Wersja na PS2 ponoć również już wyszła. A przynajmniej na NeoGAF było napisane, że obie wersje - na PSP i PS2 - są dostępne w GS (zakładam, że chodzi o GameStop). Jeden z użytkowników już ma wersję na PS2 i ma zamieścić jakieś screeny oraz wrażenia z gry.
Największa zaleta pod względem grafiki na psp to nieokrojone dynamiczne cienie, które bodajże widziałem pierwszy raz w Doom 3. Pozatym grafika prezentuje się nieźle choć brak antyaliazingu rzuca się w oczy... I widać też, że grę robili inni ludzie niż pierwsze 4 części. Wg mnie Army of Two The 40th Day na PSP wygląda jeszcze lepiej http://www.youtube.com/watch?v=Uoap_A4xPPo lub God of War
Ostatnio zmieniony przez kaem 2010-01-20, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Odnośnie porównania grafiki w wersji na PS2 i Wii (link do "newsa"), rzeczy, które widać na pierwszy rzut oka:
- dużo mniejszy draw distance w wersji na PS2;
- gorsze efekty lodu (np. w scence poprzedzającej pierwszy pościg w wersji na PS2 nawet nie widać Raw Shock'a zza lodu, podczas gdy w wersji na Wii widać całą postać)
- gorsza woda na PS2
- brak niektórych efektów, np. brak odbić w lustrze w scenie z Michelle
- biedniejsze obiekty (a nawet czasami brak niektórych mniejszych obiektów) i tekstury
- gorzej wyglądająca przemiana miasta w wersji na PS2 (w scenie z mostem, tak jak w wersji na Wii widać topniejący lód oraz odginający się most, tak w wersji na PS2 jest to tylko i wyłącznie zmiana tekstur)
- możliwe, że to akurat kwestia ustawień, ale wersja na Wii ma bardziej nasycone kolory i (w niektórych scenach) ogólnie inną kolorystykę, niż wersja na PS2. Widać to przede wszystkim w scenie z Michelle w barze, gdzie w wersji na Wii mamy czerwone światło, zaś na PS2 zwykłe, białe.
Ogólnie mimo wszystko wersja na PS2 i tak wygląda dobrze. Szczególnie, że tak samo jak w wersji na Wii, cały świat jest streamowany, bez żadnych loadingów.
Ech, można rzec że port PS2 jest strasznie ogołocony, dobił mnie moment odmiany alt. mostu w normalny Mam tylko nadzieję że klimat na tym kompletnie nie stracił...
_________________ "You don't know anything about Silent Hill!"
Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 260 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-01-20, 17:59
Nie jest źle. Oglądając gameplay'e widać, że SHSM płynnie chodzi i tak jak pisał Mr_Zombie nie ma loadingów. Jedynie zauważalne są lekkie dropy, podczas otwierania drzwi, zarówno na Wii, PS2 i PSP. A o klimat bym się szczególnie nie obawiał
_________________ Cała moja pewność to: jutro jest takie dalekie.
Trochę dziwne to że wersja PS2 będzie mieć gorszą grafę.Jeśli się nie mylę to PS2 jest trochę mocniejszym sprzętem od Wii.No ale cóż,mówi się trudno.
Btw jestem cały happy ponieważ się dowiedziałem że jednak w SH:SM zagram.Szwagier mi konsolę pożyczy.
Jeśli się nie mylę to PS2 jest trochę mocniejszym sprzętem od Wii.No ale cóż,mówi się trudno.
Mylisz się, i to grubo.
Już GameCube oferował więcej pod względem grafiki i mocy, niż PS2 (patrz: RE4 GC vs RE4 PS2); Wii z kolei jest jeszcze mocniejsze niż Gacław, więc implikacja jest prosta. Poza tym i tak ponoć wersja z PS2 to port z PSP.
Wii jest mocniejsze ? z tego co pamiętam GC jest minimalnie mocniejsze od Wii ( aby to zauważyć należy bardzo dokładnie porównać wersję RE4 na Wii i GC ) ...
Przepraszam bardzo, ale ten argument jest z d**** wzięty, jak to się mówi xD Akurat port na Wii zrobiono "na odwal". To tak jak gdyby mówić, że PC jest słabsze od PS2. Bo pierwotne RE4 wyglądało gorzej na pc, niż na ps2 xp
_________________ Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
aby to zauważyć należy bardzo dokładnie porównać wersję RE4 na Wii i GC
RE4 Wii - scenariusz główny - to żywa kopia GC. Z tego co czytałem jedynie w Assignment Ada, które zostało przeportowane z PS2 (w wersji na GC tego nie było) wykorzystano niektóre modele i tekstury z PS2 (gdzieś chyba ktoś nawet pisał o tym, że wykorzystano tam roślinki z wersji na PS2, które były biedniejsze niż te z GC). Tak czy inaczej, wciąż nie zmienia to faktu, że Wii > PS2.
Zwróć uwagę również na np. eksplozje w obu wersjach - w wersji na Wii są uboższe ( oczywiście - nadal lepsze niż te z PS2 ) ... bardzo trudno to spostrzec, gdyż chodzi tutaj głównie o " połysk " jaki wywołuje eksplozja...
Mogę się nieskromnie pochwalić, że aktualnie gram w "Shattered Memories" i jestem przytłoczony niesamowitością tej gry, pomimo że na razie nic nie zaczęło się dziać (prócz oczywiście dwóch niesamowitych pościgów w Otherworld ). Mr Zombie i Doxepine kapną się - jestem aktualnie w szkole, po spotkaniu z Michelle, w gabinecie dyrektora. Utknąłem na zagadce wpisania hasła do komputera dyrektora: nie mam zielonego pojęcia co tam wpisać :cry:
_________________ "You don't know anything about Silent Hill!"
Wiek: 37 Dołączył: 03 Sie 2008 Posty: 260 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-01-21, 21:00
tumi1 napisał/a:
To już w Polsce jest? Czy się pogubiłem?
W Polsce jeszcze nie ma, ani w Europie. Zawsze przecież możesz sobie ściągnąć SHSM zza oceanu (eBay, wujek) lub inna drogą :grin2: Czytałem nawet, że narazie nie ma planów wydania w Polsce, ale to raczej ploty.
_________________ Cała moja pewność to: jutro jest takie dalekie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum