|
|
Forum Silent Hill Page
|
|
Gry - Prezentacja "Immersja w grach video".
Anonymous - 2009-11-01, 18:57 Temat postu: Prezentacja "Immersja w grach video". Wbrew pozorom nie chodzi o PowerPointa x/. Na "Psychologię komunikacji" mamy zrobić jakąś prezentację zawierającą się w tym zagadnieniu. Spytałem czy może to być relacja między twórcą a odbiorcą. Na początku chciałem pokazać różne sposoby przekazywania informacji w SH2. Ale np. SH: Shattered Memories i jego interakcja z graczem tez jest warta wspomnienia. Mogę prezentować nawet 45 minut. Także myślałem o filmiku na laptopie, plus pauzy i mój komentarz. Muszę to skończyć do końca miesiąca. Chaotycznie napisałem, ale zaraz schodzę z kompa. Generalnie ziom był zainteresowany i powiedział, że jak przyniosę ciekawą grę... więc mógłbym opowiadać fabułę SH2, ale czasu by mi nie starczyło pewnie x/ jesli miałbym pokazywac cut scenki a jak sie opowie po łebkach to to wcale moze nie wydac sie jakies interesujące. Ktos powie co mysli i pomoze zdecydowac? Samo sklejanie tego w jeden filmik to kupa czasu wiec musiałbym szybko dokonac wyboru.
Tomasz - 2009-11-01, 22:53
Możesz napisać bardziej szczegółowo, o co chodzi w tym przedmiocie? Na pewno by to pomogło Ci pomóc
Anonymous - 2009-11-02, 11:26
Wiesz, na przedmiocie opisujemy komunikację i zjawiska w niej się zawierające, werbalna, niewerbalna, inne sposoby komunikacji, strony komunikacji, itp.
Ja chciałem przedstawić sposoby przekazywania treści w SH2 - czyli te różne symbole, wspomaganie narracji muzyką itp. Chciałem pokazać, że gra może robić to na równi z filmem, zaprezentować ten dialog gracza z twórcą. Tylko nie wiem jak zrobić to wybiórczo... No i jak mówiłem z tego punktu widzenia Shattered Memories wydaje się być bardzo intrygujące - bo personalizuje co zobaczy odbiorca(oczywiście pamiętając o ograniczeniach możliwości). Więc ta interakcja między twórcą gry a odbiorcą jest jeszcze większa.
Inne ziomki z grupy robią prezentacje o uprzedzeniach, zachowaniach kibiców na meczach...
Mi - 2009-11-02, 11:28
W kwestii SH2 na pewno sporą pomocą byłoby "Making of", ale to pewnie już wiesz .
Wendigo - 2009-11-02, 12:21
Może mógłbyś wybrać ileś momentów z gry, rozłożyć je na czynniki pierwsze i każdy element opisać z funkcjami jakie pełnią (wspomniane przez Ciebie: muzyka, gesty, symbole, a może nawet samo miasteczko). Z SM może być trudno, ze względu, że gra jeszcze nie wyszła i nie wiemy jak to wyglądać będzie w praniu.
Anonymous - 2009-11-02, 12:31
Miho napisał/a: | W kwestii SH2 na pewno sporą pomocą byłoby "Making of", ale to pewnie już wiesz . | Wiesz, mi się wydaje, że Making of... jest ciekawe dla kogoś kto zna grę, ja muszę przedstawić wątki tak, by zmiescic się w 45 minutach(Swoją drogą facet spytał czy rozciągnę to na pol godziny; ja odpowiedziałem mu, że mógłbym gadać o tym całe zajęcia.). Tzn. jasne, myslalem, o tym i wywiadach, tylko wlasnie muszę to wszystko zabombiście skompresować, żeby pokazać materiał właściwy i pomocniczy(czyli co widzi gracz a co chciał przekazać nadawca). Wendigo napisał/a: | Z SM może być trudno, ze względu, że gra jeszcze nie wyszła i nie wiemy jak to wyglądać będzie w praniu. | Ale łatwiej zdobyć z tego filmiki w fajnej jakości niż z SH2, chyba zresztą gdzieś widziałem ten z kwestionariuszem u Kaufmanna.
Wendigo napisał/a: | wspomniane przez Ciebie: muzyka, gesty, symbole, a może nawet samo miasteczko) | No właśnie, tylko które momenty wybrać by wyczerpująco to opisać. Np. transformacje miasta lepiej obrazowałoby SH1.
Anonymous - 2009-11-12, 12:46
Porzuciłem jednak myśl z Sh2, to zbyt obszerna rzecz by cokolwiek z tego wycinać. Zamiast tego postanowiłem wykonać pracę o immersji w grach i łamaniu czwartej ściany. Już luźne przykłady przychodzą mi do głowy, typu Dual Shock, nadchodzące kontrolery do X360 i PS3, pistolety, quick time eventsy, onelinery protagonistów, losowe wymiotowanie Snake'a, psychotest w SH:SM. Ogólnie o tym drugim był artykuł w PE więc wezmę przykłady stamtąd. A Wy macie jakieś pomysły?
Mi - 2009-11-12, 12:49
Puty napisał/a: | Porzuciłem jednak myśl z Sh2, to zbyt obszerna rzecz by cokolwiek z tego wycinać. |
Szkoda, bo zapowiadało się niezwykle ciekawie, niemniej jednak rozumiem- musiałbyś prawić na temat SH2 bardzo długo, żeby inni choć w połowie zrozumieli istotę tej gry.
Anonymous - 2009-11-12, 12:51
Wiem, to była szansa pokazania światu zajefajności scenariusza w grach video. Może jednak w tej pracy uda mi się pokazać coś równie ciekawego.
|
|
|