Forum Silent Hill Page

Silent Hill: Homecoming - Nawiązania fabularne

Anonymous - 2008-12-22, 13:41
Temat postu: Nawiązania fabularne
Wiemy, że były, i to słabe, ale jedźmy z koksem. Wheeler wspomina o Cybil, Travis, który nie miał być Travisem. Musiało mi to jeszcze umknąć, ale PiK mówił mi, że w notatkach było coś o Douglasie(ma to ktoś, albo pamieta miejsce w którym to było?). Pamięta ktoś coś jeszcze? I czy ktoś wie jak zdobyć te inne nagrania na kasete(to z Walterem jest cool)? To samo tyczy się tych "zaginionych linijek dialogowych". Ziomek z Sh5.Net pisze, że jest tego sporo, ale wymienił tylko trochę.
EDIT: Aha, no i początek wzięty z JL.

SiedzacyWKiblu - 2008-12-22, 13:58

Puty napisał/a:
Douglasie(ma to ktoś, albo pamieta miejsce w którym to było?).

Na końcu gry ,chyba tam gdzie było ogromna ilość środków leczniczych
Douglas podał opinii publicznej informacje na temat sekt i chciał z nią walczyć.
Puty napisał/a:
"zaginionych linijek dialogowych"

No ja właśnie rozgryzałem jedną z Jugde która mówi o matce Alexa.
Ale właściwe wszystkie takie są powiedzą coś więcej ,ale co z tego.
A i te zegary z Curtisem.

Anonymous - 2008-12-22, 20:11

Cez napisał/a:
Puty napisał/a:
Douglasie(ma to ktoś, albo pamieta miejsce w którym to było?).

Na końcu gry ,chyba tam gdzie było ogromna ilość środków leczniczych
Douglas podał opinii publicznej informacje na temat sekt i chciał z nią walczyć.
Puty napisał/a:
"zaginionych linijek dialogowych"

No ja właśnie rozgryzałem jedną z Jugde która mówi o matce Alexa.
Ale właściwe wszystkie takie są powiedzą coś więcej ,ale co z tego.
A i te zegary z Curtisem.


Chyba się nie zrozumieliśmy - chodziło mi np. o te zaginione kasety, to do czego linka dał Mr.Z:
Jedno nagranie z Walterem:
# Audio Patient Tape 1 - Walter #
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT100]Okay, do you want to tell me the story again?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL100]I don't know.
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT102]Do you want to play a game instead?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL102]All right...sure.
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT104]Why don't you tell me what you think of when I show you these pictures? Okay? Just tell me whatever you think of.
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL104]That's my mommy.
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT106]Okay. How about this one?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL106]That's my mommy.
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT108]This one is your mommy also?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL108]Uh huh.
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT110]Is this one your mommy too?
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT112]Walter?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL110]That's NOT my mommy!
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT114]Are you sure?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL112]That's NOT MY MOMMY!!!
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT116]Calm down. Walter, CALM DOWN! This IS your mommy!
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL114]NO! NO! NO! NO! NO!
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT118]Yes! It is! This is your mommy! This one is only a door, see?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL116]Mommy?
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT120]What do you want to tell your mommy?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL118]Why won't you wake up, mommy?
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT122]Is your mommy sleeping, Walter?
[IDS_AUDIO_Patient_1_WAL120]Show me your heart! SHOW ME YOUR HEART!!!
[IDS_AUDIO_Patient_1_DCT124]Orderly! ORDERLY!

http://helldescent.com/fo...read.php?t=5408
Trzebaby pogrzebać w language filesach by wygrzebać te smaczki - rzeczy, które nie pojawiły się w grze - np. opowiastka o bugimenie - która wyjaśnia trochę ten mit - DLACZEGO TEGO NIE MA W GRZE?!

EDIT:
LOL
ALX218: "Wolves!"
Wolves?? In Silent Hill? I guess that's an idea they had that they scrapped. Sound files after that say "animals!" and "bugs?" and things like "something's moving."

Mr_Zombie - 2008-12-23, 00:58

Jak to nie ma opowiastek o Bugimenie? Przecież to są właśnie opisy tych wszystkich rysunków. Fakt jednak, że spieprzyli to w grze i opisy pojawiają się dopiero, gdy się ogląda rysunki w dzienniku, a nie przy ich podnoszeniu, przez co pewnie wiele osób je pominęło.


Ogólnie cholernie mało jest w Homecoming nawiązań do różnych filmów. O wiele więcej jest nawiązań do... pozostałych SH (gier bądź filmu), co tylko potwierdza fakt, że jest to gra robiona przez fanów, którzy maksymalnie chcieli udowodnić, że ta gra ma dużo wspólnego z SH. :/
Sporo odniesień jest wypisanych w tym FAQ: LINK (rozdział Trivia).

Anonymous - 2008-12-23, 01:17

Czyli to? -
[IDS_JOURNAL_Drawing_M03_A]Where is Steven, mommy? He can't play and I'm sad.\nYou mustn't ask, my darling- Steven has been bad.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M03_B]Billy too, and Sally? Did they do something wrong?\nI'm afraid it's true, child- all your friends are gone.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M04]Beware of he who took them- he goes by many names.\nThe Bogeyman, the Shadowed One, but all are he, the same.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M05]For every sin a child has, must be a punishment to bear.\nYour friends are now beyond our reach: trapped deep within his lair.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M07_A]Remember to always behave, for sins he won't abide.\nHe wields a rusty, jagged blade, to cut out your insides.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M07_B]The lying little children, with souls selfish and small,\nWill find their wriggling tongues cut out, and nailed to his wall.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M08_A]And if they take what is not theirs, there can be no doubt\nHe'll stretch their skin until it snaps, and all the blood drains out.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M08_B]The bullies and their spiteful wrath will find torment as well,\nSoon he will strike them where they stand and drag them into hell.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M09]Child, you must obey your parents: do everything they say.\nLittle ones who do otherwise, he tortures in the flames.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M10A]Beatings cleanse the soul, they say, and that is what he'll do\nIf you don't control your anger then you'll feel his anger too.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M11]You are your brother's keeper, remember it always.\nOr else, the Bogeyman will chain you underneath the waves.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M13]And while good children live, bad ones cannot escape their fate\nFor once you hear his screeching wail, it's already too late.
[IDS_JOURNAL_Drawing_M14]So do not cry aloud at night—stay hidden in your bed...\nOr the Bogeyman from Silent Hill will come chop off your head.

Mr_Zombie - 2008-12-23, 09:02

Wszystkich tekstów nie pamiętam, ale na pewno 03_A, 03_B i 07 było w grze.
Anonymous - 2008-12-23, 13:04

Ech, szkoda, że podczas gry nikt nie powiedział, że trzeba patrzeć pod nakrętki od pepsi x/
HoochMaster - 2008-12-30, 19:27

Jeśli można to w ogóle nazwać nawiązaniami fabularnymi, to nazwy niektórych osiągnięć xboxowych odnoszą się do pozostałych części.
No, ale to raczej tylko ciekawostki.

Bersek - 2009-02-15, 15:13

Ja zauważyłem takie nawiązania:

Konfesjonał na końcu gry (nawiązanie do SH3)






Kolekcja robaków w domu Alexa (nawiązanie do SH1)


Travis (nawiązanie do Origins)


Wzmianka o Cybil
Robbie the Rabbit

Nawiązanie do filmu:
Kultyści, przemiany w otherworld, lokacje (chociażby ta:)


Wzmianka o Douglasie




Wielkie, żyjące zielsko ze Scary Movie 2:



Było jeszcze mnóstwo nawiązań do każdej części np. w postaci elementów designu lokacji itp. ale już nie pamiętam jakich. Za jakiś czas będę przechodził drugi raz to porobię screeny i powrzucam :)

Anonymous - 2009-02-22, 09:34

Nie nazwałbym kolekcji robaków nawiązaniem do SH1, to tak samo jak mówić tak o kurtce Alexa i Jamesa, ciul, że inne, ale (podobno, nie znam się) wojskowe.
Mr_Zombie - 2009-02-22, 09:58

Nie wiem, czy James ma wojskową kurtkę, ale to, co ma na sobie Alex to typowo wojskowa kurtka. Nawet kiedyś dawałem tu link do amerykańskiego sklepu z odzieżą militarną, gdzie była identyczna kurtka (krój, kolor).
Bersek - 2009-02-22, 10:42

Puty napisał/a:
Nie nazwałbym kolekcji robaków nawiązaniem do SH1

To co dla Ciebie byłoby nawiązaniem? Harry przebiegający główną ulicą Shepherd Glen czy może Incubus jako jeden z przeciwników?
Puty napisał/a:
to tak samo jak mówić tak o kurtce Alexa i Jamesa, ciul, że inne, ale (podobno, nie znam się) wojskowe.

No jasne, ta kolekcja robaków wisząca na ścianie zupełnie nie przypomina tej z pokoju Alessy i zupełnie te dwie rzeczy się ze sobą nie kojarzą.
Nie wiem jaka jest Twoja definicja "nawiązanie", ale dla mnie to jest nawiązaniem do poprzedniej części.

Anonymous - 2009-02-22, 11:00

A czy w pokoju Alessy to nie były motyle?
Cytat:
To co dla Ciebie byłoby nawiązaniem? Harry przebiegający główną ulicą Shepherd Glen czy może Incubus jako jeden z przeciwników?
To, że akcja dzieje się w Silent Hill :idea: .
Bersek - 2009-02-22, 11:04

Cytat:
A czy w pokoju Alessy to nie były motyle?

Były, no i? (W kolekcji Josha były też motyle). Dla mnie ten smaczek jest oczywisty.
Puty napisał/a:
To, że akcja dzieje się w Silent Hill :idea: .

Funny...nie mam zamiaru wdawać się z Tobą w bezsensowne przepychanki słowne.

Anonymous - 2009-02-22, 11:07

Bersek napisał/a:
Były, no i? Dla mnie ten smaczek jest oczywisty.

No a dla mnie nie. To by było naprawdę lame.
Bersek napisał/a:
Funny...nie mam zamiaru wdawać się z Tobą w bezsensowne przepychanki słowne.
Nom, w końcu to ja dostaję osta za "prowokację" za słowa "Wy chyba nie widzieliście kłótni na oczy." Podczas gdy:
Bersek napisał/a:
To co dla Ciebie byłoby nawiązaniem? Harry przebiegający główną ulicą Shepherd Glen czy może Incubus jako jeden z przeciwników?
to oczywiście zaczepką nie było.
OldSnake - 2010-12-08, 19:44
Temat postu: Tajemnicza drabina
Zaraz za placem zabaw, naprzeciw stojącego w uliczce tira(z którego musimy pobrać paliwo) znajduję się drabina po której możemy wejść na górę, a na górze, na balkoniku jest niespodzianka............................................................................Nic, nic się tam nie znajduje, o co chodzi po co to wszystko?
Całość wygląda na zejście pożarowe czy coś w tym stylu, ale pytanie brzmi po co jest możliwość wejścia na górę skoro nic tam nie ma??

AlaV - 2010-12-08, 20:51

Ja myślę, że są na to dwie odpowiedzi:
1. Twórcy w marny sposób chcieli nam zrewanżować liniowość gry lub powiedzieć: Łaaa! Ta gra NIE jest liniowa!
2. Niezbadane są ścieżki twórców Hołmkaminga i tak naprawdę jest to po nic XD Może twórcy chcieli, że tak, jak się rozkminiało fabułę poprzednich części, tak tu z braku laku też coś musi być do rozkminiania, tylko poziom tej "zagadki" jest nieporównywalny

vilku666 - 2010-12-09, 12:58
Temat postu: Powiązania
Jak wiadomo najbardziej rozpoznawalnym powiązaniem w SH:V jest oczywiście początkowa scena rozgrywająca się w Alchemilla Hospital została ona wykonana na podstawie filmu "Drabina Jakubowa" Większość z nas na pewno dobrze kojarzy ten film. Bardzo wiele powiązań można doszukać się również w filmie Silent Hill, ponieważ nie da się ukryć, że twórcy gry po części bazowali na nim i czerpali z niego inspiracje. Ale ja próbuje doszukać się innych tych mniejszych powiązań a grając dziś w SH:V znalazłem coś takiego Oto zdjęcie z Alchemilla Hospital. Jak myślicie o co chodzi z tym prześwietleniem co ma ono sugerować?, a może to po prostu nieszczęśliwy wypadek ? Pamiętam że jakis rok temu oglądając pewien program na discovery przypomniał mi się pewien wypadek który być może jest powiązany z prześwietleniem z gry.
OldSnake - 2010-12-10, 14:29

Ten wypadek miał miejsce w czerwcu 2008 roku, a premiera gry była we wrześniu. Może się mylę, ale według mnie trzy miesiące przed trafieniem na półki sklepowe gra chyba jest w pełni gotowa i żadne zmiany chyba nie wchodzą już w rachubę. Choć z drugiej strony ten wypadek jest tak unikalny, że trudno mówić o zbiegu okoliczności.
Alice - 2013-03-24, 16:11

Młodsza siostra Elle wygląda (według mnie) jak Laura. Co ciekawsze, to zamiast Elle miała być właśnie Laura.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group