Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Remake SH na innym silniku (prawdopodobnie Source).
Autor Wiadomość
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-02, 05:24   Remake SH na innym silniku (prawdopodobnie Source).

Cześć,
nie udzielałem się tu nigdy, ba nie miałem nawet konta, ale czytuje Was od dawien dawna, wiec jestem prawie jak swój :-].

Widziałem, że macie dział "Projekt Silent Hill", który mimo, iż obecnie trochę umierający, miał swego czasu spory ruch, i pomyślałem, że ktoś może się zainteresować.

Do rzeczy:
Porwaliśmy się kiedyś w dwie osoby na przeniesienie pierwszej części Silenta na silnik Source, co z racji naszej liczebności i chęci robienia wszystkiego na raz oraz silnika, który okazał się strasznie wybredny (przez co znakomita większość tego, co mamy, wymaga przebudowania w 3ds i dodania jako model, a nie "klocki" w edytorze), projekt umarł.

Tak dochodzimy do Oculusa, zapowiedzi jego natywnej obsługi na Source i serii mokrych snów, po których pojawiła się chęć odkurzenia tego, co mamy i wzięcia się do pracy. :grin:

Na razie głównym celem jest przynajmniej dokładne odwzorowanie miasta z pierwszej części tak, by można było je pozwiedzać z widokiem FPP i by było możliwie najwierniejsze oryginałowi (o ile wiem, nikt takiej rzeczy się nie podjął; Alchemilla (której demo już wyszło i które polecam obadać, bo mod zapowiada się świetnie, a i parę ciekawych rozwiązań się w nim pojawiło) ma zupełnie inną historię i obszary, choć część musi się siłą rzeczy pokrywać); była jakaś mapa do L4D, ale zawierała całkiem sporo uproszczeń i zmian.

Kolejnym krokiem byłoby prawdopodobnie dodanie modeli i animacji dla potworów oraz oskryptowanie wszystkiego, ale jeśli skończy się tylko na nieinteraktywnym mieście, też będę zadowolony.

Konieczność przebudowy stwarza też możliwość wybrania innego silnika, co trzeba będzie rozważyć.

Jednak jeśli projekt ma mieć realne szanse na ukończenie, potrzebujemy więcej ludzi, bo studia pochłaniają jednak mnóstwo czasu (a mówili, że to sama zabawa =D ) i nie jestem już w stanie siedzieć 5 godzin nad jednym budyneczkiem do 6 rano.

Z wiadomych względów pieniędzmi nikt w nas rzucać nie będzie i jedyną nagrodą może być uwiecznienie nazwiska na liście twórców i oczywiście spacer w trójwymiarowym (dosłownie) Silent Hill. Oczywiście, jeśli ktoś stworzy po drodze coś fajnego, może to sobie wrzucić w portfolio czy coś :) .
Przy okazji chciałbym podkreślić, że my jesteśmy kompletnymi samoukami, więc potrzeba jedynie chęci.


Załączam paczkę ze wszystkim, co do tej pory stworzyliśmy. Raczej będzie to wymagać przerobienia, bo obecna mapa zajmuje 30 MB, przez to, że tworzona była całkowicie w edytorze i prawie nie mieści się w maksymalnych wymiarach i rozmiarach. Niemniej pokazuje to mniej więcej ile są w stanie zrobić dwie osoby przez kilka miesięcy wyrywkowej pracy (no dobra, przez rok, ale to była naprawdę wyrywkowa praca z wieloma czasowymi kryzysami i zwiększoną konsumpcją kolorowych tabletek :grin: ), zaczynając kompletnie od zera i z brakiem umiejętności (niestety to odbiło się na jakości tej mapy, ale teraz już wiemy, jak ustrzec się niektórych błędów).


My i tak będziemy to sobie pewnie sami skrobać, ale gdyby ktoś chciał się dołączyć choćby czasowo, byłoby bardzo miło. :)

Instrukcja jak obchodzić się z mapą znajduje się w paczce, razem z kilkoma screenami. Prawdopodobnie niektórych tekstur będzie wam brakować, ale kompilator powinien tam wstawić jakiś zapychacz z bazy SDK. Nie chciałem Wam zaśmiecać forum screenami, więc one też znajdują się w paczce, w razie problemów pytajcie.

Forum nie przepada za .7z, a podejrzewam, że obrazi się też na 32 MB, więc wrzucam plik na zewnętrzny serwis. Jeżeli ktoś miałby jakieś wątpliwości i znał lepsze rozwiązanie, mogę gdzieś to przerzucić, względnie przepakować i wrzucić przez forum.

paczuszka

Oczywiście zachęcam do zadawania pytań (choć ekspertem nie jestem :grin2: ). Jeśli będzie ich dużo, to pomyślimy o zorganizowaniu jakiegoś IRC w weekend, żeby wszystko ułatwić. Chciałbym, żeby wszystko było jak najbardziej otwarte, niemniej najlepszym rozwiązaniem jest chyba dropbox z backupem i regularne konferencje na IRC.
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-03-02, 11:51   

Ten remake miałby statyczne kamery rozmieszczone tu i tam czy widok na swiat byłby zza pleców (czy oczami) bohatera?
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-02, 14:45   

Założenie jest takie, żeby można było grać w OR

więc priorytetem jest widok FPP. O ile wiem zmiana kamery na TPP nie jest problemem, choć wymagałaby pewnie zmian w mechanice walki.

Do statycznych kamer się Source chyba niespecjalnie nadaje, choć można by to pewnie rozwiązać rozmieszczając widoki i przeskakując pomiędzy nimi skryptami z triggerami w przejściach. Może to też wymagać grzebania w kodzie.
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-03-02, 15:52   

Dla mnie to Science Fiction. To w Polsce w ogóle ktoś ma taki sprzęt?
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2014-03-02, 16:10   

Nie wiem jak wygląda optymalizacja map w hamerze pod S ale pod GS to dość problematyczna sprawa - szczególnie jak buduje się z brył vhe.

Chciało wam się stawiać klocuchy, nie ma co :grin: Do architektury się nie odniosę bo ciężko.
_________________

 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-02, 18:09   

Alice napisał/a:
Dla mnie to Science Fiction. To w Polsce w ogóle ktoś ma taki sprzęt?


Na razie wypuścili jedynie devkit'a. Wersja komercyjna jest w produkcji i powinna kosztować 700-900 zł.

lolek00 napisał/a:
optymalizacja map w hamerze


to koszmar, dlatego musimy to wszystko przebudować jako model, a w hammerze zostawić tylko aktywne elementy. Tak, jak stworzone są mapy np. w L4D.

A stawianie klocuchów było całkiem przyjemne, choć czasochłonne. :)
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2014-03-02, 19:49   

Tam są zliczane dwa rodzaje poligonów, te z modeli, i te z brył vhe. Poligony są zliczane (renderowane) wg. zasady 1) wszystkie w kadrze 2) wszystkie w wydzielonym sektorze rozumianym przez program jako odkryta przestrzeń (ktoś mi to kiedyś tłumaczył i nie chce wchodzić w szczegóły bo nie pamiętam jak engine o tym decyduje).

Dlatego wiele map pod gold source zaraz nad dachami budynków miało sufit - żeby wydzielić sektory renderowania poszczególnych części mapy. Polygony z modeli liczyło chyba zawsze wszystkie na raz.

Tak więc jak wszystko zrobicie jako modele - to też nie macie gwarancji bo tych poly - może być naprawdę sporo jeżeli chcecie żeby to wyglądało ładnie - ale Source ma na pewno sporo lepsze możliwości niż poprzednik - nie mniej trzeba dobrze wiedzieć ile poly mogą mieć które modele.

Co do tych patrzałek - to takie urządzenia próbowano już dawno temu - i zawsze zaliczały rynkową klapę.
_________________

 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-02, 20:19   

Tak, Source ma dwa rodzaje "pomocniczych klocków" do optymalizacji, działających na zasadzie "widzę klocek, więc renderuję wszystko, co jest do niego przypisane", da się to zrobić, ale jest z tym sporo zabawy. W przypadku robienia mapy w zewnętrznym programie, lepiej chyba byłoby się przenieść np. na UDK.

Owszem, było już wiele prób, ale te zapowiadają się nadzwyczaj dobrze i opinie o powstałym prototypie są pozytywne. Poza tym, przyłączył się do nich Carmack, a w kwestii technologii można my chyba zaufać. :)

 
 
Paurin 
Cockroach


Wiek: 29
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 3
Wysłany: 2014-03-03, 01:19   

Witam,
pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat - szkoda zakładać drugi i spamować forum kiedy jeszcze nie wiadomo czy w ogóle znajdą się chętni. Zanim przejdę do sedna to przedstawię się. Jestem współtwórcą tego o czym Argon pisał w pierwszym poście i co Wam udostępnił. :grin2:
No.. teraz gdy możemy przejść już do sedna.. bardzo by mi zależało na tym, aby każdy kto jest zainteresowany współpracą wpisał się tutaj w poście. Byłoby również miło gdyby zawarł w nim:
:arrow: co potrafi robić,
:arrow: co chciałby robić,
:arrow: jak stoi z czasem,
:arrow: jak można się z nim skontaktować (jeżeli nic nie poda to wnioskuję, że przez 'wiadomość' na forum).
Ogólnie zawrzeć jak najwięcej pozytywnych i prawdziwych rzeczy o sobie, aby wiadomo było na czym stoimy. Jeżeli zbierze się wystarczająco dużo osób z odpowiednimi umiejętnościami to zorganizuje się jakiś chat/forum oraz dostępny dla wszystkich folder Dropbox.
Liczę na to, że znajdzie się jak najwięcej entuzjastów odnawiania SH na nowym silniku. Nawet jeśli tego nie skończymy, to pamiętajmy, że to co zrobimy nie przepadnie i ktoś kiedyś to skończy :grin:
Ale bądźmy optymistami!
 
 
Żelazko 
Superintendent
Plazi mnie pobił



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 751
Wysłany: 2014-03-03, 04:23   

Rekrutacja modderów, grafików czy skrypterów na tym forum nie przyniesie pożądanego skutku ze względu na dwa powody; mała ilość aktywnych użytkowników, mała ilość uzdolnionych osób. Na forum udziela się niska ilość userów.
Regularnie forum odwiedzają: Devinitum, Żelazko, Wendigo, AlaV, Alice, Amy Blue Rose, lolek00, I'veSeenItAll, Homik, Towarzysz Lenek. Przepraszam, jeśli kogoś pominąłem.

Osób uzdolnionych też brakuje. Z tego co się orientuje lolek00 coś łapie grafikę - 2D czy 3D, tego nie wiem. Skryptera tu nie ma co szukać chyba że zapłacisz premium stawkę QDC to może ci pomoże. :lol:
Moim zdaniem bardziej opłacać będzie się wam poszukać zdolnych ludzi na forum the modders.
http://themodders.org/index.php
Tam można znaleźć osoby z deweloperskimi umiejętnościami do gier. Pewnie znajdą się tez inne miejsce, pewnie lepsze od tM... bo duża część tM nie jest przyjaźnie nastawiona...

Nie odbierzcie tego źle... tj. jako krytykę. Ja napisałem jakie są realia na Silent Hill Forum Page. xD
Informacje o remake-u Silent Hill bardzo mnie ucieszyły i wasza aktywność o tym projekcie poprawiła mi ogólny humor adminitanora, że na forum w końcu coś się dzieje. xD
 
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-03-03, 11:44   

Tutaj co najwyżej można liczyć na wiedzę o miasteczku, jeśli czegoś brakuje.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2014-03-03, 18:51   

Zgadzam się ze wszystkim co napisał Żelazko, poza tym że łapię garfikę :lol:
_________________

 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-06, 21:27   

Wybaczcie małą przerwę w odpowiedziach. Myślę, że w najbliższym czasie podejmiemy najważniejsze decyzje techniczne i powolutku ruszymy, żeby mieć chociaż jeden sensowny kawałek do pokazania, a jeżeli się rozkręci, poszukamy ludzi w innych miejscach.
Dziękujemy za odpowiedzi i obiecujemy poinformować, jeśli coś z tego wyjdzie. :)
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-03-08, 13:10   

A czy planujecie wydać (wydać?) ten "Silent Hill: Remake" także na zwykłe pecety? Bez konieczności dokupywania okularków i kamery?
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-10, 01:31   

Jasne. Właściwie jedynym wymogiem dla okularków jest widok FPP, więc pierwsza wersja będzie w FPP. Jeśli projekt nie umrze, to przejście na TPP powinno być bardzo proste. Może ktoś się też podejmie implementacji statycznych kamer.

Wydać to raczej nie możemy, co najwyżej udostępnić za darmo. :)

Przy okazji, UDK okazał się świetnym i przyjaznym edytorem (dla porównania, w cztery godziny, ucząc się go, zrobiłem tyle, co przez kilka dni w hammerze), więc stworzenie przynajmniej części mapy, po której można sobie pobiegać, nie powinno zająć dużo czasu, będziemy tylko musieli poszukać kogoś, kto zajmie się teksturami.
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-03-10, 09:31   

To życzę wam powodzenia i chętnie sobie taki o ściągnę.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Towarzysz Lenek 
Cockroach
Mah drills!



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 40
Skąd: Lab X-21
Wysłany: 2014-03-12, 19:50   

Cytat:
Przy okazji, UDK okazał się świetnym i przyjaznym edytorem

Pomijając fakt, że wszystko się na nim świeci jak psu jajca i wygląda jak z plastiku. Co jak co ale grafiką klimatu nie zrobicie. Source lub id Tech 4 wydają się lepszymi propozycjami. Ale ja tam tylko narzekam. Życzę powodzenia - wiem że taka robota to nie jest lekki kawałek chleba.
_________________
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-03-12, 19:56   

To chyba nie jest problem zrobić mapę na prostszym edytorze i podrasować ją w bardziej zaawansowanym?
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Towarzysz Lenek 
Cockroach
Mah drills!



Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 40
Skąd: Lab X-21
Wysłany: 2014-03-12, 20:09   

Z tego co wiem zazwyczaj wynika z tego jeszcze więcej cyrków, niż z budowania mapy od nowa.
Z innej beczki, może ciut za wcześnie na rozmowę o tym, ale myśleliście coś o soundtracku oraz udźwiękowieniu?
_________________
 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-03-15, 00:32   

Forum padło i mi posta zjadło, więc skrobię jeszcze raz.

Towarzysz Lenek napisał/a:

Pomijając fakt, że wszystko się na nim świeci jak psu jajca i wygląda jak z plastiku. Co jak co ale grafiką klimatu nie zrobicie. Source lub id Tech 4 wydają się lepszymi propozycjami. Ale ja tam tylko narzekam. Życzę powodzenia - wiem że taka robota to nie jest lekki kawałek chleba.


Proszę się udać tutaj i tu.

Alice napisał/a:
To chyba nie jest problem zrobić mapę na prostszym edytorze i podrasować ją w bardziej zaawansowanym?


Bardzo problematyczne i problemogenne.

Towarzysz Lenek napisał/a:
Z innej beczki, może ciut za wcześnie na rozmowę o tym, ale myśleliście coś o soundtracku oraz udźwiękowieniu?


Prawnikiem nie jestem, ale myślę, że możemy użyć oryginalnego soundtracku, jeżeli wszystko będzie darmowe. Fajnie by było, gdyby dźwięki w grze też były oryginalne. Nie chcę się bawić w tego pana.



 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-04-13, 11:26   

Jakieś postępy w produkcji czy utknęliście w martwym punkcie. Pytam, bo nic tu się od dawna nie dzieje.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-05-07, 15:44   

Alice napisał/a:
Jakieś postępy w produkcji czy utknęliście w martwym punkcie. Pytam, bo nic tu się od dawna nie dzieje.


Ja sesja, Paurin matury. W wakacje się ruszy.

W tej chwili mamy kawałeczek mapy i robimy małe testy ze skalą. Tzn. chcemy sobie ułatwić życie i przenosząc mapę odnosić się do tych jakby krateczek w SH (pochodzących od powtarzającej się tekstury), ale jest z tym kilka problemów.

Po pierwsze silnik SH generuje straszne artefakty przy poruszaniu kamerą, po drugie - pojedyncza kratka ma większą wysokość niż szerokość, a po trzecie to co dobrze wygląda w TPP, niekoniecznie wygląda też dobrze w FPP.

Jak już ustalimy odpowiednią skalę i będę mógł tworzyć dobrze wyglądające budynki (w odniesieniu do pozycji kamery) zliczając kratki w pionie i poziomie i przeliczając je na jednostki w edytorze, powinno pójść nam dość sprawnie.
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 33
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1759
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2014-05-07, 21:08   

Nie kumam o czym piszesz, ale zdaje mi się, że wszystko u was w porządku i nie ma się za bardzo czym martwić.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-20, 01:41   

Polecam zapoznać się z silnikiem Unity 3D. Ostatnio dodali obsługę OR. Podstawowa wersja jest darmowa. Chętnie bym pomógł przy grafice, ale sam jestem zawalony robotą przy projekcie forumowym.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Argon 
Cockroach


Wiek: 31
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Zawiercie/Kraków
Wysłany: 2014-07-06, 23:57   

Alice napisał/a:
Nie kumam o czym piszesz, ale zdaje mi się, że wszystko u was w porządku i nie ma się za bardzo czym martwić.


Owszem, przepraszam za brak aktualizacji, ale AGH sesje ma jako ostatnie i kończę ją, o ile wszystko dobrze pójdzie, za jakieś 11 godzin. Wtedy będę miał czas, żeby się ponownie za coś zabrać.


@Nazar

Postaram się go obadać.
Podstawowy zamysł jest taki, żeby zrobić jak najwięcej (tzn. tyle na ile dwie osoby mogą sobie pozwolić, nie poświęcając jednocześnie temu całego swojego czasu), a potem to wszystko udostępnić i szukać osób do pomocy, więc jeśli będziesz się chciał kiedyś włączyć, nawet z czymś drobnym, daj znać.

Niestety jestem ograniczony do wakacji, bo normalnie dwa kierunki i gitara zjadają zbyt dużo czasu. Dlatego wszystko się tak przeciąga i dlatego chciałbym już mieć coś, żeby zachęcić inne osoby do przejęcia inicjatywy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group