:: Menu ::  |Silent Hill|Silent Hill 2|Silent Hill 3|Silent Hill 4|SH: Origins|Silent Hill 5|SH: Shattered Memories|Inne|Underground|Autorzy|Download|Forum|Linki|
   > The Arcade
   > The Escape
   > Komiksy
   > SH gościnnie

















































































































































































































 

    Inne - Silent Hill gościnnie
   ----------------------------------

New International Track & Field (Nintendo DS)

Pyramid Head ma swoje potrzeby, ot nowy Great Knife, konserwacja okapu na głowie - a nie zawsze, tak jak na obrazku poniżej można liczyć na Świętego Mikołaja. Postanowił odkryć przed światem, że posiada inne talenty aniżeli nachodzenie (nie) winnych ludzi niczym upierdliwy komornik. Postanawia wziąć udział w Olimpiadzie, a konkretnie w nowej grze Konami "New International Track & Field" zaplanowanej dla Nintendo DS. Wreszcie jego niesamowity sprint (SH2 + korytarz w szpitalu na poziomie Hard = nowy rekord świata) zostanie należycie spożytkowany.

   Oto jak prezentuje się nasz znajomy:



Skacząc o tyczce zapewne będzie odwracał głowę, żeby nie strącić poprzeczki ;].
Został również przeuroczo opisany:

Wiek: Nieprzemijający.
Pochodzenie: Czeluście Koszmaru.
Lubi: Torturować i dokonywać egzekucji
Nie lubi: Wszystkiego co drogie Twemu sercu
Specjalna umiejętność: Siła

"Pyramid Head to ksywa istoty siejącej największą grozę z małego miasteczka zwanego Silent Hill. Właśnie powrócił z krótkiej, ale dostarczającej mu sporej morderczej rozrywki, wycieczki do Hollywood. "Pyramid" (to zdrobnienie tylko dla znajomych) lubi bardziej niż cokolwiek innego zadawać ból swoim Great Knifem wszystkiemu co żywe! Jego tożsamość jest anonimowa, a jedyne dźwięki jakie wydaje to chrząkanie i stękanie, które wydobywają się spod jego hełmu. Przeraźliwy rywal i bardzo drażliwy gdy przegrywa, Pyramid Head został wysłany z zakamarków piekła, by stanąć w szranki z ludźmi i pokazać, że demony potrafią walczyć o złoto!"


Puty

Mary Elizabeth McGlynn na Anime Expo 2007

Mary Elizabeth McGlynn Tytułem wstępu - wywiad ten miał miejsce przed panelem dyskusyjnym z udziałem Mary Elizabeth McGlynn na Anime Expo 2007 w Kalifornii, gdzie była zaproszona jako gość honorowy. Całość jest bardzo obszerna - rozmówca okazał się fanem SH, więc po początku przechodzę do pytań związanych z samym Silentem i grami.

Pełną wersję znajdziecie tutaj:
http://www.tokidokijournal.com/article.php?id=737

A tutaj linki do filmu ze wspomnianego na początku panelu
(widać w nim, że Mary to bardzo miła i sympatyczna osoba):

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=aTi3NAX2t2g
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=NTrCFUqTyXs
Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=9y3V-3rK04Q
Part 4: http://www.youtube.com/watch?v=TPOxnfDjnVI
Part 5: http://www.youtube.com/watch?v=dK_c6jsxnXs
Part 6: http://www.youtube.com/watch?v=U21Zj0yLho8
Part 7: http://www.youtube.com/watch?v=7U9wfoEz3CY

Hayate: Po pierwsze, niektórzy nasi czytelnicy mogą nie wiedzieć czym się zajmujesz, czy mogłabyś się zwięźle przedstawić?

Mary Elizabeth McGlynn: Nazywam się Mary Elizabeth McGlynn, i jestem reżyserem ADR(Automated dialogue replacement lub Additional dialogue recording ) w anime. Wykonałam tą pracę przy takich produkcjach jak Cowboy Bebop, Wolf's Rain, Digimon sezon trzeci i czwarty, Naruto którego reżyseruję aktualnie oraz całą masę gier, między innymi: Devil May Cry, Drakengard, Superman, w różnych rodzajach tej formy rozrywki. Jestem także głosem w Major Motoko Kusanagi z Ghost in the Shell, Julią w Cowboy Bebop, Lady Jaguarą z Wolf's Rain, oraz wielu innych postaci. Śpiewam również wszystkie piosenki w Silent Hill, 3, 4 i Origins, czyli praktycznie wszystkie z tej serii.

H: Większość z Twoich głównych ról związanych z podkładaniem głosu w anime to serie wydawane przez Bandaii. Czy pracowałaś bezpośrednio dla nich czy też to tylko przypadek? Czy jest jakiś wydawca z którym najlepiej Ci się pracowało?

MEM: To tylko zbieg okoliczności. Firmą, która posiada prawa własności jest Bandai ale zatrudniają oni inne, takie jak: Zero Limit, Studiopolis, Cup or Tea, PCB Productions, Bang Zoom Entertainment, by zrobić dubbing albo lokalizację. Pracowałam dla wszystkich tych firm więc o ile szczęście dopisało miałam szansę na przesłuchanie. Może Bandai ma role, które pasują do mojego głosu.

H: Posiadasz niewielką ilość Twoich ról voice-actingowych w grach ze stajni KONAMI i wykonałaś piosenki będące motywami przewodnimi dla Top Gun: Fire at Will, Ace Combat Zero...

MEM: Wow! Widzę, że jesteś solidnie przygotowany.

H: Jak tylko usłyszałem pierwsze wokalne utwory w Silent Hill, pomyślałem, że muszę znaleźć więcej od tego wykonawcy. Nie zdołałem jednak znaleźć piosenki z gry Top Gun.

MEM: Ja też nie. Może to i lepiej.

H: No nie wiem, to wydaje się interesujące. Ale piosenka w Ace Combat była bardzo dobra, jakże inna od tych w Silent Hill, ale cały czas - bardzo dobra. Jak to się stało, że związałaś się z Konami?

MEM: Poprzez Zero Limit Productions. Top Gun dzięki Pepper Jay Productions. Kiedy przybyłam do Los Angeles, śpiewałam w klubach w mieście i pracowałam z Pepper Jay Productions i Johnem Michaelem Ferrarim. Obydwoje mieliśmy zwyczaj przebywania w Smokehouse i śpiewaliśmy trzy, cztery albo pięć nocy w tygodniu. To Pepper Jay zatrudniło mnie do Top Gun. Wsadzili mnie w samolot do San Francisco i nagrywaliśmy tam. Ale przy wszystkich innych grach pracowałam dzięki Zero Limit Productions.

H: Jak blisko współpracowałaś z Akirą Yamaoką przy piosenkach w Silent Hill? Czy miałaś jakiś wkład w kwestii ich słów? Jak wygląda proces pisania i nagrywania piosenki?

MEM: Więc, Joe Romersa jest kluczowym kontaktem z Akirą. Joe był tym który dostał utwory od Akiry i wpadł na pomysł słów, i ich motywy przewodnie, to on jest tym który to napisał. Kiedy robimy próbę generalną piosenki, którą zrobiliśmy, tuż przed ostatecznym nagraniem, omawiamy ścieżkę wszystkiego, nawet wokali z tła i zgodność tego co pozostało. I jeśli słowa tych piosenek wywołują emocje, wtedy jestem szczęśliwa, że mogłam troszeczkę przy tym pomóc, ale to Joe Romersa się do tego walnie przyczynił. No i wtedy gdy Akira przybył do miasta. Yamaoka okazał się miłym, sympatycznym gościem, który jest bardzo inteligentny i pasjonuje się tym co robi. To są naprawdę wspólnie opracowane starania, a on, jest szczerze otwarty na nasze sugestie. Ale my przede wszystkim staraliśmy się realizować jego wizję i skupialiśmy się na robieniu tego czego chce Akira.

H: Czy seria Silent Hill była Ci znana przed Twoim śpiewaniem w jej trzeciej części?

MEM: Tak, słyszałam o tym troszeczkę, ponieważ czasami lubię mroczniejsze strony pewnych rzeczy, jednak nie grałam w to. Ale kiedy dostaliśmy cynk, że jest szansa, że możemy zostać w to zaangażowani sprawdziłam grę, która w rezultacie zaskoczyła mnie i podeskcytowała. To było naprawdę intrygujące ponieważ jej spora część przypomniała mi, że jestem fanką Jaccob's Ladder, więc pewne wizualia w niej oraz uczucia i nastrój, przywołały tamte świadome śnienie, strumień świadomości, wizje koszmaru jakie masz i tu i tam.

H: Piosenka "Waiting For You" jest dołączona jako bonusowy utwór do soundtracku Silent Hill 4, ale z tego co wiem, nie pojawia się w grze. Była za to w filmowej adaptacji. Co było powodem nagrywania tego konkretnego utworu, skoro i tak nie miał znaleźć się w grze?

MEM: Nie wiem. My tylko nagraliśmy piosenki a oni zrobili z nimi co chcieli. Wiem, że zrobili kilka remiksów, i jednego doczekało się właśnie "Waiting For You". To brzmiało tak jakbyśmy nagrywali to na Wembley lub innym stadionie. Efekt był niesamowity - zrobili fenomenalny remiks.

H: To miało być moje następne pytanie: czy piosenka była nagrywana na żywo, czy zremikoswana tak jak to przedstawiłaś.

MEM: Nie była robiona "na żywo". Jednak mam nadzieję, że uda nam się wspólnie zagrać koncert.

H: Miałem nadzieję, że zrobią to w tym roku, gdy Ty zostałaś zapowiedziana jako gość. Skontaktowałem się z Chasem (Wangiem, Marketing dla Expo) i spytałem czy jest możliwość by zrobić koncert Silent Hill.

MEM: Może w przyszłym roku. Zobaczymy co się da zrobić.

H: To by było niesamowite.

MEM: Myślę, że mamy dość piosenek na cały album.

H: Tak, z kilkoma z SH3 i SH4, oraz z Origins, które już niebawem... Ilu utworów wokalnych możemy się spodziewać po Silent Hill:Origins? Czy wszystkie są nowe, bądź też ponownie wykorzystano te z poprzednich częsci?

MEM: Myślę, że cztery. Wszystkie są nowe. Możesz usłyszeć jedną w trailerze. O ile mnie pamięć nie myli nazwaliśmy ją Lonely Moon w tamtym czasie, ale nie jestem pewna jaką nazwę ma teraz. Ale możesz sprawdzić to w Internecie.

H: Czy możemy oczekiwać od Ciebie jakiejkolwiek piosenki w SH5?

MEM: Nie mogę jeszcze o tym mówić.

H: Uczciwie przyznaję, że nie grałem w Top Gun Fire at Will ani w Ace Combat 5, ale udało mi się ściągnąć piosenkę "The Yourney Home" z Ace Combat 5. Jest również wspaniała, ale Twoja praca przy soundtrackach w Silent Hill 3 i 4 jest fantastyczna. Masz świetny głos i zdecydowanie uchwyciłaś w nim feeling uniwersum Silent Hill. Czy rozważałaś nagranie większej ilości muzyki oprócz tych kilku piosenek wykonanych dla soundtracków z gier?

MEM: Tak, od czasu do czasu telefonuje Joe i mówi: "Mary, musimy wyprodukować album" ja mu odpowiadam: "Pewnie, zróbmy to Joe". Ale jestem tak przytłoczona reżyserowaniem w tych dniach, ze muszę poczekać na dzień, w którym będę mogła wrócić do tej propozycji. Bardzo chciałabym zrobić oryginalny album, to byłoby wspaniałe. Ale robię się troszkę za stara, by jawić się jako wschodząca gwiazda, więc może byłoby to przedsięwzięcie tylko dla fanów.

H: Ale dostarczyłoby Ci to przyjemności, prawda?

MEM: Tak. Zrobiłabym to bardzo chętnie.

H: Czy poza pracą jesteś fanką anime lub gier video?

MEM: Tak, aktualnie jestem zagłębiona w Death Note, myślę, że to fantastyczna seria. Nigdy nie kupiłam mangi wcześniej, ale kiedy usłyszałam o tej, zrobiłam to. Jeden z fanów powiedział mi, że powinnam to sprawdzić i myślę, że jest to najbardziej ekscytująca rzecz którą posiadam od dłuższego czasu. Przynajmniej w moim odczuciu - jest fantastyczna. Jest naprawdę tak dobra. Jeśli chodzi o gry - kupiłam platformę Wii dla nas. I wielką frajdę sprawia mi granie w tenisa. Muszę przyznać, to prawdziwa zabawa. Reżyserowałam te wszystkie gry dla Wii i teraz jestem zafascynowana jak to wszystko działa na tej platformie. Sprawdziłam też przelotnie Clash of the Ninja Revolution dla Wii i pomyślałam " No tak, musisz pokręcić trochę nunchukiem, żeby zrobić Rasengan."

H: Czy byłaś fanką zanim poszłaś w stronę voice-actingu i reżyserowania? A może twoje zainteresowania wytworzyły się poprzez Twoją pracę?

MEM: Pamiętam, że jak byłam młodsza byłam pod wrażeniem widząc kilka dzieł Mizayakiego - to było takie piękne, zupełnie nie podobno do tego co mamy tu, w Stanach i chciałabym zrobić cos takiego pewnego dnia. Ale nigdy nie sądziłam, że skończę pracując przy tym. Jakiś wszechmocny byt tak mnie poprowadził, nie potrafię tego opisać. W momencie gdy zaczęłam to robić, pokochałam to i chciałam oglądać tego coraz więcej. To samo z grami. Anime przyszło pierwsze, ale przemył gier eksplodował w ostatnich kilku latach. Zwłaszcza z polepszeniem CG i wszystkiego innego, teraz dostajesz rzeczy, które są coraz bardziej kinowe, więc mogą więcej w zakresie opowiadania historii i developingu postaci. To jak kinowa interakcja pomiędzy graczem a twórcą i to jest zdumiewające.


H: Jakie są Twoje ulubione serie gier i anime?

MEM: Nie jestem jakoś szczególnie wprawiona w ruchach kontrolerami, więc kiedy wydali grę Harry Potter na Maca byłam podekscytowana ponieważ mogę siedzieć cały dzień i wykonywać Flipendo, ale to wszystko co potrafię w tym zakresie najlepiej. Co do anime - miałam szczęście pracować w tych, których jestem taką samą fanką jak ludzie, którzy je oglądają, jak: Cowboy Bebop, Wolf's Rain dla mnie był ogromny. Trzeci sezon Digimonów po prostu pokochałam, było w nim coś specjalnego. Teraz zakochałam się w Naruto - nie w postaci - ale samej serii, bo ma coś dla każdego. Są tam wspaniałe przesłania, daje dobry przykład dzieciom, jest dobrze pomyślany i zaprojektowany.

H: Czy jest jakiś jeden gatunek gier lub anime, w których chciałabyś spróbować swoich sił w reżyserowaniu?

MEM: Przeszłam pełen zakres w kwestii gier. To znaczy, przywykłam do robienia gier walki... jedyną dziedziną w której nie brałam udziału zbyt często są gry RPG, ale nie przejmuję się tym za bardzo. Preferuję ostrzejsze klimaty, wiesz, Devil May Cry albo Castlevania. Chciałabym zrobić więcej w klimatach superbohaterów, zagrać czarny charakter, albo cos w tym stylu. Właściwie to zrobiłam X Men live show w Universal Studios jakieś 15, 16 lat temu i spotkałam Stana Lee. Przedstawił nowy czarny charkter - Cassandrę i miałam ja grać na scenie. To była wspaniała zabawa, od tego czasu lubię te klimaty.

H: Ostatnio robi się dużo crossoverów gdzie artyści z mang i anime są angażowani w historie superbohaterów.

MEM: Tak, może Spike Spiegel i Wolverine wyruszą razem w jakąś ciekawą przygodę.

H: Tak, nigdy nic nie wiadomo. Czy jest jeszcze coś, co chciałabyś przekazać swoim fanom?

MEM: Dzięki za wsparcie, za oglądanie i słuchanie, krytykę i bycie dla nas twardym od czasu do czasu, a co za tym idzie stymulowaniem nas do robienia lepszych dubbów, lepszej pracy. Odnośnie sprawy Silent Hill, nigdy nie myślałam, że zaśpiewam "profesjonalnie", że otrzymam takie wsparcie, odzew jaki po tym dostałam był po prostu ogromny. Więc wiesz dla takiej "starszej pani" jak ja śpiewanie dla gier video było jak spełnienie i za to dziękuję.

H: Dziękuję, że poświęciłaś czas na rozmowę z nami.

MEM: To była dla mnie przyjemność.

Wstęp i tłumaczenie: Puty