Wysłany: 2008-07-29, 18:36 Projekt: Silent Hill a fakty
Witam
Przepraszam, że od razu wraz z pierwszym postem zakładam temat ale jakoś wcześniej nie miałem okazji bycia na forum , o którym dopiero w pewnych okolicznościach opowiedział mi jeden z userów - swirekster.
Zapoznałem się chyba z najważniejszymi tematami i nie wiem co powiedzieć :shock:
Naprawdę sporo się rozpisaliście i widać, że chcecie coś zrobić ale fakty nie są zbyt ciekawe.
1. Bardzo wątpliwe aby ktokolwiek wykorzystał nadmienione tutaj pomysły w kolejnych odsłonach SH. Trzeba wiedzieć, że w teamie pracującym nad takim projektem jest cała masa Game Designerów, którzy to mają własną wizję i osobiście się tym zajmą. Absolutnie nikt nie zechce odbierać sobie/swoim podopiecznym pola do popisu. To, że jedna część wychodzi tak, a druga już inaczej jest właśnie kwestią podejścia do Story jej Twórców.
2. Brakuje jakichkolwiek koncepcji rozwiązań technicznych. Jeżeli chcecie aby pomysły nie przepadły [punkt 1] trzeba pomyśleć nad ich realizacją. Realizacją? Właśnie tak... Chyba nikt tutaj nie nastawia się na zrobienie super hitu z realistyczną grafiką. Jest to projekt długoterminowy i jeżeli znalazłyby się osoby twarde w realizacji to efekty bez wątpienia by były.
Najprawdopodobniej wszyscy główny nacisk będą kłaść na fabułę. Najlepsze pytanie: "Jak to zekranizować?". Pytanie na pierwszy rzut oka strasznie skomplikowane, ale to tylko pozory
Z punktu widzenia techniki cudów nie ma. Wystarczy wybrać prosty engine 3D [Nie musi być nawet najnowocześniejszy ze wsparciem DX9, bo przecież grafika nie jest wszystkim] oferujący jakąś tam fizykę i znaleźć nawet jedną osobę mającą o tym wszystkim pojęcie.
Sądzę, że nawet tak stary engine jak Quake III, by tutaj wszystkich zadowolił.
Co do modeli i lokacji to sprawa się komplikuje bo też ktoś od tego jest potrzebny. Po części można jednak zaczerpnąć z jakichś modeli 3D udostępnianych przez twórców za darmo. Reszta musi być jednak najpierw przelana na papier przez Concept Artist wg. wizji Game Designer'ów, a potem "przekonwertowana" dzięki Artist 3D.
Może wydawać się to kosmiczne :O Fakty jednak wyglądają tak, że po zaprezentowaniu czegokolwiek chęć działania większości tutaj by wzrosła...
3. Nawet jeżeli zdecydujecie się już coś kombinować i zmagać się z techniką to trzeba pamiętać, że bez względu na wszystko nazwa Silent Hill jest objęta prawem autorskim i z wykorzystaniem jej będzie ciężko. Można by po prostu przetłumaczyć to na polski i wtedy by wyszedł taki mały "Polski Silent Hill".
Rysiu, kiedyś chyba już pisaliśmy o tym, że o ile mielibyśmy już pełną koncepcje, to i tak nie zrobimy tego w postaci gry (z przyczyn oczywistych : sprawy techniczne...wątpie, że jest na forum ktoś kto zawodowo zajmuuje sie tworzeniem gier :shock: ) Była gatka, że jak już cos to zrobimy to w postaci scenariusza, który se można przeczytać i pooglądać ewentualne arty potworów i bohaterów czy szkice lokacji.
Ostatnio zmieniony przez wawmaster 2008-07-29, 19:06, w całości zmieniany 1 raz
Poza tym uważam,że jeśli już to robimy,to tylko zaznaczę,że zbieramy pomysły i wysyłamy je do Konami. Przynajniej mam takie wrażenie I proszę nam tu morali nie obniżać.
_________________ Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
A czy tego typu zabawa miała miejsce na innych forach ? Czy może to wasz oryginalny pomysł, którego nie podchwycił jeszcze nikt ?
Jeśli to drugie, to można pokusić sie o przetłumaczenie całości i wysłanie do Konami . Oczywiście nie spodziewam się cudów o jakich myślicie, że ja myślę ale może przynajmniej rzucą na to okiem, skoro to jeden z nielicznych (albo i nawet jedyny) nadesłanych projektów .
I kto wie, może w napisach końcowych części 6 zobaczymy - "Dziękujemy za pomoc : Forum Silent Hill Page
i jego użytkownikom".
Rysiu, dziękujemy, za podzielenie się informacją, że wiesz jak tworzy się gry. Spora część z nas też wie
Fakty są takie, że żeby zrobić grę trzeba mieć kasę. [Choćby nie wiem jak undergroundowy czy alternawtywny był projekt, to nie oszukujmy się, bez kasy nie ruszy nic na poważnie.] Kasy nie mamy i jeśli chcesz "poważnie" (tak jak w poście powyżej) podchodzić do sprawy projektu to tu kończy się praktycznie cała dywagacja.
Jeśli chcesz pogadać o aspektach technicznych silnika i tym podobnych rzeczach, to proszę bardzo. Ja jestem zwolennikiem autonomicznych silników budowanych jak najbardziej od nowa, tak, aby silnik był dopasowany pod grę, a nie gra pod silnik (to zabiło już wiele tytułów). Tym bardziej, że 90% silników graficznych jest przestarzałych i działa na operacjach na macierzach w przestrzeni kartezjańskiej oferując jedynie symulację przestrzeni 3d poprzez rzut figur na płaszczyznę. Moim zdaniem, korzystając z faktu coraz popularniejszych monitorów szerokokątnych można by wreszcie skorzystać z silnika bazującego na współrzędnych sferycznych i rzeczywistym 3d (rzut na powierzchnię kuli). Jednak zadaj sobie pytanie: czy komuś z nas będzie się chciało pisać silnik dla "jakiegośtam" projektu? Bo ja już swego czasu silnik napisałem, wiem ile to roboty i z biegu mówię, że bez porządnej motywacji (w formie wydania gry na rynek i szacunku fanó SH LUB konkretnej kasy) nie napisałbym nawet dwóch linijek kodu. Wolę bardziej twórcze zabawy niż ślęczenie nad edytorem tekstu i klepaniem linijek kodu.
Rysiu napisał/a:
Brakuje jakichkolwiek koncepcji rozwiązań technicznych.
Nie porzejrzałeś dokładnie tematów Chociażby mój pomysł z wykorzystaniem kamery internetowej był podczas dyskusji rozbity na dość drobne szczegóły. Koncepcja była, wykonania nadal brak, bo komu by się chciało
Wawmaster napisał w sumie wszystko co powinno się tu napisać A Tumi ładnie podsumował a'propos tych morale
Bishop, nie mam pojęcia, czy gdzieś indziej powstał też taki projekt. Tu na SHP zaczęło się od tego, że jakiś czas temu, rzuciłem hasło, żeby "zrobić sobie własnego Silent Hill'a". I tak to się zaczęło.
AHA! Więc to twoja wina To przez ciebie jak łażę z kumplami to myślę o tym projekcie i jak go ulepszyć Ale wybaczam ci. A jeśli chodziłoby o tłumaczenie,to mój angielski jest dobry i moge się zgłosić na ochotnika
_________________ Najbardziej boimy się tego,czego nie widać.
Ale kto powiedział, że z forumowiczów przemienimy się w twórców gier? Mylisz fakty, kolego Rysiu... Ten dział to przede wszystkim pokaz wyobraźni i kreatywności, a nie usilna próba stworzenia którejś z kolei części SH... Trzeba przyznać, że po dopięciu na ostatni guzik, projekt można byłoby wcielić w życie, ale jak pisał Bloo, komu chciałoby się siedzieć nad tym za friko...
Jak pisał Tumi, nie obniżaj morale... I tak niewielu forumowiczów interesuje się obecnie tym działem...
A ja wam powiem... możemy stowrzyc gre sami, ale... skoro nie mam nikogo z doswiadczeniem robienie modów do gier 3D to sprobujmy czegos latwiejszego... nawet gry bez grafiki czyli interactive fiction... albo przygodówke z grafiką... albo cos innego 2D...
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Zamykam ten temat w związku z porządkami, jakie trzeba zrobić, by Devlock nie zamknął w cholerę tego działu.
A tak przy okazji... To jest mój mały come back...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum