Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Żelazko
2011-04-27, 23:50
Grafika komputerowa
Autor Wiadomość
Plazior 
Closer



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 990
Wysłany: 2009-06-19, 02:16   

Nazar napisał/a:
Uncharted jest grą nowszą o ponad rok
No tak, ale mi chodziło o Un. > GeoW2

Nazar napisał/a:
patrzenia przez pryzmat własnego gustu


Przegiąłem trochę z tym "średnią" fakt.
Nazar napisał/a:
jeżeli GoW wg Ciebie ma kiepską grafę,
Nigdzie czegoś takiego nie napisałem. I już widziałem te screeny. Ogólnie grafika w grach, jeśli mi nie będzie przeszkadzać, a będzie miała swój charakter to jest ok. Grafika UE3 jakoś mi nie podchodzi.

Jedynie w tej "next genowej" generacji co zrobiło na mnie wrażenie to Uncharted (2 to mnie wbiła w fotel...), Devil May Cry 4 i MGS4. Nic po za tym. Wróóóć! Mafia 2 też wbija w fotel... Wróóóć2 Jeszcze GT5: P... Te samochody... No i Assassin Creed 2

A są tu jacyś fani old-skoolowej grafiki? :)

A no i ten,
Nazar napisał/a:
:D :D :D
nie przeginaj z emotikonami... Jeszcze ta emotka " :D " znana jako "fałszywy uśmiech traktorzysty" :)
_________________
"To, że jestem online na forum nie znaczy, że siedze przed kompem. Pomyśl o tym zanim coś takiego napiszesz ;) " - Józef Piłsudski, Biblia 14:23
Ostatnio zmieniony przez Plazior 2009-06-19, 02:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wendigo 
Valtiel



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 996
Skąd: Dowództwo Galaktyczne Ashtar
Wysłany: 2009-06-19, 07:20   

plazi napisał/a:
Wracając do SH. Ktoś podał na przykład SH3. Nigga pls. Przecież to wyszło 6-7 lat później.
Źle zrozumiałeś, Mike podał to jako przykład, na to że dobra grafika nie oznacza braku klimatu. 6,7,8 czy 1 000 000 500 100 900 lat jest bez różnicy bo klimat jest ponadczasowy i nie zestarzeje się jak grafika itp.
 
 
 
Plazior 
Closer



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 990
Wysłany: 2009-06-19, 07:42   

Wendigo napisał/a:
Źle zrozumiałeś, Mike podał to jako przykład, na to że dobra grafika nie oznacza braku klimatu.
Acha, no to przepraszam. Mea Culpa.

Wendigo napisał/a:
6,7,8 czy 1 000 000 500 100 900 lat jest bez różnicy bo klimat jest ponadczasowy i nie zestarzeje się jak grafika itp.
WTF!? xD
_________________
"To, że jestem online na forum nie znaczy, że siedze przed kompem. Pomyśl o tym zanim coś takiego napiszesz ;) " - Józef Piłsudski, Biblia 14:23
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 08:44   

plazi napisał/a:
Nazar napisał/a:
jeżeli GoW wg Ciebie ma kiepską grafę,
Nigdzie czegoś takiego nie napisałem.


Średnia grafa to kiepska grafa :)

plazi napisał/a:
I już widziałem te screeny.


:O Masz wehikuł czasu, że zobaczyłeś screeny z naszego projektu, których jeszcze nie ma? Dam Ci lodówkę pełną pysznego schłodzonego piwa, tylko pozwól mi skorzystać z wehikułu, proszę! :)

plazi napisał/a:
A są tu jacyś fani old-skoolowej grafiki? :)


Ja jestem, do tej pory gram m. in w oryginalną wersję Contry :D

plazi napisał/a:
A no i ten,
Nazar napisał/a:
:D :D :D
nie przeginaj z emotikonami... Jeszcze ta emotka " :D " znana jako "fałszywy uśmiech traktorzysty" :)


Sorry :P Fałszywy uśmiech traktorzysty? :D To zostałem traktorzystą, jee... :D
 
 
 
Plazior 
Closer



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 990
Wysłany: 2009-06-19, 14:11   

Nazar napisał/a:
Ja jestem, do tej pory gram m. in w oryginalną wersję Contry :D
Piona! Najlepszy shooter 2D... Nie ma jakiś głupich problemów ze strzelaniem. Po prostu gra jest ponad czasowa :)

Nazar napisał/a:
:O Masz wehikuł czasu
A sorry poje***&o mi się z czymś innym xD

Nazar napisał/a:
To zostałem traktorzystą, jee... :D
:clap:
_________________
"To, że jestem online na forum nie znaczy, że siedze przed kompem. Pomyśl o tym zanim coś takiego napiszesz ;) " - Józef Piłsudski, Biblia 14:23
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-18, 02:13   

Plazior napisał/a:
Nazar napisał/a:
Ja jestem, do tej pory gram m. in w oryginalną wersję Contry :D
Piona! Najlepszy shooter 2D... Nie ma jakiś głupich problemów ze strzelaniem. Po prostu gra jest ponad czasowa :)

Przechodzisz całą bez kodu Konami? :D
 
 
 
SiedzacyWKiblu 
Air Screamer



Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 744
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2009-07-18, 17:07   

Wendigo napisał/a:
1 000 000 500 100 900 lat jest bez różnicy bo klimat jest ponadczasowy i nie zestarzeje się jak grafika itp.

Dobrze gada
Ja do dziś jestem pod wrażeniem Wolfenstaina 3D.
A najbardziej tych labiryntów 3D w grze Phantasy Star One

Miazga.Zwłaszcza jak mapy się rysowało.
BTW Kiedy ja zagrałem w jakąś nową grę. :lol:
Cytat:
Masz wehikuł czasu,

Ostatnio przedwieczny się tym bawił i objętość przestała posiadać masę. WTF!
 
 
Suavek 
Insane Cancer


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1245
Wysłany: 2010-03-01, 00:43   

Nie wiedziałem gdzie napisać, ale biorąc pod uwagę, że są na forum zapaleńcy sprzętowi to wykorzystam ten topic:

Otóż po lekkiej modernizacji komputera zauważyłem, że cienie w grach stały się strasznie kwadratowe, a w dodatku dziwnie one pulsują, że tak to określę. Próbowałem wszystkiego - różnych ustawień sterowników, instalacji starszych ich wersji, rozmaitych konfiguracji w samych grach - nic. W niemal każdej grze cienie albo są strasznie kwadratowe, albo dziwnie pulsują, albo oba jednocześnie.

Wygląda to mniej więcej tak (drzewo):
http://img87.imageshack.us/img87/8687/41927052.jpg
Po włączeniu wszystkiego na maks w sterownikach:
http://img517.imageshack....84/83385965.jpg
Tu trochę mniej, ale gdy się przypatrzy na skórę albo hełm to można wypatrzyć bloki:
http://img36.imageshack.us/img36/4705/17952746.jpg
Pulsowanie wygląda natomiast tak, głównie podczas ruchu (screeny robione zaraz po sobie):
http://img10.imageshack.u...10022614553.jpg
http://img151.imageshack....10022614553.jpg

Cała reszta wygląda w porządku i nie mam zastrzeżeń co do funkcjonowania gier, biorąc pod uwagę nadal przeciętne parametry sprzętowe (Athlon II 2x 240, 2GB Ram, GeForce 7600 GT). Ze starego komputera została tylko karta graficzna, dosyć stara co prawda, ale takich dziwadeł to ja na pewno nie miałem z tego co pamiętam. Sterowniki najnowsze, ale poprzednio miałem takie same. DirectX 9.0c. O ile w części gier jest to ledwo zauważalne, tak w innych zdecydowanie rzucające się w oczy. Gdyby nie fakt, że nie mogę zrobić screena z Obliviona to tam bym pokazał co się dzieje po włączeniu self-shadows - na postaciach pojawiają się duże kwadratowe bloki zamiast normalnych cieni.

Próbowałem szukać po guglach i faktycznie nie tylko ja mam taki problem, lecz niestety większość wyników prowadzi właśnie do for z podobnym pytaniem, gdzie jednoznaczna odpowiedź nie zostaje udzielona (niektórzy uważają, że to normalne, ale śmiem się nie zgodzić). Jeśli więc ktoś ma pojęcie co może być przyczyną lub co powinienem zrobić to będę wdzięczny za sugestie.
Ostatnio zmieniony przez Suavek 2010-03-01, 01:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
StuntmanMikeL 
Caliban
MARRY AND REPRODUCE


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 1710
Wysłany: 2010-03-01, 01:18   

Dynamiczne cienie w nowych grach tak po prostu wyglądają, nic z tym niestety nie zrobisz. Wcześniej może tego nie widziałeś, bo po prostu nie mogłeś ich włączyć. xD W każdym razie zasada jest prosta - im wyższa rozdzielczość tym ładniej te cienie będą wyglądać, ale klockowate będą zawsze, w mniejszym czy większym stopniu. Żeby wyglądały ładnie to trzeba by naprawde monstrualnej mocy obliczeniowej. Nie wiem w sumie do końca jak to działa, ale niektóre gry (np. ostatnio Mass Effect 2) mają zaimplementowane wygładzanie cieni, dzięki czemu klocki nie rzucają się tak w oczy, ale np. te "pręgi" na teksturach w miejscu gdzie powierzchnia się zakrzywia i zaczyna rzucać cień to widuję chyba wszędzie.

Dużo zależy od GPU jaki posiadasz. Na jednej karcie jest lepiej, a na drugiej gorzej. Zawsze też możesz popróbować sterowników innych. W każdym razie ze sprzętem nic złego Ci się nie dzieje, takie coś jest generalnie normalne.
 
 
Suavek 
Insane Cancer


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1245
Wysłany: 2010-03-01, 01:35   

Niby tak, ale bardziej martwiło/dziwiło mnie to pulsowanie tych cieni. O ile ząbki przeboleje w mniejszym lub większym stopniu, szczególnie biorąc pod uwagę, że sprzęt nie jest jakiś mocarny, to jednak niekiedy dziwnie wygląda to falowanie (screeny z okrętem STO).

Także jak już wspomniałem próbowałem wszystko co możliwe ustawić na maksimum, ale cienie nadal wyglądały dziwnie (drugi screen z Warhammera). Dziwi mnie to o tyle, że tak to nie wygląda na screenach z gry w Internecie.

Faktem jest, że powinienem zmienić kartę graficzną, ale to będzie musiało trochę poczekać niestety. Odnośnie tego, że wcześniej mogłem tego nie widzieć to nie byłbym taki pewien, gdyż niekiedy na potrzeby screenów ustawiałem w Star Trek Online wszystkie detale na maksimum i takich kwiatków nie było ( http://img532.imageshack....10012612152.jpg ), a przynajmniej nic nie pulsowało. To też nie tak, że w ogóle nie uruchamiałem żadnych cieni. A niestety, na chwilę obecną tylko Wiedźmin wygląda w porządku ze wszystkich testowanych gier (aczkolwiek w nim cienie są raczej brzydkie - bardzo ostre).

No nic. Dzięki za odpowiedź i wyjaśnienie sprawy. Najwyraźniej trzeba będzie się z tym faktem pogodzić i przymknąć oko. Kwestia też tego co lepsze - wyłączyć cienie całkowicie czy cierpieć te kwadraty/pulsacje?

EDIT:
Udało mi się zrobić screeny ze wspomnianego Obliviona. Tak to chyba wyglądać nie powinno?
http://img514.imageshack....creenshot0v.jpg
http://img100.imageshack....screenshot1.jpg
http://img52.imageshack.u...creenshot2s.jpg

EDIT:
http://www.rage3d.com/Boa....php?t=33921769 - no niby z tego co ludzie mówią to normalne, aczkolwiek nie u wszystkich to występuje. Wierzyć mi się po prostu nie chce, że Nvidia tak sobie w kulki leci i nic z tym problemem nie robi. Przecież cienie w grach sprzed dziesięciu lat lepiej wyglądały.
Ostatnio zmieniony przez Suavek 2010-03-01, 12:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
StuntmanMikeL 
Caliban
MARRY AND REPRODUCE


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 1710
Wysłany: 2010-03-01, 12:47   

Suavek napisał/a:
Udało mi się zrobić screeny ze wspomnianego Obliviona. Tak to chyba wyglądać nie powinno?

Akurat mam Obliviona na dysku, to Ci pokażę jak to u mnie wygląda:
http://i48.photobucket.co...12-32-37-10.jpg
http://i48.photobucket.co...12-33-44-67.jpg

Też kupal. W DoWII nie pamiętam jak dokładnie miałem z tymi cieniami, ale z całą pewnością były takie rozpikselowane lekko. A i co do Twojej uwagi o Nvidii - to się nazywa twarda konkurencja, niestety. x/ To samo można powiedzieć o tym ich śmiesznym PhysX, które tak naprawdę jest wykorzystywane sensownie w tak małej ilości gier, że na palcu jednej ręki można policzyć (w dodatku to i tak tylko kosmetyka, która nie wpływa na gameplay), a się z tym reklamują jakby nie wiadomo co to było.

Generalnie idzie się do tego przyzwyczaić, ja już nawet uwagi na to nie zwracam szczerze mówiąc. Najbardziej oczoj*bne tak naprawdę są te pręgi na obiektach, szczególnie zauważalne, jeśli robią się na twarzach bohaterów. Ostatnio dopiero też zauważyłem, że opcja Ambient Occlusion, zwarta w niektórych grach, która jest jakąś tam specjalną techniką cieniowania obiektów 3D bez użycia techniki, za pomocą której tworzone są te "klockowate" cienie, wygładza trochę te drugie, co zawsze jakimś plusem jest.
Ostatnio zmieniony przez StuntmanMikeL 2010-03-01, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-01, 17:38   

Nvidia leje od jakiegoś czasu na segment kart graficznych do gier, bo musi do niego dokładać. Prezes jasno o tym się wypowiedział, priorytetem są dla nich tylko profesjonalne karty graficzne.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Żelazko 
Superintendent
Plazi mnie pobił



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 750
Wysłany: 2010-03-01, 20:34   

Nazar napisał/a:
Prezes jasno o tym się wypowiedział, priorytetem są dla nich tylko profesjonalne karty graficzne.


Mogę poprosić o źródło? Ciekawy jestem. Być może, przyjdzie mi czas na zmianę marki.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-02, 18:13   

W wielu prezentacjach i wywiadach prezes podawał dane finansowe. Dział profesjonalny (dla grafików) przynosi im większość kasy i to jest dla nich priorytet - nic w tym dziwnego. Źródła znajdziecie na forum PCLab - jeden temat ma 92 strony postów, drugi 262.

Edit: http://www.chw.net/2009/1...-hsun-huang/2/# - dla przykładu.

Karty dla graczy to dla nich tylko prestiż - dlatego tak zwlekają z premierą nowych układów. Na premierę Fermi'ego czekam już prawie pół roku, a NV znowu tylko terminy przesuwa, teraz chyba na maj. Albo ta wtopa, gdy na prezentacji rzkomo nowej karty pokazali niedziałającą atrapę :F

Ale nie ma co narzekać, ATI ma jeszcze gorsze wsparcie i więcej problemów ze sterami ;D
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-03-02, 18:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-27, 01:22   

A tu mamy "powalające" wyniki najnowszej topowej karty od NV:

http://www.techpowerup.co...0_Fermi/32.html

Wydajniejsza o niecałe 10% w wysokich rozdziałkach, droższa o nawet 50%. Prądu pobiera też mniej więcej o 50% więcej - to nawet więcej, niż najszybsza 2-rdzeniowa karta na rynku (!); przy okazji grzeje się dużo bardziej i ponad dwukrotnie głośniej to ciepło odprowadza. Kręci się niemal 2 razy gorzej. Do tego została wydana półrocznym opóźnieniem, a nawet większym, bo karty do sklepów trafią w połowie kwietnia i będzie ich bardzo mało (słaby uzysk). I niech ktoś mi jeszcze powie, że NV szanuje swoich wiernych fanów. Kto na taką kartę wyda 2 tysiące złotych? Szkoda, że tak wyszło, bo AMD teraz nie obniży w najbliższym czasie znacząco cen. Ech, trzeba było kupić HD5850, gdy kosztował 900zł i nie czekać na nowego GeForce'a.

Karta bardzo dobrze sobie radzi za to w obliczeniach GPGPU, co tylko potwierdza mojego wcześniejszego posta, że GTX480 to nic innego, jak profesjonalna karta na siłę przerobiona na kartę dla graczy, wydana w ogromnym pośpiechu. Bez poprawek wydajności i / lub ceny się nie obejdzie.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-03-27, 01:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group