Forum Silent Hill Page

Archiwum - Projekt: Silent Hill a fakty

Rysiu - 2008-07-29, 18:36
Temat postu: Projekt: Silent Hill a fakty
Witam

Przepraszam, że od razu wraz z pierwszym postem zakładam temat ale jakoś wcześniej nie miałem okazji bycia na forum ;) , o którym dopiero w pewnych okolicznościach opowiedział mi jeden z userów - swirekster.

Zapoznałem się chyba z najważniejszymi tematami i nie wiem co powiedzieć :shock:

Naprawdę sporo się rozpisaliście i widać, że chcecie coś zrobić ale fakty nie są zbyt ciekawe.

1. Bardzo wątpliwe aby ktokolwiek wykorzystał nadmienione tutaj pomysły w kolejnych odsłonach SH. Trzeba wiedzieć, że w teamie pracującym nad takim projektem jest cała masa Game Designerów, którzy to mają własną wizję i osobiście się tym zajmą. Absolutnie nikt nie zechce odbierać sobie/swoim podopiecznym pola do popisu. To, że jedna część wychodzi tak, a druga już inaczej jest właśnie kwestią podejścia do Story jej Twórców.

2. Brakuje jakichkolwiek koncepcji rozwiązań technicznych. Jeżeli chcecie aby pomysły nie przepadły [punkt 1] trzeba pomyśleć nad ich realizacją. Realizacją? Właśnie tak... Chyba nikt tutaj nie nastawia się na zrobienie super hitu z realistyczną grafiką. Jest to projekt długoterminowy i jeżeli znalazłyby się osoby twarde w realizacji to efekty bez wątpienia by były.

Najprawdopodobniej wszyscy główny nacisk będą kłaść na fabułę. Najlepsze pytanie: "Jak to zekranizować?". Pytanie na pierwszy rzut oka strasznie skomplikowane, ale to tylko pozory ;)

Z punktu widzenia techniki cudów nie ma. Wystarczy wybrać prosty engine 3D [Nie musi być nawet najnowocześniejszy ze wsparciem DX9, bo przecież grafika nie jest wszystkim] oferujący jakąś tam fizykę i znaleźć nawet jedną osobę mającą o tym wszystkim pojęcie.

Sądzę, że nawet tak stary engine jak Quake III, by tutaj wszystkich zadowolił.

Co do modeli i lokacji to sprawa się komplikuje bo też ktoś od tego jest potrzebny. Po części można jednak zaczerpnąć z jakichś modeli 3D udostępnianych przez twórców za darmo. Reszta musi być jednak najpierw przelana na papier przez Concept Artist wg. wizji Game Designer'ów, a potem "przekonwertowana" dzięki Artist 3D.

Może wydawać się to kosmiczne :O Fakty jednak wyglądają tak, że po zaprezentowaniu czegokolwiek chęć działania większości tutaj by wzrosła...

3. Nawet jeżeli zdecydujecie się już coś kombinować i zmagać się z techniką to trzeba pamiętać, że bez względu na wszystko nazwa Silent Hill jest objęta prawem autorskim i z wykorzystaniem jej będzie ciężko. Można by po prostu przetłumaczyć to na polski i wtedy by wyszedł taki mały "Polski Silent Hill".

wawmaster - 2008-07-29, 19:05

Rysiu, kiedyś chyba już pisaliśmy o tym, że o ile mielibyśmy już pełną koncepcje, to i tak nie zrobimy tego w postaci gry (z przyczyn oczywistych : sprawy techniczne...wątpie, że jest na forum ktoś kto zawodowo zajmuuje sie tworzeniem gier :shock: ) Była gatka, że jak już cos to zrobimy to w postaci scenariusza, który se można przeczytać i pooglądać ewentualne arty potworów i bohaterów czy szkice lokacji.
tumi1 - 2008-07-29, 19:33

Poza tym uważam,że jeśli już to robimy,to tylko zaznaczę,że zbieramy pomysły i wysyłamy je do Konami. Przynajniej mam takie wrażenie ;) I proszę nam tu morali nie obniżać.
Bishop - 2008-07-29, 20:09

A czy tego typu zabawa miała miejsce na innych forach ? Czy może to wasz oryginalny pomysł, którego nie podchwycił jeszcze nikt ? ;)

Jeśli to drugie, to można pokusić sie o przetłumaczenie całości i wysłanie do Konami :D . Oczywiście nie spodziewam się cudów o jakich myślicie, że ja myślę :P ale może przynajmniej rzucą na to okiem, skoro to jeden z nielicznych (albo i nawet jedyny) nadesłanych projektów ;) .

I kto wie, może w napisach końcowych części 6 zobaczymy - "Dziękujemy za pomoc : Forum Silent Hill Page
i jego użytkownikom". ;D

bloo - 2008-07-29, 21:08

Rysiu, dziękujemy, za podzielenie się informacją, że wiesz jak tworzy się gry. Spora część z nas też wie ;)
Fakty są takie, że żeby zrobić grę trzeba mieć kasę. [Choćby nie wiem jak undergroundowy czy alternawtywny był projekt, to nie oszukujmy się, bez kasy nie ruszy nic na poważnie.] Kasy nie mamy i jeśli chcesz "poważnie" (tak jak w poście powyżej) podchodzić do sprawy projektu to tu kończy się praktycznie cała dywagacja.
Jeśli chcesz pogadać o aspektach technicznych silnika i tym podobnych rzeczach, to proszę bardzo. Ja jestem zwolennikiem autonomicznych silników budowanych jak najbardziej od nowa, tak, aby silnik był dopasowany pod grę, a nie gra pod silnik (to zabiło już wiele tytułów). Tym bardziej, że 90% silników graficznych jest przestarzałych i działa na operacjach na macierzach w przestrzeni kartezjańskiej oferując jedynie symulację przestrzeni 3d poprzez rzut figur na płaszczyznę. Moim zdaniem, korzystając z faktu coraz popularniejszych monitorów szerokokątnych można by wreszcie skorzystać z silnika bazującego na współrzędnych sferycznych i rzeczywistym 3d (rzut na powierzchnię kuli). Jednak zadaj sobie pytanie: czy komuś z nas będzie się chciało pisać silnik dla "jakiegośtam" projektu? Bo ja już swego czasu silnik napisałem, wiem ile to roboty i z biegu mówię, że bez porządnej motywacji (w formie wydania gry na rynek i szacunku fanó SH LUB konkretnej kasy) nie napisałbym nawet dwóch linijek kodu. Wolę bardziej twórcze zabawy niż ślęczenie nad edytorem tekstu i klepaniem linijek kodu.

Rysiu napisał/a:
Brakuje jakichkolwiek koncepcji rozwiązań technicznych.

Nie porzejrzałeś dokładnie tematów ;) Chociażby mój pomysł z wykorzystaniem kamery internetowej był podczas dyskusji rozbity na dość drobne szczegóły. Koncepcja była, wykonania nadal brak, bo komu by się chciało ;)

Wawmaster napisał w sumie wszystko co powinno się tu napisać :) A Tumi ładnie podsumował a'propos tych morale ;D

Bishop, nie mam pojęcia, czy gdzieś indziej powstał też taki projekt. Tu na SHP zaczęło się od tego, że jakiś czas temu, rzuciłem hasło, żeby "zrobić sobie własnego Silent Hill'a". I tak to się zaczęło.

tumi1 - 2008-07-30, 09:21

AHA! Więc to twoja wina :) To przez ciebie jak łażę z kumplami to myślę o tym projekcie i jak go ulepszyć :) Ale wybaczam ci. A jeśli chodziłoby o tłumaczenie,to mój angielski jest dobry i moge się zgłosić na ochotnika ;)
Doxepine - 2008-07-30, 14:03

Ale kto powiedział, że z forumowiczów przemienimy się w twórców gier? Mylisz fakty, kolego Rysiu... Ten dział to przede wszystkim pokaz wyobraźni i kreatywności, a nie usilna próba stworzenia którejś z kolei części SH... Trzeba przyznać, że po dopięciu na ostatni guzik, projekt można byłoby wcielić w życie, ale jak pisał Bloo, komu chciałoby się siedzieć nad tym za friko...
Jak pisał Tumi, nie obniżaj morale... I tak niewielu forumowiczów interesuje się obecnie tym działem...

R4Zi3L - 2008-08-07, 01:00

A ja wam powiem... możemy stowrzyc gre sami, ale... skoro nie mam nikogo z doswiadczeniem robienie modów do gier 3D to sprobujmy czegos latwiejszego... nawet gry bez grafiki czyli interactive fiction... albo przygodówke z grafiką... albo cos innego 2D...
tumi1 - 2008-09-11, 15:34
Temat postu: Silent hill Project umiera?
Hmmm,coś zauważyłem,że jakoś tak nie piszecie nic od dłuższego czasu? Brak weny? Bo jak tak,to zawsze można coś z tym co osiągneliśmy zrobić.
Jo-Jo - 2008-09-11, 16:38

Ja bym był jakby już za zrobieniem z tego " Visual Novel " ... chyba to by było najprościej ;)
R4Zi3L - 2008-09-11, 18:32

narzedzie do IF - http://www.inform-fiction.org/I7/About%20IF.html
narzedzie do VN - http://www.adventuremaker.com/
narzedzie do JPN VN - http://sourceforge.net/projects/novelty/

tumi1 - 2008-10-03, 15:11

Nie no i wszystko szlag trafił :P Może kiedyś napiszę książkę na podstawie zebranych tu materiałów. Bloo, jeśli tu jesteś to odezwij się plz.
Doxepine - 2008-10-27, 10:31

Zamykam ten temat w związku z porządkami, jakie trzeba zrobić, by Devlock nie zamknął w cholerę tego działu.
A tak przy okazji... To jest mój mały come back... :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group