Bersek - 2009-06-02, 14:03 Jeśli chodzi o same ucieczki przed monstrami to mam szczerą nadzieję, że nie będzie to zrobione w taki sposób, który zamiast napędzać stracha graczowi będzie tylko irytował. Nie wiem jak to jest zrobione z save pointami, ale naprawdę nie chciałbym sytuacji gdzie przez godzinę uciekam przed potworami szukając schronienia i punktu zapisu gry, a gdy już mi się udaje go znaleźć to padam kilka kroków od niego i to w jakiś głupi sposób.Sidri - 2009-06-02, 14:11 Spać tez mi niedaje kwestia bestiariusza.Teraz twórcy gier mają tendencje do robienia potworów na zasadzie więcej krwi/deformacja ciała/odgłosy przypominające spłukiwanie wody w VC.W SH 1 straszyły te zlepki pikseli i zapętlona animacja bo było to coś nowego..no i braki podpowiadała zawsze wyobraźnia =D .Szkoda ze teraz wszystkie detale potworów mamy na widoku.Przez to może taki zombi jest straszny za 1 razem.Ale potem juz tylko nudzi.Co myślicie o tym , żeby dało się ćwiartowac przeciwników (tak..jedzie tu Dead Space)Bersek - 2009-06-02, 14:19
Sidri napisał/a:
Co myślicie o tym , żeby dało się ćwiartowac przeciwników (tak..jedzie tu Dead Space)
Niby w jaki sposób skoro nie będzie tutaj walki? Siłą umysłu? xDSidri - 2009-06-02, 14:27
Bersek napisał/a:
Sidri napisał/a:
Co myślicie o tym , żeby dało się ćwiartowac przeciwników (tak..jedzie tu Dead Space)
Niby w jaki sposób skoro nie będzie tutaj walki? Siłą umysłu? xD
No bo wiesz....w nowych grach teraz jest moda na
1. Wizje.Dobry hicior bez nich się nieobendzie.
2.Moce.Bohater który niepotrafi miotać wiązkami energi/strzelać płomieniami/nieposiada super siły jest niczym.
A Japońce jak chcą to potrafią dobrze grę zrobić np : Metal gear's Solid , i Final Fantsty (mimo iż niegrałem podobno to mocne gry).Tylko mają jeden problem - odtwórczość.Są specjalistami w szelakich remake'ach które dodają jedynie nowe etapy/postaci.Nazar - 2009-06-02, 14:39
Sidri napisał/a:
Niszczenie broni to był by zły pomysł , ale takie coś , ze np : przy każdym nastempnym ciosie zadajemy mniej dmg.I tak deską pierwsze 2/3 ciosy zadajemy z normalnym dmg tak następne z coraz mniejszym.Było by to odwzorowanie męczenia się postaci
Niszczenie broni to fantastyczny pomysł - moja ulubiona broń z SH2 (kijek z gwoździem) byłaby w rzeczywistośći dosyć zawodna. Co do siły uderzeń - jeżeli naprawdę miałoby to wyglądać i działać realistycznie, to pierwsze kilka ciosów lub 1 strzał z dowolnej broni powinno kończyć sprawę - nawet kamizelka kuloodporna nie jest w stanie w pełni Cię ochronić przed bronią palną. Przywalenie metalową rurką w głowę - niewiele osób byłoby w stanie się po czymś takim utrzymać na nogach. Nóż jest bardzo kiepską bronią w SH, a w rzeczywistości jest groźniejszy od pistoletu.
I przy okazji: Metal GEAR Solid Bersek - 2009-06-02, 14:45 Niszczenie broni? Zagrajcie w Origins to zmienicie zdanie :lmao:
Fuck, offtop się zrobił Sidri - 2009-06-02, 14:48 Nazar - wyobraź sobie , ze klepiesz się z potworkiem dechą.To że np : potwór ma kolce to może ci tą deche ,,wyrwac".Ale co jeżeli klepiesz się i nagle JEB! decha w drzazgi?..dodatkowy problem stanowi konserwacja broni.Naprawa deski?I juz mamy kolejnego duperela przeszkadającego w grze - szukaj gumowego młotka do naprawy gwoździa xD.I wtedy by Dodali mini gierke (na Wii zapewne)polegająca na waleniu Wiilotem jak młotkiem.;) Albo by twórcy dawali pare(naście) desek z tym gwoździem.A co sądzicie o tworzeniu własnych broni.Np : samopał?Nazar - 2009-06-02, 15:05 Jeśli wymagacie realizmu w postaci zmęczenia przy machaniu deską, to wymagajcie też wytrzymałości broni. Czy w rzeczywistości, gdyby decha pękłaby w drzazgi, to poprosilibyście potwora o przerwę na wczytanie zapisanego stanu z karty pamięci? Nie, poszukalibyście czegoś innego, czym można zrobić kuku.
Moim zdaniem takie coś byłoby fajne, bo nagle zonk, nie masz czym się lać i musisz przebierać szybko nóżkami w przeciwnym kierunku Do tego konieczna byłaby implementacja walki dowolnym ruchomym elementem otoczenia - krzesła, butelki, kamienie, telewizor (wersja dla pakerów ), lampy, książki, gałęzie, łańcuchy - wszystko, co się znajdzie pod ręką. Do tego możliwość blokowania przejścia - przewracanie stołów, szaf, kontenerów itp.
Tłuczecie się w jakimś barze - rozwala się ta nieszczęsna deska z gwoździem. Łapiecie za kij od bilarda, przewracacie stolik i już macie i broń i osłonę. Wbijacie potworowi kij w oko i uciekacie do wyjścia, przewracając za sobą wszystkie napotkane krzesła i stoliki. A za plecami ryki i odgłoś ciężkich kroków, łamanego drewna i chrapliwy oddech Sidri - 2009-06-02, 15:19 w 99% gier odpalamy menu i szukamy czegoś innego.Albo inne bronie podpisywało by się pod hotkeye..i dobrze by wtedy było.Co do tego opisiku : niezłe!..lecz walka za pomocą elementów otoczenia sprawiła by , ze trzeba by było havoka kupić do gry ;pNazar - 2009-06-02, 15:27 OK - jeżeli masz w plecaku inną broń, to nie ma problemu, żeby ją wyciągnąć. To było założenie dla sytuacji, gdy nie masz nic poza tym No i nie każda broń musi się rozwalać - metalowa rurka lub inna siekierka czy młot strażacki z jedynki byłyby trwałe Z siekierki mógłby najwyżej po jakimś czasie trzonek zacząć wysuwać się z ostrza, jak to często się dzieje - czaisz się w ciemności na jakiegoś bydlaka, bierzesz szeroki zamach, a tu Ci ostrze spada i robi duuuużo hałasu, a Tobie w dłoni sam trzonek został...
Silinik fizyczny z Havoka jest darmowy od jakiegoś czasu, nVidia też PhysX bezpłatnie udostępnia Sidri - 2009-06-02, 15:32 Darmowy , ale czy by umieli go dobrze zaimplementowac? częstym błędem tego systemu jest np. podczas brania itemku ze stołu/szafki/wstaw-tu-co-ci-sie-podoba inne obiekty na stole a to ruszają się inne przewracają a jeszcze inne niczym torpeda wystrzeliwują.Kolejny problemik z ekwipunkiem jest taki , że jak dają fizyke , niszczenie broni i męczenie się protagonisty , to pewnie dodadzą ekwipunek z limitem itemków noszonych ze sobą (np 1 apteczka tylko 2 bronie i itemki do zagadek)Nazar - 2009-06-02, 15:36 No i dobrze, ja bym dał nieograniczony ekwipunek tylko na poziomie easy. Obserwowanie, jak James wyciąga scyzoryk Piramidka "z kieszeni" było komiczne Najlepsze jest to, że gdy go wyciągnie, to ledwo idzie. Ale już gdy go z powrotem schowa do kieszeni, to może nawet biegać - mój 8-letni brat tarzał się ze śmiechu
Zawsze mogą własny silnik fizyki napisać.. Sidri - 2009-06-02, 15:41
Nazar napisał/a:
Obserwowanie, jak James wyciąga scyzoryk Piramidka "z kieszeni" było komiczne
Dodatkowo 3 sztuki broni palnej , amunicje do nich i wszystkie klamoty!I wznosze modły o to , zeby niezrobili gry ala' SH5.A juz kompletnym absurdem było by ,,zAmerykanienie" gry - tzn : interwencja wojska , obowiązkowo czarni idą przodem.Wtedy tez była by akcja np. Ustaw działa na miasto zeby je zbombardować xDNazar - 2009-06-02, 15:49 Ja w swoim projekcie umieszczę różne plecaki - im większy się znajdzie, tym więcej gratów się do niego wrzuci Sidri - 2009-06-02, 15:59 Pomysł z plecaczkami całkiem fajny.Im większy , więcej klamotów ale postac jest bardziej powolna .Ciekawe czy jednak w tym nowm Sh będzie Cheryl i te same postacie , czy jednak kogoś dodadząZaratul - 2009-06-02, 16:28
Bersek napisał/a:
Niby w jaki sposób skoro nie będzie tutaj walki? Siłą umysłu? xD
Iphonem.
Nazar napisał/a:
No i dobrze, ja bym dał nieograniczony ekwipunek tylko na poziomie easy. Obserwowanie, jak James wyciąga scyzoryk Piramidka "z kieszeni" było komiczne
Gameplay>realizm.Gra ma być dobra,nie realistyczna.
Bersek napisał/a:
Jeśli chodzi o same ucieczki przed monstrami to mam szczerą nadzieję, że nie będzie to zrobione w taki sposób, który zamiast napędzać stracha graczowi będzie tylko irytował.
Dokładnie,mam nadzieję że będzie stopniowanie poziomu trudności i że nie będzie takiego nagromadzenia potworów jak w Origins.Tam to trochę z tym przesadzili.Sidri - 2009-06-02, 16:33 Fakt ...wyszła nam tu dyskusja o jak nawiększym realiźmie gry.Kurcze , 160 odsłon tematu a tu mało ludzi odpisuje/pisze.Wiem ze tych pomysłów niewykorzystają/nie są świadomi twórcy gry , ale fajnie jest wymyslać własne fabuły/inne zakończenia/elementy gampelayu do ulubionych gier/seriNazar - 2009-06-02, 17:01
Zaratul napisał/a:
Gameplay>realizm.Gra ma być dobra,nie realistyczna.
Jedno nie wyklucza drugiego, ale to nie ja wyszedłem z realizmem. Ja tylko dopowiedziałem, że trzeba być w tej materii konsekwentnym Sidri - 2009-06-02, 17:05 Nazar masz racje.Idziemy za ciosem i kontynujemy dyskusje.Ewentualnie czekamy na napływ innych pomysłówNazar - 2009-06-02, 17:20 Ja bym chciał zobaczyć mniej liniową fabułę i większy wpływ na przebieg gry. Nie każda czynność, ale takie ważniejsze mogłyby rzutować na późniejsze wydarzenia - i nie mam tu na myśli wyłącznie zakończenia, ale dalszą część rozgrywki.Sidri - 2009-06-02, 17:25 Właśnie.Np : zamknięcie drzwi do biurowca sprawi , ze np : w Nowhere będziemy musieli szukac klucza do nich.Ciekawi mnie tez jak zrobią loadnigi - wiele króciutkich , wręcz niezauważalnych czy 1 długi , przy włączaniu gry.Ma to na celu sprawienie ze gra jest ,,płynniejsza" i niewidac tych spoiw łączących gre.Dzięki temu łatwiej jest wejść w klimat gryNazar - 2009-06-02, 17:38 Wcześniej te częste doczytywania wynikały z ograniczeń sprzętowych konsoli.Sidri - 2009-06-02, 17:43 właśnie.... ale teraz mamy erę next gen więc konsole powinny sobie radzić z tym.tylko 1 żeczy w Sh się niekwestionuje - muzyki i dzwięków.Bo muzyczka z pod ręki mistrza Akiry (chyba koles się tak nazywa) daje rade
a tak a off top - ciekawy ten ,,projekt"Nazar - 2009-06-02, 17:53 A to w ostatnim SH nadal są pomieszczenia doczytywane?Sidri - 2009-06-02, 18:05 jakos tego niewiem... 0___0 o dziwo niesprawdzałem 5 , mimo iz mam konsole next gen
sporwadzamy na toppic..
(ps , wysłałem ci widamostke na prv)