Forum Silent Hill Page

Silent Hill: Shattered Memories - Komentarze odnośnie newsów

Bersek - 2009-04-10, 10:11

Hmm no cóż, graficznie wygląda to świetnie i myślę, że nie można niczego zarzucić twórcą.(mam nadzieje, że na PS2 nie będzie to wyglądało jakoś znacznie gorzej) To już jeden plus.
Nie będzie ładowania między lokacjami, a potwory będą nas ścigały nawet pomiędzy nimi. Kolejny plusik.
Świat będzie przemieniał się na naszych oczach, czyli pewnie coś jak w Homecumingu.
Będzie można wybierać widok z pierwszej osoby, przydatne przy robieniu screenów xD. Mały plusik, no ale zawsze.
No, ale ten Iphone to jakieś nieporozumienie. Mam rozumieć, że przez całą grę będziemy latali po mieście i trzaskali foty? Co więcej możemy też "You make calls, receive calls, get texts, voicemails, use sat-nav, annotate your sat-nav, take photos, receive photos, save your game"
Ok, notatki głosowe i tekstowe jeszcze bym zrozumiał, ale dzwonienie? Niby jakie voice maile czy smsy mamy odbierać? Od kogo? W ogóle imo brzmi to imo co najmniej śmiesznie. Cały ten Silent Hill będzie kręcił się wokół telefonu...cool.
Cytat:
You don't photograph ghosts --- that's Fatal Frame! You can however take photos of anything in the world that interests you. And there are some spots that are marked by strong emotions or events. Taking photos of these places might reveal what those emotions or events were.]

Aaa czyli to jednak nie jest zwykły Iphone...to magiczny Iphone wyczuwający emocje. I see...
W każdym bądź razie ciesze się, że przeciwnicy będą (podobno) bardzo inteligentne i nie odpuszczą Harremu, drzwi czy inne przeszkody nie zatrzymają ich pościgu. To mi się podoba bo może wyjść z tego niezły survival.
Co mnie naprawdę miło zaskoczyło to wypowiedź twórcy:
It's freaky and it's terrifying. But no real gore to speak of. Was Dead Rising scary? Gory, yes, but scary, no. We're trying to upset people, to give them a psychological scare -- so gore is not necessary.
Nie będzie bezmózgiej rzeźni i gore jak w Homecumingu? High five dla twórców ;)
A swoją drogą ciekawe czy, któraś z tych obietnic zostanie dotrzymana

Cytat:
You will be scared, you will be freaked out, and you will feel very disturbed at times by what you see.

Twórcy są bardzo pewni siebie bo jak na razie w kółko mówią, że gra będzie tak straszna, że będziemy robili w spodnie, ale jakoś im nie wierzę :D
Inna rzecz, Harry może skakać (np, przeskakiwać przez ogrodzenia) co nie znaczy, że łatwo pozbędziemy się przeciwników. Uważam to jak najbardziej za plus ;)

Cytat:
Based on the actions you make, certain events and characters will be different, among other things.

Tego jeszcze nie było, swoją drogą ciekawe ile będzie zakończeń ;>
Cytat:
That said, there are some sequences -- like Dr. K's therapy sessions --

Cool, ciekawe czy będzie można sobie pogadać z Dahlia przy kawce, albo zmierzyć ciśnienie u Lisy.

Cytat:
The enemy will evolve as the game goes on into your perfect nightmare creature based on your psychological profile.

Swoją drogą, ciekawe czy to będzie coś na zasadzie, że Dr. K zadaje Ci pytanie (przykładowo xD) Czy boisz się pająków, odpowiadasz, że tak i w pewnym momencie gry spotykasz coś pająkopodobnego ;>

Raq - 2009-04-10, 10:12

a ja powiem ze chętnie to zobaczę :P wolał bym remake 1 pełną gębą z ludzkimi wymaganiami na poziomie np sh 4....ale jesli się okaże ze faktycznie na ps2 lub psp się zjawi ów pozycja to bez kitu nabywam jedna z konsolek bo będę miał okazje zaliczyć 2 odsłony SH których nie obadałem, a 2 kąski to zbyt wiele by to przepuścić :D ...harry inny no ale czy ja wiem czy mi przeszkadza? w 1 był normalnym gosciem i tu też na takiego wygląda...powiem ze jestem dosć entuzjastycznie nastawiony
aaa PS: tylko kuźwa cyckami niech sobie darują

Ber: mi sie wydaje ze będą po prostu ustalone miejsca gdzie jakiś sms dojdzie itp...wiesz cos jak odbieranie dzwoniacego fołna w sh3...'huh? nie działał a nagle dzwoni? pewnie rachunek z orange wpłynął'

Zaratul - 2009-04-10, 10:39

Raq napisał/a:
wolał bym remake 1 pełną gębą


Szczerze mówiąc to dobrze że dodają nowe rzeczy,nie chciałbym żeby było jeszcze raz to samo tylko z lepszą grafą. :)

Raq napisał/a:
PS: tylko kuźwa cyckami niech sobie darują


No stroje NPC będą zależne od profilu psychologicznego który będzie się tworzyć na początku gry.

Co do telefonu to nie zrobią tak że będzie się dzwonić z niego kiedy chce i przeprowadzać długie rozmowy z NPC.
Spójrzcie na telefon w SH4.Tam było to świetnie zrobione,krótka rozmowa z przerażoną Cynthią i te dziwne przerażające głosy potworów podczas dzwonienia na jeden z numerów.
Jak by zrobili tego Iphone`a w tym stylu to będzie zajebiście.
Btw dobrze że coś takiego jest bo jakby nie patrzeć zawsze mieliśmy jakiś przedmiot do którego się przywiązaliśmy taki jak rura żelazna czy pistolet.
Jak wiadomo nie będzie broni w najnowszej odsłonie SH dlatego Climax stwierdził że da nam telefon...i dobrze zrobili. :)

Raq - 2009-04-10, 10:50

Zaratul napisał/a:
Szczerze mówiąc to dobrze że dodają nowe rzeczy,nie chciałbym żeby było jeszcze raz to samo tylko z lepszą grafą.
Ja bym sie ucieszył ;d jako prezent dla fanów na 10leci np :P
Zaratul napisał/a:
No stroje NPC będą zależne od profilu psychologicznego który będzie się tworzyć na początku gry.
a no to zagram raz tak normalnie i 2 raz co by cycki polookać xD
Bersek - 2009-04-10, 10:55

Zaratul napisał/a:
No stroje NPC będą zależne od profilu psychologicznego który będzie się tworzyć na początku gry.

Szczerze mówiąc to nie widzę związku. No bo co, odpowiem na jakieś pytanie i Cybil będzie latała w bikini, a jak odpowiem inaczej to już w mundurze?
Zresztą to samo tyczy się lokacji. Z tego co wyczytałem to możliwość chodzenia po lokacjach będzie uzależniona od odpowiedzi jakie padły podczas robienia profilu psychologicznego.
Cytat:

Based on the choices he's made previously -- both in the profile and presumably along the way in his snowy travels -- something will have changed. In some cases, he'll see an open diner. In others, an open bar.

Zaratul - 2009-04-10, 11:03

Bersek napisał/a:

Szczerze mówiąc to nie widzę związku. No bo co, odpowiem na jakieś pytanie i Cybil będzie latała w bikini, a jak odpowiem inaczej to już w mundurze?


Ja widzę,jedni nie zwracają uwagę na wygląd kobiet w grze i nie pociągają ich te kobiety seksualnie.Drudzy patrzą na wygląd kobiet i nie są grupą nieliczną.
Zresztą te pytanie o wygląd nie będzie powiedziane wprost.

Bersek napisał/a:
Zresztą to samo tyczy się lokacji. Z tego co wyczytałem to też będzie zależeć gdzie będziesz mógł wejść, a gdzie nie. Wtf?


I bardzo dobrze,będzie zdecydowanie większe replayability niż w poprzednich częściach. :)

Bersek - 2009-04-10, 11:10

Zaratul napisał/a:
Ja widzę,jedni nie zwracają uwagę na wygląd kobiet w grze i nie pociągają ich te kobiety seksualnie.Drudzy patrzą na wygląd kobiet i nie są grupą nieliczną.

Heh, o tym nie pomyślałem ^^"

Zaratul napisał/a:
I bardzo dobrze,będzie zdecydowanie większe replayability niż w poprzednich częściach.

Dam sobie uciąć ręce i nogi, że nie zagram w tą część więcej razy niż w takiego SH1 :) No, ale ja to ja.

timothy7 - 2009-04-10, 11:26

no nie... ludzie, czy naprawdę ta część będzie ogołocona z broni? czy nowy Harry będzie mógł bić się przynajmniej tak jak Travis? :(
Bersek - 2009-04-10, 11:30

timothy7 napisał/a:
no nie... ludzie, czy naprawdę ta część będzie ogołocona z broni? czy nowy Harry będzie mógł bić się przynajmniej tak jak Travis? :(

No nie będzie można się tłuc. Mam nadzieje, że skoro wywalili coś takiego jak walka z gry to, że przynajmniej fabuła będzie znacznie lepsza niż ta z Originsa i Homecuminga...

timothy7 - 2009-04-10, 11:34

Bersek napisał/a:
No nie będzie można się tłuc. Mam nadzieje, że skoro wywalili coś takiego jak walka z gry to, że przynajmniej fabuła będzie znacznie lepsza niż ta z Originsa i Homecuminga...


fabuła... mam nadzieję, że nie będziemy musieli na nowo poznawać historię Alessy, bo to byłby już szczyt imo.

Bersek - 2009-04-10, 11:39

Twórcy powiedzieli, że nie jest to remake, a raczej gra z tymi samymi postaciami.
Cytat:
We keep beating this example to death, but it's like Battlestar Galactica, the movie vs. the series. They start with the same premise, but none of the details are sacred, and you don't know where things are going to go because it really is a brand new story. If you want a different example, look at Nolan's Dark Knight and Burton's Batman. Both feature the caped crusader we all know fighting his greatest nemesis, the Joker. Both have a love interest. Both have Harvey Dent and Commissioner Gordon. But how similar are the two movies?


Więc imo mogą sobie mieszać do woli, zresztą już pewnie namieszali.

Jo-Jo - 2009-04-10, 11:39

Wszsytko kul, i to bardzo, ale neistety mam wrażenie, że robi się z tego drugi Forbidden Siren ( geez - jak mam ochotę się skradać to włączam sobie Splinter Cella, Thief'a bądź od bidy MGS'a ... w survival horrorach ma być majndfak/disturbing images itp. a nie krycie się i spierdzielanie przez godzinę przed jednym potworkiem )
Bersek - 2009-04-10, 11:45

Jo-Jo napisał/a:
a nie krycie się i spierdzielanie przez godzinę przed jednym potworkiem


Oni to argumentują mniej więcej tak, że normalnie byś nie walczył tylko spierdzielał jak najdalej od zagrożenia. Że to niby taki powrót do korzeni jak oni to nazwali.

W sumie takie spierdzielanie przed potworem może być ok. Pamiętam jak nie raz w SH1 uciekałem przed groanerami, albo lawirowałem pomiędzy mumblerami w MESie i strach był niesamowity. Może i tutaj będzie podobnie (a nawet lepiej bo potwory będą szprytniejsze :D )

Zaratul - 2009-04-10, 11:49

Jo-Jo napisał/a:
Wszsytko kul, i to bardzo, ale neistety mam wrażenie, że robi się z tego drugi Forbidden Siren


Tak,masz rację ale w FS to się sprawdzało,uczucie zagrożenia było ogromnie kiedy musiałeś się skradać i unikać potworów. :)

Jo-Jo napisał/a:
w survival horrorach ma być majndfak/disturbing images itp. a nie krycie się i spierdzielanie przez godzinę przed jednym potworkiem


Hmmm...jedno nie wyklucza drugiego. :)
Zresztą jak już ma być skrajność to zdecydowanie bardziej wolę brak walki niż jej duża ilość co zdecydowanie nie wpływa dobrze na klimat gry.

Bersek napisał/a:
Pamiętam jak nie raz w SH1 uciekałem przed groanerami, albo lawirowałem pomiędzy mumblerami w MESie i strach był niesamowity.


this

Bersek - 2009-04-10, 11:56

A tak wracając do tego "wywiadu" z Dr. K i tworzenia profilu psychologicznego to mam nadzieje, że pytań będzie sporo i że będą naprawdę różnorodne. Na tyle, żeby móc "wykreować" swój własny profil psychologiczny. Twórcy szczycą się, że to Silent Hill zniszczy nas psychicznie, NAS jako graczy, że będzie "właził nam do głowy". Ok super, ale tak jak wspomniałem, niech to będą jakieś naprawdę różnorodne pytania, żeby z tego nie wyszło coś a'la programik na stronie ze znaczeniami nicków :D No i wydaje mi się, że potworów musi być znacznie więcej niż w poprzednich Silentach skoro gra ma dopasowywać je do profili psychologicznych. Ciekawe czy to będzie na takiej zasadzie, że "odpowiedział na pytanie nr. 1 i 5 tak, a nie inaczej to walniemy mu przeciwników z puli "A". Mam nadzieje, że każde pojedyncze pytanie będzie odpowiedzialne za jednego przeciwnika, który pojawi się w grze. To dopiero byłoby replayability, za każdym razem odpowiadałoby się na jakieś pytanie inaczej niż poprzednio, tylko po żeby zobaczyć jakiego potwora tym razem nam wrzucą.
tumi1 - 2009-04-10, 12:59

Patrząc na sreeny mam pewną nadzieję. Pamiętam, co było jak kupiłem AiTD...Tu zaś zapowiada się ciekawie ^^ Czy tylko ja jestem optymistą na tym forum?
Jo-Jo - 2009-04-10, 13:22

Wracając do kwestii uciekania - w SH1 ( jak i w większości częściach ) było tak: biegniesz przez ulice, wyskakuje na ciebie np. Air Screamer - ok, uciekasz przed nim, goni cię przez kilkanaście sekund biegnąc dalej ulicą przed siebie, po chwili Air Screamer rezygnuje z pościgu i ty możesz dalej kontynuować eksploracje ulic Silent Hill - END OF STORY - TAK to powinno wyglądać ... pamiętajmy, że potwory NIGDY w SH nie były " mejn atrekszyn " - nigdy nie były wyzwaniem dla gracza, stanowiły bardziej ciekawostkę / obiekty do rozmyślań na tematy takie jak " hmm - czego one mogą być mnifestacją/co symbolizują te rzygi itd. itp. "
Wendigo - 2009-04-10, 20:00

No fakt, ale jak czasem stworków było więcej, mogły trochę naświnić, teraz będzie ich pewnie mniej i będą dysponowały mniejszym potencjałem bitewnym. A co do profili psychologicznego wydaje mi się, że nie będzie to zbytnio wypasione, bo na podstawie czego będzie się rysował ten profil psychologiczny, skoro walki nie będzie? Na podstawie dialogów? ( gdyby walka była mielibyśmy zabijakę, strachliwego typka, który ucieka non stop i może jeszcze coś by się znalazło )
Bersek - 2009-04-10, 20:12

Wendigo napisał/a:
bo na podstawie czego będzie się rysował ten profil psychologiczny, skoro walki nie będzie? Na podstawie dialogów? ( gdyby walka była mielibyśmy zabijakę, strachliwego typka, który ucieka non stop i może jeszcze coś by się znalazło )

Nie, nie to nie tak. Na początku gry podczas spotkania z Dr. K będziesz musiał odpowiedzieć na jakieś tam pytania
(spójrz na to:)
Cytat:
Back in the office. "I'm glad you came. Just turning up shows your commitment to the process," says the psychiatrist. "I've read your notes. The other therapist didn't work out for you. This will be different. No notes. No drugs. No theories. We go back from the start. Understand what happened."

This is not a cut-scene. You're able to look around in first-person view while he talks. The office and therapist come to life with realistic detail, the latter donning fluid animations. "Take a look at this short form," the therapist says and hands you a paper. This is where Shattered Dreams really separates itself from any Silent Hill game prior


I to od naszych odpowiedzi będzie zależało jakie potwory pojawią się w grze, a nawet wygląd postaci.

Wendigo - 2009-04-10, 20:22

Daje to duże pole manewru, ale jaka będzie różnica między stworami, które spotkamy, jako człowiek o profilu x od tego, jakie spotkamy gostkiem o profilu y? Wydaje mi się, że będzie to tylko kosmetyka, bo wątpię, że programistom będzie się chciało przygotować bogaty bestiariusz dla kilku różnych profili psychologicznych.
Bersek - 2009-04-10, 20:32

..
Wendigo - 2009-04-10, 21:21

Teraz tak nad tym myślałem i jednak może coś z tego być, skoro gra bazuje na SH1 to część stworów już jest, teraz wystarczy wymyślić jakieś nowe bestie, choć mam przeczucie, że z każdej części wezmą po potworku lub lekko zmodyfikują już istniejące. Pielęgniary będą miały okazje, żeby się nam odpłacić za krzywdy z poprzednich odsłon :)
Mr_Zombie - 2009-04-10, 21:56

Mam tylko nadzieję, że jeżeli znowu będą pielęgniarki, to jednak pozostawią Puppet Nurses (wraz z Puppet Doctors) zamiast po raz kolejny wpychać do gry pielęgniarki z SH2, czyli strój z krótką spódniczką, zdeformowana głowa i wielkie balony.
Bersek - 2009-04-10, 22:03

..
Raq - 2009-04-10, 22:58

co do lokacji to chciał bym KAŻDĄ prócz kanałów z SH1 uwielbiam je :D i las z 4 był ok no i park z 2 :D reszta moze skoczyc :P
tumi1 napisał/a:
Czy tylko ja jestem optymistą na tym forum?
napisałem wcześneij ze jestem zadowolony póki co ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group