Wysłany: 2022-10-20, 13:04 Silent Hill 2 by Bloober Team. Wasze oczekiwania, obawy itp.
W ramach rozruszenia forum po latach stagnacji (niczym w miasteczku Silent Hill ), postanowiłem założyć nowy wątek. Jak wiecie (bądź też nie), jesteśmy już dzień po SILENT HILL Transmission od Konami, gdzie dowiedzieliśmy się o przyszłości marki SILENT HILL po długich latach stagnacji (a wręcz znerfienia jej, używając terminologii LoL-owej, do poziomu ozdoby maszyny Pachinko przez Konami). Dowiedzieliśmy się o nowym filmie Christopha Gans'a, (Return to Silent Hill), interaktywnym serialu połączonym z grą od studia J.J. Abramsa (Silent Hill: Ascension), nowej grze „Silent Hill: Townfall” od szkockiego studia NoCode czy tajemniczym „Silent Hill F” od niejakiego Ryukishi07. Jednak pierwszym tematem transmisji było oficjalne ogłoszenie plotek, które krążyły od dawna: krakowskie studio Bloober Team tworzy remake bądź remaster Silent Hill 2 (niepotrzebne skreślić). Fakt ten towarzyszył trailer, który pokrótce pokazał, czego można się mniej więcej spodziewać. No właśnie, a jakie są Wasze oczekiwania tudzież obawy? Oczekujecie tego samego, co w oryginale, ale w lepszej oprawie na silniku Unreal Engine 4 bądź 5? Ja osobiście oczekuję, że pojawi się jakiś wątek The Order, że za postrzeganie miasta przez Jamesa w taki sposób odpowiada ktoś, kto dorównuje mocy Alessy. A jakie są Wasze oczekiwania bądź obawy? Zapraszam do dyskusji! .
Guy Cihi i Konami na pewno się lubią. "Guy Cihi" zrobił niezłą kampanię w internecie, gdy walczył o swoje prawa przy zamieszaniu z "Silent Hill HD Collection"
Wracając do gry.
Patrząc na trailer to na pewno są dumni z wachlarzu emocji, jakie są w stanie pokazać ich modele postaci
Trochę beka z artykułów z Kotaku które mówią James wygląda teraz ja tania kopia Leon/Ethan Winters z serii Resident Evil. Ja takiego podobieństwa nie widzę za bardzo.
Po scenach widać, że walka będzie wykonana z widoku za placów. Znana mechanika w grach od Resident Evil 4. Pytanie, jak rozwiążą sceny ze statyczną kamerą.
Po scenach widać, że walka będzie wykonana z widoku za placów. Znana mechanika w grach od Resident Evil 4. Pytanie, jak rozwiążą sceny ze statyczną kamerą.
Jeśli chodzi o styl walki zza pleców bohatera, to z tego, co zobaczyłem na filmiku, jak Konami odwiedziło Bloober Team i dali zrzut na prototyp w edytorze silnika, to sprawiała ona wrażenie podobnego do pierwowzoru. Tam też w większości przypadków, jak się chodziło po ulicach Silent Hill czy wewnątrz budynków i dochodziło do starcia, to kamera była usytuowana z tyłu bohatera. Statyczne ujęcia były tylko w specyficznych momentach. Z tym również nie powinno być problemu ze strony krakowskiego studia. Wszak ich poprzedni tytuł: The Medium był mocno oparty o statyczne ujęcia kamery, więc w tej materii deweloper ma doświadczenie. Bardziej martwi mnie sprawa optymalizacji, ponieważ zostały już ujawnione wymagania minimalne i zalecane tytułu.
Minimalne wymagania Silent Hill 2 Remake:
System operacyjny: Windows 10 x64
Procesor: Intel Core i5-8400 | AMD Ryzen 3 3300X
Pamięć: 12 GB RAM
Karta graficzna: AMD Radeon™ RX 5700 / NVIDIA® GeForce® GTX 1080
DirectX: Wersja 12
Miejsce na dysku: 50 GB dostępnej przestrzeni
Do uruchomienia gry na minimalnych ustawieniach, w 30 FPS-ach i 1080p
Zalecane wymagania:
System operacyjny: Windows 11 x64
Procesor: Intel Core i7-8700K | AMD Ryzen 5 3600X
Pamięć: 16 GB RAM
Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® 2080RTX albo AMD Radeon™ 6800XT
DirectX: Wersja 12
Miejsce na dysku: 50 GB dostępnej przestrzeni
Do uruchomienia gry na wysokich ustawieniach w 60 FPS-ach lub średnie ustawienia; 30 klatek, FullHD (lub 4K) ze wsparciem DLSS
Nie czarujmy się, są one dość mocne. A Bloober Team niestety nie słynie z dobrej optymalizacji. Przynajmniej w tytułach, które oparte są na silniku Unreal Engine 4. Wyjątek stanowi tu jedynie "Layers of Fear", który hula na Unity. Jeśli założyć, że remake Silent Hill 2 będzie działać na Unreal Engine 5 (bo trzeba podkreślić, że równocześnie studio odświeża dwie części "Layers of Fear" na UE5), to jeszcze tym bardziej może być to spory problem z uzyskaniem solidnych 30 FPS (przynajmniej na PS5). Osobiście przypuszczam jeszcze, że mgła spowijająca miasteczko może się składać po części z ręcznie zrobionych w silniku particlami, a po części z dymu wolumerycznego, który również jest dość zasobożernym komponentem. No to może być jeszcze mniej ciekawie z optymalką...
A, prawie bym zapomniał. Silent Hill 2 od Bloober Team będzie posiadać kinową, polską wersję językową. Niby to oczywiste, bo robi to polskie studio, ale nie przy Konami, które dotychczas nie traktowało Polski zbyt poważnie i prawie żadna gra z ich wydawnictwa nie doczekała się oficjalnej, polskiej wersji językowej, przez co trzeba było się posiłkować fanowskimi spolszczeniami (za które wielki szacun!). Dla odmiany: Capcom znów wypięło się na polskich graczy i remake RE4 nie będzie posiadać polskich napisów. Ale za to rosyjscy gracze mogą się spodziewać i napisów i dubbingu w swoim języku...
Mnie się nie podoba twarz Jamesa - kartoflisko mogło by na niej rosnąć oraz tekstura piramidowego - za mało czarna i za dużo rdzy. Poza tymi drobnymi szczegółami reszta wygląda fajnie. Szkoda pewnie żeby cieszyć się ustawieniami na full trzeba będzie mieć RTX z generacji 4000, który kosztuje powyżej $1000.
Szkoda pewnie żeby cieszyć się ustawieniami na full trzeba będzie mieć RTX z generacji 4000, który kosztuje powyżej $1000.
Wiesz, jeśli nie zależy komuś na perfekcyjnych odbiciach otoczenia, np. z kałuży w 4K i 60 FPS, to niekoniecznie musi mieć mocarza RTX z serii 4000, tylko wystarczy skromne GTX 1060. Obstawiam, że UE5 (tak, to już oficjalne, remake SH2 hula na tym silniku), wzorem poprzedniczki, zaoferuje standardowe SSR (Screen Space Reflections), które jest przyzwoitą alternatywą dla RT. Ale fakt, mimo wszystko wymagania są wciąż dość wysokie. Jak widać UE5 musi być dość solidnym upgradem UE4 (oświetlenie Lumen czy Nanite), że po części przekłada się na takie a nie inne wymagania sprzętowe. Chyba że magikom z BT udało się okiełznać tą technologię dość solidnie pod względem optymalki, oby tak był. A jak będzie, zobaczymy. Być może ogłoszenie premiery remake'u nastąpi lada dzień, i niekoniecznie będzie ona odległa. Piotr Babieno stwierdził, cytując z "Eurogamera":
Cytat:
"Mogę powiedzieć, że pracujemy nad tym tytułem od 2019 roku. Przez ten okres byliśmy w stanie bardzo dużo wyprodukować" - powiedział prezes Piotr Babieno podczas konferencji GPW Innovation Day, cytowany przez agencję ISBnews. Jak dodał, prace są już na etapie szlifowania szczegółów, więc data premiery - na razie nieznana - nie powinna być odległa.
Na początku miałem problem z twarzą Jamesa, ale to tylko i wyłącznie kwestia nostalgii względem oryginału co dotarło do mnie o wiele później. Obecnie jestem na tak. Na pewno nie przeżyję takich samych uniesień co za pierwszym razem, ale ograne będzie na 100% i tak samo na 100% gra nie będzie kupiona po najniższej możliwej cenie. Po najwyższej też nie bo jednak na premierę nie kupuje i tego się będę trzymał bo cyrk w świecie gamingowym przechodzi ludzkie pojęcie.
Liczę na parę zmian jak w poprawionej Mafii 1 tak żeby stary gracz miał jakiś element zaskoczenia, odświeżenie dialogów, ale przede wszystkim na to, że lokacje będą zapierać dech w piersiach. Mam tylko nadzieję, że movement postacią nie będzie za bardzo drewniany bo trochę wybije mnie to z immersji, a mam wrażenie, że Bloober może mieć z tym kłopot.
Oby to przysporzyło fanów, oby reszta części doczekała się tego samego traktowania i oby ktoś na poważnie zainwestował i zajął się tą serią. TLOU2 uderzyło w moją nostalgię SH jak jeździło się koniem po mieście i na mapie odhaczało miejscówki. Zresztą sama seria TLOU zastąpiła mi SH jeżeli chodzi o horrory.
_________________ Człowiek może wytrzymać cały tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia, całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności. To najcięższa tortura.
IMO szkoda, że robią remake dwójki, która aż tak nie trąci myszką. Wolałbym, żeby zrobili remake jedynki, bo tam grafa jest jednak dość marna. Mam nadzieję, że po SH2 zajmą się tym, tj. pod warunkiem, że ten remake dwójki będzie w ogóle dobry
Ja jakoś w ogóle nie czuje klimatu tego remake'u. Nie wyobrażam sobie Wood side apartament czy Blue Creek w odnowionej formie, a dla mnie w tej grze głównie wystrój lokacji robił robotę. Do tej pory odpalając tą gre z 2001 r. grafika lokacji zapiera dech w piersiach .
_________________ How Can You Say That This Town Is Insane? Perhaps It's We Who Are Insane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum