Silent Hill Page
 
Forum Silent Hill Page 
 Strona główna  Regulamin  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Devinitum
2011-04-27, 18:12
Prezentacja "Immersja w grach video".
Autor Wiadomość
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-01, 18:57   Prezentacja "Immersja w grach video".

Wbrew pozorom nie chodzi o PowerPointa x/. Na "Psychologię komunikacji" mamy zrobić jakąś prezentację zawierającą się w tym zagadnieniu. Spytałem czy może to być relacja między twórcą a odbiorcą. Na początku chciałem pokazać różne sposoby przekazywania informacji w SH2. Ale np. SH: Shattered Memories i jego interakcja z graczem tez jest warta wspomnienia. Mogę prezentować nawet 45 minut. Także myślałem o filmiku na laptopie, plus pauzy i mój komentarz. Muszę to skończyć do końca miesiąca. Chaotycznie napisałem, ale zaraz schodzę z kompa. Generalnie ziom był zainteresowany i powiedział, że jak przyniosę ciekawą grę... więc mógłbym opowiadać fabułę SH2, ale czasu by mi nie starczyło pewnie x/ jesli miałbym pokazywac cut scenki a jak sie opowie po łebkach to to wcale moze nie wydac sie jakies interesujące. Ktos powie co mysli i pomoze zdecydowac? Samo sklejanie tego w jeden filmik to kupa czasu wiec musiałbym szybko dokonac wyboru.
Ostatnio zmieniony przez Puty 2009-11-12, 12:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tomasz 
Cockroach



Wiek: 39
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 78
Wysłany: 2009-11-01, 22:53   

Możesz napisać bardziej szczegółowo, o co chodzi w tym przedmiocie? Na pewno by to pomogło Ci pomóc :)
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-02, 11:26   

Wiesz, na przedmiocie opisujemy komunikację i zjawiska w niej się zawierające, werbalna, niewerbalna, inne sposoby komunikacji, strony komunikacji, itp.
Ja chciałem przedstawić sposoby przekazywania treści w SH2 - czyli te różne symbole, wspomaganie narracji muzyką itp. Chciałem pokazać, że gra może robić to na równi z filmem, zaprezentować ten dialog gracza z twórcą. Tylko nie wiem jak zrobić to wybiórczo... No i jak mówiłem z tego punktu widzenia Shattered Memories wydaje się być bardzo intrygujące - bo personalizuje co zobaczy odbiorca(oczywiście pamiętając o ograniczeniach możliwości). Więc ta interakcja między twórcą gry a odbiorcą jest jeszcze większa.
Inne ziomki z grupy robią prezentacje o uprzedzeniach, zachowaniach kibiców na meczach...
Ostatnio zmieniony przez Puty 2009-11-02, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mi 
Insane Cancer
Reservoir Dog



Wiek: 37
Dołączyła: 16 Lis 2007
Posty: 1269
Skąd: Saitama
Wysłany: 2009-11-02, 11:28   

W kwestii SH2 na pewno sporą pomocą byłoby "Making of", ale to pewnie już wiesz ;) .
_________________
このようには偶然などないのかもしれない。 全てが必然である可能ように。
 
 
Wendigo 
Valtiel



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 996
Skąd: Dowództwo Galaktyczne Ashtar
Wysłany: 2009-11-02, 12:21   

Może mógłbyś wybrać ileś momentów z gry, rozłożyć je na czynniki pierwsze i każdy element opisać z funkcjami jakie pełnią (wspomniane przez Ciebie: muzyka, gesty, symbole, a może nawet samo miasteczko). Z SM może być trudno, ze względu, że gra jeszcze nie wyszła i nie wiemy jak to wyglądać będzie w praniu.
 
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-02, 12:31   

Miho napisał/a:
W kwestii SH2 na pewno sporą pomocą byłoby "Making of", ale to pewnie już wiesz ;) .
Wiesz, mi się wydaje, że Making of... jest ciekawe dla kogoś kto zna grę, ja muszę przedstawić wątki tak, by zmiescic się w 45 minutach(Swoją drogą facet spytał czy rozciągnę to na pol godziny; ja odpowiedziałem mu, że mógłbym gadać o tym całe zajęcia.). Tzn. jasne, myslalem, o tym i wywiadach, tylko wlasnie muszę to wszystko zabombiście skompresować, żeby pokazać materiał właściwy i pomocniczy(czyli co widzi gracz a co chciał przekazać nadawca).
Wendigo napisał/a:
Z SM może być trudno, ze względu, że gra jeszcze nie wyszła i nie wiemy jak to wyglądać będzie w praniu.
Ale łatwiej zdobyć z tego filmiki w fajnej jakości niż z SH2, chyba zresztą gdzieś widziałem ten z kwestionariuszem u Kaufmanna.
Wendigo napisał/a:
wspomniane przez Ciebie: muzyka, gesty, symbole, a może nawet samo miasteczko)
No właśnie, tylko które momenty wybrać by wyczerpująco to opisać. Np. transformacje miasta lepiej obrazowałoby SH1.
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-12, 12:46   

Porzuciłem jednak myśl z Sh2, to zbyt obszerna rzecz by cokolwiek z tego wycinać. Zamiast tego postanowiłem wykonać pracę o immersji w grach i łamaniu czwartej ściany. Już luźne przykłady przychodzą mi do głowy, typu Dual Shock, nadchodzące kontrolery do X360 i PS3, pistolety, quick time eventsy, onelinery protagonistów, losowe wymiotowanie Snake'a, psychotest w SH:SM. Ogólnie o tym drugim był artykuł w PE więc wezmę przykłady stamtąd. A Wy macie jakieś pomysły?
 
 
Mi 
Insane Cancer
Reservoir Dog



Wiek: 37
Dołączyła: 16 Lis 2007
Posty: 1269
Skąd: Saitama
Wysłany: 2009-11-12, 12:49   

Puty napisał/a:
Porzuciłem jednak myśl z Sh2, to zbyt obszerna rzecz by cokolwiek z tego wycinać.

Szkoda, bo zapowiadało się niezwykle ciekawie, niemniej jednak rozumiem- musiałbyś prawić na temat SH2 bardzo długo, żeby inni choć w połowie zrozumieli istotę tej gry.
_________________
このようには偶然などないのかもしれない。 全てが必然である可能ように。
 
 
Puty
[Usunięty]

Wysłany: 2009-11-12, 12:51   

Wiem, to była szansa pokazania światu zajefajności scenariusza w grach video. Może jednak w tej pracy uda mi się pokazać coś równie ciekawego.
Ostatnio zmieniony przez Puty 2009-11-12, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group