Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekwipunek: przedmioty i arsenał
Autor Wiadomość
bloo 
Lurker


Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 379
Wysłany: 2007-12-23, 16:30   Ekwipunek: przedmioty i arsenał

Trivane napisał/a:
Nie wiem takze jak bedzie z jego ekwpunkiem: czy bedzie on umieszczony na ciele bohatera (tzn. flinta na plecach a nie w miniaturowej kieszeni) czy jednak zrobimy maly portwel a w srodku wielki schowek na bronie...

Porponuję to uzależnić opd trybu gry. W trybie Easy kieszenie świętego mikołaja, czyli worki bez dna a w trybie Hard ekwipunek widoczny na ciele- można by określić gdzie który przedmiot "wejdzie" na przykład shotguna można założyć na plecy, a naboje z kolei zmieszczą się w kieszeni. Coś jak nieco zmodyfikowany inwentarz z fallouta czy baldura tylko zamiast ciężaru zrobić małą hybrydę objętości/ciężaru. Silnik by wyliczał gdzie nowo zdobyty przedmiot się "zmieści" i po zebraniu sam by go tam wrzucał. W trybie gry nie było by to widoczne dla gracza (pomysł wybierania ikonek kieszeni itd odpada), bo traciło by to realizm. Ale gdy weszło by się do ekwipunku to już powinno być pokazane co i gdzie mamy na sobie, powinien być też przy każdym przedmiocie jakby komentarz głównego bohatera w stylu "Those bullets are kinda small, I should be able to put them all in my chestpocket" albo "I have too many bullets to keep them in pocket, I must reorganize them", rozumiecie o co chodzi? Silnik gry by wiedział co i gdzie się zmieści, a gracz by widział jedynie to co widzi bohater, czyli gdzie NA OKO wejdzie konkretny przedmiot i czy wogóle da się go jeszcze gdzieś wcisnąć.

Aha i jeszcze jedna bardoz ważna rzecz: Uważam, że im więcej przedmiotów które się na sobie "zawiesza" czyli na przykład shotgun na plecach, jakaś gazrurka zatknięta za pasek, nóż w bucie, żeby każdy kolejy taki przedmiot ograniczał zwinność głównego bohatera w trybie Hard. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś obwieszony żelastwem potrafił biegać i skakać niczym jamakasi.
 
 
SiedzacyWKiblu 
Air Screamer



Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 744
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2007-12-23, 16:36   

Cat Key musi być....Nie pytaj . ;D
Tak samo jak challenging stone.
_________________
Sono Me Dare No Me?
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2007-12-23, 16:51   

bloo napisał/a:
Porponuję to uzależnić opd trybu gry. W trybie Easy kieszenie świętego mikołaja, czyli worki bez dna a w trybie Hard
...
a w trybie hard do ekwipunku zmieścisz mniej przedmiotów. Głupio by to wyglądało jakby koleś miał na plecach shotguna, nóż w bucie, rurkę przy pasku itp.
bloo napisał/a:
każdy kolejy taki przedmiot ograniczał zwinność głównego bohatera w trybie Hard. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś obwieszony żelastwem potrafił biegać i skakać niczym jamakasi.

Coś jak kamizelka w SH3. Jestem za ^^
 
 
 
bloo 
Lurker


Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 379
Wysłany: 2007-12-23, 17:43   

Bersek napisał/a:
a w trybie hard do ekwipunku zmieścisz mniej przedmiotów

No dokładnie o to chodzi, żeby w trybie Hard jak sama nazwa mówi, było trudniej, bardziej realistycznie. Moim zdaniem powinien zmieścić mniej przedmiotów, czytaj: gracz musiał by zrezygnować z części broni, może z części amunicji.

Jeśli chodzi o widok broni na postaci- no ok, rozumiem Twoje obawy. Nie można przegiąć, żeby nie wyglądał jak lara croft, albo amerykański marine :) Ale moim zdaniem przynajmniej część co ważniejszych przedmiotów powinna być widoczna.
Ostatnio zmieniony przez bloo 2007-12-23, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FHOMGHT 
Mumbler
FHOMGHT



Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 142
Skąd: Złoty Wymiar
Wysłany: 2008-01-24, 00:23   

Jak już pisałem gdzieś indziej, powinny znaleźć się tutaj leki uspokajające, albo coś w tym rodzaju. Powstrzymywałyby one zarówno halucynacje wszelkiego rodzaju, jakich doświadczałby główny bohater, oraz chwilowo zatrzymywać jego powolne popadanie w obłęd. Byłoby ich bardzo małe ilości i znajdowałyby się w trudno dostępnych miejscach. Bohater musiałby także wybierać odpowiednie momenty, w których należałoby ich używać - pewnie najczęściej przy spotkaniu/walce z bossami.
_________________
FHOMGHT - NARODZINY, ISTNIENIE I śMIERć.
 
 
 
krytykg 
Cockroach
krytykg



Wiek: 38
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 48
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2008-01-26, 22:36   

Cóż, teraz moja kolej. Jeśli ktoś grał kiedyś w RPG to tam zastosowano taki system rozdzielania ekwipunku: Pokazana sylwetka bohatera a obok niego małe kwadraty i tam wciskaliśmy sobie miecz, jakieś eliksiry itd. Oczywiście podstawowy osprzęt powinien być widoczny skoro wyszło już tyle części gry.
Na przykład naboje powinny się znajdować w kieszeni, to przecież małe pudełeczko i wizualnie wypchnęło by trochę kieszeń. Pistolet mógłby być w jakiejś kaburze albo za pasem. A broń podręczna? Gdybyśmy na przykład znaleźli katanę mogłaby być w pochwie którą bohater przewiesiłby sobie przez bark.
_________________
gxg
 
 
Teufel.86 
Wall Man



Wiek: 37
Dołączyła: 17 Lis 2007
Posty: 253
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 2008-01-29, 15:30   

Ja sie zgadzam co do tych gier RGP. Można by też ściągnąć motyw z zostawianiem części ekwipunku w danych miejscach (np. w skrzyniach jak to było w RE).
Zresztą jeśli chodzi o widok ekwipunku na bohaterze, to tą realistyczność trzeba by było zastosować co do całej gry, bo np. czy ktoś kiedyś widział żeby naboje leżały na chodniku, śmietnikach i ławkach w parku? :grin: To by było dopiero utrudnienie gry. Ale na dłuższą metę byłoby to wkurzające.
Ja proponuję żeby w ekwipunku znalazły się (znajdowane gdzieś w sklepach, kioskach) najzwyklejsze w świecie petardy :grin2: I żeby można je było ze sobą kombinować. Im więcej petard, tym większy wybuch. I patrzeć jak odpada rączka... nóżka... główka... ;P
 
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2008-01-29, 15:59   

Wtedy gra wyglądała by jak Bomberman xD. Imo pomysł nie trafiony. Niech zostanie jak jest tylko bez Hyper blasterów, miotaczy ognia, mieczy świetlnych, karabinu maszynowego z nielimitowaną amunicją i będzie dobrze.
 
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-01-29, 16:07   

eee... wy tutaj robicie jakąś gre?
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
swirekster 
Cockroach
dzień dobry :D



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 58
Wysłany: 2008-05-24, 15:13   

shotgun to podstawa . powinien mieć ogromną siłę , ale mało naboi . pistolet powinien stanowić rewolwer nagant albo czterdziestka piątka z 1911. nie jakiś desert .50 bo to kiczem zatrąca ... co do walki wręcz ; 1 broń;pięści
2 broń; skórzane rękawice ; mocniej i pewniej walczymy
3; nóż
4; jakaś deska
5; siekiera i na tym koniec , bo to imo i tak za dużo :grin2:
_________________
buhahahahahha ; jestem normalny :P
 
 
siergiej85 
Cockroach



Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 21
Wysłany: 2008-06-19, 14:45   petardy

Teufel.86 napisał/a:
Ja sie zgadzam co do tych gier RGP. Można by też ściągnąć motyw z zostawianiem części ekwipunku w danych miejscach (np. w skrzyniach jak to było w RE).
Zresztą jeśli chodzi o widok ekwipunku na bohaterze, to tą realistyczność trzeba by było zastosować co do całej gry, bo np. czy ktoś kiedyś widział żeby naboje leżały na chodniku, śmietnikach i ławkach w parku? :grin: To by było dopiero utrudnienie gry. Ale na dłuższą metę byłoby to wkurzające.
Ja proponuję żeby w ekwipunku znalazły się (znajdowane gdzieś w sklepach, kioskach) najzwyklejsze w świecie petardy :grin2: I żeby można je było ze sobą kombinować. Im więcej petard, tym większy wybuch. I patrzeć jak odpada rączka... nóżka... główka... ;P


to wcale nie jest głupi pomysł, tylko że zamiast broni możnabybyło użyć pteard do odwrócenia uwagi potworów np. przy bramie stoi jakieś wielkie bydlę, rzucasz "Achtunga", potwór idzie sprawdzić źródło hałasu a ty przebiegasz przez bramę
 
 
bloo 
Lurker


Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 379
Wysłany: 2008-06-19, 15:04   

Kiedyś też myślałem, że tego typu "urealnienie" gry to dobry pomysł.
Obecnie niestety jestem zdania, że robienie Tenchu z Silent Hilla to średnio udany pomysł.
http://www.psxzone.opalne...p?p=16984#16984
Moim zdaniem w takiej sytuacji nie powinno być miejsca na zagrywki taktyczne, czy skradanki. Ja osobiście petardom mówię nie. Przynajmniej na ten moment. Choć jeśli zostanie to jakoś lepiej rozwiązane, tak, aby nie burzyć klimatu, to... kto wie, kto wie ;)
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2008-06-19, 15:09   

Ja też mowie kategorycznie NIE petardom. Nie chcę nawet myśleć jak komicznie wyglądałoby korzystanie z nich :grin2:

swirekster napisał/a:
shotgun to podstawa . powinien mieć ogromną siłę , ale mało naboi . pistolet powinien stanowić rewolwer nagant albo czterdziestka piątka z 1911. nie jakiś desert .50 bo to kiczem zatrąca ... co do walki wręcz ; 1 broń;pięści
3; nóż
4; jakaś deska
5; siekiera i na tym koniec , bo to imo i tak za dużo :grin2:


Zupełnie się z tym zgadzam, można by ewentualnie wrzucić hunting rifle i oczywiście nasz ukochany Hammer z SH1.
Ostatnio zmieniony przez Bersek 2008-06-19, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tumi1 
Wall Man



Wiek: 30
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 289
Wysłany: 2008-06-19, 15:25   

Albo zrobić dużą możliwość interakcji z otoczeniem.Np.wyrwać nogę z krzesła,jakiś pręt zardzewiały,grabki podnieść....
_________________
Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
 
 
Devinitum 
Pendulum



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 602
Wysłany: 2008-06-19, 15:34   

Jeśli już ma być możliwość podniesienia czegokolwiek, to niech ekwipunek na bronie białe będzie ograniczony do 3 rzeczy. Niech będzie możliwość usunięcia danej rzeczy z ekwipunku, jak i brak możliwości rozwalenia danej broni - naprawdę mam dość sytuacji z Silent Hill: Origins.
siergiej85 napisał/a:
to wcale nie jest głupi pomysł, tylko że zamiast broni możnabybyło użyć pteard do odwrócenia uwagi potworów np. przy bramie stoi jakieś wielkie bydlę, rzucasz "Achtunga", potwór idzie sprawdzić źródło hałasu a ty przebiegasz przez bramę

Panie, ale to zajeżdża Splinter Cellem na kilometr. ;) Poza tym bestie z piekła rodem, to nie ludzie i pewnie mają wyczulone zmysły - zwłaszcza zmutowane psy.
Bersek napisał/a:
i oczywiście nasz ukochany Hammer z SH1.

Bersek wie co pisze, walka za pomocą Hammera zawsze była bardzo emocjonująca.
 
 
Zaratul 
Valtiel



Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 1338
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2008-06-19, 16:40   

siergiej85 napisał/a:
o wcale nie jest głupi pomysł, tylko że zamiast broni możnabybyło użyć pteard do odwrócenia uwagi potworów np. przy bramie stoi jakieś wielkie bydlę, rzucasz "Achtunga", potwór idzie sprawdzić źródło hałasu a ty przebiegasz przez bramę


Przecież podobne rozwiązanie było w SH3. :)
Zdobywało się beef jerky,kładło się na ziemi i odwracało uwagę potworów.
Bardzo mi się to rozwiązanie podobało bo na wyższych poziomach trudności walka była ciężka i zamiast tego kładło się wołowinę i przechodziło obok. :)
Takie rozwiązanie by mi odpowiadało,tylko zamiast petard można by użyć czegoś innego.

Devlock napisał/a:
Panie, ale to zajeżdża Splinter Cellem na kilometr. ;) Poza tym bestie z piekła rodem, to nie ludzie i pewnie mają wyczulone zmysły - zwłaszcza zmutowane psy.


Jak wiadomo potwory w Silent Hill są bardzo wyczulone na dźwięk więc można by było odwrócić ich uwagę hałasem.
_________________

 
 
 
tumi1 
Wall Man



Wiek: 30
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 289
Wysłany: 2008-06-19, 16:47   

Mam nadzieję,że nikt nie wpadnie na pomysł z wyrzutnią rakiet xD.
_________________
Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
 
 
swirekster 
Cockroach
dzień dobry :D



Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 58
Wysłany: 2008-06-20, 23:16   

jeśli ma ona odwracać uwagę hałasem to czemu nie :D
_________________
buhahahahahha ; jestem normalny :P
 
 
bloo 
Lurker


Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 379
Wysłany: 2008-06-21, 00:49   

Jak chcecie odwracać uwagę hałasem to może od razu niech główny bohater bąki puszcza? xD
W ekwipunku będzie puszka z grochówką, jak się je zje to się dostaje modyfikator trucizny do obrażeń xD
Ostatnio zmieniony przez bloo 2008-06-21, 00:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tumi1 
Wall Man



Wiek: 30
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 289
Wysłany: 2008-06-21, 14:34   

I dodatkowe zakończenie w stylu ambulance-Bohater jeździ czołgiem T-90.
Dobra,wracam do tematu.
_________________
Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
 
 
ANTH 
Cockroach



Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 61
Wysłany: 2008-06-21, 15:20   

Ja proponowałbym jeszcze do standardowego zestawu Sajlentowego (rura/coś ruropodobnego, pistolet, strzelba etc.) dodać kuszę. Byłoby to coś oryginalnego i nie kontrastowało z klimatem gry.
 
 
 
bloo 
Lurker


Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 379
Wysłany: 2008-06-21, 15:51   

OOOoo, jestem bardzo bardzo za! Może nie przez całą grę, a przez niewielki jej fragment- chodzenie z kuszą i bełtami było by niepraktyczne.
Jednak kusze i łuki są w północnych stanach bardzo rozpowszechnione, tam praktycznie każdy ma w domu strzelbę i łuk/kuszę (z tym że z kuszami jest różnie, bo o ile mi wiadomo niektóre stany zakazują używania kuszy wogóle, inne na to zezwalają).
Jednak proponowałbym takie rozwiązanie: na pewnym etapie gry, na przykład gdy będziemy szli przez wzgórza (zalesione?) znajdowało by się kuszę z zestawem bełtów. I to było by jedyne miejsce gdzie znalazło by się bełty. Od gracza zależało by na ile mu starczą. Jeśli do projektu wejdzie pomysł z wyciągiem krzesełkowym, to można by właśnie na nim użyć kuszy- jadąc na krzesełku można by strzelać do... tego jesczze nie zdradzę, wkrótce opiszę dokładniej lokację wyciągu krzesełkowego ;)
W każdym razie popieram pomysł kuszy! O'blivion, dobry pomysł!
 
 
tumi1 
Wall Man



Wiek: 30
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 289
Wysłany: 2008-06-21, 16:39   

Ej,fuzja myśliwska,skoro tak to wygląda.
_________________
Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2008-06-21, 17:02   

Kusza myśliwska nie jest złym pomysłem, ale moim zdaniem powinna być dostępna jako broń bonusowa.
bloo napisał/a:
Jeśli do projektu wejdzie pomysł z wyciągiem krzesełkowym, to można by właśnie na nim użyć kuszy- jadąc na krzesełku można by strzelać do... tego jesczze nie zdradzę, wkrótce opiszę dokładniej lokację wyciągu krzesełkowego ;)

Wiesz z czym mi się to skojarzyło?...
http://gry.wp.pl/g/galeri...9893_1039_2.jpg

albo http://youtube.com/watch?...feature=related
2:00
 
 
 
wawmaster 
Wall Man


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 208
Wysłany: 2008-06-21, 17:50   

Bersek napisał/a:
Kusza myśliwska nie jest złym pomysłem, ale moim zdaniem powinna być dostępna jako broń bonusowa


może nie tyle bonusowa, co powino być do niej bardzo mało, ale za to bardzo silnych bełtów. Coś jak SubMachine gun w Silent Hill 3.
_________________
........:::::::::::Jackson JS30 Warrior:::::::::::::.......

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group