Witam. Jestem zupełnie nowa w temacie. Po obejrzeniu dwóch ekranizacji gier chciałam spróbować swoich sił w grze. I teraz pytanie. Od której części zacząć grę, którymi kontynuować. I czy wszystkie główne części są dostępne na PC? Niestety konsoli nie posiadam.
Na PC wyszło 2, 3, the room, homecoming. Są też wersje pierwszej części na PC w teorii - są z nimi problemy. Jeżeli umiesz obsłużyć emulator PS2 to zagrasz też w Shaterred Memories.
Ibereth napisał/a:
I teraz pytanie. Od której części zacząć grę, którymi kontynuować
Jak chcesz poznać sens serii to najlepiej 2 albo 3. 3 To kontynuacja jedynki (odległa w czasie) - ale jest zrobiona w dość przystępny sposób. Powiedział bym SH1 ale pewnie miała byś trudności z grą w to na PC etc.
Ostatnio zmieniony przez lolek00 2012-11-05, 18:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma PC wersji pierwszej części. Jest instalator, ale gra się przez emulator uruchamia. Na PC oficjalnie jest 2, jednak problemy z dźwiękiem czasami się zdarzają. Polecam ściągnąć patcha, na stronie Konami jest. SH3 na PC jest właściwie idealny, także żadnych problemów nie powinien stwarzać. SH4 na PC już taki ładny niestety nie jest. Wyblakła kolorystyka, to można jeszcze skorygować i niestety lock FPS na 15 w filmikach, ale ogólnie da się grać.
Uda Ci się. Nikt nie wspomniał o Originsie: jest tylko na PS2 i PSP, także z konsolą jak najbardziej zagrasz (ewentualnie przez emulator).
Jeśli chodzi o Sh1 wersję zemulowaną, nie zgadzam się z lolkiem. Gra działa ok, trzeba tylko trochę uważać na sterowanie, ale można się szybko przyzwyczaić.
_________________ "Through the darkness of future's past
Magician longs to see.
One chants out between two worlds
FIRE WALK WITH ME"
Zacznij od 1. Dobrze działa na emulgatorach, choć zdarzają się nieprzyjemne glitche.
Sam zacząłem od 2, ale wydaje mi się, że dopiero po pyknięciu w 1 jakoś lepiej do tego podszedłem. 1 daje imho więcej takiej wiedzy ogólnej co się dzieje w mieście.
Ja mam ochotę ostatnio zagrać w jedyneczke na PS2, ale się trochę waham. Nie wiem czy wersja slim tej konsoli odtwarza gry z pierwszej Playstation. ;|
Do tego dochodzi też przyjemność z grania na płaskim telewizorze. Widzieliście kiedyś jak okropnie wyglądają gry z konsol starszych generacji na LCD? Czy myślicie, że kable composite mogły by tutaj choć odrobine poprawić jakość obrazu, czy to raczej rarytas przeznaczony wyłącznie do gier obsługujących jego możliwości?
Silent Hill 1 tylko na ePSXe z pluginami od Pete's. Po odpowiedniej konfiguracji pluginu GPU emulowana gra wygląda ZNACZNIE lepiej niż na PSX, nie brakuje żadnych efektów graficznych i nie ma żadnych glitchy.
Ktoś z Was testował ePSXe wersji na androida?
Przy emulacji hardwarowej zawsze będzie brakować jakiś efektów graficznych których nie ma normalnie w DirectX lub OpenGL... dla portów z innych platform muszą ona być emulowane przy pomocy takich rzeczy jak PixelShader lub pisane od nowa. Takie efekty mogą być tylko interpretowane na jakieś znane. Dopiero emulacja softwarowa oddaje dokładną wizję twórców.
Osobiście nie uważam że SH1 w 1080p wyglada LEPIEJ niż na konsoli.
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Przez lata grałem na ePSXe na różnych pluginach i ustawieniach. Dopiero w którymś momencie, prawdopodobnie jak kupiłem lepszą kartę graficzną mogłem pozwolić sobie na włączenie pewnych funkcji w ustawieniach pluginu od PETE'go. Wcześniej włączenie tych opcji bardzo spowalniało mi emulowane gry więc sobie odpusciłem. Zauważyłem jednak , że po zmianach w ustawieniach pojawiło się kilka nowych efektów w takich grach jak Metal Gear Solid czy właśnie Silent Hill. Np jak jest ekran loadingu w Silent Hill, kiedy widać od tyłu biegnącego Harry'ego to pojawił się efekt smużenia/blurmotion. Tych efektów było jeszcze kilka ale już nie pamiętam jakie bo ePSXe nie odpalałem od 8 lat albo i więcej -dziś zrobiłem to znowu i kusi mnie zagrać w SH po polsku
Zwykłe ustawienia Ustawienia zaawansowane
Jeśli chodzi o oczywiście subiektywne odczucia czy gra wygląda lepiej lub gorzej w 1080p to przyznaję Ci rację. Gra na oryginalnym PSX/PSOne na TV CRT wygląda na swój sposób bardzo klimatycznie - obraz jest taki "brudny" i poszarpany pasujący do świata SH. Przy wyższej rozdzielczości gra robi się bardziej gładka i kanciasta. Można sobie trochę pomóc bo z tego co pamiętam był plugin/shader, który dodawał szum na obrazie ePSXe.
Możesz podać różnicę w ustawieniach tego pluginu?
Osobiście jestem purystą i wolę grać tak jak twórcy sobie ustalili, tzn nie mam osobiście problemu w graniu w SH w wyższej rozdzielczości o ile "jakość" obrazu na tym nie traci.
Kiedyś bardzo lubiłem grać na pSX z uwagi na prostotę, bezpluginowość i to że emulator wyświetlał gry w ogryinalnej wewnętrzenej rozdzielczości upscalowanej tylko do wyślwietlanej (tak jak to robią konsole) Np. jakieś dziwne typu 256x244 lub 640x240 tylko ze w poprawnym aspect ratio.
Jednakże kiedyś zgrałem osobiście z prawdziwego PSX na DVD (nagrywarke PVR) takie gry jak MGS i SH i moglem osobiscie porównać screeny i zobaczyc na poziomie PIXELI czy obraz sie zgadza w danym momencie. Okazało się że pSX ma pełno przekłamań.
Koniec końców ePSXe okazał się najlepszym emu, najdokladniejszym pluginem graficznym gpuSoftBlade (choc nie idealnym).
Osobiście ważam ze takie gry jak SH traca przy rozmazywaniu textur oraz usunięciu ditheringu (15bitowy kolor)
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Właśnie przetestowałem plugin gpuBladeSoft i stwierdzam, że ma ogromne wymagania ;]
Tutaj link do najnowszej wersji http://www.emucr.com/sear...&max-results=12
Na moim i5 2500k 4,4GHz przy Internal Resolution 2x2 gra zacina niemiłosiernie. Plugin ma praktycznie te same funkcje jak plugin, o którym wcześniej pisałem tzn shadery, filtrowania itp. Niestety obiekty 3D są bardzo poząbkowane tzn jakby grę uruchomił w bardzo niskiej rozdzielczości bez antyaliasingu.
Szczególnie te ustawienia są odpowiedzialne za wyświetlanie efektów graficznych PSX. Kilka lat temu na procesorach do 1GHz włączenie tych opcji spowalniało drastycznie grę.
Nie wydaje mi sie zeby Off-Screen draw i Framebuffer upload trzeba bylo ustawiac na 2.... raczej nic to nie zmienia chyba że chcesz robić jakieś widescreen hacki.
Tych pluginów nie musisz mi przedstawiać. Są najpopularniejsze.
gpuBladeSoft jest pluginem softwareowym i wymaga masywnych nakładów mocy i nie polecałym ustawiać wyżej Internal Resolution niż 1x1
kaem napisał/a:
Niestety obiekty 3D są bardzo poząbkowane tzn jakby grę uruchomił w bardzo niskiej rozdzielczości bez antyaliasingu.
Taki urok gier PS1 w progresive scan.
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum