Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
LOST MEMORIES PL
Autor Wiadomość
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2007-11-17, 15:25   LOST MEMORIES PL

Tak jak obiecalem... w odcinkach ukazywac sie bede tu Lost Memories AKA Ushinawareta Kioku: Silent Hill Chronicle w wersji przetlumczonej przez Parabellum, Gościa i mnie... Have a Fun! :P



PROLOG
Nazwa tego miasta to Silent Hill. Choć znane jest jako malowniczy obszar wypoczynkowy, jest to przeklęte miejsce gdzie rdzenni mieszkańcy zostali przegnani, brutalne egzekucje mialy miejsce i panowała tajemnicza plaga. Miasto leży wokół jeziora Toluca, z ktorego gęsta mgła bezustannie spowija teren przez co rzeczywisitosc i sny tych, którzy odwiedzaja miasto, staja się mgliste. I według tych którzy je widzieli, czasami pojawiaja sie «rzeczy» które nie powinny istniec. Podczas gdy pozostaje wielka liczba tajemnic, kilka incydentow które zdarzyły się w tym mieście do tego momentu byla ignorowna. A teraz, spójrzmy wstecz, wyjaśnijąc te tajemnice po koleji.

MAPA OKOLICY SILENT HILL
Silent Hill jest niewielkim, rolniczym miastem położonym w północno-wschodniej części Ameryki. Zacznijmy od przeglądu budynków i lokacji, które stały się miejscem akcji gry.

Park rozrywki „Lake Side”: park wybudowany na przedmieściach miasta. Miejsce to łączy się bezpośrednio z kościołem.
Hotel „Lake View”: przed wydarzeniami z drugiej części gry, hotel został całkowicie strawiony przez pożar.
Muzeum „Silent Hill Historical Society”: na ścianach muzeum pozostawiono ślady po wydarzeniach z przeszłości w postaci obrazów i fotografii.
Szpital „Brookhaven”: szpital ten wybudowano z powodu wielkiej epidemii, która nawiedziła kiedyś miasto.
Park „Rosewater”: park nieopodal jeziora, z widokiem na lustro wody. Pomniki i kamienne posągi przypominają o przeszłości miasta.
Punkt widokowy: z tego miejsca widoczna jest niemal cała okolica przylegająca jeziorze. Jest to miejsce, gdzie początek ma akcja drugiej części gry.
Dzielnica mieszkalna: część miasta, którą oglądać mieliśmy okazję na początku pierwszej części gry, leży ona na północ od jeziora. Pośród innych budowli, które napotkamy tu na swojej drodze, możemy odwiedzić kościół i szkołę podstawową.
Dzielnica handlowa: dzielnica, do której dostaniemy się mostem zwodzonym, mieści się tu szpital i centrum handlowe, i inne budowle. Ludzie tu mieszkający są bardziej zajęci od tych, mieszkających po drugiej stronie jeziora.
Dzielnica wypoczynkowa: położona na południe od dzielnicy mieszkalnej. Do parku rozrywki możemy się dostać kierując się na wschód główną ulicą.

HISTORIA SILENT HILL
Miasto, które posiada tajemniczą siłę, Silent Hill. Na osi czasu podjęto próbę przedstawienia istotnych faktów, związanych z grą i historią miasta.

Rok - Wydarzenia w amerykańskiej historii.

Ok. 1670 Anglia rozpoczyna kolonizacje północnej części Ameryki.
1692 Proces sądowy wiedźm z Salem.
1776 Amerykańska deklaracja niepodległości.
1789 Pierwsze wybory prezydenckie. Przywódcą kraju zostaje wybrany George Washington.
Ok. 1810 Wybuch wojny secesyjnej.
1820 Maine mianowane zostaje stanem U.S.A.
1830 Początek prowadzenia polityki siłowego usuwania rdzennych mieszkańców.
1861 Przełamanie wojny secesyjnej.
1865 Apogeum wojny secesyjnej.
Ok. 1890 Koniec zorganizowanego oporu rdzennych mieszkańców kraju.

Rok - Związek z Silent Hill

Przed XVI wiekiem Rdzenni Amerykanie uprawiali rytuały w tym miejscu. Ziemie te, uzane zostały uznane za święte przez przewodzącą w kraju religię.
Koniec XVII w. Osadnicy zasiedlają tereny Silent Hill.
Początek XVIII w. Wybuch tajemniczej epidemii; miasto zostaje opuszczone.
Ok. 1810 Miasto zostaje przekształcone w kolonię karną. Wybudowane zostaje Więzienie Silent Hill (patrz: więzienie); Szpital Brookhaven powstaje w odpowiedzi na masową epidemię (patrz: szpital).
1820 Allem Smith maluje obraz „Krajobraz wybrzeża”.
Ok. 1840 Likwidacja Więzienia Silent Hill.
Ok. 1850 Odkryte zostają złoża węgla; wybudowana zostaje kopalnia Wiltse’a. Dzięki temu następuję rozwój miasta.
1861 Mężczyzna o imieniu Chester i jego syn, obaj, uczestniczą w wojnie.
1862 Obóz jeniecki Toluca zostaje wybudowany dla jeńców wojennych.
1866 Obóz jeniecki zmienia swój profil na Więzienie Toluca.
Ok. 1890 W mieście dzieją się dziwne rzeczy, w każdym miejscu, ludzie znikają- jeden po drugim.
Początek XX w. Więzienie Toluca zostaje zamknięte. Silent Hill staje się turystycznym miastem.
Lis. 1918 Statek turytstyczny Lightle Barones tonie w niewyjaśnionych okolicznościach.
1939 Dziwne wydarzenia mają miejsca nad jeziorem (patrz: Jezioro Toluca).
19XX Burmistrz miasta ginie niespodziewanie, członkowie rady miasta umierają śmiercia tragiczną.

FOLKLOR
Święte ziemie, gdzie rdzenni Amerykanie uprawiali rytuały religijne

Przed przybyciem osadników z Europy, Sielnt Hill był świętym miejscem. Nawet ich osiedleniu, okolice miasta pozstawiły po sobie tajemniczą siłę.


Mieszkańcy czcili to miejsce jako „Miejsce Uciszonych Dusz”. Jakkolwiek, zostali oni wygnani przez osadników i musieli opuścić to miejsce.

WIĘZIENIE
Po rozpostrzenieniu się epidemii, miasto zostało przekształcone w kolonię karną.

Wielu ludzi straciło życie w brudzie i ciężkich warunkach. W skutek tego, miasto było używane pierwotnie jako kolonia karna. Było to za czasów, gdy miejscu temu nadano nową nazwę „Sielnt Hill”.

James w muzeum.
Więzienie później zostało zlikwidowane, a na jego miejscu wybudowano muzeum. W muzeum odnaleźć można fakty o historii miasta.

EPIDEMIA
Po raz wtóry, na miasto spada fala epidemii, a okolice pogrążają się w ciemności

Wielu ludzi zachorowało na nieznaną im zarazę. Być może, to z powodu nieprzewidzianych masowych śmierci, spadku populacji miasta, jak również wierzeń i cierpień więźniów, pierwotna moc miasta straciła na sile.

James przed drzwiami wejściowymi szpitala.
Forma szpitala, jaka jest znana ze zdjęć, istniała od roku 1861, od momentu, gdy budynek przebudowano i znacznie powiększono.

WOJNA SECESYJNA
Miasto zostało wcielone w działania wojny secesyjnej, naród podzieleny został na dwie opozycje.

Przełom w wojnie nastąpił w 1861 roku. Kamienny posąg nad jeziorem, powstał ku czci Patrick’a Chester’a, który był żołnierzem uczestniczącym w wojnie.

James przygląda się kamiennemu posągowi.
Konflikt powstał z politycznej niezgody, został jednak zażegnany przez przyszłe pokolenie, które wspólnie już zagłębiały się w problemy powszechnie wyznawanej religii.

***Wallofdeath: cokolwiek znaczy słowo :suuhai” czy autorzy mieli tu na myśli „kult”, czy też „wiarę”, wszystko to uzależnione jest od kontekstu zdania. Kontekst lecz nie jest dość jasny, by z pewnością stwierdzić, że chodziło tu o następującą myśl „…został jednak zażegnany przez przyszłe pokolenia, które wspólnie już przyczyniły się do narodzin kultu religijnego”.

JEZIORO TOLUCA
Po tym jak stało sie obszarem turystycznym, miasto nawiedziła seria nieszczęść.

Wraz z zamknięciem kopalni węgla Wiltse, miasto próbowano zamienić na atrakcje turystyczną. Jednakże, wraz z kolejnymi wypadkami przejażdzek, miasto zyskalo zła sławę.

ledwie widziana przez mgłe łodka z wiosłami na jeziorze
Słynne Jezioro Toluca jest miejscem które przytłacza atmosferą. Jest znane jako złowrogie jezioro, które zostało całkowicie zakryte wszechobecna mgłą.

***Wallofdeath: Wojna Secesyjna trwała w latach 1861-1865, daty jej wybuchu wypisane sa dwie 1861 oraz okolo 1810, więc moge tylko przypuszczać że jest to błąd maszynowy. Wcześniejsza data prawdopodobnie ma wzkazywac na Wojne w 1812.

HISTORIA ALESSY
Silent Hill jest miejscem, gdzie czci się złowrogie bóstwo, a ludzie ze złem na sumieniu się zbierają. Poniżej znajduje się przegląd życia młodej dziewczyny, od której to wszystko się zaczęło.

Ok. 20 lat wcześniej: jeden po drugim, członkowie grupy budowlanej, umierają śmiercią tragiczną.

Kolejne tajemnicze zgony

Członkowie ekipy budowlanej, którzy pracowali przy przebudowie miasta, gdy zmieniło on swój profil na turystyczny region, umierali-jeden po drugim. Z powodu rozmiarów tajemnicy, która spowiła przyczynę tych śmierci, pogłoski mówiły, że miało to powiązania z jakimś kultem religijnym.

*GRAFIKA: Lisa mówi Harry’emu o łańcuchu śmierci.
Sądzono, że związek mogła mieć również tajemnicza wiara, która była praktykowana lata temu.

Ok. 14 lat wcześniej: Narodziny Alessy.
Alessa posiadała nadprzyrodzone umiejetności, gdy była młodą dziewczynką. Rówieśnicy w szkole zwali ją wiedźmą, meczyli ją wyłączając z grupy i bazgrząc po jej ławce.

*GRAFIKA: obrazek przedstawiąjący Alesse, skuloną w rogu.
W lokacji „nowhere”, w pierwszej części gry, wszystko to, co widzimy, jest to obraz z perspektywy nieszczęśliwego dzieciństwa Alessy.

Ok. 12 lat wcześniej: Narodziny Claudii.
Claudia urodziłą się dwa lata później niż Alessa. Rodzice obu dziewczynek byli wspólnego wyznania i wszystko na to wskazuje, że utrzymywali ze sobą skrajnie dobre stosunki, przez całe ich dzieciństwo.

*GRAFIKA: Heather wspomina o grze w karty z Claudią.
W pokoju Alessy widać ślady po przeszłości obu dziewczynek.

Ok. 11 lat wcześniej: Harry rozpacza po śmierci żony.


Ok. 7 lat wcześniej: narodziny Cheryl

Rytuał Dahlii

W dzielnicy handlowej wybucha pożar, paląc doszczętnie sześć domów. Dahlia całość zaplanowała, by po odnalezieniu ciała Alessy, sądzono, że to przez jej nieuwagę spłonął dom.
W rzeczywistości, powodem pożaru był rytuał matki dziewczynki, Dahlia prowadząc ten obrzęd chciała sprowadzić nieznanego boga.

*GRAFIKA: krew spływa po twarzy Lisy
Lisa jako pielęgniarka opiekowała się Alessą, dzieczynka przeżyła całe zdarzenie tylko z powodu magicznych sił, które wciąż utrzymywały ją przy życiu.

*GRAFIKA: scena w pokoju Aratrona
Jej hospitalizacja była tajemnicą, Kaufmann prawdopodobnie podmienił ciała.

Czas nieokreślony

Rozprowadzanie narkotyku

Po pożarze, narkotyk znany jako „PTV” stał się powszechnie sotosowanym środkiem odurzającym w mieście. Najpierw detektyw zajmujący się sprawą narkotyków a później burmistrz, który chciał zatrzymać ich rozprowadzanie, giną w nieznanych okolicznościach.

*GRAFIKA: Harry otwiera sejf.
„PTV” stawał się coraz popularniejszy wśród turystów, co przyczyniało się do powolnego upadku miasta, jako miejsca wypoczynkowego.

*GRAFIKA: Dahlia i Kaufmann przed sceną ostaniego starcia.
Nikt nie wiedział o tym, że między niektórymi pracownikami szpitala i religijną oranizacją istniało porozumienie.

Okres czasu właściwy dla akcji pierwszej części gry.

Narodziny „Heather”.

Alessa (miała wtedy 14 lat) cierpiała z powodu ran wynikłych z poparzeń pożarem, który przyczynił się również do zstąpienia „Boga”. By uciec spod kontroli Dahli, Alessa przywołuje do siebię Cheryl (miała wtedy 7 lat). Pod wpływem jej nadprzyrodzonych mocy, miasto przekształca się w rodzaj odmiennego, surealistycznego świata.

*GRAFIKA: Harry budzi się w barze.
Harry przez swoje próby odnalezienia córki wpłynął znacznie na wydarzenia, jakie toczyły się w Sielnt Hill.

*GRAFIKA: Alessa rozświetlona z ciemności blaskiem.
Po połączeniu obu dziewczynek, zrodziło się zupełnie nowe życie.

5 lat później: sprawa zabójstwa w Portland
Po wydarzeniach z Silent Hill, Harry wraz z Cheryl (Heather) zamieszkał w Portland. Jednakże, jej miejsce pobytu odkrył członek kultu, który ją szukał.

*GRAFIKA: Notatnik Douglas'a
Widocznie w tym czasie Harry zabija wyżej wymienionego.

Czas nieokreślony

Rozwój organizacji religijne

Po śmierci Dahlii, nastał czas nieaktywności w organizacji religijnej. Jednakże, po około 10 latach znów zaczyna działać. Struktura organizacji została uregulowana, a liczba wyznawców gwałtownie wzrosła. Za tą renowacją stał jeden młody duchowny.

*GRAFIKA: Vincent w bibliotece
Starania Vincenta pomogły sfinansować i dopełnić strukturę organizacji.

? lat później: Silent Hill 2

Materializacja urojeń

Od pierwszej gry, moc w miescie znacznie się spotęgowała. Osiągneła taki poziom, iż wzywa do siebie tych, który trzymaj w swoim sercu mrok, a ich podświadomośc jest manifestowna.

*GRAFIKA: James w więzieniu
Głębokie "dziury" ukazuja się tym, którzy w swoim sercu trzymaja mrok.

Około 17 lat później: Silent Hill 3

Nierozważe działania kapłanki

Claudia, kapłanka w organizacji religijnej odnajduje Heather, reinkarnacje Alessy. W celu sprowadzeniu na świat raju, próbuje wskrzesić boga uśpionego w Heather.

*GRAFIKA: Zetknięcie się Heather z Claudią w centrum handlowym
Claudia dozoruje w karmieniu nienawiścią uśpionego boga wewnatrz Heather.

***Wallofdeath: Mimo, że linia czasu wskazuje, że żona Harry;ego odeszła 4 lata przed pojawieniem sie Cheryl, wydaje się to sprzeczne z chronologią wydarzeń jaką znamy z Silent Hill. Sądze, że jest to zwykłe niedopatrzenie, tego który tworzył tą linie-- wydaję się że raczej żona Harry'ego zmarła kilka lat później po odnalezieniu Cheryl, nie wcześniej.

SCHEMAT RELACJI POSTACI
Diagram przedstawia powiązania osób znanych z pierwszych trzech części gry. Skoncentrowano się tu na postaci Alessy, która wielokrotnie podlegała procesowi reinkarnacji. Głębsza analiza pozwala na zrozumienie całej intrygi, potrzebne tu jest podsumowanie związków ludzkich i organizacji religijnej.

-Cybil--->Harry: pomaga mu w poszukiwaniach córki.
-Harry---Cheryl: dziecko, które Harry odnalazł porzucone przy autostradzie i przygarnął.
-Harry---Heather: dziecko na nowo zrodzone z połączenia Alessy z Cheryl, przygarnięte przez Harry’ego.
-Douglas--->Heather: pomaga jej w dokonaniu zemsty.
-Vincent--->Heather: pomaga jej w przeszkodzeniu Claudii.
-Claudia--->Douglas: nakazuje mu odnaleźć Heather.
-Claudia--->Heather: potrzebna jej jest, by na nowo sprowadzić raj dla ludzi.
-Leonard--->Claudia: maltretował ją, gdy była ona jeszcze dzieckiem.
-Heather--->Claudia: zemsta.
-Cheryl+Alessa---Heather: powstałą z dwóch ciał i na nowo narodzona.
-Alessa---Cheryl: podzielone na dwie, by stosując tę technikę, uniknąć zstąpienia boga.
-Lisa--->Alessa: odpowiedzialna za opiekę Alessy podczas jej
hospitalizacji.
-Kaufmann--->Lisa: zaopatruje ją w narkotyki i nadzoruje hospitalizację Alessy.
-Kaufmann<--->Dahlia: sojusz, którego owocem było rozprowadzanie narkotyków.
-Dahlia--->Alessa: stosuje techniki, by sprowadzić na ziemię boga,
namaszczając przy tym swą córkę świętością.
-James<--->Angela: spotkanie w Silent Hill.
-James--->Eddie: morderca.
-James--->Mary: morduję ją, nie mogąc znieść ciężaru opieki nad chorą żoną.
-James--->Maria: wytwór chorego umysłu.
-Maria<--->Mary: mają identyczną budowę morfologiczną.
-Ernest Baldwin--->Maria: prosi ją o odnalezienie dla niego przedmiotow do rytuału.
-Laura<--->Eddie: spotkali się w drodze do Silent Hill.
-Laura<--->Mary: poznały się podczas wspólnej hospitalizacji.

Powiązanie rodzica z dzieckiem: Harry i Cheryl, Harry i Heather, Dahlia i Alessa, Leonard i Claudia
Małżeństwo: James i Mary
Wędrówka dusz: Heather, Cheryl i Alessa
Postaci związane z organizacją religijną: Dahlia, Claudia, Vincent, Leonard
Mieszkańcy Silent Hill: Lisa, Kaufmann, Dahlia, Alessa, Claudia, Vincent, Leonard

LOGUE 1: SILENT HILL
Harry, bohater pierwszej gry, jest ojcem Heather (Cheryl), bohaterki Silent Hill 3. Spójrzmy wstecz, na każdy aspekt fabuły, które stały się punktem wyjścia dla przyszłych wydarzeń w mieście Silent Hill.

INTRO SILENT HILL
Wprowadzenie nie ogranicza się jedynie do przedstawienia postaci, ale przedstawia też zdarzenia sprzed akcji gry. Po zakończeniu "Good+" jedna ze scen sie zmienia.

01 Zdjecie Alessy pokazywane jest wraz ze zdaniem "Strach przed krwia zmierza do postania strachu przed ciałem"
02 Harry stoi wraz z żoną trzymając w rękach dziecko. Jest to zapewne moment znalezienia Cheryl.
03 Cheryl pośród mgły. Harry przemierza miasto Silent Hill by ją odnależć.
04 Harry budzi sie na sofie w kawiarni. Śnił że goni Cheryl i zgubił się w alterntywnym świecie.
05 Pielęgniarka Lisa wyczołguje sie spod biurka, gdzie ukrywała się. Ten obraz jest ze sceny gdy pierwszya raz ją spotykamy.
06 Dahlia obraca się gdy Harry wchodzi do kościoła. Za nią jest Chrystus na krzyżu.
07 Tylko na chwilę, zjawa Alessy pojawia się w kotłowni w pownicy podstawówki. Wyglada doroślej niż na zdjeciu w 01.
08 Błagajac by jej pomogł, Lisa obejmuje Harry'ego. Pojawia przy nim zawsze gdy świat zmienia się na alternatywny.
09 Po zastrzeleniu creatury, Kaufmann ledwo co siedzi na krześle. Ten obraz pochodzi z pierwszego spotkania z nim.
10 Cybil podchodzi z tajemniczym uśmieszkiem. Gdy spotyka Harry'ego, nie zdaje sobie sprawy z powagi sytuacji.
11 Jadacy samochod na opuszczonej drodze. Harry i Cheryl jada do Silent Hill na wakacje.
12 Cheryl drzemiąc na siedzeniu pasażera, trzyma szkicownik, który dał jej Harry. Póżniej ten szkicownik odnajdujemy w alternatywnej alejce.
13 Kobieta, której skóra jest popażona jest owinięta w bandaże, które pokrywają wiekszość jej ciała. To jedyny obraz cierpienia Alessy w jej łóżku.
14 Po otrzymaniu polecenia przez radio, Cybil opuszcza pomieszczenie w pośpiechu. Jest wydarzenie sprzed jej przyjazdu do Silent Hill.
15 Lisa kłoci się z Kaufmann'em porywczym tonem. Mozliwe ze chodzi o opiekowanie się Alessą.
16 Lisa śmieje się jak opętana. Czy ten stan wywyłany jest prochami od Kaufmanna?
17 Przejeżdzając obok Harry'ego, Cybil wskazuje mu coś przed sobą. Następnie szybko go wyprzedza.
18 Chwilę po tym, z nieznanych powodów motor Cybil jest rozbity o skałe pobocza. To odwraca uwagę kierowcy, nieśiadomego zbliżającego się niebezpieczeństwa.
19 Zbliżenie odwracającej się Dahlii przerażonej czyjąc obecnością. Kolejna scena która nie pojawia się w grze.
20 Pojedyńczy dom otoczony wywroconym słupem telefonicznym i dużymi kałużami wody. Czy to dom Dahlii gdzie spłoneła Alessa?
21 Harry szybko próbuj ominać postać, która nagle pojawaiła sie na środku drogi.
22 Przed samochodem staneła młoda dziewczyna o tym samym wygladzie co na 07. Czy to była Alessa?
23 Po otrzymaniu zakończenia "Good+", obraz 02 się zmienia. Cybil zajmuje miejsce żony Harry'ego.

POSTACIE W SILENT HILL
Historia z której rodzi się horror. Przyjrzyjmy się znaczeniom danym postacia w grze.

-------------------------

imię: Harrold "Harry" Mason
wiek: 32
płeć: m
zawód: pisarz

profil: Pisarz, który stracił żonę 4 lata wcześniej i żyje wraz z córką. Zabrał ją do Silent Hill w celu spędzenia długich wakacji. W wyniku nagłego wypadku samochodowego, wplątuje się w serie dziwnych zdarzeń.

Komentarz twórcy
Na początku pracy nad projektem, z uwagi na rolę kochającego uległego ojca miał sie nazywać "Humbert Mason", na cześć bohatera "Lolity" Stanley'a Kubricka. Z uwagi na rzadkie imię, zostało zmienione przez angielską ekipę. Właściwie "Harry" to pseudonim osoby która nazwała tą postać. Pomyślałem "Są podobne", ale...

-------------------------

imię: Cybil Benett
wiek: 28
płeć: k
zawód: policjant

profil: Policjantka z Brahms, miasta przyległego do Silent Hill. W wyniku nagłego braku łaczności, jedzie do Silent Hill na dochodzenie.

Komentarz twórcy
Jej nazwisko jest aluzją do Lawrenci Bembenek, prawdziwej policjantki-morderczyni. Zostało trochę zmodyfikowane by brzmiało bardziej typowo. Jej imię natomiast modelki Sybil Buck i gwiazdy kina akcji Sybil Danning.

-------------------------

imię: Cheryl Mason
wiek: 7
płeć: k
zawód: uczennica podstawówki

profil: Mimo że jest jedyną córka Harry'ego, nie są spokrewnieni. Spowodu jej proźby oboje jadą do Silent Hill.

Komentarz twórcy
Pierwotnie chcieliśmy ją nazwać Dolores, z tego samego powodu co postaci Harry'ego, ale spotkało się to z zaciętym sprzeciwem i zostało odrzucone. Imię pochodzi od Sheryl Lee, ale bez szczególnego znaczenia.

-------------------------

imię: Lisa Garland
wiek: 23
płeć: k
zawód: pielęgniarka

profil: Pielęgniarka pracująca w szpitalu Alchemilla. Opierkowała się Alessą, która była utrzymywana przy życiu, mimo poważnych poparzeń po rytuale.

Komentarz twórcy
Jej imie pochodzi od aktorki, która grała pielegniarkę-morderczynie w filmie Sanguelia. Jej nazwisko pochodzi od Judy Garland,
która grała w "Czarowniku z Oz" postać która zgubiła drogę w krainie snów.

-------------------------

imię: Michael Kaufmann
wiek: 50
płeć: m
zawód: lekarz

profil: Lekarz pracujący w szpitalu Alchemilla. Jak Harry, próbuje uciec z Silent Hill, jednakże jego osoba jest związana z tym co sie dzieje w mieście.

Komentarz twórcy
Jego imię to połaczenie imion Lloyd Kaufman i Michael Herz,
dwóch producentów Troma Studios znanego z filmów klasy B, takich jak The Toxic Avenger. Nie było to szczególnie zamierzone.

-------------------------

imię: Alessa Gillespie
wiek: 14
płeć: k
zawód: nieznany

profil: Młoda dziewczyna, która nosi w swym ciele Boga w wyniku podprawionego 7 lat wcześniej rytuału. Rytułał wyodrębnił Cheryl, jednak w celu ponownego zjednoczenia, zostaje wezwana do Silent Hill.

Komentarz twórcy
W początkowych fazach tworzenia uzywaliśmy imienia Asia, od córki włoskiego reżysera Dario Argento. Jednakże, z uwagi na nietypowe imię, zmieniliśmy je.

-------------------------

imię: Dahlia Gillespie
wiek: 46
płeć: k
zawód: nieznany

profil: Tajemnicza kobieta oddana okultyzmowi. Przeprowadziła rytuał by sprowadzić Boga przy pomocy Alessy, jej prawdziwej córki, zsyłająć na nią rozległe zagrażajace życiu poparzenia. Jest odpowiedzialna za serie zdarzeń popychajacych wydarzenia do przodu.

Komentarz twórcy
Jej imie jest po pierwszej żonie reżysera Dario Argento.
Argento nakręcił wiele horrorów, w tym Suspiria, mistrz tego gatunku.

KOMENTARZ DO POTWORÓW

Air screamer (Powietrzny Krzykacz, Ptak, Pterodaktyl)

obszar: dzielnica mieszkalna, dzielnica biznesowa

opis: Latajacy stwór, atakuje w grupie do 5

metafora: "Air screamer." Ucieleśnienie ilustracji jednej z ulubionych książek Alessy, "Zaginiony Świat" Conan Doyle'a.

====

Night flutter (Nocny Trzepot, Ptak z dzielnicy biznesowej)

obszar: dzielnica biznesowa, resort

opis: Pojawia sie w alternatywnej dzielnicy biznesowej. Czuły na światło.

metafora: "Istota która trzepocze w ciemnościach." Wpływ zmian jakim poddaje się miasto jest silny; głowa jest pokryta robakami.

====

Mumbler (Mamroczący, Humaidalny potwór/Potwór z hakami)

obszar: Szkoła, kanały

opis: Mimo że jest powolny, jego ataki pazurami sa silne

metafora: "Mumbler." Uosobienie małych groźnych zwierząt i małych demonów z baśni.

====

Larval stalker (Mały humaidalny cień)

obszar: Szkoła, park rozrywki

opis: Całkowicie nie agresywny

metafora: "Larval stalker." Jego śmiech przywołuje wspomnienia bycia znęcaną w szkole

====

Groaner (Jęczący, Pies)

obszar: dzielnica mieszkalna, dzielnica biznesowa

opis: Pojawia się na dworze. Jest czuły na dźwięk i zareaguje na wystrzał

metafora: "Groaner." Wyobrażenie dużych psów, do których Alessa czuła silną niechęć, jest podłożem dla tej istoty.

====

Wormhead (Robakogłowy, Pies z dzielnicy biznesowej)

obszar: dzielnica biznesowa, resort

opis: Bardziej silna wersja psiej istoty

metafora: "Wormhead." Efekt zmian w alternatywny świat jest silny; jego głowa pokryta jest kompletni robakami.

====

Puppet nurse (Pielęgniarka z pasożytem)

obszar: Szpital, Nigdzie

opis: Jej szybkość i siła różni się zależnie od stylu fryzury i ubrania

metafora: "Puppet nurse." Pielęgniarka którą wykorzystuje jakiś pasożyt.
Wygląda tak samo jak Cybil gdy jest opętana.

====

Doktor z pasożytem który pojawia się tylko w pierwszej grze

Mimo że kobiece stwory-pielęgniarki stały się typowe w serii, był takżę stwór-doktor "puppet doctor" który pojawia się tylko w pierwszej grze.

*GRAFIKA: Harry celuje z broni w jednego z lekarzy kukiełek.
W szacunku do alterantywnego świata, stwór nie wystepuje w nastepnych grach.

====

Romper (Skacząca istota/Jack)

Występowanie: dzielnica biznesowa, resort

Opis: Silny potwór, atakuje naskakujśc na swoją ofiarę

metafora: "Skoczek." Manifestacja strachu Alessy przed dorosłymi.

====

Creeper (Pełzacz, Insekt/Karaluch)

Występowanie: Szkoła, szpital, kanały

Opis: Ogromny insekt, porusza się z dużą szybkością i silnie reaguje na światło

metafora: "Creeper." Manifestacja niechęci Alessy do insektów.

====

Split head (Potwór z długim ciałem/Jaszczur)

Występowanie: Szkoła

Opis: Mimo powonych ruchów, jego ataki są silne. Jego słaby punkt to wnętrze jego pyska

metafora: "Split head." Ucieleśnienie i przeobrażenie wielkiego jaszczura, który pojawia się w baśni w podstawówce.

====

Twinfeeler (Dwuczułkowy, Zielona gąsiennica)

Występowanie: Pasaż sklepowy

Opis: Czyha pod ziemią, taranuje lub atakuje trującym gazem

Metafora: "Twinfeeler." Manifestacja kolekcji insektów w pokoju Alessy.

====

Floatstinger (Pływające żądło/Ćma)

Występowanie: dzielnica biznesowa

Opis: Dojrzała forma twinfeeler'a. Atakuje trującym gazem i jadowitym żądłem na "ogonie"

Metafora: "Floatstinger." Wcielenie kolekcji owadów z pokoju Alessy.

====

Bloodsucker (Pijawka, Potwór z mackami)

Występowanie: Szpital

Opis: Istota z mackami, jej ataki nie sa groźne

metaphor: "Bloodsucker." Wcielenie odrazy do robaków oraz węży i jemu podobnych.

====

Hanged scratcher (Wiszący drapacz/Potwór z długimi kończynami)

Występowanie: Ścieki

Opis: Jego bronią są hakowate pazury. Umie wisieć z sufitu

Metafora: "Hanged scratcher." Manifestacja mająca związek z kolekcją insektów.

====

Incubus (Zmora, Demon/Incubus)

Występowanie: Nieznany obszar

Opis: Wisi w powietrzu i atakuje nieregularnie piorunami

Metafora: "Dream demon." Uosobienie wyobrażenia Boga wg Dahlii.

====

Fuzja z Bogiem, Alessa budzi się.

W wypadku złego zakończenia, Alessa/inkubator pojawia się zamiast incubus'a. Pokazuję się wyobrażenie Alessy.

*GRAFIKA: jasne światło emanuje z ciała Alessy
Nazwa "inkubator" oznacza "inkubator dla wczesnego dziecka."

===========================
Analiza zakończeń w Silent Hill
===========================
(nazwa zakończenia i obraz z gry)

Silent Hill ma cztery zakończenia, które są zależne od postępowania gracza. Zobaczmy czym sie różnią.

====

GOOD (Dobre)
Ortodoksyjne zakończenie, które jest bezpośrednio połączone z SILENT HILL 3.

*GRAFIKA: Po walce.
Po pokonaniu Incubusa, kobieta pojawia się raz jeszcze i wręcza Harremu dziecko.

*GRAFIKA: Harry trzymający dziecko.
Harry ucieka z miasta. Jeszcze jedno dziecko z Silent Hill...

====

BAD (Złe)
Czy to wszystko było złudzeniem? Wydarzenia skończyły się na wypadku
samochodowym.

*GRAFIKA: Harry opłakuje stratę swojej córki.
Cierpienie wynikające z wiedzy, że jego córka mogła zostać mu zabrana, Harry sie załamuje.

*GRAFIKA: scena wypadku samochodowego.
Końcowa scena przedstawia Strumień krwi płynący z głowy Harrego,
wydaje się być cały czas nieprzytomny.

====

GOOD+ (Dobre+)
Zakończenie pokazujące inne znaczenie intra?

*GRAFIKA: Cybil celuje pistoletem w Dahlie.
Cybil stoi krok przed Harrym ale podchodzi szybciej do Dahlie niż on. Jednak pistolet jest bez użyteczny ponieważ Alessa odzyskuje swoją moc.

*GRAFIKA: Harry trzymający dziecko.
Kobieta pokazująca Harremu droge ucieczki.

*GRAFIKA: Ucieczka po walce.
Alessa używa resztek swojej mocy do zatrzymania spadających płomieni. Harry i Cybil uciekają.

====

BAD+ (Złe+)
Cybil ratuje Harry, Który jest kompletnie załamany.

*GRAFIKA: Przemiana Alessy.
Kula którą wystrzeliła Cybil, zostaję odbita. Alessa połączona z Cheryl, atakuje Harrego.

*GRAFIKA: po walce.
Alessa połączona z Cheryl wyraża swoją wdzięczność Harremu głosem jego córki.

*GRAFIKA: Cybil usiłuje pocieszyć Harrego.
Cybil siłą zmusza Harrego do odsząśnięcia się z bólu po stracie córki.

=======================
LOGUE 2: SILENT HILL 2
=======================

Skomplikowana historia drugiej części gry, przyciąga uwagę wstrząsającym zakończeniem i różnymi możliwymi interpretacjami. Jedno zagranie z głębszym zrozumieniem pracowicie połączonych scenariuszy i historii postaci, które ukazują się w grze, powinno wystarczyć, ażeby zyskać głębsze uznanie dla historii.

===========================
Przegląd wydarzeń w SILENT HILL 2
===========================

Intro pokazuje wiele obrazów i nie zrozumiałych sytuacji, niepojawiających się w grze.
Po przejściu gry zostaje dodany jeden dialog.

====

01 Maria mówi do Jamesa z za krat. Z jakiegoś powodu, zdaje się, że posiada ona
wspomnienia Zony Jamesa, która najprawdopodobniej nie żyje, i jeszcze...

02 James i Maria dalej rozmawiają przez kraty. James jest zaniepokojony faktem, że Maria ma wspomnienia Mary.

03 Strumienie światła przedostaje się do pustego pokoju. Zdaje się, że jest to ten sam pokój Mary, który pojawia się na końcu gry.

04 Niezliczone obiekty utknęły w "dziurze" z przerażającą prędkością. Ten obraz nie pojawia się w grze.

05 Dziwny potwór czai się w ciemnościach. Jest to analogia do tego
co kryje się głęboko w ludzkich sercach

06 Światło pada na opuszczony pokój jakby czegoś szukało. Możliwe, że jest to cela więzienna, wskazuje na to cień krat

07 James patrzy się na swoje odbicie w lustrze w toalecie na punkcie widokowym. Ta scena rozpoczyna całą historię.

08 Kiedy Mary z Jamesem odwiedzają Silent Hill, trzy lata temu, James nagrywa Kasetę viedo.

09 James wędruje przez miejsce przypominające więzienie, nosząc w ramionach kobietę. Czy ta scena, która nie pojawia się w grze może być obrazem z umysłu Jamesa?

10 Jak w 08, obraz z kasety, nagrany trzy lata temu. Mary bardzo podoba się krajobraz Silent Hill.

11 Maria znowu spotyka Jamesa w alternatywnym szpitalu. Maria jest zła, że została pomylona
z Mary i żąda od Jamesa wyjaśnień

12 James spotyka Angele po raz pierwszy na cmentarzu. Angela patrzy podejrzliwie na
Jamesa, który szuka jakiejś drogi do miasta.

13 Nagle światło pada bezpośrednio na Ediee'go będącego w podziemnym więzieniu. Jego
zachowanie zdradza fakt popełnienia zbrodni.

14 James w drodze do parku spotyka Laurę. Widać u niej jakiś żal do Jamesa

15 Leżąc na przeciw lustra Angele patrzy na kuchenny nóż, który trzyma w ręku. Powierza nóż
Jamesowi zanim odchodzi

16 Eddie przykłada lufę pistoletu do swojej skroni. Jak w 13 jest to scena James spotyka Eddiego w więzieniu

17 Laura daje Eddie'mu kopniaka, kiedy on siedzi na ulicy. Ta scena pokazuje, że ta dwójka spotkała się już w Silent Hill.

18 Maria mówi do Jamesa zza krat. Jak w 01 jest to scena, w której
spotyka Jamesa w labiryncie.

19 Jak w 04 jest to obraz dużej ilości czegoś wypchniętego z dziury. Części te wydają się być szczątkami ciał manekinów

20 Zbliżenie "ust" poruszających się dziwacznie. Jest to początek, który zwiastuje Mary "flesh lips".

21 Eddie rzyga w kiblu. Zdaje się, że przekonał Jamesa, o jego niewinności.

22 Maria leży na scenie Heaven's Night. Pomimo iż ten obraz nie pojawia się w
grze, posiada ona klucz baru.

23 Laura odwiedza pokój Mary. Wchodzi patrząc na sytuację. Kim mogła być osoba, od której Laura nie mogła oderwać oczu?

24 Przeciskając rękę pomiędzy kratami, Maria dotyka policzka Jamesa i mówi "widzisz? Jestem prawdziwa"

==================================
Silent Hill 2 Opis Postaci
==================================

Z pewnego powodu zostali przyciągnięci do Silent Hill. Jaka ciemność
kryje się w sercach każdego z nich?

====

Imię i Nazwisko: James Sunderland
Wiek: 29
Płeć: mężczyzna
Zawód: urzędnik

Profil: Pierwszoplanowa postać. List od jego zmarłej żony doprowadził
go do Silent Hill.

Komentarz autora:
Na początku miał być charakterem z dwoma osobowościami, Josepha i Jamesa. Imię "Joseph" wzięło się od imienia człowieka podejrzewanego
o bycie Kubą rozpruwaczem i "James" wywodzi się od niego.

Raison d'etre
List, który James otrzymał od Mary był iluzją. By uwolnić się od stałego
pielęgnowania słabej żony i by odciąć się od nieszczęścia jej choroby,
zabił ją własnymi rękami. Jednak nie potrafiąc wytrzymać ciężaru
zbrodni, jakiej dokonał utopił się we własnych złudzeniach i został
przyciągnięty do Silent Hill

====

Imię i Nazwisko: Mary Shepherd-Sunderland
Wiek: 25
Płeć: kobieta
Zawód: żona i gospodyni

Profil: żona Jamesa, prawdopodobnie zmarła na śmiertelną chorobę, trzy
lata temu. Od czasu wspólnego pobytu z Jamesem w Silent Hill, to
miasto stało się miejscem ich wspomnień.

Komentarz autora:
Jej imię wzięło się od ofiary Mary Kelly z filmu "Kuba rozpruwacz",
która mieszkała z jednym z podejrzanych, z Josephem.

Raison d'etre
Mary mówi coś Jamesowi w każdym zakończeniu, kiedy staje się świadomy popełnionej przez siebie zbrodni. Możliwe, że jej śmierć trzy lata temu jest tylko złudzeniem Jamesa

====

Imię i Nazwisko: Maria
Wiek: 25
Płeć: kobieta
Zawód: tancerka

Profil: Kobieta niesamowicie podobna do Mary, pomimo, że jej osobowość i ubiór są zupełnie inne. Z jakiś powodów dołączyła się do Jamesa

Komentarz autora:
Bohaterkę oryginalnego scenariusza również charakteryzowała podwójna osobowość. Imię "Maria" wywodzi się od imienia żony Jamesa "Mary".

Raison d'etre
Maria została stworzona przez umysł Jamesa w wyniku ciążenia na nim
piętna zbrodni - zabicia swojej żony. Była tancerką w klubie Heaven's
Night.

====

Imię i Nazwisko: Laura
Wiek: 8
Płeć: kobieta
Zawód: --

Profil: Mała dziewczynka, który była pacjentem w tym samym szpitalu co Mary. Laura kocha Mary jak własną matkę, której nie ma.

Komentarz autora:
Jej imię zaczerpnięto z książki opartej na faktach "No Language But a Cry" Richarda D'Ambrosio, historii małej dziewczynki poszukującej szczęścia i próbującej zapomnieć o bolesnych doświadczeniach z przeszłości.

***Wallofdeath: Tytuł tej książki w Japonii brzmi miej więcej "Laura, story of a little girl burned by a frying pan", który odnosi się do wydarzenia, kiedy chorzy umysłowo rodzice będącej jeszcze wtedy małym dzieckiem Laury umieścili ją na rozpalonej patelni i zaczęli ją przysmażać żywcem.

Raison d'etre
Z pośród wszystkich bohaterów jedynie ona nie ma nic na sumieniu. Możliwe, że do Silent Hill przybyła w poszukiwaniu Mary. Dla niej miasteczko jest całkiem normalne: nie widzi żadnych potworów ani Marii.

====

Imię i Nazwisko: Angela Orosco
Wiek: 19
Płeć: kobieta
Zawód: nieznany

Profil: Dziewczyna, która przybyła do Silent Hill w poszukiwaniu swojej matki. Po ukończeniu liceum uciekła z domu, lecz została odnaleziona i sprowadzona z powrotem przez ojca.

Komentarz autora:
Jej imię zostało wzięte od imienia głównej bohaterki filmu "The Net". Jest to także religijne imię popularne w Hiszpanii i wywodzące się od słowa "angel" – anioł, co również było źródłem inspiracji.

Raison d'etre
Z artykułu w poplamionej krwią gazecie, można wywnioskować, że Angela była maltretowana i odebrała swojemu ojcu życie. Po tym wydarzeniu, gdy była w bardzo złym stanie emocjonalnym, przyjechała do Silent Hill

====

Imię i Nazwisko: Eddie Dombrowski
Wiek: 23
Płeć: meszczyzna
Zawód: pracownik stacji paliw (pół-etat)

Profil: Młody mężczyzna mający kompleks na punkcie swojej wagi. Pomimo, że na ogół jest bierny, jest w nim wiele nienawiści do świata.

Komentarz autora:
W początkowym etapie pisania scenariusza, Eddie był w zasadzie bardzo
wesołą postacią. Dlatego jego imię zapożyczono od Eddie Murphy’ego.
Jednakże w końcowej wersji scenariusza jego osobowość zupełnie się zmieniła.

Raison d'etre
Według jednego z monologów Eddiego, jego gniew i frustracja z powodu sposobu, w jaki był traktowany przez innych osiągnęła szczyt, gdy w napadzie szału zabił psa, a swojego właściciela postrzelił w nogę. Gdy uciekał przed policją stopniowo zaczęło go dopadać poczucie winy, możliwe, że wtedy trafił do Silent Hill.

=============================
Analiza zakończeń w Silent Hill 2
=============================

Cztery zakończenia, żadna interpretacja nie jest do końca poprawna. Każde zakończenie wskazuje rózne możliwości.

====

"In water"
James przyjedża do tego miasta odebrać sobie życie w miejscu wspomnień

*GRAFIKA: Scena w pokoju chorej Mary
James podnosi ciało Mary i opuszcza pokój. Jego celem jest...

*GRAFIKA: List od Mary
Po gwałtownym dźwięku hamowania, widok zalewa się wodą. W końcu, ekran zanika w ciemności.

====

"Leave"
James opuszcza Silent Hill akceptując rzeczywistość

*GRAFIKA: na łożu Mary
Ponieważ James wyraża jej udrękę, jego żona leży na łóżku i umiera mówiąc swoje ostatnie słowa.

*GRAFIKA: na cmentarzu
James spaceruje po cmentarzu, gdzie spotkał Angele i opuszcza miasto z Laurą.
====

"Maria"
Mężczyzna, który zamordował swoją żonę po raz drugi kontynuuje życie w złudzeniu.

*GRAFIKA: Mary na dachu
Tylko w przypadku tego zakończenia, nie Maria ale Mary czeka na dachu hotelu. oskarża ona James’a o zabicie jej.

*GRAFIKA: James i Maria
James podejmuje decyzję, by nadal liczyć na Marie, produkt jego wyobraźni.

*GRAFIKA: Punkt widokowy
Opuszcza miasto w miejscu punktu widokowego w którym cała historia się zaczęła. wychodzi na to, że w sumie nic się nie zmieniło?

====

"Rebirth"
Aby wskrzesić jego żonę, przeprowadza zabroniony rytuał

*GRAFIKA: James słucha nagrania w czytelni
Cztery specjalne przedmioty, wszystkie wsomagane Silent Hill’ową długowieczną religią. to pokazuje rzeczy jakie miały tam miejsce

*GRAFIKA: James i Maria na dachu
Żeby uciec, James odrzuca nawet rzeczywistość, którą sam stworzył.

*GRAFIKA: Przeprawa Jamesa przez jezioro
W końcu, James przeprowadza zabroniony rytuał, który może wskrzesić.


=================================
Silent Hill 2 - Potwory
=================================


Groteskowe potowory stworzone przez Jamesa, który jest dręczony przez poczucie winy. Ta sekcja przybliży trochę znaczenie tych stworów.

====

Lying Figure (Leżąca Postać)

występownie: Ulice miasta, więzienie

charakter: Atakuje przez wypluwanie trującej substancji. Umie także czołgać się na brzuchu.

metafora: "Lying figure." Uosabia pacjenta wijącego się w agonii. Manifestacja cierpienia Jamesa.

Lying Figure: pierwszy szkic
GRAFIKA: Szkic stworzenia z wysokimi kobiecymi kozakami. Jego górne ciało jest całkowicie zakryte a z twarzy zwisa długi "język"
Wczesny projekt postaci miał także parę czerwonych butów. Posiadał "usta", które pozwalały się jej karmić zwłokami.

GRAFIKA: podobny rysunek ale o ciemniejszym, luźniejszym zakryciu częsci ciała.
Wczesny projekt w którym górna połowa istoty jest owinięta materiałem, silnie oddając skrępowanie.

====

Bubble Head Nurse (Bańko-głowa pielęgniarka)

występownie: Szpital, ulice miasta

charakter: Atakuje żelazną rurką, którą nosi ze sobą

metafora: "Bubble Head Nurse." Jej groteskowo obrzmiała głowa jest strasznie powyręcana. Istota nasuwająca skojarzenia z hospitalizacją Mary.

Bubble Head Nurse: pierszy szkic

GRAFIKA: szkic przedstawiający zgarbioną postać trzymającą kroplówkę
Na tym projekcie trzyma kroplówkę zmiast żelaznej rurki.

====

Mannequin (Manekin)

występowanie: Apartamenty, hotel

charakter: Silnie reaguje na światło oraz pobudza się gdy sie do niego podchodzi

metafora: Manifestacja naturalnych bodźców i upodobań. Zatem, jest molestowane przez Piramidogłowego.

====

Mandarin (Figura)

występowanie: Labirynt, hotel

charakter: Zwisa z siatek drucianych czóbkiem swoich ramion, a atakuje swoimi mackami

metafora: "Mandarin." Symbolizuje udręki przygnębienia, niezrozumienia. Dlatego też, nie jest mu wolno stanąc na ziemi.

====

Red Pyramid Thing (Czerwone Piramidowe Coś, Piramidogłowy)

występowanie: Apartemanty, hotel

charakter: Ściga nieugięcie Marię wraz z włócznią oraz Wielkim Nożem

metafora: "Piramidogłowy." Przyjmuje wygląda kata z przeszłości, ale właściwie ucileśnia go ta część świadomości Jamesa, która czuje, że potrzebuje być ukarany.

====

Abstract Daddy (Abstakcyjny Tatuś)

występowanie: Labirynt, hotel

charakter: Atakuje próbując złapać i owinąć ofiarę

metafora: "Idealny ojciec." Na łóżko-podobnej stronie widać dwie przykryte półleżące postacie. Symbol przeszłości Angeli.

====

Creeper (Pełzacz, Straszak)

występowanie: Apartmenty, więzienie

charakter: Szybko poruszajacy się insekto-podobny stwór

metafora: "Pełzacz." Jego obecność w poprzedniej części może wskazywać w większości na pochodzenie od mocy miasta.

====

Niewidzialny potwór w więzieniu

Z jednej z cel więzienia wydobywa się złowieszczy głos. Należy do istoty nazywanej "więźniem" która pojawia się tylko tam.

GRAFIKA: James strzela w kierunku celi
Mimo że go nie widać, celowanie potwierdza jego obecność.

====

Flesh Lip (Warga ciała)

występowanie: Szpital

charakter: Okratowany potwór, atakuje zwisając z sufitu

metafora: "Pożądliwe wargi." Okratowanie, symbolizujące łóżko i "usta" w odwłoku symbolizujące Mary.

Flesh Lip: pierwszy szkic

GRAFIKA: szkic stworzenia
Pierwszy szkic jest bardzo podobny do ostatecznego wyglądu. Zamiast "ust", w obszarze brzusznym widać guzkowatość.

====

Mary

występowanie: Hotel

charakter: Wisi w powietrzu i atakuje mackami jak winorośla.
Towarzyszą jej także pewne insekty.

metafora: Istota uosabiająca ścierające się emocje James'a w stosunku do Mary podczas
ostatnich jej dni. Jej twarz przypomina Maryje Dziewice, a jej poza przypomina ukrzyżowanie.
Ostatnio zmieniony przez R4Zi3L 2008-07-31, 01:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Trivane 
Lying Creature


Wiek: 32
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 437
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-20, 09:22   

Wczoraj robiąc porządki właśnie natknąłem się na 'Lost Memories', nigdy tego nie otwierałem nawet, więc dzisiaj zrobiłem to po raz pierwszy >< nie wiem co Raz podawał, ale u mnie jest tylko muzyka, masa artów i wszelakich zdjęć z pierwszych trzech Silentów. No i takie tam ciekawostki, dobre jedynie dla prawdziwego maniaka serii..
_________________
Last.Fm
 
 
StuntmanMikeL 
Caliban
MARRY AND REPRODUCE


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 1710
Wysłany: 2010-07-20, 14:00   

http://www.silenthillmemo...m_main/main.htm
http://www.translatedmemories.com/

Tu masz dwie wersje tłumaczenia na angielski, więc jak widać całkiem sporo tego. Kiedyś z Bersekiem pełne polskie tłumaczenie szykowaliśmy (plus poprawiona wersja tego co Raziel zrobił, bo nie oszukujmy się - daleko jej do doskonałości), ale prace na razie stanęły w miejscu. Generalnie bardzo niewiele zostało do skończenia, więc może niedługo ujrzycie pierwsze w Polsce, pełne tłumaczenie Lost Memories. ;)
 
 
Trivane 
Lying Creature


Wiek: 32
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 437
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-20, 14:47   

Ja chyba jednak nie to co trzeba znalazłem - Lost Memories - the art & music of Silent Hill, interesowałyby kogoś te zdjęcia, które się tam znajdują? nie wiem czy w necie leżą luzem, ale naprawdę niezwykłe, szczególnie artworki i album z potworkami ^^

Co do tego tłumaczenia, jest nawet sporo roboty i chyba nie warto robić drugiego :P kilka poprawek zróbcie do tekstu R4ZI3L'a i będzie dobrze :)
_________________
Last.Fm
Ostatnio zmieniony przez Trivane 2010-07-20, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StuntmanMikeL 
Caliban
MARRY AND REPRODUCE


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 1710
Wysłany: 2010-07-20, 15:36   

Racja, tyle że to co Raz zrobił to gdzieś z 1/3 całości bodajże. xD Tam jeszcze jest co najmniej drugie tyle, a nawet więcej. Zresztą my chcieliśmy to zrobić tak, żeby się elegancko prezentowało i jakiś tam profesjonalizm od tego bił, bo do tej pory każdy kto robił tłumaczenia tej książki na polski, to raz że niepełne, a dwa pełno błędów w tłumaczeniu miały.
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-07-20, 15:47   

Wiecie, ja to tlumaczenie robilem nie sam ale tez z Gościem i Parabellum jakies 4-5 lat temu, zaraz po SH2. Oczywistym jest ze mój angielski (i ich pewnie też) jest już teraz lepszy. Chętnie pomogę przy poprawkach. Fajnie by bylo to zrobić też w formie graficzniej chociaz jak na SH Memories.
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
kraken11 
Mumbler



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 105
Skąd: Dębnica Kaszubska
Wysłany: 2012-04-20, 21:15   

StuntmanMikeL napisał/a:
Kiedyś z Bersekiem pełne polskie tłumaczenie szykowaliśmy (plus poprawiona wersja tego co Raziel zrobił, bo nie oszukujmy się - daleko jej do doskonałości), ale prace na razie stanęły w miejscu.


MikeL, a jest nadzieja, że udostępnisz jakoś to cudo ? Z rozkoszą przeczytałbym to jednym tchem :-> . Powyższe tłumaczenie R4Zi3L'a wciągnąłem na raz i czuję ogromny niedosyt. O wielu istotnych faktach dowiedziałem się dopiero teraz. Wiem, cienki jestem, ale apetyt rośnie w miarę pałaszowania. Bardzo zależy mi na dalszym ciągu. Nie daj się prosić - daj poczytać :grin2: .
_________________
kraken11
 
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2012-04-20, 21:38   

Ostatnio dokończyłem całość i można oficjalnie powiedzieć, że LM zostało w pełni przetłumaczone na nasz język.
Jest jeden problem. Nie chce mi się póki co tego przerabiać na .doc czy pdf xD
Jak już się zbiorę to wrzucimy z Devem na survivalhorror.pl "czy coś".
Jeśli chcesz to mogę Ci podesłać plik .rar w którym znajdą się foldery nazwane od kart, a w środku plik .txt i grafika.
Przy okazji możesz mi napisać co Ci tam nie pasuje :D
Ostatnio zmieniony przez Bersek 2012-04-20, 21:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kraken11 
Mumbler



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 105
Skąd: Dębnica Kaszubska
Wysłany: 2012-04-21, 06:30   

Wysłałem do Ciebie wiadomość na "pw", ale nie jestem pewien, czy doszła. Bob, jeśli nie jest to dla Ciebie zbyt wielki kłopot, to bardzo Cię proszę - podeślij mi te foldery.
Będę bardzo wdzięczny. Mam nadzieję, że uda mi się je otworzyć.
_________________
kraken11
Ostatnio zmieniony przez kraken11 2012-04-21, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-04-24, 10:31   

A nie można wersji beta wrzucic w podobniej jak moja formie tutaj?
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
Mi 
Insane Cancer
Reservoir Dog



Wiek: 37
Dołączyła: 16 Lis 2007
Posty: 1269
Skąd: Saitama
Wysłany: 2012-05-17, 12:12   

Szkoda, że na stronę SHP już raczej się nic nie wrzuci. Fajnie, że to dokończyliście, gratuluję samozaparcia i, zapewne, dobrej roboty :) .
_________________
このようには偶然などないのかもしれない。 全てが必然である可能ように。
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-05-19, 07:13   

Chyba dojdzie do tego że ja sam szybciej skończę niż oni wrzucą swoją wersję LOL xD
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2012-05-19, 11:14   

Nie ma co z pizdy jeziora robić. Powiem szczerze, że jakoś ciężko mi się za to zabrać. Raz, chcesz to rób :D
 
 
 
R4Zi3L 
Caliban
NERD



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1433
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-05-19, 14:19   

Szczerze, to w tych "czaasch" tego forum nie ma jakoś spacjalnie dla kogo robić.... ale kto wie....
_________________
SH is in me...
Sometimes i feel like this...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group