Forum Silent Hill Page

Silent Hill 4: The Room - Plusy i minusy

Devinitum - 2008-08-08, 00:19
Temat postu: Plusy i minusy
Był już kiedyś taki temat, ale nie zaszkodzi go reaktywować. Wszyscy wiedzą o co chodzi? No to jedziemy:

+ Fabuła!
+ Klimat
+ FPP w pokoju 302.
+ Postacie.
+ Losowość niektórych zdarzeń.
+ Prawie nigdzie nie można czuć się bezpieczym (m.in. nawiedzenia w pokoju 302).
+ Muzyka i dźwięki.
+ Grywalność (gra pomimo wielokrotnego jej ukończenia mnie nie nudzi).

- Maksymalnie 10 przedmiotów w inwentarzu to stanowczo za mało...
- Lokacje się powtarzają, a prawie nic się w nich nie zmienia.
- Bugi (m.in. blokujący się przeciwnicy).
- Wygląd, bądź zachowanie coponiektórych przeciwników (Gumhead, Hummer, Patient).
- Długie i częste loadingi.
- Brak możliwości pozbycia się zbędnych przedmiotów.
- Zagadki gorsze niż kiedykolwiek.

Jeśli miałbym wybrać najbardziej uciążliwy minus, to wybrałbym ten pierwszy, ten inwentarz w porównaniu do ilości przedmiotów do zebrania, to naprawdę jakaś pomyłka, ale autorzy musieli jakoś zmusić gracza do powrotów do mieszkania. ;)

To chyba wszystko. A jakie plusy i minusy ma wg. Was SH4?

Plazior - 2008-08-08, 00:44

To samo co u ciebie Dev ;)
Raq - 2008-08-08, 00:58

Pozwolicie że ja swoje plusy i minusy przekopiuję z mojej recki na HO :p
wyjdzie na to samo co bym tu napisał ;)
Plusy:

+ ciekawa, zakręcona fabuła
+ spora ilość broni
+ poprawiona grafika
+ muzyka nadal na najwyższym poziomie
+ (dla niektórych) innowacje
Minusy:

- (dla niektórych) innowacje
- przeciwnicy
- dla niektórych, fabuła może wydawać się zbytnio zakręcona


i tego się trzymam

StuntmanMikeL - 2008-08-08, 09:42

Więcej minusów wymienię, ale parę plusów też się znajdzie ;) :

+ciężki klimat
+świetna fabuła i mnogość jej wątków pobocznych
+ciekawe i zakręcone lokacje
+wciąga
+duchy

-za dużo walki, za mało myślenia
-nie straszy
-za "jasna"(chodzi o oświetlenie)
-poroniony pomysł ze skrzynią i ograniczonym miejscem w inwentarzu
-lokacje się powtarzają i to w niezmienionej formie
-paskudne tekstury w widoku FPP w pokoju
-idiotyczne a nie straszne potwory
-a gdzie tu Silent Hill?

Mee - 2008-08-08, 10:51

+ Do pewnego stopnia fabuła
+ patenty z mieszkaniem, podglądaniem przez dziury w ścianie, wizjery, etc
+ z muzyki najlepiej wypadły wokale
+ modele postaci, jak zwykle genialne
+ i wygląd lokacji poniekąd...


- ...bo większość jest jakaś taka bez ikry i polotu
- irytujący backtracking
- i idiotyczny pomysł ze skrzynią i koniecznością ciągłego wracania do niej
- co skutkuje sztucznym wydlużaniem czasu gry, wyjątkowo perfidne
- "potwory" - śmieszne, a nie straszne
- brak charakterystycznych elementów serii, jak dla mnie to krok w tył.
- niektóre lokacje dość męczące w zwiedzaniu, przy poprzednich częściach nie miałem takiego odczucia
- Toluca Lake i sporadyczne nawiązania, to za mało :P

Arael - 2008-08-08, 15:21

+ świetna fabuła (pozostawia dowolność interpretacji)
+ pokój i wszystko co z nim związane (nawiedzenia,fpp itd.)
+ postacie (nie licząc Henrego;/)
+ muzyka i dźwięki
+ przeciwnicy
+ ograniczony inwentarz
+ bronie
+ subtelne nawiązania do poprzednich części
+ brak przereklamowanych ikon serii


- bugi (sprawdzałem tylko wersje PC póki co)
- częste loadingi
- niemożność wyrzucania broni.

Zaratul - 2008-08-08, 17:12

OK,teraz ja się wypowiem.

Mógłbym wymieniać plusy i minusy SH4 tylko po co jak mam dokładnie takie samo zdanie jak wy. :)
Napisze tylko że SH4 fabułę ma świetną.Tylko co z tego jak gameplay leży na całej linii.
Najbardziej wnerwiają te częste podróże do pokoju 302 żeby schować jakiś przedmiot do skrzyni i żeby zrobić save`a.
Sztucznie przedłużanie gry to zły pomysł.No i sam poziom trudności walk jest zbyt wysoki,nawet jak na easy.

Konami miało dobry pomysł na SH który miał być pełny nowatorskich pomysłów.Szkoda tylko że wykonanie jest średnie.

Doxepine - 2008-08-08, 23:57

Plusy:
- ciekawa historia,
- apartamenty (byłem zszokowany dbałością o szczegóły i tym, że każdy pokój miał inny wystrój),
- duchy (spieprzałem przed nimi jak cholera; świetny pomysł, choć niewykorzystany w pełni),
- muzyka (ale to chyba normalne),
- potwór Victim 7+8 (a jak pierwszy raz wskazały na Henry'ego i powiedziały "Receiver of Wisdom" to o mały włos się nie posikałem w majty),
- pomysł z portalami,
- Walter Sullivan i jego morderczy rytuał,
- nawiedzenia.

Minusy:
- bezpłciowy Henry (totalny drewniak!),
- reszta potworów (z bekającymi pacjentami na czele, że o małpopodobnych stworach nie wspomnę),
- nudnawa rozgrywka,
- odwiedzanie tych samych lokacji po dwa razy,
- brak brudu i ciemności (chociaż to aż tak bardzo mi nie przeszkadzało),
- luki w scenariuszu (w pewnych momentach niektóre elementy zostały mocno naciągnięte),
- ograniczony inwentarz i niemożność wyrzucania broni,
- uparta Eileen (choć cenię tę postać kobiecą najbardziej ze wszystkich postaci występujących w SH, to jednak uparta z niej babka; pamiętam, jak chciałem uciec chyba przed Cynthią, a ona naparzała torebką ile wlezie),
- może to wina grafiki, ale czasem gra się "przycinała"; no i np. biegałem wokół samego siebie (tzn. Henry biegał).

Mi - 2008-08-22, 11:33

+ świetna fabuła
+ ciekawe postaci, w szczególności Sullivan himself ;]
+ ciężki klimat
+ pokój 302
+ większosc lokacji
+ smaczki; obrazy na spiralnych schodach, nawiedzenia, wyglądanie przez wizjer, okno, dziurę w ścianie etc.
+ muzyka (oczywiste)

- powtarzanie się lokacji
- większosc przeciwników jest nieciekawych
- ograniczone miejsce w inwentarzu
- niepotrzebne bronie, tj. kije golfowe
Stuntman_Mike-L napisał/a:
-za dużo walki, za mało myślenia


;]

Światło mi nie przeszkadzało.

Mr_Zombie - 2008-08-24, 11:25

+ fabuła
+ Walter jako postać
+ apartamenty (jedyna lokacja, która naprawdę chciało mi się zwiedzać)
+ nawiedzenia w pokoju (gdy pojawiły się po raz pierwszy, zapatrzyłem się na wskazówki pędzące po tarczy zegara, i nie zauważyłem, że schodzi mi życie - prawie zginąłem :D )
+ duchy (jako pomysł)
+ Eileen jako postać
+ pamiętnik Josepha pod drzwiami Henry'ego (jak tylko jakąś znalazłem, od razu leciałem do pokoju, by je przeczytać)
+ fpp w pokoju oraz oddziaływanie poczynań Waltera w świecie rzeczywistym (karetka pod metrem, informacje w radio)
+ soundtrack

- Walter jako przeciwnik (nie ma to jak spieprzyć klimat wsadzając nieśmiertelnego psychopatę latającego za bohaterem z pistoletami i piłą mechaniczną)
- Eileen jako towarzyszka (wolna i zbyt chętna do walki; często wolałem w ogóle nie dawać jej żadnej broni)
- duchy jako przeciwnik (na dłuższą metę były wkurzające)
- bezpłciowe i nierealistyczne lokacje (o ile w poprzednich SH lokacje był świetnie wykonane, z zachowaniem realizmu, tak tutaj były zbyt proste i ograniczone; pomijając apartamenty ;) ).
- ograniczony maksymalnie ekwipunek, w którym każda paczka naboi zabierała osobne miejsce :/
- bezużyteczne bronie, typu kije golfowe, które po użyciu na jednym czy dwóch przeciwnikach łamały się i nie można było ich wyrzucić
- lokacje, po powrocie do nich, w ogóle się nie zmieniają (prócz Wish House, które spłonęło)
- gorsza IMO grafika niż w SH3

PiK - 2008-08-27, 09:00

+ Fabuła
+ Muzyka
+ Nawiedzenia i smaczki
+ Postać Waltera
+ Victim 7+8

- HENRY!!!
- brak ciekawych dialogów
- ogólnie gameplay (sterowanie, skrzynia, inwentarz, backtracking)
- grafika - krok wstecz
- irytujące duchy i Walter
- sposób prowadzenia fabuły (bez czytania notatek trudną ogarnąć całą historię)
- wygląd potworów i brak jakiegokolwiek uzasadnienia tegoż (oprócz Victim 7+8)

kura205 - 2008-09-07, 01:43

-Brak radia
-Wszystkie potwory widać z kilometra
-FPP w 302
-inwentarz
-System walki
-Za duzo świata!!!
-Za proste zagadki
-Za duzo walki
-Za mało Silent Hill'a :P

+ ? hmm.. Jakoś nie widze w porównaniu ze wcześniejszymi częściami oprócz fabuły która jednak musi byc. Ale cóż sie dziwić kiedyś i najlepsze produkcje muszą spaść na dno ( mam nadzieje żeby znowu sie odbić PS: CZekam na V :P )

sullivan_1989 - 2008-09-22, 10:03

+ Fabuła
+ To, że Henry tak naprawdę nie jest główną personą dramatu
+ Klimat zaszczucia w Pokoju 302
+ Nawiedzenia Pokoju 302
+ Muzyka
+ Postacie
+ Duża ilośc broni białej
+ Walter Sullivan
+ nieźle stonowana grafika

- Brak Silent Hill w Silent Hill :!:
- Brak radia
- Brak latarki
- Dobrze oświetlone lokacje
- Jak dla mnie za dużo kiji golfowych ;|
- Potwory
- Za dużo walki
- Poajwinie się HUD'a
- Ograniczona ilośc miejsc w kieszeniach

rudezuo - 2008-10-02, 14:23

+ Walter Sullivan ( bo jestem tylko kobietą ;p )
+ Klaustrofobiczny klimat pokoju
+ muzyka
+ victim 07/08

- Brak Silent Hill
- banalne zagadki
- Zbyt wiele niepotrzebnej walki
- Brak zła ukrytego w ciemności

timothy7 - 2008-12-09, 22:34

+ Pokój 302 i ogólnie apartamenty
+ fabuła i (dramatyczna) historia Waltera
+ Dużo ciekawych, drugoplanowych postaci (przeciwieństwo SH3)
+ sporo nawiązań do SH2 (o ile można to plusem nazwać)
+ oczywiście muzyka i grafika
+ jako taka atmosfera grozy pozostała
+ ciekawy pomysł nieśmiertelnych duchów

- brak latarki
- brak radia
- brak zakończenia UFO
- fatalnie zdubbingowane postacie (w szczególności Henry)
- śmieszne potwory (a mam na myśli małpopodobne stwory i bekające pielęgniarki (swoją drogą, wysokie jak wieżowce)
- wiadomo: pomysł z inwentarzem
- powtarzające się lokacje (czyli ogółem, brak pomysłów twórców na rozbudowanie fabuły)
- jak już ktoś napisał: za dużo walki, za mało myślenia (zagadki naturalnie banalne)
- "Silent Hill" bez Silent Hilla

Anonymous - 2008-12-10, 15:17

+ Fabuła
+ Design wyglądu postaci
+ Fajne utwory wokalne w soundtracku


- Kolorowa i "fajowa" grafika
- Duchy(pierwsze wrażenie - latające "zombie mutanty?" wtf?!)
- mało ciekawi bohaterowie poboczni - ale nie jest tak tragicznie jak w SH: H
- IMO Najgorszy główny bohater z serii
- Potwory(np. Wóźki inwalidzkie - fajnie sprawdzają się jako tło w serii, ale tutaj przesadzili)
- brak klimatu SH
- no i w ogóle gameplay bo nie mam zamiaru już nigdy zagrać w tą grę
kilku forumowiczów napisał/a:
- "Silent Hill" bez Silent Hilla

Ale przecież część akcji dzieje się w SH.

timothy7 - 2008-12-10, 15:56

Cytat:
Ale przecież część akcji dzieje się w SH.


co z tego, jak w ogóle tytułowego miasteczka nie zwiedzamy?

Rooster - 2008-12-10, 20:40

Silent Hill to nie tylko łażenie po jego ulicach.

+ Fajnie zrobione lokacje (piszę chyba dlatego że dopiero niedawno zacząłem 4'ke )
+ ślimaki na ścianach

- psujące się kije golfowe (SH to nie RPG)
- kręcenie piętrami z celami i szukanie dziury w całym
- że gra nie była od początku robiona jako Silent Hill co w zasadzie zastępuje wymienianie innych minusów

Devinitum - 2008-12-10, 21:07

Ja myślę, że nie ważne gdzie rozgrywa się akcja - jeśli klimat Silent Hill byłby zachowany, to wszystko może się dziać nawet w pobliskich miastach.

W przypadku Silent Hill 4: The Room postawiono na typowo japońskie straszenie, co nie każdemu się podoba - mnie akurat tak, chociaż nie ukrywam, że niezniszczalnych przeciwników jest zbyt wielu i wywołują oni strach tylko początkowo, a później zaczynają irytować (zwłaszcza kiedy do akcji wkracza Walter Sullivan).

Druga sprawa - wystarczyło wrzucić do gry zagadkę, w której potrzebna jest odrobina wyobraźni, żeby rozłożyć większość fanów, którzy nawet z opisem przejścia gry mają z nią problem - tak, mówię o zagadce z Water Prison, która mnie akurat się podoba, bo zawsze to jakaś nowość i miła odskocznia od układania czegoś na podstawie znalezionej obok notatki. Szkoda tylko, że zagadki w tej części gry zostały odsunięte w cień wszechobecnych walk...

timothy7 - 2008-12-10, 21:11

Cytat:
wystarczyło wrzucić do gry zagadkę, w której potrzebna jest odrobina wyobraźni, żeby rozłożyć większość fanów, którzy nawet z opisem przejścia gry mają z nią problem - tak, mówię o zagadce z Water Prison, która mnie akurat się podoba, bo zawsze to jakaś nowość i miła odskocznia od układania czegoś na podstawie znalezionej obok notatki


a o jakiej zagadce konkretnie mowa, bo nie przypominam sobie żadnej zagadki, nad którą miałem problem? :)

Devlock: O tej już legendarnej: link od tematu.

Rooster - 2008-12-11, 22:26

Grunt w tym, że zagadka pewno i jest łatwa, jeśli się postępuje od początku do końca zgodnie z opisem, ale jeśli już sam zaczynasz kręcić (kurkami) i w grę wchodzi irytacja zw. z niepowodzeniem
Noo wybacz, ale czegoś takiego w 1'ce, 2'ce czy choćby w 3'ce nie było :\
helloooo

Moryc - 2009-01-04, 15:51

zeby sie nie powtarzac

+ciekawe miejsca (wielee np cale pietro szpitala sklep "zoologiczny" sasiad za sciana ^^"

- duchy niezniszczalne.

Teufel.86 - 2009-02-03, 18:32

Oryginalnym być się nie da ^_^

+ room 302,
+ nawiedzenia,
+ fabuła,

- potwory (koszmar :thumbdown: ),
- powtarzające się lokacje (myślałam że usnę),
- brak kochanego miasteczka SH,
- i to co mnie najbardziej denerwowało, ja każdego silenta przechodzę biegiem, a jak mi się ciągle wyświetlało "poczekaj, nie możesz zostawić Eileen samej" to myślałam, ze szlag mnie trafi :evil:

Abaddon - 2009-02-03, 22:21

+ patent z byciem uwięzionym we własnym domu
+ duchy nawiedzające dom
+ wszystkie potwory, poza pacjiętkami
+ ograniczona ilośc ekwipunku (nareszcie nie jesteśmy mułem pociągowym)
+ Eileen - w końcu postac towarzysząca bohaterowi, potrafi się bronic, poza tym, to jak dla mnie najsympatyczniejsza postac kobieca ze wszystkich części w które grałem

- Hary - jego głos i reakcjie na niektóre sytuacjie
- scenariusz
- klimat (zwłaszcza brak mgły i ciemności)
- pacjiętki (wkurzały mnie te, przypominające bekanie dźwięki)
- Cynthia (jest jej zdecydowanie za mało w grze :razz:)
- powtarzalnośc

HoochMaster - 2009-02-03, 23:15

+ fabuła (w moim rankingu na fabułę plasuje się zaraz po SH2),
+ sposób jej przekazywania (poprzez notatki z dziennika),
+ Room 302 (duże możliwości interakcji) i FPP w nim,
+ nawiedzenia,
+ bardzo dobra kreacja postaci,
+ jak zawsze muzyka,
+ duchy

- na dłuższą metę duchy,
- ekwipunek i skrzynia,
- kije golfowe, których nawet wyrzucić nie można,
- nie ma mgły i miasta (na upartego za miasto można uznać Forest i Water Prison World),
- BURPH! xD,
- w sumie potwory w ogóle,
- powracanie do tych samych lokacji,
- niby Eileen może nas wspierać w walce, ale robi to ociężale i sama się tylko wystawia - więc i tak chodziłem z nią nieuzbrojoną (zazwyczaj),
- śmieszny system uników - wystarczy odskoczyć w tył, by nie dostać z pistoletu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group