Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Silent Hill - Story Telling
Autor Wiadomość
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 32
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1757
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2013-07-20, 12:21   Silent Hill - Story Telling

No więc, parę miesięcy temu napisałam, że chciałabym zrobić grę forumową na podstawię sagi Silent Hill. Jednak nie bardzo wiem, jak się za to zabrać, żeby wyszło dobrze (na innym forum prowadziłam już parę gier forumowych, a jedną prowadzę aktualnie, wiec mam lekką wprawę).

Mapa: http://fc09.deviantart.ne...f13-d4vxk2y.jpg (to najbradziej kompletna mapa jaką znalazłam.) Nie wiem tylko, gdzie mniej więcej ulokować inne miasta jak Ashfield czy Portland. Poza tym, niekoniecznie miejscem akcji musi być Silent Hill. Ale powtórka z The Room jakoś mi się nie uśmiecha.

Skoro mapy lokacji nie są jaimś problemem, a otherworld ma może wyglądać różnie, nie ma tu jakiegoś wielkiego problemu.

Problem podstawowy to fabuła. Do wyboru wybrałam dwa szablony:
- Każdy, kto wkroczy do miasta, wkracza również do swojego prywatnego czyścia/piekła (jak w Silent Hill 2),
- Jedna konkretna osoba kontroluje moc miasteczka, co sprawia, że otherworld tej osobowy wypiera otherworldy innych (silent hill 1 i 4). [1 głosów]

O ile pierwsza opcja jest dużo ciekawsza, to równocześnie bardziej skąplikowana. Daje jednak możliwość "zamrożenia" gracza w czasie, gdyby długo nie odpisywał. W drugiej opcji nie trzeba by było każdemu wymyslać otherworldu i potworów z osobna (a także jak poszczególne inne osoby postrzegają potwory prześladujące konkretnego gracza), ale nie pozwalałoby to na "zamrożenie" gracza części przypadków i trzeba by było czekać na spóźnialskich, by utrzymać spójną fabułę.

Reszta mniej ważnych elementów:

Czas Akcji - Mnie by najbardziej kręciło gdyby postaci pochodziłyby z różnych czasów (bez przesady, jaskiniowiec może i fajny, ale klimatycznie nie pasuje). Można też wybrac jakąś konkretną epokę (lata współczsne są najłatwiejsze, bo gracze nie zrobią gafy typu "Indianin z czasów secesyjnych korzystający sprawnie z komórki").

Zagadki - wolicie dziwaczne zagadki (rozłupać orzech by znaleść klucz), czy bardziej logiczne (potrzymać kartkę nad płomieniem świecy by znaleść ukrytą wiadomość)? A może miks?

Potwory - Tu są dwie możliwości. Jeśli zwycięży scenariusz pierwszy, to gracz musi napisać profil psychologiczny i niezbyt powieściową historię swojej postaci, aby MG mógł stworzyć odpowiednie potwory (oraz to jak moga te potwory postrzegać inne postaci). Jeśli natomiast zwycięży scenariusz drugi (a narazie wygrywa jednogłośnie :razz: ) to MG wymyśla potwory niezwiązane (lub pośrednio związane) z postaciami. Pojawienie się istot takich jak panteon The Order (God, Valtiel i inni) jest zależne od tego czy historia będzie związana pośrednio lub bezpośrednio z Alessą lub/i odrodzeniem bóstwa Orderowców (Niekoniecznie nowa historia. Czas akcji może się toczyć także podczas wydarzeń z któreś części) czy nie.
Drugą sprawą związaną z potworami jest ich szybkość, siła i agresywność. Do wyboru jest kilka schematów potworów:
Średnioagresywne potwory o średniej sile i szybkości stereotypowego zombie (Silent Hill 1, 2, 3, 4: the Room i Origins)
Bardzo agrasywne i silne potwory o małej szybkości i wytrzymałości i średniej sile (Silent Hill: Homecoming)
Bardzo agresywne potwory o wielkiej sile, szybkośi i wytrzymałosci. Zalecana ucieczka i szukanie kryjówki (Silent Hill: Shattered Memories oraz Downpour)
Nieśmiertelne, małoagresywne i słabe zombie o powolności stereotypowego zombie, lecz obdarzone złośliwym zdolnościami (np: duchy z Silent Hill 4: The Room)

Światy i ich wzajemne przenikanie - Jak wiadomo są trzy światy (Normalny, Mglisty i Inny). Wolicie by światy zmieniały się na żywo (jak w np Downpour) czy po stracie przytomności (jak w większości przypadków Silent Hill 1 i 3)? Jeśli zostanie wybrany szablon nr 1, to jak rozwiązać przenikanie się różnych Innych Światów? W dwójce nie zostało to pokazane zbyt wyrażnie, natomiast w Downpour ludzie spotykali się tylko w Mglistym Świecie, a w Innym Świecie najwyżej migneli się wzajemnie kątem oka (mam nadziję, że wiadomo o co chodzi w tym zdaniu).

Dziury/Tunele/Nory - W Silent Hill mamy przynajmiej trzy typy dziur:
- Portale pozwalające się przemieszczać między poziomami/światami (Silent Hill 4),
- Portale pozwalające na przejscie "w głąb naszych umysłów" (większość pozostałych produkcji),
- Małe dziury, do których można wsadzić rękę, choć już niekoniecznie wyciągnąc, lub uruchomić jakiś mechanizm. Ten rodzaj dziury to nie portal.
Rodzaj portali zostanie dobrany do szablonu. Problemem jest ukazanie dziur, by intrygowały.

Wózki inwalidzkie - to nieodzowny element Silent Hill, ale jak je wprowadzić, żeby miały jakieś znaczenie dla każdej z postaci graczy? Choroba, kalectwo, cierpienie bliskiej osoby?

Łazienki i toalety - pojawiają się w każdym Silent Hill (główna seria) i dzieją się tam istotne rzeczy (w większości przypadków zjawiska paranormalne, jak zamiana pieter, trup kożystający z klopa, płacze, śmiechy, pojawiające się dziury czy postaci widoczne tylko w lustrach), a czasami są zwykłymi miejscami, gdzie można znaleść coś ciekawego (Kto odważy się grzebać w brudnym kibelku, z którego niewiadomo co kożystało?). Tutaj problemem są właśnie zjawiska i znaleziska, które powinny być odpowiednie do postaci i sytuacji, w jakiej się znalazła, oraz od miejsca, gdzie ową toaletę/łazienkę zbudowano.

Lustra - mają one strasznie dużo zastosowań unikalnych dla konkretnych osób. Jedni potrafią z nich korzystać jak z portali między światami (Silent Hill 3 i Origins), inni są ograniczeni tylko do komunikacji (Downpour, ale jednostronnie). Lustra mogą być także metaforą próby spojrzenia wgłąb siebie. Stan lustra też się liczy (zbite lustro, gdzie Alex znalazł nóż, nie jest przypadkowo zbite).

Kręgi i pętle - symbole życia, odrodzenia oraz pół-urzeczywistnienia/pół-świadomości. Wykorzystać Halo of the Sun? Chcecie by były to portale (Orphan) czy coś w rodzaju Save-Pointa (Silent Hill 3 i Homecoming)?

Karta Postaci: Czyli co powinniśmy uwzględnić przy tworzeniu postaci oprócz nazwiska więku i płci?
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2013-07-20, 15:00   

Alice napisał/a:
Problem podstawowy to fabuła. Do wyboru wybrałam dwa szablony:
- Każdy, kto wkroczy do miasta, wkracza również do swojego prywatnego czyścia/piekła (jak w Silent Hill 2),
- Jedna konkretna osoba kontroluje moc miasteczka, co sprawia, że otherworld tej osobowy wypiera otherworldy innych (silent hill 1 i 4).
Nie jestem specem od takich gier forumowych, ale wydaje mi się że to drugie jest sensowne. Umożliwia odnajdywanie notatek na jeden temat i związanie fabułą różnych postaci.
Alice napisał/a:
Zagadki - wolicie dziwaczne zagadki (rozłupać orzech by znaleść klucz), czy bardziej logiczne (potrzymać kartkę nad płomieniem świecy by znaleść ukrytą wiadomość)? A może miks?
Treść gry powinna dostarczać jakieś elementy układanki które trzeba łączyć. Świat takiej gry jest otwarty, nie to co w wirtualnym świecie gdzie jest jeden dziadek do orzechów i "wiadomo co z nim zrobić".
Alice napisał/a:
Potwory - MG ma sam wymyślać szereg potworów w najdrobniejszych szczegołach, czy wolicie sami się w to zabawić? Potwory muszą coś symbolizować. Wiem, że Valtiel może się pojawić (a na pewno nie pojawi się bez powodu), ale z Piramidogłowym (czy innym BoogyManem) mże być znacznie gorzej (radzę, by nie dodawać Piramidka do listy potworów prześladujacych twoją postać).
Wydaje mi się że MG powinien wymyślać unikalne postacie, związane z fabułą. A nie spamować nimi jak twórcy gry żeby zapełnić korytarze xD (odsyłam do gry w SH2 na hardzie jak ktoś nie widział spamu )
Alice napisał/a:
Światy i ich wzajemne przenikanie - Jak wiadomo są trzy światy (Normalny, Mglisty i Inny). Wolicie by światy zmieniały się na żywo (jak w np Downpour) czy po stracie przytomności (jak w większości przypadków Silent Hill 1 i 3)? Jeśli zostanie wybrany szablon nr 1, to jak rozwiązać przenikanie się różnych Innych Światów? W dwójce nie zostało to pokazane zbyt wyrażnie, natomiast w Downpour ludzie spotykali się tylko w Mglistym Świecie, a w Innym Świecie najwyżej migneli się wzajemnie kątem oka (mam nadziję, że wiadomo o co chodzi w tym zdaniu).

Dziury/Tunele/Nory - W Silent Hill mamy przynajmiej trzy typy dziur:
- Portale pozwalające się przemieszczać między poziomami/światami (Silent Hill 4),
- Portale pozwalające na przejscie "w głąb naszych umysłów" (większość pozostałych produkcji),
- Małe dziury, do których można wsadzić rękę, choć już niekoniecznie wyciągnąc,
Rodzaj portali zostanie dobrany do szablonu. Problemem jest ukazanie dziur, by intrygowały.

Wózki inwalidzkie - to nieodzowny element Silent Hill, ale jak je wprowadzić, żeby miały jakieś znaczenie dla każdej z postaci graczy?

Łazienki i toalety - pojawiają się w każdym Silent Hill (główna seria) i dzieją się tam istotne rzeczy (w większości przypadków zjawiska paranormalne, jak zamiana pieter, trup kożystający z klopa, płacze, śmiechy, pojawiające się dziury czy postaci widoczne tylko w lustrach), a czasami są zwykłymi miejscami, gdzie można znaleść coś ciekawego (Kto odważy się grzebać w brudnym kibelku, z którego niewiadomo co kożystało?). Tutaj problemem są właśnie zjawiska i znaleziska, które powinny być odpowiednie do postaci i sytuacji, w jakiej się znalazła, oraz od miejsca, gdzie ową toaletę/łazienkę zbudowano.

Lustra - mają one strasznie dużo zastosowań unikalnych dla konkretnych osób. Jedni potrafią z nich korzystać jak z portali między światami (Silent Hill 3 i Origins), inni są ograniczeni tylko do komunikacji (Downpour, ale jednostronnie). Lustra mogą być także metaforą próby spojrzenia wgłąb siebie. Stan lustra też się liczy (zbite lustro, gdzie Alex znalazł nóż, nie jest przypadkowo zbite).

Kręgi i pętle - symbole życia, odrodzenia oraz pół-urzeczywistnienia/pół-świadomości. Wykorzystać Halo of the Sun? Chcecie by były to portale (Orphan) czy coś w rodzaju Save-Pointa (Silent Hill 3 i Homecoming)?
Byle historyjka była z grubsza do ogarnięcia ;|
Alice napisał/a:
Karta Postaci: Czyli co powinniśmy uwzględnić przy tworzeniu postaci?
No biogram to minimum. Ewentualnie + kilka suchych określeń charakteru i fizycznej konstytucji (jako odniesienie do różnych wyzwań).
_________________

 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 32
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1757
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2013-07-20, 18:03   

Nieco zbyt ogólnikowa pomoc. Przynajmiej podoba ci się szablon drugi. Zmiany w temacie wprowadzę, jak wypowiedzą się przynajmiej jeszcze ze cztery osoby.

EDIT: A propo towjej wypowiedzi odnośnie postaci. Nie zamierzam kopiowac stworów bez sensu. Taki Valtiel może się pojawić, ale kto powiedział, że będzie miał wygląd choć podobny do tego jaki miał w Trójce. Piramidogłowy się nie pokaże (chyba że ktoś sobie obejży odpowiedni obrazek :razz: ) i na pewno nie pojawią się postaci, które były ściśle związane z jakimiś protagonistami. Ale osoby związane z serią mogą się pojawić.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
LaMuertePL 
Lurker
Lupin III



Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 355
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-07-22, 13:55   

Alice napisał/a:
Wózki inwalidzkie - to nieodzowny element Silent Hill, ale jak je wprowadzić, żeby miały jakieś znaczenie dla każdej z postaci graczy?

Każdy będzie inwalidą. xD

Alice napisał/a:
- Małe dziury, do których można wsadzić rękę, choć już niekoniecznie wyciągnąc,
Rodzaj portali zostanie dobrany do szablonu. Problemem jest ukazanie dziur, by intrygowały.


A tu proponuję to rozwiązanie
Alice napisał/a:
(Kto odważy się grzebać w brudnym kibelku, z którego niewiadomo co kożystało?)

Czyli wsadzić portale do dziwnych miejsc jak np szafa czy też owy kibel. :razz:
_________________
"And shepherds we shall be,
For thee my lord for thee,
Power hath descended forth from thy hand,
That our feet may swiftly carry out thy command.
So we shall flow river forth to thee
And teeming with souls shall it ever be
In nomine Patris, et Fillis,
Et Spiritus Sancti."
 
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 32
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1757
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2013-07-22, 18:34   

Ale te ostatnie dziury, to nie portale tylko małe otwory z niespodzianką w środku.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
lolek00 
Lying Creature



Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 423
Wysłany: 2013-07-22, 21:38   

Alice nie wszystkie motywy muszą być odwzorowane chyba, tym bardziej że to będzie rodzić przewidywalność zamiast jakiegokolwiek zaskoczenia.
_________________

 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 32
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1757
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2013-07-23, 09:54   

wziełam na razie tylko najczęstsze ogólniki. Ten temat nie służy do grupowego tworzenia opowiadania (fabuły), ale do stworzenia szkieletu opowiadania. Jeśli przegłosowany zostanie szablon drugi, to będzie wiadomo, że jest jakaś osoba, która "generuje" otherworld, ale nikt nie będzie wiedział kim jest ta osoba i czy na pewno kontroluje to co stworzyła. Co do potworów, to pytanie brzmii "wolicie styl walki z pierwszej czwórki, z homecomind czy z downpour? A może ucieczki jak w shattered memories?", co sprowadzi się ogólnie do siły, wytrzymałości, szybkości oraz agresywności potworów, ale ich wygląd i symbolika będa oparte już na profilu psychologicznym tajemniczej osoby/postaci graczy (w zależności od wygłosowanego szablonu). To samo tyczy się całej reszty, ale rzeczewiście, trudno będzie wprowadzić wszystkie najczęstsze motywy.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
LaMuertePL 
Lurker
Lupin III



Wiek: 28
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 355
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-07-23, 16:05   

Alice napisał/a:
 
Ale te ostatnie dziury, to nie portale tylko małe otwory z niespodzianką w środku.

Glory Hole? :lol:
_________________
"And shepherds we shall be,
For thee my lord for thee,
Power hath descended forth from thy hand,
That our feet may swiftly carry out thy command.
So we shall flow river forth to thee
And teeming with souls shall it ever be
In nomine Patris, et Fillis,
Et Spiritus Sancti."
 
 
 
Alice 
Caliban
Przywoływacz Dusz



Wiek: 32
Dołączyła: 20 Mar 2013
Posty: 1757
Skąd: Niegrywalne Miasto Wolnego Świata
Wysłany: 2013-07-23, 17:22   




EDIT: Weźcie się wypowiadajcie. Chyba razem mieliśmy to robić? Jak napisze przynajmiej jeszcze jedna osoba, to przeredaguję odrobinę temat. Odrobinę, bo za dużo wskazówek nie dostałam.
_________________
Damage done to the flesh, what they said, in the name of the...
Damage done to the heart, is the start, of the end!
Damage done to my soul, and you know, it knows where my...
Damage done to my life, cursing loud, as the chaos!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group