Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nazar
2010-06-18, 02:23
Info
Autor Wiadomość
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-15, 18:42   Info

Z przyjemnością ogłaszam, iż nasz zespół powiększył się o naszą nową koleżankę, która znacząco pomoże mi przy oprawie graficznej :) Także wszyscy robimy hip hip hurra na cześć lonewined! ;D

Z pozostałych informacji podam, że opracowałem już praktycznie całą dokumentację techniczną - do zrobienia pozostał jeszcze system skryptów dla poziomów obsługujący zdarzenia i zagadki.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania - zapraszam do tego tematu:
http://www.psxzone.opalne...pic.php?p=32915
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-01-24, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-24, 17:51   

Rozpoczęły się przymiarki do stworzenia pierwszej postaci, na podstawie "starej" fabuły (wciąż oczekujemy na nową), tzn. Bolka i Lolka.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Doxepine 
Air Screamer
Panna Alessa Najświętrza



Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 766
Skąd: Gdybykózka - Tobynóżka
Wysłany: 2010-01-25, 00:45   

Czy to znaczy, że mój pomysł z niby nudnym i nieciekawym bohaterem się nie przyjął? :cry: Się obraziłem... <foch_mode_on>
_________________
My computer says no...

(cough)
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 00:59   

Nie, ale obiecałeś rozwinąć i nie dotrzymałeś słowa :P Po dyskusjach z Krakenem ciężko się już połapać w tym wszystkim - przydałby się jakiś konspekt.
<daje lizaka>
;D
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-28, 19:58   

Wczoraj ruszyły prace nad modelami 3D bohaterów. Równolegle powstanie po kilka wersji każdego modelu o różnym stopniu szczegółowości. Modele najniższej jakości będą zbliżone do niektórych postaci z różnych gier na PSXa, najwyższej - w okolicach postaci z Gears of War.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-05, 00:01   

Fabuła i tryb rozgrywki: gra zostanie podzielona na kilka ścieżek fabuły. Decyzje i działania gracza na początku gry zadecydują o wyborze konkretnej ścieżki. Będą one w miarę możliwości od siebie nie do końca zależne, dzięki czemu będziemy mogli zrealizować przynajmniej dużą część pomysłów, nie tworząc jednej przekombinowanej i sztucznie przepełnionej fabuły. Ma to także na celu zaangażowanie gracza w wydarzenia i realny wpływ na rozwój fabuły i jej zakończenie

Ułatwi to nam także sam proces tworzenia, dzięki podziale gry na jeszcze mniejsze fragmenty, które zamierzamy sukcesywnie tworzyć i zamieszczać do pobrania. Przy okazji będzie to ukłon w stronę użytkowników wolniejszych łącz :)



Lokacje: Jesteśmy w trakcie dopasowywania prawdziwej lokacji do potrzeb naszego projektu. Lokacji będzie ok. 17 - 20 (nie licząc samego miasta). Część z nich nie pojawiła się w żadnej z części SH. Część z lokacji będzie dostępna jedynie w danej ścieżce fabuły.



Grafika: Jutro zakończę pracę nad początkowymi wersjami trzech pierwszych modeli, w tym głównego bohatera. Następnie przedyskutujemy poprawki i po ich zastosowaniu rozpoczniemy prace nad teksturami. Równolegle będę tworzył modele pozostałych bohaterów. W następnej kolejności powstaną modele przeciwników, a po nich lokacje z wystrojem.



Zapraszamy do dyskusji:
http://www.psxzone.opalne...pic.php?p=32915
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-02-05, 00:32, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-13, 00:39   

Kolejna porcja njusów ;)

Car nadal jest zainteresowany skomponowaniem i stworzeniem oprawy muzycznej do projektu - nieobeznanym w temacie polecam zapoznać się z jego twórczością :)

Do zespołu dołączyła Heathen - wesprze Lonewined w tworzeniu grafiki. Witamy i dziękujemy za pomoc :)

Prace posuwają się cały czas do przodu :) Mamy co prawda drobny obsuw - aktualnie mam pewien problem z animacją barków naszych bohaterów, którego rozwiązanie trochę czasu mi zajmuje, ale to jest do zrobienia.
Aktualizacja: problem z animacją został rozwiązany :)

W tzw. międzyczasie rozpisuję szczegóły fabuły, postaci i lokacji. Lonewined zajmuje się ich graficzną reprezentacją, niedługo pomoże jej w tym Heathen. Prace przyspieszą, gdy skończę przepisywać notatki na kompa, trochę tego jest, a nie wszystko zostanie wykorzystane.

Zapraszam do dyskusji :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-02-13, 01:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-27, 23:44   

Projekt został podzielony na 2 wersje. Pierwsza jest niższej jakości, druga - wyższej. Druga jest tworzona równolegle z pierwszą i na jej podstawie, ale będzie oferowała więcej możliwości - czyli także więcej pracy i zostanie później opublikowana.

Wymagania systemowe I wersji:

  • Windows 98 lub nowszy, najprawdopodobniej 95 także wystarczy
  • DirectX 7

Teoretycznie sprzęt może być dowolny, byle w 100% zgodny z powyższymi. W przypadku braku wsparcia sprzętowego całość poleci na emulacji programowej (Windows od wersji 95 zawiera programową implementację OpenGL w wersji 1.1, na której oparta będzie grafika).

W praktyce będzie to wtedy raczej mocno cięło.

Warto więc posiadać wsparcie sprzętowe, przybliżone opcjonalne wymagania sprzętowe:

  • Procesor z taktowaniem 500 MHz (dla Windows 95 - 2000), 1GHz dla XP i 1,5 GHz dla Visty i Windows 7
  • 256 MB pamięci RAM (dla Windows 95 - 2000), 512 MB dla XP i 1 GB dla Visty lub Windows 7
  • ok. 500 MB wolnego miejsca na dysku
  • karta graficzna wspierająca sprzętowo OpenGL w wersji 1.1 z min. 32 MB własnej pamięci
  • karta dźwiękowa zgodna z DirectX w wersji 7


Sterowanie: klawiatura, myszka, pad (brak wsparcia dla wibracji).

Minimalne wymagania powinny być niższe, sprawdzę, gdy zaopatrzę się w stary sprzęt :)

-----

II wersja będzie wymagała przede wszystkim lepszej karty, wspierającej OpenGL w wersji 2.x (dla najlepszych rezultatów) oraz specyfikację Shader Model przynajmniej w wersji 2.0 (najlepiej w wersji 3.0 dla pełnej zgodności). Do tego dojdą podwyższone wymagania pozostałych podzespołów (w tej chwili ciężko je określić, przy braku danych). II wersja będzie obsługiwała dźwięk przestrzenny wraz ze wsparciem sprzętowym - wystarczy karta ze sprzętową obsługą EAX. Dodana zostanie także obsługa wibracji. Wymagania DirectX prawdopodobnie skoczą do wersji 8, ale postaram się tego uniknąć.

Oczywiście gra jest w pełni konfigurowalna, więc po wyłączeniu niektórych opcji wymagania są niższe.

-----

To tyle, jeśli chodzi o wymagania. Za parę godzin wrzucę zaktualizowane info o fabule, scenariuszach, postaciach i lokacjach. Dziękuję za uwagę oraz zapraszam do dyskusji: http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1266 :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-02-27, 23:59, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-14, 19:05   

Info dot. ekwipunku:

Jedynie na poziomie Łatwym ekwipunek ędzie nieograniczony. Na pozostałych poziomach przedmioty trzeba już będzie upychać, ale nie będzie to rozwiązane tak samo, jak w SH4. Dowolny przedmiot będzie można zostawić - to po pierwsze. Po drugie - będą do odnalezienia różne plecaki, do których będzie można naładować więcej (lub dużo więcej) gratów. Zdobycie plecaka nie będzie konieczne do przejścia gry (nie będzie targania 100 kg przedmiotów do zagadek).

Posiadanie niektórych przedmiotów będzie widoczne nawet wtedy, gdy nie będziemy ich używali - w zasadzie dotyczy to głównie plecaka i broni.

Część przedmiotów będzie niedostępna w niektórych lokalizacjach lub nie będzie w nich funkcjonowała.

Gdyby ktoś miał pytania:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1266

Do dyskusji zapraszamy tutaj:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1272
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-03-14, 19:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-27, 17:10   

Ponieważ otrzymałem dostęp do zasobów MSDNAA, będę mógł przetestować projekt na kilku platformach. Dzięki temu postaram się by działał z XP, Vistą i W7. Gdy tylko z powrotem złożę stary sprzęt, dojdzie do tego jeszcze W95 i 98SE. W drugiej kolejności zajmę się systemami opartymi o Unix'a, czyli głównie Linuksem (dzięki zastosowaniu przenośnych bibliotek).

Ciekawostka: MSDNAA umożliwił mi też dostęp do platformy XNA, czyli wsparcie dla Xbox'a 360 - rozeznam się w temacie, może coś z tego będzie, ale niczego nie obiecuję :P
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-03-27, 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-21, 02:21   

Prace nad projektem do wakacji musiałem spowolnić z powodu ogromu zajęć w tym czasie. Żeby ich nie przerywać, połączyłem projekt z zajęciami na uczelni - opracowuję system zmiennej sztucznej inteligencji, którego fragmenty wykorzystam w naszym projekcie. Także nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :)

Z grafiki zajmę się w najbliższym czasie prostymi modelami otoczenia oraz niektórych przedmiotów.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-04-21, 02:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 23:49   

Trochę świeżych informacji z mijającego tygodnia: 27.04 uczestniczyłem w spotkaniu rekrutacyjnym Koła Naukowego Twórców Gier "Polygon" oraz wykładzie nt. organizacji i zarządzania w gamedev'ie. Rzuciło mi to światło od praktycznej strony m. in. na projektowanie i tworzenie dokumentacji oraz prototypów i koncepcji. Z pewnością wiedzę tę wykorzystam w naszym projekcie. Od przyszłego tygodnia będę systematycznie uczestniczył w zajęciach koła i projektach w jego ramach tworzonych. Po zakończeniu projektowania i udokumentowaniu naszego projektu, przedstawię go na spotkaniu, proponując jego realizację. Sądzę, że to drastycznie ułatwi i przyspieszy prace nad projektem.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-11, 01:53   

I w taki sposób zostałem kolarzem bez roweru ;D

W wakacje lub tuż po nich postaram się jakiś serwer załatwić dla naszego projektu. Pojawi się na nim strona i repozytorium z kodem i zastępczymi materiałami (dźwiękiem, grafiką itd.) do pobrania dla wszystkich i z prawem modyfikacji dla zarejestrowanych. Czemu zastępczymi? Żeby można było w pełni testować, a jednocześnie nie pozbawić się niespodzianki.

Jak to w praktyce będzie wyglądało? Bardzo uproszczone tekstury, kwestie dialogowe pozbawione większego sensu, wszystkie dźwięki i muzyka bardzo prowizoryczne, fabuła kompletnie inna i do bólu uproszczona itp.

Rzeczywiste materiały będą udostępniane w momencie publikacji odpowiednich epizodów projektu.

Kod będzie dostępny w "normalnej" wersji, ponieważ nie będzie można po nim rozpoznać żadnych typowych dla fabuły elementów.

Pozostaje kwestia stawiania oddzielnego forum. Jeżeli zbierze się odpowiednia liczba osób, to można to przemyśleć. Przy 5 czy 10 osobach nie ma to większego sensu :)

Z bardziej bliskich spraw: zaktualizowałem fabułę oraz opisy bohaterów, lokacji oraz przeciwników (w tym drugiego bossa), jutro wieczorem mógłbym podesłać zainteresowanym aktualną wersję konspektu.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-05-11, 02:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-19, 00:27   

Dzisiaj pojawił się, niestety, poważny problem - Car nie będzie mógł stworzyć muzyki do projektu, przynajmniej nie w ciągu najbliższego roku :/ Jeżeli ktoś by się pisał do tego zadania, zapraszam do zgłoszeń w tym temacie:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1272
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-05-19, 00:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-30, 22:46   

Raz jeszcze dziękuję wszystkim dzisiejszym uczestnikom konferencji :) Była całkiem owocna, ustaliliśmy trochę spraw organizacyjnych oraz dotyczących samego projektu - przede wszystkim gameplay'u, muzyki i części lokacji. Na następnej konferencji omówimy pozostałe lokacje oraz ruszymy temat przeciwników i niektórych wątków fabularnych.

Do końca najbliższego tygodnia powstanie nowy konspekt, kilka modeli i grafik. W połowie czerwca opublikujemy wstępny harmonogram prac na okres wakacji:
  • terminy i tematyka najbliższych konferencji;
  • rozdzielenie zadań poszczególnym osobom i grupom;
  • ważniejsze daty.


Tradycyjnie zapraszam do luźnej dyskusji, tutaj:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1272

Natomiast tutaj możecie zadawać pytania dotyczące konkretnych spraw dotyczących projektu:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1266

Dzięki! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-05-30, 22:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 02:05   

Dzięki wszystkim za przybycie i wytrwałość! :) Na dzisiejszej konferencji ustaliliśmy trochę szczegółów kolejnych lokacji i kilka koncepcji dot. fabuły. Odbyła się też mini "prezentacja" pierwszego modelu i części kolejnego. Ujawniło to nasze problemy z grafiką - we dwójkę mamy niską wydajność, gdyby ktoś chciał pomóc, niech się do mnie odezwie :) Na następnej konferencji powinniśmy przerobić ostatnie lokacje i ruszyć temat przeciwników. Wakacyjny harmonogram i pozostałe sprawy organizacyjne stanęły, niestety, w miejscu, ale być może w ciągu najbliższych tygodni sprawa się wyklaruje. To chyba wszystko na dzisiaj, zapraszam do dyskusji - linki w poście poprzednim! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-06, 02:16   

Postępy w pracach nad fabułą:
Wrzuciłem na warsztat zaniedbaną trochę w ostatnim czasie II ścieżkę fabuły. Porównując do dowcipu z wypełnianiem słoika, można powiedzieć, że jest niemal całkowicie wypełniona dużymi kamieniami i garstką żwiru :) W najbliższy piątek i sobotę uzupełnimy ją w jeszcze większym stopniu. Przez wakacje powinniśmy opracować szczegóły kompletnej fabuły. Wydaje się to bardzo mozolne, ale to efekt małej liczby konferencji i braku chętnych do pracy poza nimi, więc mamy z Agą dużo na głowie. Do tego dochodzą różne poglądy, więc często trzeba iść na kompromis trzymający poziom, a jednocześnie satysfakcjonujący przynajmniej w większej części i spełniający wymogi techniczne. Poza tym nie zapominajmy, że jesteśmy ludźmi i na konferencjach pojawiają się dyskusje niekoniecznie związane z projektem ;D Dlatego trwa to tle czasu :)

Garść informacji technicznych:
Po kilku miesiącach kombinowania rozpisałem wstępną, spójną, specyfikację systemu skryptowego dla naszego projektu. Będzie na nim oparta cała rozgrywka (mapy, zdarzenia, zagadki, obiekty, muzyka, kamera, przeciwnicy, przebieg gry, dialogi) I i II wersji, więc pewnie jeszcze trochę przy tym posiedzę, bo musi być to w pełni sprawna część gry. Jest na tyle elastyczny, że w zupełności wystarcza do stworzenia scen o stopniu skomplikowania znanych z SH1 i większej części SH2 - więcej nam nie trzeba, to w końcu projekt fanów :) Ograniczony zakres możliwości sprzyja przejrzystości i prostocie systemu. Skrypty będzie można pisać ręcznie lub w mini-edytorze - będzie to jedno z trzech pierwszych narzędzi dołączonych do wersji testowych (dwoma pozostałymi będzie jest program do debug'owania, który już w dużej części powstał oraz prosty edytor dialogów). Do kompletu przydałby się jeszcze graficzny edytor systemu kolizji dla map i przedmiotów, postaram się coś wykombinować, żeby nie trzeba było męczyć się pisząc współrzędne ręcznie. Przy takim komplecie narzędzi gra byłaby mocno modowalna bez konieczności posiadania wiedzy z zakresu programowania.

:idea: Siedząc we wtorek na zajęciach z prawa gospodarczego wpadłem na pomysł znacznego uproszczenia systemu AI, dźwięku i kolizji w naszej grze. Dzięki temu zmniejszy się rozmiar plików przechowujących te dane i wymagania co do pamięci. Ech, w końcu najprostsze rozwiązania najtrudniej jest wykombinować ;)

Opisałem też wtedy złożony z kilku algorytmów system obcinania niewidocznych trójkątów, w celu mniejszego obciążenia karty graficznej. Nie ma co ukrywać - mgła i ciemność znacznie to ułatwiły ;D Teoretycznie zaoszczędzoną dzięki temu moc można wykorzystać na znaczną poprawę jakości grafiki, ale jakoś nie widzę lasu rąk chętnych, a we dwoje dajemy radę trochę ponad SH1 wskoczyć.

Na koniec opisałem prosty system w miarę realistycznego dźwięku przestrzennego przy wykorzystaniu bibliotek OpenAL. Jeżeli się wyrobię, to zaimplementuję go jeszcze w I wersji.

Specyfikacja techniczna puchnie coraz bardziej, a jeszcze tyle do ustalenia, uff...


To tyle z najnowszych informacji. W najbliższym miesiącu możecie spodziewać się obszernej prezentacji efektów części naszych prac (z wiadomych względów nie wszystkich; przy okazji - powstał kolejny kompletny model, tym razem dużo bardziej złożony) oraz kilku akcji zachęcających do aktywnego udziału w projekcie. Stay tuned! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-06-06, 02:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group