Forum Silent Hill Page

Silent Hill: Homecoming - SH V Media

Mr_Zombie - 2008-10-03, 17:33

Japońska okładka SH:H:


Art autorstwa samego Masahiro Ito.
Z trzech wersji okładek (PAL, NTSC i japońska), ta podoba mi się najbardziej. Przynajmniej samo logo jest dużo bardziej stonowane.

MZet - 2008-10-03, 20:43

No ta jest najlepsza ale i tak jakoś brzydko mi się kojarzy co pozwoliłem sobie zobrazować moją wersją :lmao:

Raq - 2008-10-03, 20:50

Niestety wydaje mi sie ze mozna napisac jedynie sad but true :D
Niestety ale nawet patrząc na art post wyżej (orginał) pomyślałem ze to gun...

Anonymous - 2008-10-03, 21:18

Gunblade (Dobrze kojarzę? Chyba była taka broń w FF8 w które nie grałem). Mi tam się nie podoba. To wlasnie pokazuje... ze pielęgniary i PH są głównymi przypominaczami, że to jest dalej SH.
MZet - 2008-10-03, 21:28

To po prostu gun Puty ;)
Smutne jest dla mnie to że Ito który zaprojektował PH teraz się godzi rysować jego gorszą inspirowaną filmem wersję. Do tego dziwny jest fakt że PH trzyma swój nożyk w dwóch palcach a zawsze ledwo co go uciągnął.

Dewotka - 2008-10-03, 22:28

MZet napisał/a:
Do tego dziwny jest fakt że PH trzyma swój nożyk w dwóch palcach a zawsze ledwo co go uciągnął.
Widocznie to dlatego że to inny PH ;P Ale rzeczywiście - japońska okładka jest najlepsza.

EDIT:

http://pl.youtube.com/user/lunaroutcast - na tym koncie można znaleźć cały gameplay z SH5 :)

Mr_Zombie - 2008-10-04, 13:27

Przeglądam temat o SH:Homecoming na forum NeoGaf i jak na razie... znaczna większość ludzi (z kilkoma, odosobnionymi, wyjątkami) jest z gry bardzo zadowolona, uważając ją za naprawdę godną nazwy "Silent Hill".
Gra jest ponoć cholernie trudna.

Karolpiotr - 2008-10-04, 14:57

No ja na razie widzę ogólnie trzy typy recenzji - bardzo pozytywne (świetna gra, zupełnie jak poprzednie części), umiarkowane (gra fajna, ale w wielu aspektach negatywnie odstaje od poprzednich części) oraz mało pochlebne (hateeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tl;dr). Tyle że na razie stosunkowo mało osób już ukończyło grę i podzieliło się swoimi wrażeniami, a do tego z doświadczenia wiem, że w przypadku tej serii miarodajną opinię można wydać dopiero po jakimś czasie, kiedy już się ochłonie i zastanowi co nieco (np. dla mnie zaraz po ukończeniu Silent Hill 4 był najlepszą grą w serii po Silent Hill 2).

Wszyscy za to zgadzają się co do jednego - właśnie tego, że gra, a konkretnie walka, jest naprawdę trudna.

Mnie to akurat cieszy, że, patrząc po różnych filmikach z gameplayu, jeden błąd i zepchnięcie pod ścianę nawet przy jednym atakującym potworze może kosztować lekką ręką 25% energii, ale zastanawiam się, czy jeśli potworów będzie tyle, co w poprzednich częściach i trudniej im będzie uciec, to czy nie stanie się frustrujące. Wszystko zależy od tego, jak sprawi się zmieniony system walki.

EDIT: Aha, no tego jeszcze nie było - Alex może nosić ograniczoną ilość amunicji do poszczególnych broni - nie pamiętam dokładnych liczb, ale do shotguna to jest zdaje się 27 pocisków. W świetle problemów, jakich rzekomo nastręczają przeciwnicy w tej grze, nie wiem, co o tym sądzić...

MZet - 2008-10-04, 15:02

Cytat:
It’s in HD!
Is this game really next-generation? Hells yea it is! With 720p native resolution of the game, the game will look much better than any of the Silent Hill games you’ve ever played.


No faktycznie :lol:

Mr_Zombie - 2008-10-04, 15:45

Wiesz MZet, jakość youtubowych filmików raczej nie odda Ci jakości gry z 720p :roll:

Odnośnie grafiki, z tego co czytałem opinie graczy - jest ona dobra; oświetlenie, cienie, filtry oraz efekty są świetne; otoczenie również (chociaż co jakiś czas obok świetnych tekstur pojawiają się takie w marnej jakości; ktoś nawet stwierdził, że to pewnie placeholdery, o których ktoś zapomniał). Najgorzej wypadają właśnie postacie inne niż Alex, potwory już lepiej. Całość jednak wygląda solidnie, a statyczne obrazki tego nie oddają.

MZet - 2008-10-04, 16:59

Proszę ciebie. W roku pańskim 2008 takie babole jak włosy matki Alexa, radio w samochodzie Huntera czy wyżej wymieniony blat z kasetą (JUŻ NIE WSPOMINAJĄC O WODZIE, która to o niebo lepiej wyglądała w 3ce!) nie mają prawa bytu. Gówno nie next gen i nie zasłaniajmy się YouTube'm. Owszem niektóre miejsca wyglądają całkiem nieźle ale ogólnie grafika to jakaś kpina.
Mee - 2008-10-04, 17:12

Ja nie rozumiem co szczególnego jest w rozdzielczości 720p - teraz to zaczyna być standard, w dodatku nie najwyższy - niektóre tytuły obsługują rozdzielczość 1080p :)

Wracając do tematu - o ile wcześniej narzekałem ostro, tak ostatnie gameplaye trochę mnie uspokoiły, może nie jest to arcydzieło, ale na pewno nie będzie tak blisko dna, jak myślałem.

Makaroniarz - 2008-10-04, 18:00

Mee napisał/a:
Ja nie rozumiem co szczególnego jest w rozdzielczości 720p - teraz to zaczyna być standard, w dodatku nie najwyższy - niektóre tytuły obsługują rozdzielczość 1080p
Maly offtop. 720p to mniej lub wiecej 3 razy wiecej szczegolow w porownaniu do SD, 1080p to prawie siedem razy wiecej szczegolow. 720p to najlepsze wyjscie, bo wtedy konsola sama nie musi przeliczac ogromnych ilosci detali, a 1080p w wiekszosci gier to upscaling :roll:
Bersek - 2008-10-04, 18:26

Ja się wyłamie i powiem, że mam gdzieś grafikę :) Spójrzcie na SH1. Grafika była dobra?
SbobekH - 2008-10-04, 18:39

Bersek napisał/a:
Ja się wyłamie i powiem, że mam gdzieś grafikę :) Spójrzcie na SH1. Grafika była dobra?


Racje masz, ale zaraz pewnie pojawi się argument ''Ale to gra na next-gen'y a nie na PSX, PSOne''. Moim zdaniem jeśli sama gra będzie dobra to grafika nie będzie miała większego znaczenia nawet jeśli to gra robiona na najnowsze konsole. Sami nie raz powtarzaliśmy, że SH to nie grafika tylko klimat.

Mr_Zombie - 2008-10-04, 19:14

MZet napisał/a:
Proszę ciebie. W roku pańskim 2008 takie babole jak włosy matki Alexa, radio w samochodzie Huntera czy wyżej wymieniony blat z kasetą (JUŻ NIE WSPOMINAJĄC O WODZIE, która to o niebo lepiej wyglądała w 3ce!) nie mają prawa bytu. Gówno nie next gen i nie zasłaniajmy się YouTube'm.


Zgadzam się z Tobą, są tam tekstury oraz obiekty, które nawet na PS2 byłyby uważane za okropne; sam uważam, że wykonanie postaci, w porównaniu do dokonań Team Silent, to kpina :| .

Jednak, sugerując się opiniami osób, które miały okazję zagrać już w pełną wersję gry, a nie opierają się na screenach czy filmikach, całokształt grafiki wypada (bardzo) dobrze. Jak już napisałem, są narzekania na tekstury (szczególnie, gdy ogląda się je w trybie fpp) i na te nieszczęsne postacie (o wodzie już nawet nie wspomnę), no ale... ogólne wrażenie pozostaje pozytywne.

Raq - 2008-10-04, 20:23

tylko pomyślcie, po co robić grę na konsolę nex-g jesli ta nie wykorzystuje mocy? mozna było w takim razie zrobić ja na ps2....mimo wszystko powiem ze tutaj grafa jest cholernie ważna...mimo ze też uważam 1 za best ever..fakt jesli gra roxi to można olać grafę...a no i trzeba tez powiedzieć ze przeciez swego czasu sh1 prezentowało nie najwyższy ale bardzo wysoki poziom (graficznie)...a jesli mamy takie dziwactwa w sh:h to niestety no ale ktoś się nie przyłożył, mimo wszystko te opinie innych nieco mnie uspokajają choć wiadomo ze trzeba to ocenić samemu
Zaratul - 2008-10-04, 20:54

Bersek napisał/a:
Ja się wyłamie i powiem, że mam gdzieś grafikę :) Spójrzcie na SH1. Grafika była dobra?


Też prawda,SH1 był co prawda w trójwymiarze ale grafe miał trochę przestarzałą.
Ale to nikomu nie przeszkadzało.
Więc trochę mnie to dziwi ta krytyka grafiki SH5,po screenach i filmikach z gameplay`a widzę że grafa jest dobra.
Wiadomo że Double Helix to nie Team Silent.

Raq napisał/a:
tylko pomyślcie, po co robić grę na konsolę nex-g jesli ta nie wykorzystuje mocy? mozna było w takim razie zrobić ja na ps2


Minie trochę czasu zanim twórcy gier wycisną całą moc z PS3,tak samo było z PS2.
A zresztą ten feature z brakiem doczytywania przez przechodzenie przez kolejne pomieszczenia nie mógł by być możliwy do zrobienia na PS2.

Devinitum - 2008-10-04, 21:46

Zaratul napisał/a:
A zresztą ten feature z brakiem doczytywania przez przechodzenie przez kolejne pomieszczenia nie mógł by być możliwy do zrobienia na PS2.

Dlaczego? W takim Haunting Ground jakoś wszystko płynnie się ładuje i na pewno nie jest to jedyna gra na PS2, w której można uświadczyć brak loadingów.

Raq - 2008-10-04, 21:49

że przypomnę Souls reaver na starego psx'a w którym loadingi nie istaniały praktycznie...a nie chodzi mi przy grafie o wyciśnięcie 100% ale popatrz na SH2 z ps2 które też nie wyszło pod koniec kariry ps2...
Zombi - 2008-10-04, 22:12

Ogólnie do grafiki piątej części SH jestem nastawiony pozytywnie, dobrze sie prezentuje, na czele z bardzo dobrymi efektami latarki. :grin: Jedyne co w tej kwesti kuleje to włosy postaci, czy pikseloza niektórych kawałków otoczenia :\
StuntmanMikeL - 2008-10-05, 10:40

Sprawa przedstawia się tak: grafika NIE jest najważniejsza w grze. Są może i szczególne wyjątki, gdzie grafika tylko w nieznacznym stopniu buduje klimacik (jak np. w Crysis, gdzie bez odpowiednio ustawionych shaderów już nie czuc tak intensywnie, że biegamy po tropikalnych lasach/plażach), ale to tylko nieznaczne wyjątki. Jeśli sama gra jest miodna, to na grafike w ogóle przestajemy uwagę zwracac. Ale, ale, sprawa jest taka, że jeśli producent przyzwyczaił nas do tego, że w jego grach, każda kolejna częśc prezentowała coraz wyższy poziom grafiki, to od nowej części oczekuję poniekąd tego samego (dobrym przykładem jest seria Final Fantasy). Więc jeśli dostanę produkt, który oferuje przeciętną grafikę, podczas gdy jego poprzednie odsłony wręcz powalały oprawą, no to przepraszam bardzo...
Anonymous - 2008-10-05, 11:24

MZet napisał/a:
To po prostu gun Puty :grin2:

Hehe, nie chodziło mi o screena, którego Ty zapodałeś, tylko o oryginał. Skojarzyło mi się to z tym:

Gunblade z FF8 ;].
EDIT: Nie wiem czy jest sens, skoro w sieci można obejrzeć już cały walkthrough, ale...
61 nowych screenów z SH:H.
http://www.pro-gamers.fr/...s-captures.html

wawmaster - 2008-10-05, 13:14

Na tych screenach (a dokładniej na 3 i 4) idealnie ukazane jest jak niedokładnie zrobione są postacie inne niż Alex. Mianowicie chodzi o włosy. Porównajcie sobie włosy tej kobiety z 3 screena a włosy i ogólnie twarz Alexa. Co nie zmienia faktu, żegrafika itak jest ładna. Ogladałem filmiki z gejmplejów i w ruchu wygląda to naprawde ładnie :)

EDIT. Zauważyłem małe niedopatrzenie ze strony twórców. Mianowicie na 20 screenie widać na ramieniu Alexa naszywke z amerykańską flagą. Jednakże jest ona odwrócona (te niebieskie pole z gwiazdkami powinno być po lewej stronie a jest po prawej)

Mr_Zombie - 2008-10-05, 15:56

Ktoś na innym forum też zwrócił na to uwagę, ale okazuje się, że żołnierze w taki właśnie sposób mają naszytą flagę na kurtkach.
Why is the flag patch reversed

Co do postaci, opinie o nich są takie: twórcy skupili się na twarzach, zaś cała reszta wygląda, jakby kiedyś miała zostać dokończona, ale o nich zapomniano. Naprawdę, patrząc na nie mam olbrzymią nadzieję, że SH:H na PC będzie można modyfikować i ktoś stworzy porządne modele i tekstury dla postaci :/ .

Trzeba jednak przyznać, że "coś" z tymi włosami, przynajmniej u Judge, zrobiono, bo wcześniej wyglądały jeszcze gorzej (o ile to możliwe). Najśmieszniejsze jest to, że sam model włosów jest jako taki dobry, i wystarczyłoby tylko poprawić tekstury (większa liczba detali tak, by było widać, że to włosy) i pobawić się kanałem alpha.

Mam nadzieję, że jeżeli SH:H sprzeda się dobrze i za następną część również będzie odpowiedzialny DH, to tym razem zatrudnią już porządnych grafików.

EDIT:
Offtop, ale jeżeli ktoś się czepia tekstur w Homecoming -- cieszcie się, że tej gry nie robili ludzie odpowiedzialni za konwersję Bioshocka na PS3, bo dostalibyśmy coś jeszcze gorszego ;D
http://i180.photobucket.c...33/P1000762.jpg


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group