Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
SH V Media

Jak Ci się podoba Silent Hill 5 na tym etapie produkcji?
Świetna robota, na to czekałem!
2%
 2%  [ 1 ]
Zapowiada się naprawdę dobra gra.
28%
 28%  [ 11 ]
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
2%
 2%  [ 1 ]
Jest lepiej niż się spodziewałem, ale to jeszcze nie to...
30%
 30%  [ 12 ]
Jakieś nieporozumienie, ale liczę na to, że do premiery wszystko będzie poprawione.
7%
 7%  [ 3 ]
Jest źle i nic nie wróży poprawy.
25%
 25%  [ 10 ]
To już ostateczny koniec serii Silent Hill...
2%
 2%  [ 1 ]
Głosowań: 39
Wszystkich Głosów: 39

Autor Wiadomość
wawmaster 
Wall Man


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 208
Wysłany: 2008-10-12, 16:32   

Raq napisał/a:
potwierdzono z tego co kojażę wersję na PC, czy ktoś zna wymagania?


Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium 4 3.2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista.
_________________
........:::::::::::Jackson JS30 Warrior:::::::::::::.......

 
 
Raq 
Closer



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 901
Skąd: Leszczyny
Wysłany: 2008-10-12, 16:50   

Mam rozumieć to sa Zalecane O.O bo jak minimum to ja dziękuję...z taka grafą takie wymagania? ja rozumiem ze moze na te czasy nie jest ogrom ale jak dla mnie to jednak jest naprawde sporo
_________________
 
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-12, 17:41   

Raq napisał/a:
potwierdzono z tego co kojażę wersję na PC, czy ktoś zna wymagania?

http://www.psxzone.opalne...er=asc&start=50
2gi post Mr. Zombiego. Pewnie byłoby łatwiej odnaleźć te informacje w temacie "SH:H na PC", ale nie wiedzieć czemu, jego nazwa została zmieniona :lol: .
Ostatnio zmieniony przez Puty 2008-10-12, 17:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-10-12, 17:51   

Raq napisał/a:
Mam rozumieć to sa Zalecane O.O bo jak minimum to ja dziękuję...


Minimalne są takie:
o OS: Windows XP / Vista
o Processor: 2.8 GHz (XP); 3.2 GHz (Vista)
o Memory: 1GB System Memory
o Graphics: GeForce 7800 GT / ATI X1950 256 MB Memory
o Hard Drive: 10 GB Free space
 
 
 
_Music 
Closer



Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 936
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-10-12, 18:11   

Jeżeli nie będzie dobrej optymalizacji kodu, to i taka grafika może wymagac mocarnego sprzętu.

A ten glitch jest nawet zabawny.
 
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-10-13, 20:42   

Premiera SH:H w Europie została ponoć przesunięta na luty:
http://www.computerandvid...e.php?id=199250

Mam nadzieję, że jeżeli to jest prawda, to jest to spowodowane chęcią wyeliminowania wszelkich błędów oraz niedoróbek, jakie pojawiły się w wersji amerykańskiej. Bo o poprawie modeli postaci to już niestety mogę tylko marzyć ;) .

Swoją drogą, pod względem marketingu, jest to bardzo zła decyzja Konami. W marcu 2009 (o ile nie będzie żadnych opóźnień) ma wyjść RE5; wprawdzie to nie ten typ horroru co SH, jednak mimo wszystko wypuszczanie gry tuż obok takiego (przypuszczalnego) hitu jest bardzo ryzykowne.
 
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-14, 11:12   

Szukałem na KONAMI UK jakiejś notki, ale nic nie znalazłem. Chociaż na jakiejkolwiek stronce tej firmy ciężko znaleźć coś konkretnego o SH:H. A propos newsa to o ile pamiętam to Niemcy mieli dostać swoją(okrojoną?) wersję właśnie w lutym...
PS. Gwoli ścisłości - za developing tej gry odpowiadało jedynie Double Helix, no nie? Bo na niektórych stronkach jest ukośnik i wpisane Konami America. A przecież oni jedynie wydają tę grę... Chyba, że coś mi umknęło.
EDIT:
Devlock napisał/a:
Albo Double Helix jest tylko pionkiem w rękach Konami.
Ale nic mi nie wiadomo by było ich częścią ;].
Ostatnio zmieniony przez Puty 2008-10-14, 13:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Devinitum 
Pendulum



Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 602
Wysłany: 2008-10-14, 11:13   

Niektórzy nie podchodzą do tej decyzji aż tak optymistycznie: LINK
Raq napisał/a:
samo miasto chyba odrobinę za ciemne..gdzie mgła za dnia?

Co bym nie napisał o nowym Silent Hill, to ten półmrok w mieście mi się akurat podoba.
Puty napisał/a:
Chyba, że coś mi umknęło.

Albo Double Helix jest tylko pionkiem w rękach Konami. ;D
 
 
Raq 
Closer



Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 901
Skąd: Leszczyny
Wysłany: 2008-10-14, 12:38   

Devlock napisał/a:
Co bym nie napisał o nowym Silent Hill, to ten półmrok w mieście mi się akurat podoba.
NIe nei , fajny jest jak najbardziej, nawet bardzo :D przypomina mi moment po tym jak wychodzimy z other church w 1ce...ale brak troszke tej mgły i jasnosci, w sensie chciał bym zobaczyć takie baganie troszke jak w SH1
_________________
 
 
 
Paweł Majos 
Cockroach
dark room



Wiek: 39
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 1
Wysłany: 2008-10-21, 11:47   

jestem nowy,ale pewnie tak jak i wy mam juz za sobą duza historie z Silent Hillem-
Własnie zakupiłem Silent hilla homecoming..jestem zarażony tą grą od kąd zagrałem w 1jej odsłone 1999r.
Mam nadzieje ,ze mnie na nowo zaskoczy .Przeszedłem każdą czesc min.po3razy.najbardziej nieudana czesc to jak wiekszosc z was sie zgodzi Silent Hill 4 The room reszta trzyma swój weterański Klimat .Japończycy mogli choc Yamaoka,bez niego Silent Hill to jak ciastko pączek bez Lukru :razz: ,ale oddali w rece zbyt duża perle do obróbki co moze pokaża ,Jestem Ciekaw co Amerykanie zrobia z ta perła
_________________
Dark Room by Silent your mind
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-21, 12:54   

Witam.
Cytat:
Własnie zakupiłem Silent hilla homecoming..
Na jaką platformę?
Cytat:
Japończycy mogli choc Yamaoka,bez niego Silent Hill to jak ciastko pączek bez Lukru
Akira "czuwał" nad SH5 oraz skomponował do niego muzykę. A... i od opowiadania "swojej historii z Silent Hillem" są inne działy :grin2: .
Ostatnio zmieniony przez Puty 2008-10-21, 13:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jester1212 
Cockroach



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 5
Wysłany: 2008-10-22, 14:03   

Pewnie na PS3 bo tylko ta jest dostępna jako FREE REGION.
_________________

SILENT HILL : HOMECOMING
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-10-30, 10:41   

Stronka z renderami i artami z SH5: http://www.silenthillmemories.net/sh5/arts_en.htm
Większość pewnie wszyscy już wcześniej widzieli, jednak to, co mnie tu zaskoczyło, to wcześniejszy model Elle.
Czemu ta Elle:
http://www.silenthillmemo...art_30_elle.jpg

została zastąpiona przez tą:
http://www.silenthillmemo...art_38_elle.jpg

Fakt, tamta wcześniejsza również nie miała najlepszych włosów, ale wyglądały one o wiele lepiej niż to, co mają na głowie kobiety z SHH w ostatecznej wersji (przynajmniej wyglądało to jak włosy, a nie roztopiony plastik na głowie). Twarz również miała więcej detali (na innym renderze, gdzie jest pokazana z bliska, są nawet widoczne pory na policzkach). O teksturach, które na tej pierwszej Elle wyglądają tak, jak powinny wyglądać tekstury w grach HD, już nawet nie wspomnę :/
Ostatnio zmieniony przez Mr_Zombie 2008-10-30, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-30, 13:44   

http://kotaku.com/assets/...artedchange.jpg
To samo było z Eleną w Uncharted. Swego czasu, w PE wyczytałem(przy okazji dzieła Naughty Dog), bardzo luźną tezę, że ktoś z szefostwa rzucił: "Panowie więcej mainstreamu."
BTW. Dzięki za stronkę, bo właśnie szukałem Eli w "0.2" a byłem pewien że gdzieś mi mignęła "wersja" pomiędzy 0.1 a tą finalną ;].
Ostatnio zmieniony przez Puty 2008-10-30, 13:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Mi 
Insane Cancer
Reservoir Dog



Wiek: 37
Dołączyła: 16 Lis 2007
Posty: 1269
Skąd: Saitama
Wysłany: 2008-10-30, 14:12   

Nie widziałam tej wcześniejszej wersji Elle i przyznam, że bardziej podoba mi się, niż wersja ostateczna. Oglądając filmiki z SHV z dziewczyną odnoszę wrażenie, że jej cera jest zbyt ziemista, co w moim mniemaniu wygląda bardzo nienaturalnie. No i faktycznie, włosy są okropne.
Ponadto, Elle-final version wydaje mi się o wiele mniej przyjemna dla oka niż wersja beta (pomijając oczywiście te czerwone oczy), ale to tylko moja prywatna opinia.
O, tutaj np. wygląda b. ładnie, choć wg mnie ta zniszczona skóra przy policzkach jest całkowicie zbędna.
_________________
このようには偶然などないのかもしれない。 全てが必然である可能ように。
Ostatnio zmieniony przez Mi 2008-10-30, 14:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-10-30, 14:22   

Puty, ale w przypadku Eleny jedynie zmieniono jej fryzurę (z krótkowłosej brunetki zamieniła się w blondynkę), tutaj zaś nawet ładnie zrobione włosy zamieniono na... na kij wie co :/ .

Naprawdę jestem ciekaw, czemu w ostatecznej wersji zrobiono takie cięcia i czemu porzucono wcześniejsze modele (wcześniejszy Alex miał wypukłe kieszenie) na koszt brzydszych i biedniejszych końcowych modeli i tekstur.
 
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-10-31, 17:36   

Okazało się, że gościu, który zajmował się projektowaniem postaci i przeciwników do Homecoming (oraz wykonywał modele 3D) ma konto na DeviantArt: http://hedrus.deviantart.com/gallery/
Prócz znanych artów jest tam m.in. jeszcze kilka innych fotek z wcześniejszym modelem Elle. W opisach prac można znaleźć trochę wiadomości behind the scene, jak np. ta, że Hunter początkowo nie miał być Travisem, a po prostu łowcą - jedną z mniej ważnych postaci, która miała pojawić się w lesie i tam zginąć dopiero później zrobiono z niego Travisa.


(jakby kto nie wiedział, w trakcie produkcji Kenzie LaMar odszedł od The Collective - wiadomość ta pojawiła się mniej więcej w tym samym czasie, w którym pojawiły się w necie te wspaniałe inaczej screeny z Alexem 2.0)
Ostatnio zmieniony przez Mr_Zombie 2008-10-31, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-31, 19:47   

A propos screenów. Przeczytałem recenzję SH w PE(trochę żałuję bo dowiedziałem się więcej niż chciałem). Panowie z ww. gazety wrzucili obrazki ogólnodostępne w necie w tym te... gdzie Alex występuje w wersji 2.0.
Mr. Z - plus za kolejną ciekawostkę. Daję Ci punkta "pomógł".
Ostatnio zmieniony przez Puty 2008-10-31, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zombi 
Cockroach
Muzgi...



Wiek: 30
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 14
Wysłany: 2008-11-01, 09:49   

Fakt, głupotą było zmieniać model Elle na gorszy graficznie i mniej ciekawy, lepiej byloby po prsotu gdyby zostawili starą Elle. Nie przypomina wam może kogoś jej pierwsza wersja ?? :razz:
_________________
Welcome in Silent Hill
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-11-01, 09:50   

Jaką ocenę dostał Homecoming w PE? Nie to, żebym się przejmował recenzją, bo już wiem, że hitu nie dostanę oraz że gra się bardzo (bardzo bardzo) wzoruje na filmie, ale i tak w nią zagram. Pytam z czystej ciekawości.

Zombi napisał/a:
Nie przypomina wam może kogoś jej pierwsza wersja ??


Tak, widać, ktoś się bardzo wzorował na Heather ;P
Po części dobrze, że zmieniono Elle, bo tamta wyglądała trochę jak narkomanka (szczególnie z tymi czerwonymi oczyma), jednak ta obecna jest dużo uboższa w poligony i ma ogólnie jest gorsza pod względem technologicznym.

Swoją drogą, ciekawostka - ten chara designer jest gejem i ponoć lubi męskie "misie"; w opisie do projektu Huntera tłumaczy się, że nie wygląda on tak ze względu na jego preferencje seksualne, tylko ponieważ taki opis postaci przyszedł z góry :lol: .
Ostatnio zmieniony przez Mr_Zombie 2008-11-01, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bersek 
Caliban


Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 1772
Wysłany: 2008-11-01, 09:53   

Mr_Zombie napisał/a:
Jaką ocenę dostał Homecoming w PE?

Dostał 7

Zalety: dynamika, zróżnicowanie, świetny klimat, wreszcie coś nowego (tjaaa <facepalm>)
Wady: grafika, brak zagrań psychologicznych, momentami zbyt manhuntowa (O`rly?).
Ostatnio zmieniony przez Bersek 2008-11-01, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-11-02, 00:14   

Dzięki.

Na oficjalnej japońskiej stronie pojawiła się tapeta do ściągnięcia. Nie byłoby w niej nic złego (wręcz przeciwnie, jest zarąbista ^^) , gdyby nie fakt, że przedstawia Piramidogłowego :| . Jak to ktoś napisał na forum silenthill5.net -- gdyby to była tapeta dla SH2, to było by super, ale przecież w Homecoming PH nie odgrywa prawie żadnej roli, więc czemu go tak pełno w japońskich mediach związanych z grą (okładka i tapeta). Wolałbym już zobaczyć Alexa bądź jakiegoś innego potwora (np. Siam) z Homecoming w wersji narysowanej przez Ito (wspomniałem, że tapetę tworzył Ito?).

EDIT:

W odpowiedzi na mój komentarz, w którym napisałem, że niestety postać Judge w grze niemalże w ogóle nie przypomina tej z jego artworków, głównie przez okropne tekstury i jeszcze gorsze włosy, LaMar odpisał mi:

Cytat:
Well, hair was a major issue because of having to use alphas. Our engine handled alphas really badly. Most of the characters were not low poly and initially had quite nice high res textures. At least before I left. I have no idea what went on after I left. We had tried so hard to get them to make a hair shader for us but I guess that never happened. When the texture res got quartered I am sure it ended up looking not the way it was intended by the artist. It was far less an artistic issue making things look bad and more a lack of time and engine issue. The artists on that project are some of the most talented people I have ever had the pleasure of working with. If they had there artwork up here it would be as good as my own or better.


Fajnie jest móc pogadać z kimś, kto pracował przy grze.
Jestem naprawdę ciekaw jak Homecoming by wyglądało, gdyby The Collective miało większy budżet, większe wsparcie Konami i ogólnie lepszy silnik, gdyby nie trzeba było robić tych wszystkich cięć.

Przy okazji, LaMar nie był jedynym grafikiem, który opuścił The Collective w trakcie prac nad Homecoming. Jeszcze przed nim od zespołu odszedł lead artist (który, m.in., stworzył Siama).
Ostatnio zmieniony przez Mr_Zombie 2008-11-02, 00:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-02, 01:49   

Mr. Zombie napisał/a:
Przy okazji, LaMar nie był jedynym grafikiem, który opuścił The Collective w trakcie prac nad Homecoming. Jeszcze przed nim od zespołu odszedł lead artist (który, m.in., stworzył Siama).
Brian Horton :shock: (to ten pan z długimi włosami na jednym z pierwszych filmików... to on wypowiedział to sławetne..."myślę, że rozumiemy Silent Hill(...)". A jest jakaś pełna lista ludzi, którzy odeszli? Czy było ich wielu i czy wszyscy odeszli z tego samego powodu? Nie rozumiem tych "cięć"... czyli The Collective związało się z Shiny z powodu kłopotów finansowych?
Poza tym, nie wiedziałem, że jest japońska strona... zwłaszcza, że kraj kwitnącej wiśni nie ma ustalonej daty premiery SH: H :? . Tapetka super ;], mówiliśmy wcześniej o maskotce serii, więc nie ma co się powtarzać.
Co do włosów... mógłbyś mi wytłumaczyć o co chodzi z tymi alphami? Nie znam się na grafice a o ile dobrze pamiętam, już kiedys rzuciłeś tym pojęciem.
Ostatnio zmieniony przez Puty 2008-11-02, 01:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-11-02, 16:25   

Kanał alpha to kanał przezroczystości nakładany na teksturę; jego "treść" jest w skali szarości, czarny kolor oznacza 100% przezroczystość, biały - nieprzezroczystość, a pośrednie kolory szarości to częściowa przezroczystość.

Przykład - Tekstura włosów Jill z REmake oraz kanał alpha tych włosów.


Sam model włosów to kilka(naście) prostokątów lecących od czubka głowy (nie mam akurat pod ręką żadnego programu 3D, by zademonstrować). Bez kanału alpha, z nałożoną teksturą, włosy nadal kończyłyby się na prosto, z kanałem alpha możliwe są włosy postrzępione, jakieś pojedyncze kosmyki opadające na czoło itp. Bez tego trzeba by te końcówki włosów czy pojedyncze kosmyki modelować w 3D, każdą z osobna, a tak jest jakaś prosta bryła (np pasek), tyle, że z nałożonym kanałem alpha widać tylko ten jej fragment (nieważne, jak bardzo złożony), jaki jest potrzebny.

W Homecoming są użyte kanały alpha (np. do rzęs, włosów Alexa, czy też chociażby tego latającego kosmyka włosów Lilian); jednak jak można wywnioskować z tekstu LaMar'a, silnik nie radzi sobie z tym aż tak dobrze i dlatego włosy próbowano zrobić inną techniką.


Komentarz LaMar'a odnośnie tej wczesnej wersji Elle:
Cytat:
Well, originally we wanted all the characters to look creepy. They could be attractive but we wanted them to be kind of freaky as well. Like what no sleep and living in Silent Hill does to a person after a time. I was really disappointed with what they did to her. But I left so there really isn't anything I can really say or do about it. I still have my model and thats the important thing.
 
 
 
Mr_Zombie 
Lying Creature



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 441
Skąd: Gdańsk - Przymorze
Wysłany: 2008-11-08, 12:43   

Odnośnie wersji na PC:
Cytat:
1.3 Supported Video Cards at Release Time:

NVIDIA GeForce™ 7 Series - GeForce 7950 Series, 7900 Series, 7800 Series, 7600 Series,
NVIDIA GeForce™ 8 Series - GeForce 8800 Ultra, 8800 GTX , 8800 GTS, 8800 GT,
8800 GS, 8600 GTS, 8600GT, 8500 GT
NVIDIA GeForce™ 9 Series - GeForce 9600 GT

ATI® RADEON® HD 2000 Series - HD 2600, HD 2900, GT/XT
ATI® RADEON® HD 3000 Series - HD 3850, HD 3870, HD 3870 X2
ATI® RADEON® HD 4000 Series


Suuper. Na moim notebooku ze zintegrowanym Radkiem HD 3200 mogę pograć spokojnie w Mass Effect, CoD4, Gears of War, DMC4... ale graficzny gigant od Konami może mi nie ruszyć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group