Gdzieś tak przy 2 minucie, wytężając wzrok do granic możliwości zacząłem zauważać niuanse pomiędzy wersją oryginalną, a "HD". Znów stawiam krechę na Konami i wystawiam w ich kierunku prężnego fucka. Cyckać to sobie możecie fanboy'ów, nie mnie
Ostatnio zmieniony przez Bersek 2012-03-10, 00:15, w całości zmieniany 1 raz
HD oprócz zmiany rozdzielczości oznacza też jak widać:
-rozjaśnienie otoczenia
-skopanie kontrastu kolorów
-usunięcie efektów dymu
-uproszczenie niektórych tekstur w tym zmianę ich koloru
O_o' Wygląda jakby grać na rozjaśnionym monitorze. Ciemność powinna być ciemnością - jeżeli nic nie widać w niej to ma być czarno, jak coś widać może być jaśniej ... a tutaj szare tło.
Mnie to i tak ominie - ale myślę że po odpowiednim ustawieniu monitora będzie można sporo zgrzytów zniwelować.
Może to też być podyktowane tym że obraz HD był zgrywany w ograniczonym zakresie (16-235) a SD w 0-255 (pełny RGB)... a powinno być teoretycznie na odwrót (dlatego wersja PS2 jest nawet miejscami ZA BARDZO ciemna)
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Wersje SH HD sąza jasne i po części pozbawione niektórych efektów (o których pisał wyżej lolek00). Powód jest prosty, ciężko przenieść identyczne efekty tak dobrze widoczne na TV CRT do rozdzielczości HD (gdzie wszystkie niedostatki grafiki wychodzą na jaw).
Ostatnio zmieniony przez Adrian 2012-11-23, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
Coś musiało być z zakresem barw właśnie tak jak pisze R4Zi3L, wiem że to screeny z YT ale zauważyłem wyraźną zależność:
10 675 użytych kolorów
6 667 użytych kolorów
Szarość pozwala zachować wrażenie podobnej ilości kolorów... po poprawieniu GammaSat (nasycenie barw) aby uzyskać nasycenie z oryginalnego SH wychodzą braki kolorów.
_________________
Ostatnio zmieniony przez lolek00 2012-03-10, 16:15, w całości zmieniany 1 raz
Ja narazie wstrzymam sie z ostateczna decyzja jak wyjdzie wiecej porównań czy wogółe będzie premiera. Ale jak dla mnie narazie są to dość słabe porty (Gdzie szczególnie widać że z jakiegoś powodu musieli zmienić cały silnik oświetlenia)
Szczególnie właśnie SH3 gdzie w wersji PC żaluzje pod wpływem przejeżdzajacych samochodów się poruszały i także razem z nimi cienie... tutaj, brak realtime shadows? Wyprane kolory? Bali się że HD nie wytrzyma ostrych kolorów i wysokiego kontrastu? Ciągle mam nadzieje że to z wersji alpha....
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Ostatnio zmieniony przez R4Zi3L 2012-03-10, 17:59, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 996 Skąd: Dowództwo Galaktyczne Ashtar
Wysłany: 2012-03-11, 13:48
Podpiszę się pod tym, że kolorystyka leży na całej linii.
Ciekaw jestem, kiedy będzie można na yt odsłuchać nowe wersje starych utworów.
lolek00 napisał/a:
Ta wersja HD jest tak skopana jak wersja PC The Room. Dokładnie tak samo kolorki są załatwione.
Masz może jakieś porównanie? Była o tym dyskusja w tym temacie http://www.espritdesign.p...r=asc&start=100 ale żadnych konkretów nie było. Jakbyś mógł się do tego odnieść (oczywiście w zalinkowanym temacie) byłbym wdzięczny.
Silent Hill 4
Tą grę zaś odpaliłem na PS2 tylko na kilka chwil, zatem napiszę tylko co do tej pory zauważyłem, a potem dopiszę parę słów jak będzie trzeba.
I znów ludzie pracujący przy konwersji na PC nie popisali się jeśli chodzi o oświetlenie, a w tym przypadku także kolorystykę. Na PS2 oświetlenie jest dużo lepsze, bardziej wyważone, w przeciwieństwie do wersji PC gdzie nawet w teoretycznie ciemniejszych miejscach było jasno. Wspomniałem o kolorystyce. Kiedy zobaczyłem wersję na PS2, stwierdziłem, że kolorystyka na PC jest TRAGICZNA. Blado tam strasznie, wszystko jest jasne i wyblakłe, jak stara ścierka, a na PS2 kolory są żywsze i bardziej nasycone, czyli takie jak powinny być. Traci na tym klimat potężnie, zwłaszcza w pokoju, który we wstępie do gry, gdzie pokój jest brudny, pordzewiały i pokrwawiony. No, jest... Ale na PS2, na PC wszystko tam jest blade i W OGÓLE nie widać tam tej rdzawości i krwi. Zawiodłem się w tej kwestii. Grafika na PS2 dużo lepiej się prezentuje. Nawet tekstury na PC wydają się być w niższej rozdziałce. Kolejną kwestią jest dźwięk. I tu znowu wygrywa wersja PS2, ponieważ na konsoli dźwięk jest o wiele bardziej dynamiczny.
No, to na razie tyle jeśli chodzi o SH4. Cała reszta jaką do tej pory widziałem była identyczna, ale jak coś wykminię to dopiszę.
Chodziło mi o ten syndrom Wendigo:
Przy czym The Room PC oferował naprawdę duże rozdzielczości, i to trzeba przyznać. Tutaj na screenie ktoś grał na miernej rozdziałce.
Widzę, że moje wypociny nie idą na marne. xD Co ciekawe, kiedy pisałem powyżej cytowany fragment, wersję PS2 testowałem jeszcze na telewizorze CRT. Jako, że od tamtego czasu dorobiłem się już czegoś lepszego (czyt. LCD), z ciekawości odpaliłem czwórkę jeszcze raz, co by zobaczyć, czy jakaś różnica jest. Jak podejrzewałem - nie ma. Wersja PS2 dalej rządzi.
Ciekaw jestem tego HD Collection. Prawdopodobnie go zakupię, choć coś mi mówi, że będę tego żałować. Ciul tam już z jakimiś drobiazgami, typu kolorystyka czy tekstury, najbardziej niepokoją mnie od nowa nagrywane dialogi. Nostalgia chyba sprawi, że płyta z grą wyleci z konsoli szybciej, niż tam wyląduje, kiedy usłyszę ich odświeżoną wersję.
Zalezy ktore gry. filmiki na YT pokazuja ze niektore chodza full speed. Z racji tego ze PCSX2 jest emulatorem HLE (High Level Emulator) mozna do kazdego tytulu dopisac rozne fixy.... no ale to wymaga ludzi.
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
Na PS2 gra chodziła w 512x448 (przy rozdzielczosci ekranu 720x480). Jak widac ver PC moze chodzic w wyzszej niz fullHD 2048x2048 (przy rozdzielczosci ekranu 1600x1200). PS3 cant do that.
_________________ SH is in me...
Sometimes i feel like this...
SH3 na PC w wysokiej rozdziałce wyglądał strasznie sterylnie, Hall, stacja metra, po prostu sterylne do bólu otoczenie. I to mi się paradoksalnie podobało bo SH3 mnie zaskoczył tą rozdziałkom.
Potem w otherworld dochodziły jakieś dymy, jakieś migoczące tekstury, ciemność, i to sterylne otoczenie zaczynało się paćkać.
Tutaj mam mój jedyny screen z SH2 PC 1024x768: Trochę dziwne miejsce, te blaski na kracie miernie wyszły.
EDIT: Odpaliłem SH2 i zrobiłem screen w maksymalnej 1600x1200 ale mój 1440x900 nie obsługuje dobrze tej proporcji i ... podczas gry mogę jeździć myszą po oknie ... w menu to samo :grin: Dlatego grałem w 1024x768 normalnie.
Oto mr. Sunderland z karabinem gdzieś pod koniec gry:
Szczerze powiedziawszy, te fale wyglądają kretyńsko. W ogóle w wersji HD wszystko zostało obdarte z tego brudu, który moim zdaniem zawsze budował klimat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum