Anonymous - 2007-11-17, 01:17 Temat postu: Wątpliwości najróżniejszeWysłany: Pią Lut 18, 2005 9:04 am Temat postu: RATUNKU
Bersek: Ten temat będzie zbiorem innych, mało ważnych tematów, takich które powinny znaleźć się w jednym miejscu. Pozwoli to nieco oczyścić dział, a poza tym wszystko będzie pod ręką.
Do dzieła...
Ludzie ratunku!!!
Myślałem, że nieźle pojąłem sh1 i mam z tym spokój. A tu się okazuje, że wała
Czy ja coś przegapiłem, czy to wszystko wpływ części trzeciej?
Chodzi mi szczególnie o kwestie dotyczące Goda i całej masy tych Virun VII Crest , Halo Of The Sun itd.
Proszę wyjaśnijcie albo odeślijcie gdzieś..Karolpiotr - 2007-11-17, 01:32 Wysłany: Pią Lut 18, 2005 12:51 pm Temat postu:
a. Zagraj w Silent Hill 3.
b. Zagraj w Silent Hill i wez pod uwage nastepujace rzeczy:
- Dahlia klamie do momentu spotkania z Alessa w parku rozrywki;
- imie "Samael" pada w serii tylko z ust Dahlii i tylko w odniesieniu do Virun VII crest, ktory Dahlia nazywa Znakiem Samaela. Dahlia nigdy nie uzywa imienia Samael w odniesieniu do Boga, poniewaz byloby to bluznierstwo.
c. Poczekaj kilka dni.Iron Savior - 2007-11-17, 01:43 Wysłany: Pią Lut 18, 2005 1:05 pm Temat postu:
Timecage jesli chodzi Ci o Virun VII i Halo of the sun w SH1, to tego drugiego nie uswiadczysz w part I. Jakby Cie zaintrygowalo imie "Methatron" (na "profesjonalnych" plotach z GameFAQ mozna przeczytac ze to "METRATON(!) jest sila sprawcza wszystkiego w SH", to nalezaloby wspomniec, ze Methatron i Samael to praktycznie to samo (czyt jeden byt, ktory o ile nic nie pojebalem byl najwyzszym Serafinem,podlegajacym tylko Jahwe i cos tam z Gabrielem jeszcze bylo). Mam nadzieje, ze ten pomoze Ci uniknac nieprzespanych nocy podczas ktorych udasz sie spac, zamiast myslec "co to je Samael a co to je Methatron". Dziekuje za uwage.Karolpiotr - 2007-11-17, 01:46 Wysłany: Pią Lut 18, 2005 1:18 pm Temat postu:
...przy czym Samael i Metatron to jedynie nazwy, ktorym tak naprawde nie odpowiada zaden byt w serii. Stad tez wole nazwe Virun VII - nie jest tak mylaca.Iron Savior - 2007-11-17, 01:48 Wysłany: Pią Lut 18, 2005 1:43 pm Temat postu:
Timecage - Zajrzyj na Hometown. Jeno jeden zgrzyt zauwazylem na tej stronie. Samael... po co oni tam opisuja Sama, skoro w SH1 jest Incubus (nie taki jak w goecji ofc, patrz - Lost Memories) a nie Samael lub - o zgrozo - Baphomet?Karolpiotr - 2007-11-17, 01:51 Wysłany: Pią Lut 18, 2005 2:11 pm Temat postu:
OT - Hometown nalezy mimo wszystko traktowac z przymruzeniem oka. Mniej wiecej tak jak bryki za 8 zl, z ktorych uczylem sie do matury. Prawda jest taka, ze nie ma strony/faq, ktora wyjasnialaby "wszystko", a w dodatku przystepnie. Warto natomiast zajrzec do Lost Memories .Anonymous - 2007-11-17, 01:59 Temat postu: [Spoilery] Wieża zegarowa i czasWysłany: Nie Sty 02, 2005 11:45 am
Z tego co pamietam Harry "przedostał" sie do alternatywnej szkoły przez wieżę zegarową .Zegar kojarzy się z czasem.Chodzi mi o to , czy czas miałby jakiś związek ze znalezieniem się Harry'ego w alternatywnym SH,czyli obrazie skutków zdarzeń czasowych bez ingerencji bohatera.Bo równie dobrze , zamiast do wieży , mógłby wejść do jakiegoś pokoju i wyjść.Ale wtedy może nic by to nie oznaczło.Wiec czemu akurat wieża zegarowa?Anonymous - 2007-11-17, 02:09 Wysłany: Nie Sty 02, 2005 12:29 pm Temat postu:
Nie jestem do konca przekonany ale zegaz wskazyal 2:00 Nie wiem czy to cos znaczy ale znajac tych kolesi z Konami to pewnie jakiegos smaczka nam dali Co do samego motywu to d konca sam nie wiem o co chodzi, moze o to ze poprostu harry sie przemiescil w czasie do czasow kiedy to ze szkoly zrobili takie cos niby to mialo jakis zwiazek z Alessa wiec nie do konca jestem przekonany do tej teoriiAnonymous - 2007-11-17, 02:17 Wysłany: Nie Sty 02, 2005 1:35 pm Temat postu:
Cytat:
Chodzi mi o to , czy czas miałby jakiś związek ze znalezieniem się Harry'ego w alternatywnym SH,czyli obrazie skutków zdarzeń czasowych bez ingerencji bohatera.
W swiecie alternatywnym chyba nie zupelnie chodzi o czas.
Cytat:
Bo równie dobrze , zamiast do wieży , mógłby wejść do jakiegoś pokoju i wyjść.Ale wtedy może nic by to nie oznaczło.
W przypadku tak duzej lokacji jak szkola, dokladne miejsca w ktorym dochodzi do "przejscia" moim zdaniem nie jest az tak istotne. Rownie dobrze moglo by sie to odbyc w toalecie.
Cytat:
Wiec czemu akurat wieża zegarowa?
Moim zdaniem to tylko ostatni fragment ukladanki, ktorej poskladanie umozliwia nam przejscie dalej. Wazniejszym tu chyba jest fakt gdzie doszlo do (wiekszosci) zmian na alternate (ogolnie lokacje) a nie konkretne miejsce. Szpital, Szkola , Green Lion - te wszystkie miejsca wydaja sie scisle zwiazane z Alessa oraz jej cierpieniem i wg. mnie to dlatego wlasnie w nich swiat "normalny" przechodzi w ten alternatywny.Anonymous - 2007-11-17, 02:30 Wysłany: Nie Sty 02, 2005 6:27 pm Temat postu:
Nie sądzę aby to miało coś wspólnego, świat alternatywny to jedynie materialzowane chore wizje, swego rodzaju koszmary Alessy.Anonymous - 2007-11-17, 02:41 Wysłany: Nie Sty 02, 2005 6:42 pm Temat postu:
pewnie, na upartego można by nawet powiedzieć, że 'zmieniający się czas na tarczy zegara po przyniesieniu medalionów/włączeniu generatora symbolizuje upływający w samotności czas Alessy" ale czy na prawdę wszędzie chcecie znajdywać jakieś nawiązania i podteksty?. Chyba nie, szczególnie jeśli ich tam nie ma. Duże stare zegary są niesamowite, i strasznawe, szczególnie jeśli je dobrzez przedstawić (teledysk 'other side' RHCP na przykład :]). Właśnie wzmocnieniem dziwacznego nastroju i niepokoju gracza kierowali się 'panowie z Konami' jak sądzę...Anonymous - 2007-11-17, 03:04 Wysłany: Pon Sty 03, 2005 2:28 am Temat postu:
Hmmmmmm...Całe zamieszanie czasoprzestrzenne zaczyna się po umieszczeniu medalionów Księżyca i Słońca. Może zaczyna się działanie Duchów Olimpijskich - Phu i Och. Zegar znajduje się również w Green Lion, a później ta lokacja zostaje przeiesiona do jednego z "pomieszczeń" w Nowhere.Abaddon - 2007-11-17, 03:17 Wysłany: Pon Sty 03, 2005 8:53 pm Temat postu:
mnie zastanawia tylko jedna żecz, jeśli wszystkie pomieszczenia w nowere mają jakiś ścisły związek z Alessą, to co tam robi sklep jubilerski, który mamy też okazje znaleść w centrum chandlowym chwile przed walką z robalem.Anonymous - 2007-11-17, 03:34 Wysłany: Pon Sty 03, 2005 9:49 pm Temat postu:
moze mama jej nic nie kupia w jubilerze i dlatego?Iron Savior - 2007-11-17, 03:36 Wysłany: Pon Sty 03, 2005 9:52 pm Temat postu:
W sklepie z antykami jest oltarz kultystow. Cos jeszcze trzeba dodac, czy sam wyciagniesz wnioski Abaddonie?Anonymous - 2007-11-17, 08:00 Wysłany: Pon Sty 03, 2005 10:03 pm Temat postu:
Cytat:
mnie zastanawia tylko jedna żecz, jeśli wszystkie pomieszczenia w nowere mają jakiś ścisły związek z Alessą, to co tam robi sklep jubilerski(...)
Po scence w Lakaside Amusment Park (flauros) caly swiat stworzony przez Alesse zmienil sie w jedna wielka packa, na ktora zlozyly sie fragmenty roznych wczesniej, odwiedzonych lokacji.
Cytat:
W sklepie z antykami jest oltarz kultystow. Cos jeszcze trzeba dodac, czy sam wyciagniesz wnioski Abaddonie?
Eee mowisz o Greeen Lion?Abaddon - 2007-11-17, 08:00 Wysłany: Czw Sty 06, 2005 10:14 pm Temat postu:
Sklep jubilerski a Green Lion nie mają ze sobą nic wspulnego, jedyne co łączy oba miejsca to to, że oba mogliśmy odwiedzić, ale co to ma wspulnego z Alessą?Karolpiotr - 2007-11-17, 08:01 Alessa byla w Green Lion zanim splonela w pozarze, ale nie widziala oltarza ukrytego na zapleczu. Ten oltarz jest kopia oltarza z domu Dahlii, ktory splonal w pozarze (3 pietro Nowhere).
A sklep jubilerski? Alessa rowniez mogla tam byc.Iron Savior - 2007-11-17, 08:03 Przed walka z robalem (nawiazanie do Abaddona) jestesmy w zmienionym swiecie. Nowhere to zlepek tego co widzimy w zmienionych swiatach. Tutaj przydalaby sie rozkmina Panny Nixx, w lekkim stopniu Gryzziora i moja o Olimpic Spirits i wszystko stalo by sie jasne - CDN.Anonymous - 2007-11-18, 00:42 Wysłany: Nie Maj 08, 2005 9:07 am Temat postu:
Cytat:
Jakie jest znaczenie napisu na ławce w szkole w Nowhere?
Przepraszam, jeżeli już ktoś gdzieś odpowiedział na to pytanie.
Oczywiście nie chodzi mi o tłumaczenie, a o wytłumaczenie. Jaki ma to sens w grze?
"go home, thief, drop dead"
Kolejny przyklad na to jak Alessa byla traktowana przez rowiesnikow.
Byc moze wlasnie stad monstra w szkole (te z wersji ntsc) maja przy sobie noze.STRusz - 2007-11-18, 00:43 Wysłany: Nie Maj 08, 2005 10:41 am Temat postu:
"Idź dom, zlodziej, opada zabity"
Droop - zwisać
Drop - opadać
Niewiem o.c.b. ale ten napis zwrucil mi uwage. Miałem BK z tych małych dzieciaków z nożami które atakują cię i mówią przy tym papa. Niezapomne tego klimatu w tej szkole alternatywnej, jak na dachu szkoly pojawia się UFO, brrr ja chce grać w SH1Iron Savior - 2007-11-18, 00:44 Wysłany: Nie Maj 08, 2005 11:25 am Temat postu:
O.C.B. napisal NONE. Nie idz dom, tylko idz do domu. Wniosek - Alessa nie byla kochana przez rowiesnikow. O co chodzi z Thief nie wiem, ale mam wrazenie ze ma to zwiazek z jej nadprzyrodzonymi protagonistycznymi mocami tylko jeszcze nie wiem jak to wytlumaczyc. Drop dead - ja bym to tlumaczyl jako "gin przepadnij silo nieczysta". Alessa byla mala gdy chodzila tam do szkoly, jej rowiesnicy tez a dzieciom nie zawsze udaje sie wyrazic to co chca tak jak chca. Co do potworkow - naturalnie w wersji NTSC Jap i USA sa dzieci z nozami w szkole, natomiast w PAL zastapily je Clawfingery co jest wg mnie bez sensu, mogli zostawic te dzieci a Clawfingery zostawic na kanaly tylko bo przeciwnik to wg mnie przesadzony w stopniu okrutnym, wiem cos o tym bo 5 x na hardzie gre konczylem i mimo ambicji nastukania wysokiej rangi bronia biala nie dalo rady ich okladac palka (bo zagadka zdobycia katany jest prosta do rozwiklania niczym anakonda duszaca kolacje).Anonymous - 2007-11-18, 00:46 Wysłany: Nie Maj 08, 2005 12:48 pm Temat postu:
Cytat:
wiem cos o tym bo 5 x na hardzie gre konczylem i mimo ambicji nastukania wysokiej rangi bronia biala nie dalo rady ich okladac palka
Z dzieciakami w wersji NTSC wcale nie jest latwiej, ale jesli zalezy Ci tylko na liczbach to mozesz do nich walic z gnata, a nastepnie dobic butem - powinni zostac zaliczeni w poczet pokonanych "by fighting" (ale pewnie juz o tym wiedziales).
Cytat:
bo zagadka zdobycia katany jest prosta do rozwiklania niczym anakonda duszaca kolacje
Niedluge odpale wersje PAL, aby wyprobowac pewien sposob na katane. Moze cos z tego bedzie.
Chyba wybaczycie mi tego malego oftopa...Anonymous - 2007-11-18, 01:02 Wysłany: Nie Maj 29, 2005 9:14 pm Temat postu:
Drop dead nie znaczy "gin przepadnij" tylko "obyś zdechła". Dosłownie "padnij martwa", życzenie szybkiej śmierci. Wsztkie te napisy znaczą, że dzieci jej nie lubiałyMakaroniarz - 2007-11-18, 18:08 Temat postu: Re: Wieża zegarowa i czas
Karo napisał/a:
Wysłany: Nie Sty 02, 2005 11:45 am
Z tego co pamietam Harry "przedostał" sie do alternatywnej szkoły przez wieżę zegarową .Zegar kojarzy się z czasem.Chodzi mi o to , czy czas miałby jakiś związek ze znalezieniem się Harry'ego w alternatywnym SH,czyli obrazie skutków zdarzeń czasowych bez ingerencji bohatera.Bo równie dobrze , zamiast do wieży , mógłby wejść do jakiegoś pokoju i wyjść.Ale wtedy może nic by to nie oznaczło.Wiec czemu akurat wieża zegarowa?
Nie rozkminailem sie nad tym zbytnio, choc od razu to zauwazylem. Ja sadze, ze poprostu to typowy trik Konami, aby podbudowac i tak juz ryjacy leb klimat. Istnieja jednak wybrancy co musza czaic o co chodzi z tym zegrem konkretnie