Anonymous - 2010-02-12, 12:42 Temat postu: ZakończeniaPodobno w grze jest wiele zakończeń. Mógłby ktoś napisać czym się różnią? Ja miałem takie, że Cheryl i jej matka odchodzą - czy to występuje zawsze i zmieniają się jedynie słowa doktora K przed scenką? A, i czemu nie ma na końcu ekranu ze statsami? Zebrałem od groma tych mementos i nie wiem ile na ile miałem x/.ALIEN_ALIEN - 2010-02-12, 13:11 5 zakończeń jest . To już oficjalne informacje. Ale nie wiem jakie bo czekam na grę jeszcze Alex - 2010-02-12, 13:39 Lost Love - Zakończenie to prezentuje rozmowę Harry'ego i Dahlii kręconą przez Cheryl. Po tym jak Harry mówi Dahlii, że to wszystko to nie jej wina, zwraca uwagę na córkę i prosi ją by zaprzestała kręcić. Oznajmia jej, że pomimo iż jej rodzice wzięli rozwód i już się nie kochają, to nigdy nie przestaną kochać swojej córki.
Drunk Dad - Zakończenie to po raz kolejny przedstawia wideo kręcone przez małą Cheryl. Nagrywa ona pianego Harry'ego idącego do domu, który każe swojej córce przynieść mu piwo.
Sleaze and Sirens - Zakończenie to nie jest kręcone przez Cheryl, a jest specjalnie nagrane przez samego Harry'ego. Przedstawia on siebie i Michelle wraz z Lisą, którzy razem zdają się mieć romans. Zakończenie to sugeruje, jakoby Harry zdradzał swoją żonę i znał Michelle i Lisę dużo wcześniej.
Wicked and Weak - Zakończenie to przedstawia kłótnię pomiędzy Harrym a Dahlią kręcone przez małą Cheryl. Dahlia bije Harry'ego po twarzy i obraża go i jego powieści - mężczyzna nie potrafi się przeciwstawić i ze smutkiem bez słowa patrzy w kamerę, którą trzyma Cheryl.
UFO - Tradycyjne dla serii bonusowe zakończenie UFO, rozpoczynające się w tym samym momencie co reszta zakończeń - w chwili wejścia Harry'ego do pokoju w latarni. Doktor Kaufmann rozmawiając z Cheryl nie może uwierzyć, że według niej całe miasto Silent Hill to statek kosmiczny, a jej ojciec Harry został porwany przez kosmitów. Wtem do pokoju wchodzi James Sunderland, lecz Doktor umawia się z nim na jutrzejszy dzień i mówi do siebie, że już od jakiegoś czasu nie widział jego żony. W następnej scenie Cheryl przemieniona w psa mówi, że jej matka była suką, a Doktor przemieniony w kosmitę, chce by dalej kontynuowała.
Źródło: wikipedia. Ta scena o której mówisz Puty, ta w której Cheryl odchodzi z Dahlią, zawsze występuje przez w/w zakończeniami Przed tą sceną dialog Doktora zawsze jest taki sam. Za to różnić się może dialog pomiędzy Cheryl a manifestacją Harryego:
* 1. Cheryl mówi do ojca "Ty zawsze byłeś ze mną", na co on odpowiada "Zawsze będę", po czym zamarza i znika
* 2. Cheryl trudno wybaczyć ojcu to co zrobił gdy była ona dzieckiem, przez co ten mówi do kobiety: "Zapomnij o mnie". Harry znika, a ona zaczyna płakać
* 3. Cheryl prawie w płaczu mówi do ojca: "Tato. Jesteś bohaterem. Mężczyzna który zginął nie był moim ojcem. To nie go zapamiętałam. Te wspomnienia to wszystko co mam - Ty jesteś wszystkim co mam", na co Harry odpowiada: "Ja nawet nie jestem duchem", po czym obydwoje przytulają się do siebie.
Dla mnie ich rozmowa zależy od ilości zebranych mementosów, lecz pewny nie jestem.ALIEN_ALIEN - 2010-02-12, 13:57
Alex napisał/a:
Wtem do pokoju wchodzi James Sunderland, lecz Doktor umawia się z nim na jutrzejszy dzień
Ha . Czyżby ukryta zapowiedź kolejnego starego/nowego Silent Hill ? Alex - 2010-02-12, 14:00
ALIEN_ALIEN napisał/a:
Ha . Czyżby ukryta zapowiedź kolejnego starego/nowego Silent Hill ?
Wątpię. To raczej po prostu smaczek dla fanów, byśmy mieli się z czego cieszyć xD I co by nie mówić - bardzo fajny smaczek Anonymous - 2010-02-12, 14:47 Dzięki, czyli ja miałem Lost love.Alex - 2010-02-14, 00:36 Temat postu: Re: Zakończenia
Puty napisał/a:
A, i czemu nie ma na końcu ekranu ze statsami? Zebrałem od groma tych mementos i nie wiem ile na ile miałem x/.
No niestety, rankingu ze statystykami nie ma. Za to podczas napisów można przeczytać tekst, który jest warty przeczytania, prawda?
A co do mementosów, to tylko w internecie można zobaczyć cały ich zbiór. Tutaj chociażby.Anonymous - 2010-02-14, 15:03 Kuźwa, czyli za pierwszym razem miałem niemal wszystkie, nie chciało mi się bawić z sejfem, za drugim razem okazało się, że wystarczyło kręcić do skutku x/. Za to myślałem, że zobaczę coś ekstra jak nie zbiorę ani jednego. Niestety, nic takiego się nie stało.Alex - 2010-02-14, 15:10
Puty napisał/a:
Kuźwa, czyli za pierwszym razem miałem niemal wszystkie, nie chciało mi się bawić z sejfem, za drugim razem okazało się, że wystarczyło kręcić do skutku x/. Za to myślałem, że zobaczę coś ekstra jak nie zbiorę ani jednego. Niestety, nic takiego się nie stało.
To chyba działa w ten sposób, że nie zbieranie mementosów działa na korzyść Drunk Dad i Sleaze and Sirens, za to zebranie ich w całości na korzyść Lost Love. Zauważyłem to gdy sam grałem, nie wiem jak to jest z Wicked and Weak, bo nie mogę tego zakończenia zdobyć.Anonymous - 2010-02-14, 19:02
Alex napisał/a:
Puty napisał/a:
Kuźwa, czyli za pierwszym razem miałem niemal wszystkie, nie chciało mi się bawić z sejfem, za drugim razem okazało się, że wystarczyło kręcić do skutku x/. Za to myślałem, że zobaczę coś ekstra jak nie zbiorę ani jednego. Niestety, nic takiego się nie stało.
To chyba działa w ten sposób, że nie zbieranie mementosów działa na korzyść Drunk Dad i Sleaze and Sirens, za to zebranie ich w całości na korzyść Lost Love. Zauważyłem to gdy sam grałem, nie wiem jak to jest z Wicked and Weak, bo nie mogę tego zakończenia zdobyć.
Ja miałem zakończenie S&S nie zbierając żadnego i będąc madafaką przy trzecim podejściu do gry. Za drugim razem miałem właśnie W&W - starałem się wtedy być gudgajem.
Swoją drogą Kauf mówiący tą samą formułkę, że Matka nie jest takim potworem za jakiego ją masz w tym wypadku się myli.SiedzacyWKiblu - 2010-02-14, 19:12
Alex napisał/a:
Wicked and Weak
Cytat:
starałem się wtedy być gudgajem.
Mili faceci zawsze przegrywają.
Gra ma jednak racje.Alex - 2010-02-14, 19:14
Puty napisał/a:
Swoją drogą Kauf mówiący tą samą formułkę, że Matka nie jest takim potworem za jakiego ją masz w tym wypadku się myli.
Trafne spostrzeżenie, choć nie wierzę, że twórcy zostawili by taki błąd. Może w przypadku W&W zinterpretować można to tak, że Cheryl wyolbrzymiała wady swojej matki? W końcu Harry też nie był bez winy, skoro nie potrafił pieniędzy na dom zarobić. Jakoś tak to widzę.Anonymous - 2010-02-14, 23:18 Ale żal na tego Harry'ego patrzeć w tym zakończeniu. Dopiero później widzi, że jego upokorzenie widzi jego córka. Swoją drogą - fajny motyw z zakończeniem UFO, ale nie chce mi się przechodzić tej gry po raz czwarty.
EDIT: Swoją drogą, przechodząc po kilka razy, można dostrzec, że gra wcale nie jest taką rozbudowaną na jaką wygląda.Alex - 2010-02-14, 23:34
Puty napisał/a:
Swoją drogą - fajny motyw z zakończeniem UFO, ale nie chce mi się przechodzić tej gry po raz czwarty.
Mi też nie - ale dlatego, że znowu zamiast Wicked and Weak zdobędę Lost Love ;|
Puty napisał/a:
EDIT: Swoją drogą, przechodząc po kilka razy, można dostrzec, że gra wcale nie jest taką rozbudowaną na jaką wygląda.
Hmm... A w jakim sensie? Rozwiń swoją myśl Anonymous - 2010-02-14, 23:55 Kaufman zawsze pyta o to samo(np. w pierwszym teście o to czy to prawda, że zdradziłeś/nie zdradziłeś). W teście na to kto winny liczy się tylko to kogo postawisz na pierwszym miejscu.
Ma z góry ustalone co powiedzieć, np. domu nie pokolorowałem w ogóle, a powiedział to samo co mówi gdy wykonasz jego polecenie, albo już w rzeczonym quizie z kto winny śmierci - postawiłem wszystkich w jednej linii w pierwszym polu, byk trochę się jednak wychylał i doktorek skomentował właśnie go.
Ech, Fahrenheit to to nie jest, chyba za dużo oczekiwałem.
Nie zmieniają się kombinacje cyfr zagadek numerycznych, za drugim razem już wiesz, że nie możesz się wydostać z samochodu w wypadku na moście, zacząłem bawić się telefonami i dzwoniłem w różnej porze gry do wszystkich z listy kontaktów, każdy ma bodaj tylko jedną odpowiedź, później sygnał się urywa. Nic się nie dzieje jak nie odbierasz telefonów(tych, których możesz nie odebrać, niektóre Harry odbiera sam.) - w sensie, nic istotnego, czasem dostajesz smsa zamiast tego. Brak tak naprawdę jakichkolwiek wyborów moralnych(pigułki Lisy mają zawsze taki sam efekt).
EDIT: A nie, dzieje się z tymi telefonami. Np. jak Dahlia dzwoni po wyjściu z łodzi to dopóki nie odbierzesz telefonu od niej nie pojawią się potwory x/.Alex - 2010-02-15, 00:42 Zdecydowanie za dużo wymagałeś od tej gry. Jakby nie patrzeć, wiadomym było, że wpływ na rozgrywkę miały tylko testy u Kaufmanna, reszta to odkrywanie fabuły. Podanie złej/dobrej pigułki Lisie też za wiele nie wnosi, bo podejrzewam że nie miało to zamiaru niczego wnosić. Zauważ, że system zdobywania zakończeń i tak jest trochę wymagający, więc osobiście uważam, że spokojnie wystarczą te testy u doktorka. Przy okazji: wybory moralne w Homecomingu były i nic dobrego z nich nie wyszło
Puty napisał/a:
Kaufman zawsze pyta o to samo(np. w pierwszym teście o to czy to prawda, że zdradziłeś/nie zdradziłeś). W teście na to kto winny liczy się tylko to kogo postawisz na pierwszym miejscu.
Wiesz co symbolizują: król, książę, córka króla i byk? Podpowiem Ci: córka króla - Harry'ego jako ofiarę, książe - Cheryl, król - Dahlię i byk - wypadek samochodowy. Wszystko sprytnie ułożone, by gra mogła wykreować profil psychologiczny gracza. Nawet w teście, w którym gracz dobiera trzy pary, gra uważnie "patrzy", pod jakim względem gracz ich dobiera. Wracając do poprzedniego, gracz sam nie zdaje sobie sprawy co wybiera jako "najcięższą" winę, a cztery komentarze doktora na każde z nich jest idealne. IMO za bardzo się czepiasz.
Puty napisał/a:
Ma z góry ustalone co powiedzieć, np. domu nie pokolorowałem w ogóle, a powiedział to samo co mówi gdy wykonasz jego polecenie, albo już w rzeczonym quizie z kto winny śmierci - postawiłem wszystkich w jednej linii w pierwszym polu, byk trochę się jednak wychylał i doktorek skomentował właśnie go.
Ech, Fahrenheit to to nie jest, chyba za dużo oczekiwałem.
Oczywiście że Doktor ma z góry ustalone co ma powiedzieć, to było zaplanowane A co do kolorowania domu - faktycznie może to być niedopracowanie twórców.
Puty napisał/a:
Nie zmieniają się kombinacje cyfr zagadek numerycznych, za drugim razem już wiesz, że nie możesz się wydostać z samochodu w wypadku na moście, zacząłem bawić się telefonami i dzwoniłem w różnej porze gry do wszystkich z listy kontaktów, każdy ma bodaj tylko jedną odpowiedź, później sygnał się urywa. Nic się nie dzieje jak nie odbierasz telefonów(tych, których możesz nie odebrać, niektóre Harry odbiera sam.) - w sensie, nic istotnego, czasem dostajesz smsa zamiast tego. Brak tak naprawdę jakichkolwiek wyborów moralnych(pigułki Lisy mają zawsze taki sam efekt).
No tu trochę mnie zdziwiłeś, bo wcale nie mają jednej odpowiedzi - na numery z listy kontaktów można dzwonić kiedy się chce, i albo odbiorą, albo włączy się sekretarka. Z tego co mi wiadomo, w zależności od ubioru mogą mówić inne kwestie.
Puty napisał/a:
EDIT: A nie, dzieje się z tymi telefonami. Np. jak Dahlia dzwoni po wyjściu z łodzi to dopóki nie odbierzesz telefonu od niej nie pojawią się potwory x/.
Tego nie wiedziałem, będę musiał sprawdzić.Anonymous - 2010-02-15, 01:16
Alex napisał/a:
Zauważ, że system zdobywania zakończeń i tak jest trochę wymagający, więc osobiście uważam, że spokojnie wystarczą te testy u doktorka.
Tu nie chodzi o zdobywanie zakończenia, chciałem większej interakcji z postaciami, które kształtowałyby daną sytuację(chociażby nawet komentarz do ostentacyjnego najazdu kamerą na cyce gdy rozmawiamy z którąś z panien), nie musiałoby to mieć nawet wpływu na zakończenie, więcej nieliniowości, gra mogłaby mieć 2 zakończenia ale chciałbym wiele rozgałęzień pobocznych. Dlatego te sekcje pomiędzy sesjami u Kaufa wydają mi się takie... puste. Nie sądzę, bym za dużo wymagał, uważam, że koncept gry mógł zwiastować jednak coś więcej.
Cytat:
Przy okazji: wybory moralne w Homecomingu były i nic dobrego z nich nie wyszło
Ale tylko w końcówce, w ogóle nieprzemyślanie. To nawet w takim Sh1 ratowanie doktora było opcjonalne, wynikiem szwendania się ciekawskiego gracza po mieście.
Cytat:
Wiesz co symbolizują: król, książę, córka króla i byk? Podpowiem Ci: córka króla - Harry'ego jako ofiarę, książe - Cheryl, król - Dahlię i byk - wypadek samochodowy. Wszystko sprytnie ułożone, by gra mogła wykreować profil psychologiczny gracza.
No fajnie, ale chodzi mi o brak komentarza czemu np uważam statuetkę X za najmniej winną. Już losowa możliwość pytania o inne pozycje(chociaż ostatnią) stworzyłaby lepsze pozory.
Cytat:
Nawet w teście, w którym gracz dobiera trzy pary, gra uważnie "patrzy", pod jakim względem gracz ich dobiera.
Serio? Ja zestawiłem 2 pary homoseksualne i nie widziałem różnicy.
"na numery z listy kontaktów można dzwonić kiedy się chce, i albo odbiorą, albo włączy się sekretarka."
Tak? Ja miałem stale to samo. Centrala Sh to juz w ogole żena - przez całą grę linie są zajęte - bomba. Pamiętam jeszcze, że Dahlii chyba opcja się zmieniała.
Cytat:
Tego nie wiedziałem, będę musiał sprawdzić.
Na 100% można sobie biegać i biegać. Chciałem dobiec do światełka i poświęciłem temu trochę czasu, ale nic się nie działo dopóki nie odebrałem.Alex - 2010-02-15, 01:33
Puty napisał/a:
No fajnie, ale chodzi mi o brak komentarza czemu np uważam statuetkę X za najmniej winną. Już losowa możliwość pytania o inne pozycje(chociaż ostatnią) stworzyłaby lepsze pozory.
No nie wiem - zważywszy na fakt, że znasz już symbolikę tych figurek, nadal sądzisz, że komentarz na tą najmniej winną jest jakiś ważny dla gracza, czy dla fabuły? Sądzę że nie, zwłaszcza że w tym teście odgórnie chodziło o najcięższą winę.
Puty napisał/a:
Serio? Ja zestawiałem 2 pary homoseksualne i nie widziałem różnicy.
To najwyraźniej miałeś cały czas tego samego Johna i tę samą kłótnię pomiędzy nim a Michelle
Puty napisał/a:
Tak? Ja miałem stale to samo. Centrala Sh to juz w ogole żena - przez całą grę linie są zajęte - bomba.
Numery znajdywanych telefonów niestety zawsze będą zajęte (lecz kwestie tzw. Echo Phone się zmieniają, w zależności od wykonywanych testów), lecz konkretnie chodzi o numery z listy kontaktów - będziesz grał następnym razem, częściej wydzwaniaj.
Puty napisał/a:
Pamiętam jeszcze, że Dahlii chyba opcja się zmieniała.
Której Dahlii?
Puty napisał/a:
Na 100% można sobie biegać i biegać. Chciałem dobiec do światełka i poświęciłem temu trochę czasu, ale nic się nie działo dopóki nie odebrałem.
No to w takim razie ok Anonymous - 2010-02-15, 01:39
Cytat:
Sądzę że nie, zwłaszcza że w tym teście odgórnie chodziło o najcięższą winę.
Wtedy wystarczyłoby samo pytanie: Kto jest temu najbardziej winny.
Cytat:
To najwyraźniej miałeś cały czas tego samego Johna i tę samą kłótnię pomiędzy nim a Michelle
Ach, ok<facepalm>.
Ale znów, robiłem to jakby na przekór doktorkowi, chciałem, żeby coś powiedział.
Cytat:
lecz konkretnie chodzi o numery z listy kontaktów - będziesz grał następnym razem, częściej wydzwaniaj.
No ok, nie wiem kiedy będzie następny raz, ale już wtedy szczegółowo to rozpiszę nawet ;].
Cytat:
Której Dahlii?
? ;] Chodziło mi o to, że Dahlia miała po pewnym czasie inną odzywkę.Alex - 2010-02-15, 01:42
Puty napisał/a:
? ;] Chodziło mi o to, że Dahlia miała po pewnym czasie inną odzywkę.
W zależności od testów i zakończeń, obydwie Dahlie (stara i nastoletnia) mówią inne teksty przed Harrym i do niego przez telefon. Podaj dokładnie, kiedy to było Alex - 2010-02-15, 17:45 Czwarty raz próbowałem Wicked and Weak zdobyć, i w rezultacie znowu Lost Love. Mam dość. Jakby ktoś trafił na jakieś bardziej szczegółowe info dotyczące zdobycia W&W, to proszę się podzielić :cry:SiedzacyWKiblu - 2010-02-15, 18:07 Pomaluj dom na różowo(serio)
Wybieraj aseksualne odpowiedzi oraz takie które świadczą ,że masz obsesyjną kontrolą nad wszystkim.
Oglądałem jakiś gameplay z tym zakończeniem. W pewnym sensie jeśli ta królowa balu jest w czerwonym to coś z chrzaniłeś.
Zraz ci pomogę bardziej.
Opis jak zdobyć zakończenie:
Decyzja pierwsza:Wszystkie na TAK.
Odpowiedź na to czy nigdy nie zdradzałeś partnera. Tak
Decyzja druga:
Na dwa pierwsze pytania odpowiedz TAK
Na ostatnie NIE.
Dom,garaż,samochód,kobieta,skrzynka pocztowa mają być pokolorowane na różowo.
Decyzja trzecia:
Wszystkie odpowiedzi na NIE.
Kolejność przedmiotów:
Math
Science
Literature
Geography
Decyzja czwarta:
Wszystkie obrazki wsadź do dział "śpią".
Decyzja piąta:
Z najbardziej winnej osoby do najmniej.
Princess
Prince
King
Bull
Decyzja szósta:
Facet z niebieską koszulą == Kobieta z niebieską koszulą
Facet w czerwonej bluzie == Kobieta z fioletową koszulką.
Facet w czarnym == Kobieta w różowym
Decyzja siódma:
Obrazki do seksualnej kategorii z najwyższej do najniższej
drugi,czwarty,ostatni
Reszta do nie seksualnej kategorii.
Ciesz się zakończeniem.Alex - 2010-02-15, 18:40
Cez napisał/a:
Wybieraj aseksualne odpowiedzi oraz takie które świadczą ,że masz obsesyjną kontrolą nad wszystkim.
Oglądałem jakiś gameplay z tym zakończeniem. W pewnym sensie jeśli ta królowa balu jest w czerwonym to coś z chrzaniłeś.
Poznaję, to info od usera z YouTube SMacReBorn, który napisał jak zdobyć zakończenie. Właśnie według tego robiłem i nie wyszło, co mnie bardzo zdenerwowało. Michelle - Królową Balu - miałem w różowej sukience. W sumie dziwię się dlaczego przy pierwszym i trzecim teście są takie odpowiedzi, skoro na różnych stronach pisze właśnie co innego:
Cytat:
To get this ending you must play a character who's not interested in making friends. Shun friendship and niceties and be rude whenever you can. Here are some definite choices you can make to help achieve this ending:
1. Answer False on Questions #1 and 3 of Personality Test #1.
2. During Personality Test #3, say that the words "Bully" and "Slacker" applied to you in high school.
Ja już naprawdę nie wiem, czym gra się kieruje przy wyborze zakończenia :xSiedzacyWKiblu - 2010-02-15, 18:46 Jak dla mnie dwa testy albo nawet trzy testy ostatnie testy nie są takie wprost.
Słaby człowiek zwalił by to kobietę ,a może na byka .Bynajmniej nie na siebie.
Dwa ostatnie testy zostawię bez komentarza.Alex - 2010-02-15, 18:48
Cez napisał/a:
Dwa ostatnie testy zostawię bez komentarza.
Ja na szczęście ostatniego save'a mam przed wykonaniem dwóch ostatnich testów (save'a po skończeniu gry nie zrobiłem). Spróbuje dać przeciwne odpowiedzi do tych które dałem. Jak nie zadziała - daję sobie spokój.