Forum Silent Hill Page

Pomoc - SH2 a procesory wielordzeniowe

helios - 2011-07-14, 00:09

Skoro temat w pewien sposób odżył, to mogę (mam nadzieję ;) ) dokleić swoje wygrzebane w necie trzy grosze, które okazały się pomocne w uruchomieniu i graniu. Sposób rozwiązał zarówno problemy z zacinającymi się filmikami na silniku gry, jak i z loopującym dźwiękiem, przynajmniej w przypadku procesora i5 760, ale chyba powinno to zadziałać w każdym przypadku, kiedy owe błędy są wywołane z wielordzeniowym procesorem. Co równie ważne, jest bardzo wygodne (wystarczy jednorazowa zmiana). Mianowicie, przynajmniej pod Windowsem 7 istnieje następująca opcja, mając skrót na pulpicie, w polu "Element docelowy" zamiast standardowej ścieżki do sh2pc.exe wklejamy następującą linijkę:
C:\Windows\System32\cmd.exe /C start "" /affinity 1 "E:\Gry\Silent Hill 2\sh2pc.exe"
(oczywiście w ostatnim cudzysłowie należy wpisać własną ścieżkę do exeka ;) )
Nie wymaga to ściągania żadnych dodatkowych programów (program start wbudowany jest w system, nie wiem natomiast czy jest on w starszych wersjach Windowsa, lub też czy występuje pod inną nazwą). Wiem, że w zasadzie to rozwiązanie było już napisane (wyłączanie rdzeni przez menedżer zadań), ale to jest wg mnie a) wygodniejsze, b) stabilniejsze (mi np sh2 się wysypywał średnio co drugi raz przy przełączaniu rdzeni). Mam nadzieję, że komuś to pomoże i przy okazji witam :)

Wendigo - 2011-07-16, 00:24

Poszukałem trochę i wygląda na to, że rozwiązanie to zostało zapoczątkowane w Windows Vista, w każdym razie na XP nie da rady. Fajne info, pewnie przyda się osobom grającym na tych windowsach, nie tylko w SH, ale też inne kapryśne gry.
bzdursky - 2011-07-16, 23:07

Ja bez żadnych problemów przeszedłem dwójeczkę na E6300 od Intela...
Cyceron - 2011-10-15, 22:55
Temat postu: ekhem...
Pozwólcie, że dodam DWIE WAŻNE poradY odnośnie zmiany wykorzystania liczby rdzeni.

1. Operacje tą (jak odpowiednio ustawić liczbę rdzeni możecie przeczytać w poprzednim poście)
należy wykonywać NIE W TRAKCIE GRY, ale tylko i wyłącznie W MENU, PRZED ROZPOCZĘCIEM właściwej rozgrywki.

2. W przypadku procesów CZTERORDZENIOWYCH należy odznaczyć/wyłączyć
CPU 0, CPU 2 i CPU 3. TYLKO CPU 1 ZOSTAWIAMY WŁĄCZONY. W WIELU PRZYPADKACH Z WYŁĄCZENIEM CPU 1, CPU 2 i CPU 3 WIĄŻE SIĘ ZAŁAMANIE CAŁEJ APLIKACJI.

POWTÓRZĘ JESZCZE RAZ : TYLKO CPU1 MA PRAWO CHODZIĆ !!!!

AlaV - 2011-10-16, 00:26

Cóż, mi chodzi na CPU 0 bez problemów, co więcej, gdy ustawiam koligację w czasie gry, nie ma to żadnego wpływu na aplikację, nie to jest chyba więc przyczyną błędów.
Szakal - 2011-11-03, 09:14
Temat postu: Filmiki w grze się zawieszają.
Cześć :) . Chciałem sobie odświeżyć SH2, ale z jakiegoś powodu filmiki renderowane przez grę się zawieszają :\ . Nie za każdym razem ale często. Np. początek gry: James rozmawia z Angelą, jest normalny filmik, potem filmik renderowany przez grę i wszystko jest w porządku. Idę dalej dochodzę do miejsca w którym spotykam pierwszego potwora. Pojawia się filmik, ale zawiesza się zaraz na pierwszym ujęciu. Mogę wcisnąć ESC, żeby przewinąć filmik i dalej grać, ale granie bez filmików...Zacząłem grać od początku, dochodzę do Angeli, zwykły filmik poszedł normalnie, renderowany przez grę się zawiesił :x . Gram na PC.
AlaV - 2011-11-03, 11:48

Miałam ten sam problem, pomogło ustawienie koligacji na jeden rdzeń procesora.
Szakal - 2011-11-04, 00:32

Nie chce zapeszać, ale chyba pomogło :) . Jestem już w Blue Creek Apartment i jak na razie żadnej zwiechy. Wielkie dzięki :D .

EDIT:
Ukończyłem całą grę i wszystko śmigało, ani jednej zwiechy. Jeszcze raz wielkie dzięki :D .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group