Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Nazar
2010-06-18, 02:34
Info
Autor Wiadomość
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-18, 02:34   Info

Projekt został gruntownie przebudowany, by zaangażować jak największą liczbę osób chętnych do wzięcia udziału przy jego tworzeniu bez potrzeby posiadania technicznych umiejętności.

Założenia projektu:
  • KAŻDY forumowicz może uczestniczyć w projekcie i mieć faktyczny wpływ na efekt końcowy;
  • projekt powstanie jako mod do wybranej na forum gry - znacznie ułatwi to zaangażowanie chętnych osób w bezpośrednie tworzenie projektu;
  • zwarta, ale ciekawa fabuła - umożliwi nam na znaczne ułatwienie pracy i jej podziału dla poszczególnych osób lub grup, a co za tym idzie - ukończenie projektu w sensownym czasie.


Na razie to byłoby na tyle, kolejna porcja informacji mniej więcej za tydzień :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-06-18, 02:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-28, 22:12   

Przepraszam wszystkich za brak aktualizacji w ostatnim (dłuższym) czasie, ale nie miałem dostępu do netu.

Projekt ma się bardzo dobrze, jestem w trakcie przesiadki na nowy silnik, który ułatwi nam pracę (praktycznie brak ograniczeń), a jednocześnie efekt końcowy będzie zdecydowanie lepszy (z tych samych powodów).

Tworzenie świata gry zajmie nam trochę więcej czasu, ale z pozytywnego powodu - staramy się dopracować jak najwięcej szczegółów. Dotyczy to wszystkich aspektów naszej fikcyjnej lokacji (historia, urbanistyka i architektura, atmosfera itp.), stąd pochłania to mnóstwo czasu. Równolegle powstają dwie, wielowątkowe fabuły - każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Do końca roku powinniśmy mieć pierwsze mini tech-demko, trochę screen'ów (już z gry, a nie edytorów) itp. Jeżeli się wyrobimy, powstanie też samodzielny serwis.

Kolejne aktualizacje będą pojawiały się w najbliższym czasie niezbyt często z powodu natłoku pracy, który mnie czeka, ale za to będą już bardziej konkretne. Do usłyszenia! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-04, 20:46   

Prace nad pierwszymi dwoma częściami fabuły dobiegają końca, jeśli dobrze pójdzie, to do końca września powinniśmy mieć scenariusz do przynajmniej pierwszej z nich (jeszcze z Tumi'im muszę to konkretnie ustalić). W tym miesiącu ruszą też testy serwisu, w którym na początku powstanie blog z aktualizacjami, harmonogram prac oraz pierwsze materiały. Nie wiem, czy jest sens tworzyć forum, z którego i tak pewnie nikt by nie korzystał :D

Co do samej gry:
  • Kamera przez większą część gry (nie licząc przerywników) jest utrzymana w konwencji podobnej do tych z GoW czy RE4. Do tego dojdą okazjonalne ujęcia z innej perspektywy (wliczając w to widok FPP i ujęcia "filmowe").
  • Sterowanie opiera się o klasykę - WSAD + mycha. Jest także obsługa pad'ów, ale w tym wypadku to mniej wygodne rozwiązanie (wg mnie).
  • Fabuła składa się z 10 epizodów (o pierwszych dwóch napisałem na początku posta, trzeci jest w trakcie opracowywania, pozostałe są w formie szkicu) rozgrywających się w różnym czasie (kolejno tworzone odcinki nie będą ułożone chronologicznie), które składają się w jedną spójną całość. Każda część przedstawia w zasadzie odrębne wydarzenia i bohaterów. Epizody różnią się także czasem rozgrywki.
  • Ponieważ silnik na to pozwala, można w pewnym stopniu ingerować w otoczenie. Póki co, mogę napisać, że część elementów będzie można zniszczyć. Po testach będę wiedział, co do tego będzie można dodać. Fizyka jest obsługiwana przez PhysX, ale ze względu na jej prosty charakter nie będzie wymagane posiadanie karty od NV.
  • Poziom trudności można ustawić jako jeden ze standardowej trójki lub dopasować wedle własnego uznania w oparciu o kilkanaście wytycznych.
  • Nie ma i najprawdopodobniej nie będzie przerywników FMV.


To na razie tyle, zapraszam do dyskusji (tutaj: http://www.psxzone.opalne...pic.php?t=1365) i wracam do pracy :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-09-04, 20:58, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-14, 20:33   

Mała porcja aktualności - mam 2 dobre wiadomości i jedną, niestety, mniej dobrą (ale nie taką złą :P ).
Zacznijmy od tej ostatniej - darmowa wersja silnika, który wykorzystujemy w projekcie, nie wspiera dynamicznych cieni dla postaci i innych ruchomych obiektów. Cienie w otoczeniu są dostępne. Pod postacią można jedynie cień w postaci "miękkiego" kółka umieścić. Minus jest taki, że to psuje trochę możliwości budowania nastroju, ale z drugiej strony pamiętajmy, że w SH1 (nasz zamierzony próg jakości wykonania) wcale nie było cieni. Także nie jest tragicznie. Chyba, że zrobimy zrzutkę na komercyjną edycję ;)
I czas na bardziej pozytywne informacje: silnik w pełni wspiera dźwięk przestrzenny. Sądzę, że warto wziąć to pod uwagę, w końcu umiejętne wykorzystanie dźwięków i muzyki to podstawa SH :) Posiadacze 2 głośników lub słuchawek nie zostaną na lodzie, ponieważ obsługiwana jest symulacja dźwięku 3D w stereo i się to dobrze sprawdza.
Drugą dobrą wiadomością jest aktualizacja możliwości silnika fizyki - poza niszczeniem elementów otoczenia, będzie je można także wykorzystać w walce z potworami. Obejmuje to także drzwi i okna, więc zniknie irytujący problem pancernych szyb i niezniszczalnych drewnianych drzwi, gdy nasza postać trzyma w rękach siekierę. Oczywiście działa to w dwie strony i zamknięcie drzwi przed nosem dużych pasztetów, goniących bohatera, nie sprawdzi się na dłuższą metę ;) Są to oczywiście podstawy, proszę nie oczekiwać efektownych akcji w stylu rozpadających się budynków pod wpływem ogromnej fali itp.

To tyle na dzisiaj, zapraszam do dyskusji :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-11-27, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-27, 22:56   

Witam po kolejnej dłuższej nieobecności - mam za sobą spontaniczną przeprowadzkę i brak netu z tego powodu. Musiałem na jakiś czas przerwać prace nad projektem, ale powoli wszystko wraca do normy :) W zasadzie to nie ma się za bardzo czym nowym pochwalić, bo cały czas rozbudowuję świat gry - za tydzień wrzucę trochę światła na nasze miasteczko i jego historię oraz kilka koncepcji na fabułę poszczególnych epizodów. Żeby nie wiało dzisiaj nudą, wrzucam linki prezentujące możliwości silnika, na którym opierać się będzie przynajmniej demo i prolog (być może później przeskoczymy na inny, ale musiałbym mieć kogoś do pomocy, ponieważ więcej jest przy nim pracy):

http://www.youtube.com/watch?v=fqiK5s7aEXk
http://www.youtube.com/watch?v=NQX174GOO2Y
http://www.youtube.com/watch?v=njUc2gR4ieY
http://www.youtube.com/watch?v=kxdQQ0MS8WQ
http://www.youtube.com/watch?v=Ddv8Omz9TYI
http://www.youtube.com/watch?v=7rx7xeqadFQ

Wydaje mi się, że do naszego amatorskiego projektu możliwości silnika z nawiązką spełniają oczekiwania, jakie stawia się przed tego typu produkcjami.

Na dzisiaj to wszystko, dziękuję za uwagę i zapraszam za tydzień :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2010-11-27, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 23:08   

Mini aktualizacja dla zainteresowanych - podaję okrojoną listę gier i filmów, na których wzorowałem się tworząc opisy/wizje lokacji, ich klimat oraz fragmenty rozgrywki. Jak widać, niektóre z nich nie mają zbyt wiele wspólnego z serią SH i horrorami i mogą się wydać głupim żartem - od razu uprzedzam, żeby nie wyciągać pochopnych wniosków. Oczywiście pewne tytuły są podane z bardzo błahych powodów, ale już wcześniej pisałem, że będzie dużo, także humorystycznych, nawiązań. Część z nich np. zawiera fajny element gameplay'u, interesujące rozwiązania techniczne/wizualne lub dopracowane lokacje i/lub nastrój w nich panujący. UWAGA! Spis nie dotyczy fabuły! Także z tego powodu na liście nie ma żadnej książki (a wizualizacja opisów to kwestia indywidualna). Nie wypisałem też konkretnych części, bo czasami dotyczy to całej serii, a czasami tylko konkretnej części. Tytuły zapisane w miarę oryginalnie, proszę się nie czepiać szczegółów w postaci braku przedrostków itp. :P

Gry:
Silent Hill (hmm, naprawdę? :D )
Resident Evil
Metal Gear Solid
Boob (tzn. Blood) Rayne
Sanitarium
Blair Witch Project
Tomb Raider
Pac Man
Doom
Quake
Wolfenstein
Heavy Metal: F.A.K.K.^2
Gears of War
Myth
The Longest Journey
Dreamfall
Fallout
Mafia


Filmy, seriale:
Session 9
Blair Witch Project
Star Wars
Harry Potter
Shutter Island
Der Untergang
Monty Python and the Holy Grail
Dog soldiers
The Bunker
Outpost
Rec
El Orfanato
Inception
Fragiles
Virus
Dark Water
Geoul sokeuro
Mirrors
Fringe
Rose Red
Supernatural

Lista nie jest kompletna, będzie systematycznie uzupełniana. Wybiorę z pełnej listy kolejne pozycje, które nie zdradzą nawiązań fabularnych oraz gdy z powrotem będę miał dokumentację - powyższe tytuły wypisałem z pamięci. Nie podałem też klasyki horroru filmowego, ze względów (chyba) oczywistych.

Dodałem także nowy temat dla chętnych do pomocy:
http://www.psxzone.opalne...pic.php?p=38980

To tyle na dzisiaj, zapraszam do luźnej dyskusji tutaj:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1365
i konkretnych pytań tutaj:
http://www.psxzone.opalne...opic.php?t=1266
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2013-04-09, 23:12, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 23:48   

Dzisiejszy wieczór przyniósł bardzo duży postęp w tworzeniu modeli postaci do naszego projektu - zautomatyzowany eksport modeli do wersji niższej jakości, nadających się do gry. Co prawda nie jest jeszcze idealnie (np. uszy są tak małe, że wyglądają jak trąbki u Shrek'a), ale nie będzie to trudne i czasochłonne do poprawy, zajmę się tym w najbliższy weekend. Wtedy też wrzucę screen'y do porównania. W weekend postaram się też zamieścić obiecane informacje oraz nową, dobrą wiadomość :) Do usłyszenia (czy raczej do przeczytania :P )!
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-11, 14:28   

Elo elo 6 6 0 ;D Projekt trochę przyspieszył, zatem pora na kolejną porcję aktualności:

W najbliższym czasie (ok. tygodnia lub dwóch) ustalę ostatnie szczegóły dotyczące nagrania ścieżki dźwiękowej, a dokładniej utworów zawierających nagrania "prawdziwych" instrumentów i wokalu. Będziemy mieli do dyspozycji trochę sprzętu i osób, które się tym zajmują :)

Dodałem także nową ankietę do wyboru terminów konferencji - oczekuję licznego przybycia ;)

Kolejna aktualizacja już wkrótce, stay tuned! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-05, 00:11   

Z powodów osobistych muszę odłożyć realizację projektu na bliżej nieokreśloną przyszłość. Dam znać, gdy wrócę do pracy.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-30, 23:13   

Minęło już trochę czasu, ale zgodnie z obietnicą informuję o wznowieniu prac, już oficjalnie :) Projekt powoli przybiera swoją finalną formę do "produkcji", na razie nie chcę zdradzać szczegółów - proszę o jeszcze odrobinę cierpliwości. Aby rozwiać wątpliwości napiszę tylko, że na 99% projekt ukaże się w postaci epizodów, zarówno z powodów fabularnych, jak i ograniczeń technicznych naszego skromnego liczebnie zespołu. Z nowości technicznych mogę wspomnieć o zdobywaniu doświadczenia przez naszą postać. Nie będzie się to to jednak odbywało na zasadach znanych z gier RPG (rozdajemy punkty na cechy i umiejętności), a w zależności od poczynań. To tyle na dzisiaj, zapraszam do dyskusji :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-14, 21:23   

Projekt cały czas się rozwija, ustaliliśmy ostatnio kolejne bardzo istotne sprawy. Opisałem też kilka nowych rodzajów przeciwników (ach, żeby tak umieć dobrze rysować...) i lokacji. Do końca lipca powinienem mieć wszystkie informacje potrzebne do stworzenia kompletnego opisu technicznego i większości projektowego. Większości, ponieważ nadal mamy rozgrzebaną fabułę, scenariusz w formie praktycznie zerowej i charakterystyki bohaterów w trochę szerszym zakresie (ekhm, tak tak, wiem, to najważniejsza część ;D ). Nadal mamy więc mnóstwo problemów, ale jednak całość nabiera kształtów i idzie w konkretnym kierunku :) Może uda się do końca wakacji rozpisać fabułę i zabrać się za scenariusz i do końca roku mieć gotowy projekt. Wtedy łatwiej byłoby o pomoc przy realizacji. Kolejna aktualizacja w najbliższy lub kolejny weekend, a tymczasem zapraszam do dyskusji! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-16, 18:59   

Dzień natchnienia - rozwiązałem problem z fabułą, opracowałem kilkadziesiąt nowych pomysłów i usprawniłem część starych. Zapowiada się bezsenna, ale za to bardzo twórcza noc. Jeszcze tylko muszę skonsultować nowe idee z ekipą i będziemy o duży krok do przodu, a projekt uzyska wspomniane wcześniej ramy :) Coraz bardziej daje się we znaki brak umiejętności rysowania :( Lonewined, szykuj się :P

YES YES YES! ;D
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-08, 23:52   

Powoli, ale do przodu - prace trwają :) Do końca roku planuję zamknąć część projektową i zabrać się za właściwą realizację. Raczej nie będzie tutaj zbyt wiele fajerwerków (screenów itp.) do prezentacji, ale to bardzo istotna część, bez której nie możemy ruszyć dalej. Stay tuned! :)
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 23:05   

Prace trwają - powoli, ponieważ jestem zawalony pracą, ale projekt się rozwija w dobrym kierunku. Czekam na upragnione wakacje i urlop - mam już zaplanowane prace koncepcyjne i zbieranie materiałów w terenie. Otrzymałem także zamówioną wersję silnika na urządzenia mobilne :)

Ponieważ fabuła jest cały czas uzupełniana - zachęcam do przesyłania luźnych pomysłów. Wybrane wątki, za zgodą autora, zostaną umieszczone w projekcie :)

Przy okazji - w trakcie produkcji dema fajnie byłoby się spotkać na parę dni i nakręcić coś w stylu "The making of..." - co Wy na to?


Zapraszam do dyskusji:
http://www.espritdesign.p...opic.php?t=1365
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Nazar 
Air Screamer


Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-23, 11:06   

Prace nad fabułą i końcowymi założeniami dobiegają końca. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pod koniec wakacji wybieram się z aparatem i notatnikiem w plener do kilku miejsc w Polsce wykonać dokumentację i jesienią rusza produkcja.
_________________
RHCP
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group