Jeśli jednak chcesz iść na łatwiznę to tabletki należy podać w następującej kolejności (od lewej): zielona, niebieska, niebieska, czerwona, żółta. Właściwie rozwiązana zagadka gwarantuje zdobycie klucza ("Dr. Harris's Key"). Po zapisaniu gry można opuścić to pomieszczenie.

[Korytarz]

Rozwiązanie zagadki sprawiło, że na korytarzu pojawiło się dwóch Straight-Jacket, warto ich ominąć i wracać od razu na klatkę schodową.

[Klatka Schodowa]

Wróć do piwnicy.

[Korytarz]

Przejdź jeszcze raz znany już korytarz uważając na dwóch Remnantów.

[Korytarz]

Carrion w tym korytarzu powrócił do życia, jednak łatwiej wyłączyć latarkę, ominąć go i wejść do Storage, nie sądzisz?

[Storage]

Zmień rzeczywistość za pomocą lustra i wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Załatw Straight-Jacket i przejdź przez drzwi, których strzegł.

[Klatka schodowa]

Pod schodami leży "Wrench", weź go i wyjdź na pierwsze piętro.

[Korytarz]

Biegnij przed siebie i odblokuj pobliskie drzwi.

[Główny Hol]

Spotkasz tu dwie pielęgniarki. Przed udaniem się do biura doktora Harrisa możesz podnieść "Baton" znajdujący się na jednej z kanap.

[Dr's Office]

W biurze znajdziesz "Drip Stand", "Jocasta Artifact" oraz ciekawą notatkę.

[Główny Hol]

Od tej pory podczas dalszej wędrówki (aż do walki z bossem) potwory nie powinny ci już przeszkadzać. Idź przed siebie, a niedaleko znajdziesz rysunek na podłodze. Udaj się do East Solarium.

[East Solarium]

Wyjdź na korytarz.

[Korytarze]

Przejdź przez wszystkie trzy, aż dojdziesz do damskiej toalety.

[Female Restroom]

Przejdź do alternatywnej rzeczywistości i wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Biegnij przed siebie aż do drzwi, na których użyj Jocasta Artifact i w końcu przejdź przez nie.

[Female Seclusion]

Po cut scence zabierz "Baton" z krzesła i koniecznie zapisz grę, bo za chwilę czeka cię walka z bossem! Kiedy będziesz gotowy/gotowa - przejdź przez drzwi, na które skierowane była domyślnie kamera.

BOSS - Mommy

Walka z bossem nie jest trudna, wyciągnij Shotguna i trzymaj dystans (co nie jest trudne w tym pomieszczeniu). Po około 13 strzałach boss zostanie pokonany. Po walce zabierz Past Piece i po chwili znajdziesz się w...

[Główny Hol]

Biegnij do wyjścia, jednak zanim wyjdziesz koniecznie zabierz ze stołu po lewej "Theater Ticket"!

[Główny Plac]

Obok wejścia do Sanitarium stoi zapalony samochód, zabierz z jego bagażnika Lumber Yard Key. I możesz już zmierzać w kierunku ulicy Acadia Rd...

Ulice Miasta

[Toluca Ave. & Acadia Rd.]

Wracaj aż do "Butchers". Na ulicach pojawiły się Carriony - radzę omijać szerokim łukiem, gdyż widzą Travisa od razu i atakują kiedy tylko uda im się do niego zbliżyć.

[Butchers]

W pierwszym korytarzu do znalezienia "Meat Cleaver", a w samym sklepie - "Meat Hook", oraz czepek z napisem "Help Me" w formie notatki. Po zapisaniu gry wyjdź na zewnątrz.

[Low St, Cielo Ave, Borden St, Midway Ave.]

Pamiętasz gdzie była alejka prowadząca do Lumber Yard? Biegnij tam i użyj klucza na znajdujących się tam drzwiach.

[Lumber Yard]

W Lumber Yard nie można się zgubić - droga jest jedna, można za to po drodze zdobyć kilka przedmiotów - oto ich lista: "Hammer" (obok wejścia - po prawej stronie), notatka (idąc cały czas jedyną możliwą drogą powinna być widoczna po prawek stronie), "Hammer" (to samo co w przypadku notatki - tylko trochę dalej, po lewej stronie). Po chwili trafisz do wyjścia z tej lokacji.

[Industry Dr.]

Przejdź na drugą stronę ulicy i idź na północ, po chwili zauważysz żółty hydrant na chodniku - w tym momencie skręć w prawo w alejkę, z której wyskoczy Straight-Jacket. Po walce zbierz paczkę amunicji ("Target Pistol Ammo"), która leży za koszem na śmieci na końcu alejki. Wyjdź z niej i kontynuuj wędrówkę w kierunku północnym. Po zewnętrznej stronie zakrętu powinieneś/powinnaś zauważyć kontener - za nim znajdziesz "Target Pistol Ammo" (x2) i "Crate". Kawałek dalej na wschód znajduje się alejka w której do znalezienia jest kolejna paczka amunicji ("Target Pistol Ammo"). Wróć na Industry Rd. i tym razem biegnij na południe, kiedy dobiegniesz do skrzyżowania z ulicą Acadia Rd. skręć w lewo.

[Acadia Rd.]

Biegnij dalej lewą stroną ulicy - za kilka sekund powinieneś/powinnaś dostrzec Health Drink po lewej stronie ulicy. Teraz zawróć i na skrzyżowaniu skręć tym razem na Ash Rd.

[Ash Rd.]

Biegnij lewą stroną ulicy, po lewej zauważysz plac przed domem - znajdziesz tam "Meat Hook". Idź dalej w kierunku południowym - obok żywopłotu czeka na ciebie "Energy Drink". Teraz idź cały czas na południe aż znajdziesz się w alejce z której możesz zabrać "Target Pistol Ammo". Teraz wróć się do Acadia Rd (biegnąc na wschód nie dojdziesz tam, bo droga jest zablokowana).

[Acadia Rd.]

Jesteś na skrzyżowaniu ulic Acadia Rd. i Midway Ave. - biegnij na północ lewą stroną ulicy, po chwili na chodniku zauważysz "Health Drink" i "Jagged Wood". Przejdź na drugą stronę ulicy i biegnij dalej na północ - za chwilę skręć w lewo na parking samochodowy. Wejdź w alejkę prowadzącą do apartamentu. Kiedy załatwisz szwędających się tam Straight-Jacket i Carriona możesz zdobyć "Hammer", który leży w jednym z rogów tego niewielkiego placu, oraz "Energy Drink" i "Baton" leżące obok kontenera na śmieci, na końcu alejki. Wróć teraz na schody - za ich pomocą dostaniesz się do Greenfield Apartments.

[Greenfield Apartments]

W tym pokoju do znalezienia są następujące przedmioty: "Toaster" i "Screwdriver" oraz "Target Pistol Ammo" (x2) i "Table Lamp" - w jego dalszej części. Przejdź dalej do sypialni. Oprócz rozszarpanych zwłok na łóżku znajdziesz tam: "Razor" oraz notatkę. Teraz wejdź do łazienki, ale zanim wskoczysz do dziury w podłodze zabierz apteczkę ("First Aid Kit") wiszącą na ścianie po prawej. Jesteś w recepcji, wyjdź do holu z windami i podejdź do skrzynek na listy - jedna z nich jest zapchana listami i Travis mówi, że należy ona do właściciela pokoju numer 213 - zapamiętaj ten numer! Teraz możesz już wyjść z Greenfield Apartments.

[Koontz St.]

Na początek biegnij wzdłuż rozpadliny aż znajdziesz się za siatką - biegnij wzdłuż niej aż trafisz na "Rifle Ammo" i "Service Pistol Ammo". Teraz możesz wrócić do wejścia do apartamentu, po powrocie skieruj się na północ gdzie w znajdującej się tam alejce zdobędziesz "Meat Hook" i "Service Pistol Ammo". Wróć do Koontz St. i biegnij na zachód prawą stroną ulicy. Miń teatr i biegnij dalej wypatrując alejki po prawej stronie - znajdziesz tam "Health Drink" i "Shotgun Ammo". Teraz możesz już iść do teatru - wróć się i znajdź przed wejściem kasę z biletami, użyj na niej znalezionego w Sanitarium biletu, a wejście do teatru stanie przed tobą otworem...

Artaud Theater

[Lobby]

Tuż obok wejścia znajdziesz mapę. Po lewej stronie Lobby (obok schodów) znajdziesz "Health Drink" oraz "Wrench", zaś po prawej zauważysz save-point. Idź na górę po schodach i przejdź przez drzwi.

[Korytarz]

Znajdziesz tu tylko "Target Pistol Ammo" jednak zapamiętaj znajdujące się tu zamknięte drzwi - wkrótce zdobędziesz do nich klucz.

[Lobby]

Z braku innej możliwości przejdź na salę główną (Auditorium).

[Auditorium]

Przejdź parę kroków - włączy się cuscenka, kiedy się skończy idź przed siebie i skręć w prawo. Drzwi po prawej są zamknięte, ale na schodach można znaleźć Health Drink, kiedy go zdobędziesz udaj się do analogicznych drzwi znajdujących się po lewej stronie - te będą otwarte.

[Storage]

Znajdziesz tu "Typewritter" oraz kukiełkę zwisającą z sufitu - na razie nie ma sie co nią przejmować, więc wyjdź z tego pomieszczenia drzwiami prowadzącymi na scenę.

[Stage]

W połowie drogi na drugą stronę włączy się Flashback - kiedy się skończy podnieś "Jagged Wood" znajdującą się obok drzwi po drugiej stronie sceny, a następnie przejdź przez nie.

[Curtain Control]

Znajdziesz tu "Iron Weights", "Service Pistol Ammo", "Kitchen Knife", save-point, oraz dźwignię, która na razie nie działa. Przejdź przez kolejne drzwi prowadzące na korytarz.

[Korytarz]

W korytarzu obok drzwi zamkniętych z drugiej strony znajdziesz "Hammer", kiedy go podniesiesz przejdź przez jedyne otwarte drzwi (poza tymi, dzięki którym się tu znalazłeś/znalazłaś) na tym korytarzu.

[Korytarz]

Od tego momentu Travisa atakować będą wyjątkowo irytujące kukiełki. Po walce z pierwszą podejdź do regału, obok którego wisiała i zabierz z niego "Health Drink". Idź dalej do końca korytarza a znajdziesz: "Portable TV" i "Shotgun Ammo". Teraz wróć się do Director's Office.

[Director's Office]

W tym pomieszczeniu znajdziesz "Sun Totem", "Service Pistol", "Service Pistol Ammo" i notatkę, teraz możesz wrócić na korytarz...

[Korytarz]

...w którym już czekają na ciebie dwie żądne krwi kukiełki. Spójrz na mapę, znajdź Men's Dressing Room i biegnij tam szybko aby uniknąć walki.

[Men's Dressing Room]

Zabierz katanę oraz notatkę, po czym przejdź przez lustro, kiedy znajdziesz się w alternatywnej rzeczywistości po prostu wróć na korytarz.

[Korytarz]

Na dzień dobry zostaniesz zaatakowany/zaatakowana przez 2 kukiełki. Biegnij do Director's Office.

[Director's Office]

Zdobędziesz tu klucz ("Balcony Corridor Key") oraz "Service Pistol Ammo".

[Korytarz]

Idź do Men's Dressing Room

[Men's Dressing Room]

Zmień rzeczywistość, po czym wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Przejdź do następnego, w którym jedne z drzwi były zamknięte z drugiej strony.

[Korytarz]

Wejdź do Curtain Control.

[Curtain Control]

Przejdź na drugą stronę i wejdź do Storage.

[Storage]

Uwaga na Ariel'a, jeśli się pośpieszysz zdążysz przejść do następnych drzwi, zanim cię złapie.

[Auditorium]

Wróć do Lobby.

[Lobby]

Wyjdź po schodach na górę i przejdź przez drzwi.

[Korytarz]

Spotkasz tutaj Ariela, który będzie się zbliżał do ciebie chodząc na rękach - jeśli chcesz uniknąć walki, to po prostu otwórz drzwi obok znalezionym niedawno kluczem.

[Balcony Corridor]

Wejdź do Lighting Box.

[Lighting Box]

W tym pomieszczeniu znajdziesz następujące przedmioty: "First Aid Kit", "Shotgun Ammo", "Screwdriver", "125W Light Bulb", "750W Light Bulb", "250W Light Bulb", "500W Light Bulb" oraz notatkę.

[Balcony Corridor]

Tym razem przejdź drzwiami po drugiej stronie korytarza.

[Korytarz]

Wyłącz latarkę i ubij zbliżającego się Straight-Jacket, po czym przejdź drzwiami prowadzącymi na klatkę schodową.

[Klatka schodowa]

Zejdź na dół do drzwi ("Health Drink" po drodze).

[Korytarz]

Moon Totem do zdobycia, Straight-Jacket do ewentualnego ubicia i można iść dalej.

[Korytarz]

Ariel zagrodzi ci drogę - ta zniewaga krwi wymaga, kiedy go załatwisz udaj się do kolejnego korytarza.

[Korytarz]

Skąd przejdź do Men's Dressing Room (omiń Ariela).

[Men's Dressing Room]

Czas zmienić wygląd tego miejsca za pomocą lustra, kiedy to się stanie wróć na korytarz.

[Krytarz]

Wróć do korytarza, w którym jedne z drzwi były zamknięte z drugiej strony - uważając na Ariela (najlepiej poczekać aż się zbliży a następnie ominąć).

[Korytarz]

Wyłącz latarkę - pomoże ci to załatwić zbliżającego się Carriona. Drzwi, które w poprzedniej rzeczywistości były domyślnie zamknięte - w tej są otwarte, jednak zanim przejdziesz dalej wyłącz latarkę.

[Korytarz]

Załatw lub omiń ślamazarnego Ariela, po czym udaj się na klatkę schodową.

[Klatka schodowa]

Tak, oczywiście, że teraz napiszę "Wyjdź na górę po czym przejdź przez drzwi", ale dodam jeszcze, żeby koniecznie wyłączyć latarkę!

[Korytarz]

Bo w tym niewielkim korytarzu pojawi się aż 3 Ariel'ów. Kiedy wszyscy będą leżeć w pozycji horyzontalnej użyj "Sun Totem" w miejscu po prawej stronie drzwi z charakterystycznym symbolem, zaś "Moon Totem" w miejscu po lewej stronie tychże drzwi - po tym zabiegu staną otworem.

[Schody]

Wyjdź na górę i przejdź przez drzwi.

[Korytarz]

Wyłącz latarkę i biegnij do Carriona - zabij go zanim się odwróci, po czym przejdź przez drzwi na końcu korytarza.

[Korytarz]

Tutaj dla odmiany spotkasz dwóch Arielów. W tym korytarzu znajdziesz "Kitchen Knife", "Hunting Rifle", oraz "Rifle Ammo". Po odnalezieniu tychże przedmiotów udaj się do Costume Storage.

[Costume Storage]

A alternatywnej wersji tego pomieszczenia nie znajdziesz tu nic - za to po przejściu przez lustro zaoferuje ono takie przedmioty jak: "Katana", "Health Drink" i notatka, po zebraniu przedmiotów wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Podobnie jak w alternatywnej wersji tego korytarza, będą tu na ciebie czekały Ariele. Warto iść do końca, bo czeka tam na ciebie bardzo przydatna ampułka ("Ampoule"). W tym momencie możesz wejść do Orchestra Storage, jednakże poza save-pointem i "Iron Weights" nie znajdziesz tam nic ciekawego. Tak czy inaczej wróć się do poprzedniego korytarza.

[Korytarz]

Tym razem spotkasz tu dwóch Straight-Jacket, zaatakuj ich wyłaniając się z ciemności. Po walce zabierz "Rifle Ammo" z pod zamkniętych drzwi prowadzących na pierwszy Catwalk - są tu jeszcze drugie drzwi, które prowadzą na drugi Catwalk, tym razem otwarte.

[Catwalk]

To chyba najbardziej klimatyczne miejsce w całej grze - przyjdzie ci tu rozwiązywać zagadkę. W rozwiązaniu pomoże ci informacja znaleziona w notatce - Wiring Notes, trzeba po prostu znalezione żarówki wstawić w odpowiednie reflektory. Rozwiązanie to (A-D - kolejność od drzwi) A - 500W, B - 125W, C - 750W, D - 250W. Po dopasowaniu żarówek idź na koniec Catwalk gdzie skorzystaj z dźwigni, która powinna (jeśli wszystko zrobiłeś/zrobiłaś dobrze) włączyć oświetlenie. Wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Zabij Straight-Jacket i wejdź w drzwi prowadzące na schody.

[Schody]

Odblokuj drzwi na dole i przechodź.

[Korytarz]

Uważaj na dwóch Arielów, po walce wejdź w drzwi po prawej.

[Balcony Corridor]

Do końca i przez drzwi.

[Korytarz]

Tu znów czeka cię spotkanie z Arielem - wejdź od razu w drzwi obok, aby go uniknąć.

[Lobby]

Zapisz grę i idź dalej na salę główną.

[Auditorium]

I do Storage.

[Storage]

I od razu na scenę (uwaga na Straight-Jacket).

[Stage]

I ostatni przystanek - Curtain Control.

[Curtain Control]

Użyj dźwigni (przy okazji podniesiesz notatkę), która wcześniej była niedostępna - w ten sposób podniosłeś/podniosłaś kurtynę, idź sprawdzić rezultat.

[Stage]

Po lewej stronie sceny znajdziesz "Shotgun Ammo", zaś po prawej - panel sterowania dekoracją. Na panelu użyj dźwigni nr. 1 (Scenery), a następnie dźwigni nr. 2 (Props), po czym przejdź przez ogromne lustro. Na drzwie nieopodal (po lewej) znajdziesz "Stage Office Key", kiedy skończy się flashback, wróć do normalnej wersji sceny i przejdź przez drzwi prowadzące do Curtain Control.

[Curtain Control]

Zapisz grę i wyjdź na korytarz.

[Korytarz]

Omiń Carriona i wejdź w drzwi obok.

[Korytarz]

Tu jak zwykle zaatakują cię dwie kukiełki - sprowadź je do poziomu podłogi i biegnij dalej. Kukiełki na końcu również spacyfikuj i przejdź przez drzwi do, których zdobyłeś klucz przed chwilą.

[Stage Office]

Po walce z Arielem odszukaj w tym pomieszczeniu Prop Control Lever, teraz możesz wracać na scenę.

[Korytarz]

Chyba nie sądziłeś/sądziłaś, że potwory pozwolą ci tam spokojnie dojść? W tym korytarzu chętni do walki to Ariel i Carrion.

[Korytarz]

W tym zaś grasuje trójka Ariel'ów - chociaż walkę z jednym z nich można sobie odpuścić, gdyż jest on prawie na końcu korytarza.

[Curtain Control]

Lada chwila walka z bossem, więc lepiej zapisać grę.

[Stage]

Na panelu kontrolnym użyj "Control Lever" i teraz wybierz następujące dźwignie nr. 2 (Scenery), i nr. 3 (Props). Jeśli jesteś gotowy/gotowa na walkę - przejdź przez lustro.

BOSS - Caliban

Cóż mogę poradzić - wyciągaj jak najcięższy sprzęt i strzelaj, uciekając co chwilę. Amunicję do Hunting Rifle (jeśli ją masz) stracisz bardzo szybko (wystarczy na ok. 3-4 serie po 4 strzały na każdą), wtedy czas na wyciągnięcie Shotguna - około 10 serii (po 2 strzały) i Caliban padnie. Po walce zabierz Falsehood Piece i obejrzyj cutscenkę.

[Lobby]

Ze zwłok Ariela zabierz "Motel Key", potem jeszcze zapisz grę i możesz już opuścić teatr.

Ulice Miasta

[Koontz St.]

Od tej pory na tej ulicy będą pojawiały się potwory więc uważaj. Idź wzdłuż ulicy aż dojdziesz do miejsca oznaczonego na mapie jako "Public Records".

[Public Records]

Rozejrzyj się w tym miejscu, powinieneś/powinnaś znaleźć następujące przedmioty: "Filling Cabinet", "Rifle Ammo" (x2), "Typewritter", "Service Pistol Ammo" (x2) oraz notatki. To była krótka wizyta, ale nie sądzę abyś narzekał(a) na nadmiar amunicji, więc znalezione tu paczki na pewno się przydadzą. Możesz już wrócić na ulicę.

[Koontz St.]

Biegnij dalej na zachód (możesz skręcić na Canyon St, jednak znajdziesz tam tylko "Hammer"), przy Cafe Sun znajdziesz "Health Drink" (pod stolikiem z parasolem), oraz "Service Pistol Ammo" (obok dużych drzwi). Zanim wejdziesz do Andy's Books możesz jeszcze sprawdzić ulicę Wilson St. - na jej końcu po prawej stronie znajdziesz "Service Pistol Ammo", oraz "Energy Drink".

[Andy's Books]

Na końcu tego pomieszczenia stoi manekin, na szczęście jego karabin ("Assalut Rifle") jest prawdziwy, podobnie jak amunicja ("Assalut Rifle Ammo" (x2)) do niego, leżąca na regale tuż obok. Drzwi wyjściowe są zamknięte, aby otrzymać klucz do nich trzeba podać odpowiedni kod w kasie fiskalnej, o czym dowiesz się z leżącej obok niej notatki. Kod to numer mieszkania w Greenfield Apartment, którego właściciel nie odbierał listów i jego skrzynka była przepełniona. Uważny gracz zapamiętał numer sprawdzając skrzynkę i go wpisze, roztargniony wróci i sprawdzi jeszcze raz, natomiast osoba czytająca tą solucję właśnie czeka aż go podam. ;) Kod to 213, po wpisaniu zabierz klucz i wyjdź z księgarni.

[Koontz St.]

Jesteś w znajomej oklolicy, wejdź na teren szpitala - drzwi są zamknięte, ale zdobędziesz tu kilka rzeczy takich jak: "Toolbox", "Shotgun Ammo" (x2) i "Health Drink". Wróć na ulicę i biegnij dalej na zachód jej prawą stroną. Zanim przejdziesz obok Post office skręć w prawo do alejki ze schodami - na jej końcu znajdziesz "Health Drink" i "Tire Iron". Ok, wracamy na Koontz St. a właściwie to na...

[Crichton St.]

Biegnij na północ i skręć w lewo, trafisz na plac z ławkami - na jednej z nich będą czekały na ciebie "Assalut Rifle Ammo" (x2) oraz "Health Drink" obok latarni w rogu. Teraz wróć na Crichton St. i biegnij na południe aż do General Store (jeśli jesteś zainteresowany/zainteresowana dodatkowymi przedmiotami to naprzeciwko sklepu, obok bramy znajdziesz "Rifle Ammo" (x2) i "Meat Gaff").

[General Stores]

Na jednej z półek leżą "Service Pistol Ammo" (x2), "Assalut Rifle Ammo". Obok działających chłodziarek po prawej znajdziesz "Screwdriver" i "Toolbox", zaś po drugiej stronie pod ścianą czeka na ciebie "Ampoule". Idź do drugiego wyjścia, jednak zanim z niego skorzystasz podnieś notatkę i "Health Drink" z lady, "Broken Pole" leżącą obok drzwi i ewentualnie zapisz grę.

[Crichton St.]

Przed wejściem na ulicę zabierz buteleczkę "Energy Drink" leżącą po prawej stronie na skrzynce, potem udaj się na Midway Ave.

[Midway Ave.]

Biegnij na wschód i skręć w prawo do alejki prowadzącej do ulicy Cielo Ave, mniej więcej w środku alejki znajdziesz "Health Drink".

[Cielo Ave.]

Idź na zachód - po lewej stronie zauważysz alejkę, w kótórej znajdziesz "Tire Iron", "Rifle Ammo", i "Health Drink". Biegnij dalej aż znajdziesz się na zakręcie - po jego zewnętrznej stronie jest wejście do Motelu, jeśli chcesz możesz już wchodzić i przenieść się dalej do następnego działu w opisie, lecz jeśli chcesz zebrać jeszcze kilka przedmiotów...

[Riverside Dr.]

Biegnij do końca ulicy, obok Blue Catfish Dinner zauważysz alejkę, w której leży "Target Pistol Ammo" i "Crate". Podnieś przedmioty i wróć się do Toluca Ave.

[Toluca Ave.]

Po lewej stronie ulicy (niemalże na rogu) zauważysz drzwi garażowe - pod nimi leżą "Health Drink", "Energy Drink" i "Assalut Rifle Ammo". Biegnij na wschód tym razem lewą stroną ulicy po czym skręć na mały plac po prawej, w którym kręci się wielki Carrion - znajdziesz tu "Shotgun Ammo" (x2). Biegnij dalej ulicą i za chwilę znowu skręć w prawo - w alejce z kontenerami znajdziesz "Hammer" i "Assalut Rifle Ammo". Idź jeszcze dalej na wschód i znowu skręć w prawo na złomowisko (Scrap Yard), znajdziesz tam: "Target Pistol Ammo", "Energy Drink", "Assalut Rifle Ammo" i "Shovel" teraz idź jeszcze po "Assalut Rifle Ammo" znajdujące się w północno wschodnim rogu Allen Storage i już możesz iść do motelu.

Riverside Motel

[Employee Parking]

Zapisz grę i wejdź do środka.

[Reception]

Z lady zabierz notatkę, tuż obok na ścianie wisi mapa, przejdź za ladę i z recepcji zabierz klucz ("Room 306 Key). Teraz wyjdź przez drzwi prowadzące na niewielki plac.

[Plac]

Przejdź przez południową bramę.

[Plac]

Na placu znajdziesz tylko "Crate". W pokoju 302 znajdziesz "Light Stand", a w pokoju 209 "Rifle Ammo" - reszta jest zamknięta. Teraz wróć do mniejszego placu i idź po znajdujących się tam schodach na górę.

[Balustrada]

Na jej końcu (tuż obok wejścia do pokoju 314) znajdziesz Health Drink. Zajrzyj do pokoju 312, jeśli chcesz zdobyć "Shotgun Ammo" (x2). W pokoju 316 nie ma nic poza "Light Stand". Teraz możesz już biec do końca balustrady, gdzie zejdź po schodach na kolejny plac.

[Plac]

Trafiłeś na plac z dwoma Carrionami i Calibanem, więc uważaj. W pokoju 308 znajdziesz tylko "Shotgun Ammo", ale czy warto ryzykować bliskie spotkanie z nowym przeciwnikiem (Twobackiem) dla jednej paczki? Tak czy inaczej skieruj się do pokoju 306, gdzie czeka na Ciebie lustro do przejścia i Twoback do ubicia. Witamy w alternatywnym motelu, enjoy your stay ;), przed wyjściem z pokoju 306 zabierz notatkę wiszącą obok drzwi. Teraz możesz iść do 309 po apteczkę, lub przejść jedynymi otwartymi drzwiami do niewielkiego placu obok.

[Plac]

W jednym z rogów leżą dwie paczki amunicji ("Shotgun Ammo"), zabierz je i idź do kolejnego placu.

[Plac]

W pokoju 301 znajdziesz apteczkę ("First Aid Kit"), w 209 "Spear", a w 503 lustro, przez które przejdź. W zmienionym pokoju znajdziesz notatkę, po jej przeczytaniu wyjdź z niego. Na placu znajdziesz łopatę ("Shovel") obok zielonych drzwi, przez które przejdź.

[Maintenance Room]

Obok wejścia znajdziesz "Toolbox" zaś za włączonymi maszynami "Health Drink", "Redeemer Ammo" i notatkę. Znajdziesz tu jeszcze dziwne urządzenie, które na razie zostaw, ale zapamiętaj, bo wkrótce się przyda. Teraz udaj się do...

[Maintenance]

Czas na przyjrzenie się poszczególnym pokojom przez wizjery - pierwszy po lewej zaprezentuje flashback, a po chwili będziesz mógł/mogła zobaczyć kalendarz z zaznaczoną "12". Warto przyjrzeć się też kolejnym wizjerom. W trakcie przechodzenia przez korytarz natrafisz na "Broken Pole", zaś na jego końcu zdobędziesz Manager's Office Key i zdjęcie. Widzisz na mapie "Manager's Office"? No to biegnij tam i na nic więcej nie zważaj.

[Manager's Office]

Mam nadzieję, że w drodze tutaj skorzystałeś/skorzystałaś z save'a, bo wkrótce czeka Cię walka z bossem. W tym pomieszczeniu znajdziesz notatkę "Filing Cabinet" i "Assalut Rifle Ammo".

[Plac]

Poza kolejnymi bezużytecznymi brońmi białymi na placu ("Tire Iron" i "Jagged Wood") w pokoju 108 możesz zdobyć nową broń palną - Redeemera + amunicję do niego ("Redeemer Ammo"), zaś w pokoju 106 "Kitchen Knife" i "Rifle Ammo" (x2). Po zebraniu wszystkiego idź do kuchni (Kitchen), gdzie czeka cię walka z bossem, jednak przed przejściem przez drzwi polecam save'ować, bo możesz tego żałować, jeśli źle wykonasz QTE, kiedy boss cię złapie.

BOSS - Butcher

Pomieszczenie jest małe, a Butcher wcale nie taki wolny, więc trzeba się spieszyć. Biegaj dookoła pomieszczenia co chwila zatrzymując się i oddając strzały z najlepszych broni. Polecam Assalut Rifle i Redeemer - z tego ostatniego wykorzystałem całą amunicję, a potem wystarczyło dobić bossa z karabinu.

[Dinner]

Podnieś notatkę, zapisz grę i przejdź dalej.

[Plac z basenem]

W basenie coś jest, ale Travis chyba boi się wody, więc na razie sobie daruj klikanie na drabince. ;) W pokoju 102 znajdziesz 2 paczki amunicji ("Rifle Ammo"), możesz zajrzeć do pokoju 201, jednak zapewniam, że nic tam nie ma. Następnie udaj się do Game Room.

[Game Room]

Podejdź do hałasującego pinballa i zabierz "Token", przed wyjściem włączy się flashback. Jeśli chcesz możesz pozbierać trochę kijów bilardowych po prawej ("Pool Cue"). Teraz udaj się do miejsca oznaczonego na mapie jako "Laundromat".

[Laundromat]

Po podniesieniu notatki i "Health Drink" podejdź do jednej z pralek i użyj na niej "Token". Czas na rozwiązanie zagadki - rozwiązać ją można za pomocą dwóch notatek: Janitor's Note, oraz Washing Machine Manual. Z pierwszej dowiesz się co wybrać na programatorze (Low Spin, 60 Degree Wash, Drain, Pre-Rinse - dokładnie w tej kolejności), a z drugiej - jakie są oznaczenia poszczególnych funkcji. Po rozwiązaniu zagadki pralka się otworzy i zdobędziesz tym sposobem klucz (Cleopatra Key).

[Plac z basenem]

Idź na górę po schodach, pokój 111 jest pusty, więc go pomiń i idź od razu do Cleopatra.

[Cleopatra]

Znajdziesz tu "Portable TV", "Rifle Ammo", zdjęcie, oraz dziurę w łazience, do której wskocz.

[Rose Suite]

W pokoju obok znajdziesz "Shotgun Ammo" i "Typewritter". Kaufman drań zamknął drzwi, więc musisz przejść przez lustro w łazience. Teraz możesz już wyjść przez drzwi (przed wyjściem możesz zebrać jeszcze zdjęcie i "Meat Hook").

[Plac z basenem]

Idź do Diner - zdobędziesz tam "Dagger", zaś z basenu wyciągnij "Jeweled Heart"; na placu znajdziesz jeszcze "Rifle Ammo" (x2). Jeśli chcesz możesz iść jeszcze do pokoju 102, jednak nie znajdziesz tam nic poza młotem ("Hammer"). Tak czy inaczej idź na górę po schodach. Pokoje tutaj są albo puste albo zamknięte, więc nawet sobie nie zawracaj głowy - idź od razu do drzwi prowadzących do Nero i użyj na nich "Dagger".

[Nero]

Z pierwszego pomieszczenia zabierz "Shotgun Ammo", z drugiego zdjęcie, a z trzeciego "Meat Cleaver", po czym wskakuj do dziury.

[King Suite]

Po wyjściu z toalety nie przechodź jeszcze przez dziurę w ścianie - najpierw zabierz apteczkę obok.

[Maintenance]

Na końcu korytarza jest zdjęcie zabierz je i przejdź przez drzwi z jego drugiej strony.

[Maintenance Room]

Zabierz notatkę po drodze i przejdź przez kolejne drzwi.

[Plac]

Idź do pokoju 503, zmień rzeczywistość i wracaj do Maintenance Room.

[Maintenance Room]

Pamiętasz przyrząd, który wcześniej polecałem zapamiętać? Użyj na nim "Jeweled Heart", dzięki czemu otrzymasz pierścionek ("Wedding Ring"). Teraz biegnij do recepcji (Recepction).

[Reception]

Podejdź do urządzenia i wpisz na nim datę "12.06.1961". Skąd to się wzięło? Dzień - zaznaczony w kalendarzu, miesiąc - opcja examine na znalezionym pierścionku, rok - opcja examine na "Lucky Quarter" Travisa. Po wpisaniu daty wysunie się miejsce na otwór, w które włóż pierścionek. Teraz zabierz kucz ("Room 500" key) z półki w recepcji i możesz biec do tego pokoju (aby do niego wejść musisz zmienić rzeczywistość na alternatywną w pokoju 503).

[Room 500]

Obok masz save'a - zapisz grę i biegnij do końca korytarza gdzie czeka cię walka z...

BOSS - Daddy

Pomieszczenie jest bardzo małe, jednak unikanie macek bossa nie jest specjalnie trudnym wyzwaniem - kilka serii z karabinu i będzie po nim. Po walce podnieś Truth Piece i w tym momencie epizod w motelu zakończy się.

Alchemilla Hospital

[Piwnica]

Wizyta w tym miejscu będzie bardzo krótka i będzie polegała tylko na rozwiązaniu zagadki - ułożeniu Flaurosa. Z pomieszczenia w którym się znajdujesz zabierz "Redeemer Ammo", "First Aid Kit" i przejdź dalej, do następnego. Gdy już tam będziesz zabierz z kartonowych pudeł "Ampoule" i "Assalut Rifle Ammo" (ewentualnie "Wrench") po czym podnieś "Present Piece" na środku pomieszczenia i bierz się za układanie Flaurosa. W pierwszy slot włóż trzecią część i przekręć ją dwa razy (kwadratem), po czym wciśnij R1. W następny slot włóż pierwszą część i ją również przekręć dwa razy i znowu naciśnij R1. Do tego slotu będzie pasować druga część, którą również obróć 2 razy i znowu użyj przycisku R1, by przenieść się do ostatniego. Włóż do niego ostatnią część, lecz tym razem przekręć ją tylko raz. Po rozwiązaniu zagadki czas się stąd zabierać - wyjdź na korytarz drzwiami, przez które przeniknęła Alessa. Znajdziesz się w korytarzu, w którym tylko jedne drzwi są otwarte - prowadzą do klatki schodowej, dzięki której znajdziesz się w znajomym korytarzu.

[Korytarz]

Możesz spokojnie skorzystać z drzwi wyjściowych, wcześniej korzystając z punktu zapisu gry.

Ulice Miasta

Znalazłeś/znalazłaś się na ulicach miasta, które nie są teraz przyjazne (a kiedy były?). Za tobą jest "Ampoule" oraz "Shovel", zabierz przedmioty i biegnij przed siebie aż natrafisz na mapę wiszącą na ścianie jednego z budynków (chyba nie da się jej przegapić). No cóż - teraz pozostaje ci biec aż do czerwonego znaku na mapie, polecam biec szybko i nie oszczędzać "Energy Drinków", bo droga nie jest krótka, a potworów całe mnóstwo. Jeśli chodzi o przedmioty to mnie udało się wypatrzeć: "Redeemer Ammo" (x2), "First Aid Kit", "Assalut Rifle" (x3), "Energy Drink", "Tire Iron" i "Health Drink" - pierwsze dwie pozycje zdobyłem skręcając na początku w lewo (na ulicy Koontz St.), zaś pozostałe przedmioty, to to, co udało mi się zdobyć po drodze. Tak czy inaczej w końcu trafisz do...

[Green Lion Antique Shop]

Nie ma tu nic do znalezienia, więc od razu odszukaj otwór w jednej ze ścian i z niego skorzystaj.

[Cult Anteroom]

W korytarzu znajdziesz punkt zapisu gry (po lewej stronie), kiedy będziesz gotowy/gotowa udaj się korytarzem po prawej, czas na finałową walkę...

BOSS - Alessa's Dream

Chyba nie muszę pisać, aby trzymać dystans, korzystać z najlepszych broni i używać najlepszych środków leczących wrazie potrzeby? W takim razie napiszę tylko, że kiedy demon atakuje meteorami na ziemi pojawiają się wcześniej pomarańczowe znaki, dające ci szansę na szybki unik. Powodzenia!


To już koniec. Gratulacje, właśnie ukończyłeś/ukończyłaś Silent Hill: Origins! :)