Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Gry Silent Hill
Autor Wiadomość
Ibereth 
Cockroach


Dołączyła: 05 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-11-05, 18:03   Gry Silent Hill

Witam. Jestem zupełnie nowa w temacie. Po obejrzeniu dwóch ekranizacji gier chciałam spróbować swoich sił w grze. I teraz pytanie. Od której części zacząć grę, którymi kontynuować. I czy wszystkie główne części są dostępne na PC? Niestety konsoli nie posiadam.
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2012-11-05, 18:14   

Łatwo znaleźć informacje w necie odnośnie gier.

Na PC wyszło 2, 3, the room, homecoming. Są też wersje pierwszej części na PC w teorii - są z nimi problemy. Jeżeli umiesz obsłużyć emulator PS2 to zagrasz też w Shaterred Memories.

Ibereth napisał/a:
I teraz pytanie. Od której części zacząć grę, którymi kontynuować
Jak chcesz poznać sens serii to najlepiej 2 albo 3. 3 To kontynuacja jedynki (odległa w czasie) - ale jest zrobiona w dość przystępny sposób. Powiedział bym SH1 ale pewnie miała byś trudności z grą w to na PC etc.
Ostatnio zmieniony przez lolek00 2012-11-05, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ibereth 
Cockroach


Dołączyła: 05 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-11-05, 18:16   

Hmm, czyli jedynka też jest na emulator? Może bym jakoś spróbowała.
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2012-11-05, 18:35   

Dawaj jedyneczkę przez emulator, potem dla odmiany dwójeczka i na koniec trójeczka.
 
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2012-11-05, 18:41   

Ja pobrałem kiedyś SH1 na PC, ważyło 112 MB o dziwo tylko. I to była wersja jakby zespolona z emulatorem - nie trzeba było go instalować osobno.

Ale miałem problemy ze sterowanie poważne ; / nie dało się też normalnie wyłączyć gry.
_________________

 
 
Salvin 
Cockroach


Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 95
Wysłany: 2012-11-05, 19:06   

Nie ma PC wersji pierwszej części. Jest instalator, ale gra się przez emulator uruchamia. Na PC oficjalnie jest 2, jednak problemy z dźwiękiem czasami się zdarzają. Polecam ściągnąć patcha, na stronie Konami jest. SH3 na PC jest właściwie idealny, także żadnych problemów nie powinien stwarzać. SH4 na PC już taki ładny niestety nie jest. Wyblakła kolorystyka, to można jeszcze skorygować i niestety lock FPS na 15 w filmikach, ale ogólnie da się grać.
 
 
Ibereth 
Cockroach


Dołączyła: 05 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: 2012-11-05, 19:33   

To się chyba zastanowię, czy wpierw nie zakupić konsoli. Ale teraz pytanie czy uda mi się zagrać we wszystkie części mając PS2/PS3 i PC?
 
 
AlaV 
Lying Creature
WFRP Player



Wiek: 33
Dołączyła: 26 Paź 2009
Posty: 478
Skąd: Orsay, France
Wysłany: 2012-11-05, 20:53   

Uda Ci się. Nikt nie wspomniał o Originsie: jest tylko na PS2 i PSP, także z konsolą jak najbardziej zagrasz (ewentualnie przez emulator).


Jeśli chodzi o Sh1 wersję zemulowaną, nie zgadzam się z lolkiem. Gra działa ok, trzeba tylko trochę uważać na sterowanie, ale można się szybko przyzwyczaić.
_________________
"Through the darkness of future's past
Magician longs to see.
One chants out between two worlds
FIRE WALK WITH ME"
 
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 37
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-11-10, 11:46   

Najlepiej zagrać w pierwszą cześć z 1999r na PS1. Najławiej przez PC na emu, jeśli nie masz której kolwiek konsoli Sony Playstation.
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
Towarzysz Lenek 
Cockroach
Mah drills!



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 40
Skąd: Lab X-21
Wysłany: 2012-11-18, 20:47   

Zacznij od 1. Dobrze działa na emulgatorach, choć zdarzają się nieprzyjemne glitche.
Sam zacząłem od 2, ale wydaje mi się, że dopiero po pyknięciu w 1 jakoś lepiej do tego podszedłem. 1 daje imho więcej takiej wiedzy ogólnej co się dzieje w mieście.
_________________
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 37
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-11-19, 11:20   

Najlepszy emu to ePSXe 1.8.0 z pluginem graficznym gpuBladeSoft
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
Zaratul 
Valtiel



Wiek: 39
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 1338
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2012-11-19, 16:23   

O! Dobrze wiedzieć że wersja 1.8.0 wyszła.Przetestuje się ją.
_________________

 
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2012-11-19, 21:00   

Zrobiliście mi ciśnienie, chyba sam przytnę w jedyneczkę.
 
 
 
Redrum 
Cockroach



Wiek: 35
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 12
Skąd: Luton, UK
Wysłany: 2012-11-20, 22:41   

Ja mam ochotę ostatnio zagrać w jedyneczke na PS2, ale się trochę waham. Nie wiem czy wersja slim tej konsoli odtwarza gry z pierwszej Playstation. ;|

Do tego dochodzi też przyjemność z grania na płaskim telewizorze. Widzieliście kiedyś jak okropnie wyglądają gry z konsol starszych generacji na LCD? Czy myślicie, że kable composite mogły by tutaj choć odrobine poprawić jakość obrazu, czy to raczej rarytas przeznaczony wyłącznie do gier obsługujących jego możliwości?
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2012-11-20, 22:45   

Redrum napisał/a:
Ja mam ochotę ostatnio zagrać w jedyneczke na PS2, ale się trochę waham. Nie wiem czy wersja slim tej konsoli odtwarza gry z pierwszej Playstation. ;|


Odtwarza. Śmiga elegancko.
 
 
 
kaem 
Cockroach


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 9
Wysłany: 2013-01-14, 12:28   

Silent Hill 1 tylko na ePSXe z pluginami od Pete's. Po odpowiedniej konfiguracji pluginu GPU emulowana gra wygląda ZNACZNIE lepiej niż na PSX, nie brakuje żadnych efektów graficznych i nie ma żadnych glitchy.
Ktoś z Was testował ePSXe wersji na androida?
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 37
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-01-15, 16:45   

Przy emulacji hardwarowej zawsze będzie brakować jakiś efektów graficznych których nie ma normalnie w DirectX lub OpenGL... dla portów z innych platform muszą ona być emulowane przy pomocy takich rzeczy jak PixelShader lub pisane od nowa. Takie efekty mogą być tylko interpretowane na jakieś znane. Dopiero emulacja softwarowa oddaje dokładną wizję twórców.
Osobiście nie uważam że SH1 w 1080p wyglada LEPIEJ niż na konsoli.
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
kaem 
Cockroach


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 9
Wysłany: 2013-01-15, 23:03   

Przez lata grałem na ePSXe na różnych pluginach i ustawieniach. Dopiero w którymś momencie, prawdopodobnie jak kupiłem lepszą kartę graficzną mogłem pozwolić sobie na włączenie pewnych funkcji w ustawieniach pluginu od PETE'go. Wcześniej włączenie tych opcji bardzo spowalniało mi emulowane gry więc sobie odpusciłem. Zauważyłem jednak , że po zmianach w ustawieniach pojawiło się kilka nowych efektów w takich grach jak Metal Gear Solid czy właśnie Silent Hill. Np jak jest ekran loadingu w Silent Hill, kiedy widać od tyłu biegnącego Harry'ego to pojawił się efekt smużenia/blurmotion. Tych efektów było jeszcze kilka ale już nie pamiętam jakie bo ePSXe nie odpalałem od 8 lat albo i więcej -dziś zrobiłem to znowu i kusi mnie zagrać w SH po polsku ;D

Zwykłe ustawienia Ustawienia zaawansowane

Jeśli chodzi o oczywiście subiektywne odczucia czy gra wygląda lepiej lub gorzej w 1080p to przyznaję Ci rację. Gra na oryginalnym PSX/PSOne na TV CRT wygląda na swój sposób bardzo klimatycznie - obraz jest taki "brudny" i poszarpany pasujący do świata SH. Przy wyższej rozdzielczości gra robi się bardziej gładka i kanciasta. Można sobie trochę pomóc bo z tego co pamiętam był plugin/shader, który dodawał szum na obrazie ePSXe.

Tyle dałem radę wycisnąć z ePSXe v1.80
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 37
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-01-16, 08:03   

Możesz podać różnicę w ustawieniach tego pluginu?
Osobiście jestem purystą i wolę grać tak jak twórcy sobie ustalili, tzn nie mam osobiście problemu w graniu w SH w wyższej rozdzielczości o ile "jakość" obrazu na tym nie traci.
Kiedyś bardzo lubiłem grać na pSX z uwagi na prostotę, bezpluginowość i to że emulator wyświetlał gry w ogryinalnej wewnętrzenej rozdzielczości upscalowanej tylko do wyślwietlanej (tak jak to robią konsole) Np. jakieś dziwne typu 256x244 lub 640x240 tylko ze w poprawnym aspect ratio.
Jednakże kiedyś zgrałem osobiście z prawdziwego PSX na DVD (nagrywarke PVR) takie gry jak MGS i SH i moglem osobiscie porównać screeny i zobaczyc na poziomie PIXELI czy obraz sie zgadza w danym momencie. Okazało się że pSX ma pełno przekłamań.
Koniec końców ePSXe okazał się najlepszym emu, najdokladniejszym pluginem graficznym gpuSoftBlade (choc nie idealnym).
Osobiście ważam ze takie gry jak SH traca przy rozmazywaniu textur oraz usunięciu ditheringu (15bitowy kolor)
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
kaem 
Cockroach


Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 9
Wysłany: 2013-01-16, 10:26   

Właśnie przetestowałem plugin gpuBladeSoft i stwierdzam, że ma ogromne wymagania ;]
Tutaj link do najnowszej wersji http://www.emucr.com/sear...&max-results=12
Na moim i5 2500k 4,4GHz przy Internal Resolution 2x2 gra zacina niemiłosiernie. Plugin ma praktycznie te same funkcje jak plugin, o którym wcześniej pisałem tzn shadery, filtrowania itp. Niestety obiekty 3D są bardzo poząbkowane tzn jakby grę uruchomił w bardzo niskiej rozdzielczości bez antyaliasingu.

Plugin P.E.Op.S OpenGl Driver 1.78 posiada funkcję "Force 15 bit framebuffer updates" - cokolwiek to znaczy :P link do niego http://www.pbernert.com/gpupeopsopengl178.zip

Takie mam ustawienia jesli chodzi o plugin wg mnie najlepszy/najwydajniejszy, link http://www.pbernert.com/gpupeteogl209.zip



Szczególnie te ustawienia są odpowiedzialne za wyświetlanie efektów graficznych PSX. Kilka lat temu na procesorach do 1GHz włączenie tych opcji spowalniało drastycznie grę.



Stroma domowa pluginu
http://www.pbernert.com/html/gpu.htm#OGL2
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 37
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-01-17, 09:34   

Nie wydaje mi sie zeby Off-Screen draw i Framebuffer upload trzeba bylo ustawiac na 2.... raczej nic to nie zmienia chyba że chcesz robić jakieś widescreen hacki.
Tych pluginów nie musisz mi przedstawiać. Są najpopularniejsze.
gpuBladeSoft jest pluginem softwareowym i wymaga masywnych nakładów mocy i nie polecałym ustawiać wyżej Internal Resolution niż 1x1
kaem napisał/a:
Niestety obiekty 3D są bardzo poząbkowane tzn jakby grę uruchomił w bardzo niskiej rozdzielczości bez antyaliasingu.
Taki urok gier PS1 w progresive scan.
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group