O masz - nie dość, że było, to jeszcze w TEJ części Rozumiem, że brak sprzeciwu oznacza aprobatę
OK, jakie jeszcze elementy gameplay'u widzielibyście w projekcie?Zaratul - 2010-06-06, 15:06 Dialogi bardzo chętnie przyjmę.Zwłaszcza takie które wpływają na zakończenie gry.kraken11 - 2010-06-06, 20:53 Dialogi takie, które rodzą znacznie więcej pytań niż wyjaśniają cokolwiek....
Nazar, pytasz o gameplay. Teraz będę mówił za siebie.
Osobiście podobałyby mi się sytuacje, w których nie mogąc otworzyć jakichś drzwi, radzimy sobie z nimi w inny, niekonwencjonalny sposób. Chodzi mi o to, że nie latamy przez pół miasta za kluczem, ale szukamy jakigoś sposobu na miejscu. Oczywiście nie musi to być sytuacja jak w Gears of War, gdzie Marcus traktuje z laczka każde napotkane drzwi. Nasza postać, stając przed zamknietymi drzwiami, bramą, włazem do piwnicy czy inną furtką, powinna "mieć" na podorędziu dwie lub trzy możliwości poradzenia sobie z tym problemem. A to pod ścianą leży kawał pręta żebrowanego, stalowej rurki czy innej siekiery. Rozgląda się, wzrok jego przykuwa stojący nieopodal na ulicy stojak z jakąś tam reklamą. Stojak ów ma dookoła stelaż ze stalowych rurek. Wyrywa jedną dłuższą i już ma czym wywarzyć drzwi. Albo dostrzega w oddali wystające z betonowego, nadkruszałego muru, czy ogrodzenia pręty. Chwyta któryś, zgina w prawo, w lewo, znów w prawo, pręt pęka i jest narzędzie do utorowania sobie drogi. W tej materii jest praktycznie nieograniczona ilość pomysłów. Trzababy tylko pobudzić wyobraźnię i pomysleć: "co ja zrobiłbym w takiej sytuacji?". Aby rozwalić kłódkę na łańcuchu w bramie, to nawet wyciągam płytkę chodnikową i nią uderzam kilka razy w kłódkę. Czymkolwiek, gaśnica ze sklepu naprzeciwko, śmietnikiem wybijam okno - cokolwiek.Nazar - 2010-06-06, 21:01 Ha, trafiłeś akurat w to, co mówiłem na ostatnich konferencjach. Mnie też irytowało zawsze bieganie w poszukiwaniu klucza do drewnianych drzwi, gdy w kieszeni mieliśmy siekierkę czy strażacki toporek z młotem. Osobiście uważam, że klucze powinny być nieliczne lub na miejscu do zdobycia w zagadkach. Ale ten pomysł nie spotkał się z większym poparciem Może niech tutaj się jeszcze ktoś na ten temat wypowie.
Aż tak zaawansowanej interakcji (wyciąganie płyt chodnikowych i rzucanie nimi w szyby) z otoczeniem nie będzie (przynajmniej w I wersji), ale proste akcje tego typu są jak najbardziej w naszym zasięgu W kolejnych wersjach będzie można pokombinować z czymś bardziej skomplikowanym.
BTW: skoro już GoW - jeśli laczek nie pomaga, możemy użyć Jack'a kraken11 - 2010-06-07, 18:42 Jack'owi strasznie długo schodziło z otwieraniem drzwi. Zawsze w tym czasie trzeba było ukatrupić sporą bandę Locustów, zazwyczaj za pomocą bagneta łańcuchowego, hehe. Dobrze, że w drugiej części tego nie było.
Wracając do PSH, z płytami chodnikowymi, to tylko i wyłącznie przykład. Pomysłom nie ma końca w tej kwestii. Wyobraź sobie sytuację, gdy stajesz przed drzwiami, które trzeba otworzyć. Rozglądasz się dookoła w poszukiwaniu czegoś, co ułatwi ci sforsowanie owej przeszkody. Wszystko zależy od wyobraźni i pomysłowości.
Klucze do zdobycia w zagadkach, to również bardzo dobra metoda. Tylko niezwykle trudno wykombinować zagadkę, która dla kogoś nie będzie zbyt łatwa, lub zbyt skomplikowana. Inny zas powie, że niedorzeczna. Tutaj byłbym ostrożny. Nad zagadkami musiałoby posiedzieć kilka osób o skrajnie różnych poglądach i gustach. Wtedy razem mogliby wymyślić coś ciekawego. Jedna osoba w pojedynkę nie ma szans "ułożyć" dobrych zagadek. Tak mi się zdaje przynajmniej. Może się mylę.Nazar - 2010-06-07, 23:32 Zestawienie skrajnych poglądów daje właśnie tę zaletę, że można jedną rzecz na kilka sposobów opracować. Wadą jest natomiast to, że czasami kończy się to niczym, bo każdy upiera się przy swoim Do zagadek zgłosiło się parę osób, postaramy się coś ciekawego wykombinować dla trzech poziomów trudności zagadek. Przy okazji - masz dużo pomysłów, może wpadłbyś na jakąś konferencję?kraken11 - 2010-06-08, 18:06 Z rozkoszą, tylko...gdzie? Do Warszawy? Jam jest z nad morza, hehe. Trochu za daleko, jakieś pincet kilometrów :-> .Nazar - 2010-06-08, 19:30 Spotykamy się na czacie lub GG, szczegóły tutaj:
http://www.psxzone.opalne...p?p=35719#35719
Zapraszamy, będziesz miał przy okazję ocenić nasze dotychczasowe "dokonania" tumi1 - 2010-06-09, 20:58 Jak popatrzyłem, czego Wy oczekujecie od dialogów to aż mi się zimno robi :x A poza tym już zaczynam wychodzić na prostą w szkole, toteż będę mógł aktywnie brać udział w projekcie Yes! Na konferencję się wpisałem :]R4Zi3L - 2010-06-09, 21:08 Ja tez bym bardzo chcial udzielac sie aktywnie, jednak zaliczenia w szkole mi to nie uniemozliwiaja..... bede wolny w wakacje Nazar - 2010-06-09, 21:11 Super - im nas więcej, tym łatwiej będzie to dobrze opracować. Dzięki za zgłoszenia i do usłyszenia na konferencjach!